در مطالعاتم متوجه شدم صنعتی به نام گیمیفیکیشن (که چندین سال جزو سرفصلهای اصلی تدریس من در دورههای آموزشی بازاریابیام بود) پیشرفت چشمگیری داشته و پای خود را فراتر از مواردی مثل نشانهاء عناوین یا جایزهها گذاشته است. باید بگوییم که این شناخت از گیمیفیکیشن و تغییرات اساسی را مدیون شخصی به نام «یو کای چو» هستم که در بیست و سه سالگی استاد دانشگاه استنفورد شد و بعد از آن توانست با تمرکز روی بازیسازی در کسب و کارهاء مشاور اصلی شرکتهای مستقر در سیلیکونولی (با موضوع طراحی عملیاتی گیمیفیکیشن) شودء اینجا بود که به عنوان یک فعال حوزهی تجارت الکترونیک بر آن شدم تا کتاب استاد «یو کای چو»را بیشتر مطالعه میکردمء مصممتر میشدم تا این کتاب مرجع را ترجمه و برای اولینبار به بازار ایران معرفی کنم.