تهمینه زاردشت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روان‌شناسی سلبریتی
  • همراه با تخفیف
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
در ستایش چرب‌زبانی
  • همراه با تخفیف
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 123,250 تومان
افسانه‌های ژاپنی
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
رد پاها
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان
طبل آیاکاشی
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
مونونوکه (راز چیزها احضار چیزهای ماورای طبیعی ژاپنی)
فرزند تمام ملل
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
زمین ابنای بشر
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
آینه‌های شهر
  • همراه با تخفیف
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 191,250 تومان
شپش پالاس
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
نام من سرخ (شومیز)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان

روان‌شناسی سلبریتی

  • 100,000 تومان

روانشناسی سلبریتی خاستگاه‌های فرهنگ سلبریتی را می‌کاود، و نیز روابطی را که سلبریتی‌ها با هوادارانشان دارند، این را که شهرت قادر است چه اثری بر سلبریتی‌ها بگذارد و اینکه چه چیزی تصور ما را از سلبریتی‌های محبوبمان شکل می‌دهد. این کتاب همچنین به روند ساخته‌شدن سلبریتی‌ها، از مایکل جکسن و مدونا گرفته تا کارداشیان‌ها، در رسانه‌ها می‌پردازد ـــ روندی که به نقش‌آفرینی رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیونی واقع‌نما و فناوری در جامعۀ مدرن می‌انجامد.

در ستایش چرب‌زبانی

  • 145,000 تومان

چاپلوسی در دربارهای چین و یونان باستان نشو و نما یافت. دربارهای پادشاهی معروف‌ترین آزمایشگاه‌های تملق هستند. چاپلوسی زینت رنسانس ایتالیا بود. رافائل چاپلوسی پاپ‌ها را می‌کرد و میکل آنژ چاپلوسیِ خاندان مدیچی را. سر راجر لِسترینج، نویسنده‌ای از قرن شانزدهم هم عقیده دارد «کل دنیا و کار و کاسبی‌اش را ستایش و لُغُزگویی می‌گرداند: یکی خدایان دروغین را به قدرت می‌رساند و دیگری حفظ‌‌شان می‌کند». چاپلوسی فقط منحصر به دربارها نیست و در میان مردم هم بسیار رایج است. کتاب حاضر پژوهشی است طنّازانه و بسیار مستند که با اتکای کامل به تواریخ، رساله‌های سیاسی و خاطرات شاهان، ملکه‌ها و محافل آنها دربارۀ چرب‌زبانی و قلمرو و ابعاد آن نوشته شده است.

افسانه‌های ژاپنی

  • 130,000 تومان

ابزار قصّه در دست هر کسی که باشد، آن را با هدف مدنظر خودش به‌کار می‌گیرد. به همین دلیل هم می‌توان کشمکش دو نیرو را در روایت قصه‌ها دید: نیروی راوی مردمی که مبارزه با شر، تلاش برای تغییر وضع نامساعد و برابری‌طلبی را اشاعه می‌دهد. اما از لابه‌لای همین صدای مردمی و در برابرش، صدایی هم به گوش می‌رسد که دعوت به پذیرش سرنوشت می‌کند. صدای مردمی شوخ‌وشنگ و طناز است، چرا که هنگام کار نمی‌توان باوقار و سنگین بود. صدای مقابلش عبوس و گرفته و پرتحکم. صدای عوام هر جا که طنین پای رقیب را می‌شنود، قصه را بی‌سرانجام رها می‌کند، در برابرش، صدای پرتحکم می‌خواهد حتما قصه را به سرانجامی بی‌بروبرگرد پندآمیز برساند.

رد پاها

  • 140,000 تومان

فکر می‌کنم همه این ماجرا بخشی از نقشه زیرکانه‌ای باشد که ارتش با دقت کشیده تا جنگی را شروع کند. باید بهانه‌ای پیدا کنند. باید دلیلی در کار باشد، مستمسک‌های مناسبی تا به طرف دیگر حمله کنند، چون طرز فکر اروپایی همین است. نه مثل شاهان آسیایی. آن‌ها به قلمروهای پادشاهی دیگر حمله می‌کردند، بی‌هیچ دلیلی غیر از این که می‌خواهند قوی‌تر از بقیه باشند. اروپا باید دلیلی داشته باشد، حتی اگر فقط من‌درآوردی باشد و واقعا سحت نداشته باشد، اما باید بهانه‌ای در کار باشد. مینکی، دوست من، برای این که عقل‌شان قانع شود نه اخلاق، عقل و اخلاقی که بومی‌ها در هر حال هیچ‌کدامشان را ندارند.

طبل آیاکاشی

  • 23,000 تومان

کیوساکو یومنو نویسنده‌ی داستان‌های معمایی محبوبیتش مدیون تخیل و تمایلش به عبور از مرزهای معمول این ژانر فانتزی است. می‌شود گفت زندگی‌اش به رنگارنگی نوشته‌های اوست. یومنو پسر سیاستمداری پشت‌پرده بود. گویا با پدرش سازگاری بسیار کمی داشته. خوشبختانه پدربزرگش او را زیر پروبالش گرفت و می‌گویند تئاتر نو و ادبیات کلاسیک چینی را حتی قبل از ورود به مدرسه‌ی ابتدایی یادش داد. یومنو در دانشگاه کی‌او توکیو درس خواند، اما پدر مجبورش کرد دست از تحصیل بکشد و او را به اداره‌ی مزرعه‌ای بزرگ فرستاد که یومنو در این کار شکست خورد. مدتی راهب بودایی شد، رهبانیت را کنار گذاشت و ازدواج کرد، نمایش نو را آموخت، بعد گزارشگر روزنامه‌ای در کیوشو شد، جایی که حرفه‌ی نویسندگی را با نوشتن افسانه‌هایی برای کودکان آغاز کرد. بالاخره، در سی‌وپنج سالگی شروع به نوشتن داستان‌های معمایی کرد که شهرتش مدیون همین داستان‌هاست. در سال 1936، ناگهان افتاد و مرد. چهل‌وهشت سال داشت.

مونونوکه (راز چیزها احضار چیزهای ماورای طبیعی ژاپنی)

  • 32,000 تومان

هر شب آن‌جا بود، ایستاده میان نی‌ها، از آنان که او را دیده بودند، برخی حتی به یاد داشتند دردی بزدلانه در تن‌شان تیر می‌کشید وقتی گدار غرق سیلاب‌های ماه‌های پنجم و نهم می‌شد و او هنوز آن‌جا می‌ایستاد، با تنی تا نیمه غرق آب، یخ‌زده تا مغز استخوان. همه این شاهدان مدعی‌اند به کمک‌اش شتافته‌اند، اما فقط برای لحظه‌ای، هنگامی که زن التماس‌شان کرده بار کودک‌اش را زمین بگذارند، انگار با کودکی در آغوش فرسنگ‌ها راه پیموده باشد. از سر رافت، همگش کودک را در آغوش گرفته بودند که در دم ناله سر می‌داد...

فرزند تمام ملل

  • 49,000 تومان

«داستان عجیبیه. داستان موی دم‌موشی. روزگاری که اروپا شیفته تمدن ما بود، فرانسوی‌ها از موی دم‌موشی خوش‌شون اومد. بعد، آقا، موی دم‌موشی بین هلندی‌ها هم مد شد. حتی بین آمریکایی‌ها.» نیمان رنگش پرید. زیر لبی حرفی در موافقت با کوآسو زد. «اما این‌ها مال وقتیه که اروپا مدت زیادی نبود ما رو می‌شناخت. حالا اوضاع فرق کرده اما جالب اینه که اروپایی‌ها هنوزم موی دم‌موشی می‌بندن. حتی آمریکایی‌ها موقعی که انقلاب کردن! در دوران جلال و جبروت فرانسه، مردمش علاوه بر موی دم‌موشی از عادت قورباغه‌خواری چین هم تقلید کردن، عادتی که به نظر بقیه ملت‌ها خفت‌بار می‌رسید. حالا موی دم‌موشی در اصل چی بوده، آقا، هیچی نبوده به جز نماد بندگی و فرمان‌برداری، از وقتی باب شده که مردمان شمالی به چین حکومت می‌کردن، آقا، موی دم‌موشی در چین نشونه تحقیر بوده. در اروپا برعکس شده. شده نشونه فتح و پیروزی همون روزگار، همون عصر. مردم چین عادت داشتن قورباغه بخورن چون فقیر بودن. قورباغه‌خواری اروپایی نشونه شان و منزلته. تاریخ این‌قدر وارونه شده.»

زمین ابنای بشر

  • 55,000 تومان

من خودم بیشتر وقت‌ها یکی از عکس‌ها را تماشا می‌کردم: عکس دختریزیبا،‌ ثروتمند، قدرتمند، پرجلال و جبروت، کسی که همه چیز داشت، محبوب خدایان. بین هم‌مدرسه‌ای‌هایم چو افتاده بود که حتی ثروتمندترین بانک‌دارهای دنیا هیچ شانسی برای ابراز علاقه به او ندارند. نجیب‌زادگان خوش‌قیافه و دلیر سر و دست می‌شکستند تا او گوشه چشمی به آنها داشته باشد. فقط برای اینکه گوشه چشمی به آنها داشته باشد...

آینه‌های شهر

  • 225,000 تومان

«وقتی مردان انکزیسیون آن دور و اطراف مشغول نیزه‌اندازی بودند، زنان روستای پلاسنسیا دل مونته، دختر کوچک دومین زن آمت را چونان امانتی مقدس پنهان کردند. مادر دخترک، زنی بود روستایی از اهالی آفریقای شمالی. آمت زامبارل او را در ازای دو کیسه طلا از برده‌داری خریده، بلافاصله آزادش کرده بود. عشق این دو به همدیگر، زن اول آمت را به قدری آزرد که برای ابراز آزردگی‌اش خالکوبی بزرگی روی پیشانی‌اش کرد. چشم سیاهی با مژه‌های سرخ! و از آن روز به بعد با سه چشم به زندگی‌اش ادامه داد. به گفته راویان، وقتی به دست ماموران انکزیسیون می‌افتد از چشم روی پیشانی قطره اشکی می‌چکد. اما زیبای گندم گون سیاه پوست، زن دوم آمت زامبارل، سال‌ها پیش از این ماجراها هنگام تولد اولین فرزندش جان به جان آفرین تسلیم کرده بود.»

شپش پالاس

  • 55,000 تومان

الیف شافاک نویسنده‌ی ترک‌تبار در استراسبورگ به دنیا آمد. کودکی و جوانی‌اش را در آنکارا، مادرید، عمان، کلن، استانبول، بوستون، میشیگان و آریزونا گذراند. در رشته‌ی روابط بین‌الملل از دانشگاه فنی خاورمیانه فارغ‌التحصیل شد. فوق لیسانسش را در رشته‌ی مطالعات زنان همان دانشگاه و دکترایش را در حوزه‌ی علوم سیاسی خواند. شافاک درباره‌ی فکر اولیه‌ی نوشتن رمان شپش پالاس می‌گوید: «می‌دانید چه شد نوشتن این رمان را شروع کردم؟ روزی از روزها که نزدیکی‌های میدان تاکسیم قدم می‌زدم، نوشته‌ای به رنگ سفید دیدم که کنار چشمه‌ای تاریخی حک شده بود: در این مکان درویشی آرمیده است، آشغال نریزید و گرنه به زمین گرم می‌خورید. شاید ده بیست دقیقه همان جا ایستادم. به این فکر افتادم چه‌طور شده این را نوشته‌اند، خیال بافتم. و رمان در ذهنم آغاز شد.» از رمانی که نطفه‌اش با آشغال بسته شده، چه انتظاری می‌توان داشت؟

نام من سرخ (شومیز)

  • 95,000 تومان

وقتی به دنیایی که من رنگارنگ‌اش ساخته‌ام، می‌گویم: باش، عالمی از سرخی‌ام،‌ هست می‌شود. هرکه مرا ندیده، انکارم می‌کند اما من همه‌ جا هستم.

صفحه‌ی 1