بهناز دهکردی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)
فلسفه گربه‌ای (گربه‌ها و معنای زندگی)
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
پاره‌نوشته‌های پیشاسقراطی
  • 99,000 تومان
  • با تخفیف: 99,000 تومان

ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)

  • 215,000 تومان

چرا در زمانه‌ای که ثروت، آزادی،‌ رشد فناوری و پیشرفت‌های پزشکی بی‌سابقه‌ای داریم، ناراضی‌تر و بیشتر از همیشه درد می‌کشیم؟ شاید دلیل اینکه این همه بدبخت هستیم، این است که سخت تلاش می‌کنیم بدبخت نباشیم. دانشمندان دوپامین را گونه‌ای ارز جهانی می‌دانند که می‌توان با آن پتانسیل اعتیاد‌آور هر تجربه بشری را اندازه کرد. هرچه میزان پاداش دوپامین در مسیری که مغز طی می‌کند بیشتر باشد، آن تجربه اعتیادآورتر است. مغز ما لذت و درد را به یک شیوه پردازش می‌کند. لذت و درد در دو کفه یک ترازو هستند. مغز ما برای این دنیای فراوانی و سرشاری تکامل نیافته است. ما تکامل یافته‌ایم تا روزانه ده‌ها کیلومتر راه را برای رقابت بر سر منبع غذایی محدود طی کنیم و اثرات مدرن و نامطلوب سبک زندگی بی‌تحرک ما ویرانگر هستند. ما کاکتوس‌هایی هستیم در جنگلی بارانی و مانند کاکتوس‌های سازگار با آب و‌ هوای خشک، دوپامین دارد ما را غرق می‌کند و می‌کشد.

فلسفه گربه‌ای (گربه‌ها و معنای زندگی)

  • 145,000 تومان

برای انسان تأمل فاصله گرفتن از زندگی است. برای گربه تأمل خود حسِ زندگی است. گربه‌ها در دنیای بیرون پنجره به دنبال معنا نیستند. گربه‌ها به ما یاد می‌دهند جستجوی معنا مانند جستجوی خوشبختی است، یعنی دیوانگی‌ست. معنای زندگی یک لمس، یک عطر است که اتفاقی به مشام می‌رسد و پیش از آنکه بدانی رفته است. کتاب «فلسفه گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی» به درس‌های فلسفی‌ای می‌پردازد که انسان می‌تواند از گربه‌ها بیاموزد. تاکید کتاب بیش از روش‌ها، ایده‌ها و اخلاقیاتی که داستان زندگی‌مان را پیشاپیش تعریف می‌کنند، بر خود «زندگی» است.

پاره‌نوشته‌های پیشاسقراطی

  • 99,000 تومان

در طی ده سالی که دانشجوی فلسفه بوده‌ام، هر گاه متنی دست می‌گرفتم و کلمات فیلسوفی را می‌خواندم، احساس می‌کردم از نقطه درستی آغاز نکرده‌ام. کلمات فیلسوف مانند رموزی بودند که خبر از گذشته‌ای می‌دادند که من از آن بی‌خبر بودم. هر چه بیشتر می‌خواندم، بیشتر حس می‌کردم اگر آن گذشته مجهول را نشناسم، از کلمات کتابی که در دست دارم هیچ بهره‌ای نخواهد برد. طولی نکشید که پی بردم این گذشته مجهول را باید در کلام فیلسوفان باستان یونان یافت، همان‌هایی که خشت اول فلسفه را گذاشتند.

صفحه‌ی 1