بهروز گرانپایه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
همرنگی با جماعت
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
فرهنگ نظارت (رصد کردن به عنوان روش زندگی)
  • 159,000 تومان
  • با تخفیف: 159,000 تومان
فلسفه دروغ‌گویی
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
رتروتوپیا
  • 52,000 تومان
  • با تخفیف: 52,000 تومان
سندرم فرزیستی
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان

همرنگی با جماعت

  • 185,000 تومان

همرنگی با جماعت به قدمت انسانیت است. در باغ بهشت، آدم از حوا پیروی کرد. بخشندگی و مهربانی، نگرانی نسبت به افراد آسیب‌پذیر، همدردی، حمایت از مالکیت خصوصی، احترام به کرامت انسانی، همه اینها توسط همرنگی با جماعت که نوعی چسب اجتماعی فراهم می‌کند، تغذیه می‌شوند. همرنگی با جماعت قساوت را نیز ممکن می‌سازد. وقتی افراد یک حزب سیاسی با هم راهپیمایی می‌کنند، جزمیت و خشمی که در آنها ایجاد می‌شود و افراد یک حزب سیاسی دیگر را به سخره می‌گیرند، همرنگی با جماعت در کار است. همرنگی با جماعت از یک سو کمک می‌کند تا تمدن ممکن شود. از سوی دیگر، موجب ترس می‌شود و خلاقیت را از بین می‌برد. نویسنده همرنگی با جماعت را زمانی مذموم می‌داند که فرد بی‌توجه به دانش فردی خود، بدون مواجهه عقلانی با شنیده‌ها و دیده‌ها، از فردی یا جمعیتی، دنباله‌روی می‌کند، دانایی خود را پنهان می‌سازد، سکوت اختیار می‌کند و با کج‌روی و انحراف مخالفت نمی‌ورزد. کتاب با موشکافی این مفهوم، یادآوری می‌کند نهادهایی که به خوبی کار می‌کنند اقداماتی را برای جلوگیری از همرنگی با جماعت و ترویج مخالفت انجام می‌دهند، چرا که مخالفت خودش می‌تواند یک اصلاح‌کننده مهم باشد و بسیاری از گروه‌ها و نهادها در حد اندکی از این ویژگی برخوردارند.

فرهنگ نظارت (رصد کردن به عنوان روش زندگی)

  • 159,000 تومان

امروزه، شما هم رصد می‌شوید هم رصد می‌کنید. نظارت والدین، نظارت بر دوستان، نظارت بر خود، و استقبال از رصد شدن شیوه‌های جدید نظارتند. رصد کردن به روشی از زندگی تبدیل شده است. چرا مردم در دنیای تحت‌نظارت، اطلاعات شخصی خود را به راحتی رها می‌کنند؟ خواسته دیده شدن،‌به عادی‌سازی و مشروع کردن همه انواع نظارت کمک می‌کند. نظارت، دیگر حیطه صلاحیت دولت‌ها و شرکت‌ها نیست، یک عنصر تشکیل دهنده زندگی است. نظارت، اجتماعی شده است؛ همه یکدیگر را می‌پایند. دامنه اعمال نظارت گسترده شده است_ از نگاه ناخواسته ناظر بیرونی گرفته، تا استقبال از رصد شدن که تمایلی درونی است. این کتاب، تحلیلی جامعه‌شناختی و سیاسی درباره نظارت در دوران مدرنیته دیجیتال است. فرهنگ‌ نظارت، شناخت ما را از مشخصه‌ها و مناسبات فضای مجازی ارتقا می‌دهد.

فلسفه دروغ‌گویی

  • 170,000 تومان

خواندن کتابی با عنوان فلسفه دروغ‌گویی چه فایده‌ای می‌تواند برای ما داشته باشد؟ و یا چه ارتباطی با دنیای امروز ما به عنوان انسان و جامعه‌ی ایرانی دارد؟ هر یک از ما کم و بیش تصویر و برداشتی از دروغ و دروغ‌گویی در ذهن داریم و می‌توانیم دلایلی برای آن برشماریم. از پنهان‌کاری خطاها. شایعه‌سازی علیه دیگران، پرهیز از صدمه زدن به یک دوست، تا کسب امتیازی برای خودمان و یا به قصد شوخی و سرگرمی و غیره... کتاب فلسفه دروغ‌گویی، با زبانی روان و بیانی گویا، برای خواننده روشن می‌کند که دروغ چیست؟ چه چیزی دروغ را دروغ می‌سازد؟ چرا ما گاهی به خودمان هم دروغ می‌گوییم؟ دروغ و دوستی چه نسبتی با هم دارند؟ دروغ مصلحتی کجای ماجرا است؟ دروغ در سیاست چه جایگاهی دارد؟ آیا گفتن هر دروغی فریب‌کاری است؟ دروغ سفید و سیاه و خاکستری چیست؟ چه تفاوتی بین دروغ‌گویی، چرندگویی و حق‌نمایی هست؟

رتروتوپیا

  • 52,000 تومان

«رتروتوپیا» به معنای بازگشت به یوتوپیاست. آن را بازگشت به آرمانشهر یا بازگشت به آینده هم می‌توان گفت. رتروتوپیا فراخوانی به نوعی بازاندیشی نو، ژرف و نقادانه شرایط موجود جامعه جهانی و وضعیت مدرن انسان امروز است؛ جامعه‌ای که وعده پیشرفت، رفاه، آزادی، رستگاری و برپایی بهشت بر روی زمین را شنیده بود، اما با جهنمی از خشونت، قبیله‌گرایی، نابرابری، تنهایی و ازخودبیزاری روبرو شد. رتروتوپیا هشداری برای توقف در مسیری است که بی‌محابا به سوی فساد و تباهی می‌رود و بازگشت به گذشته‌ای که عینیت نیافت اما همیشه در قالب آرمان‌ها و ارزش‌ها یا چارچوبی نظری، الهام‌بخش و امیدوارکننده بوده‌ است. مانند روح یوتوپیا، محرک رتروتوپیا نیز از امید به صلح و آشتی ریشه می‌‌گیرد. رتروتوپیای زیگمونت باومن، برای دستیابی به «جامعه‌ای آزادتر، برابرتر، دموکراتیک‌تر و زیست‌پذیرتر» همگان را به برخاستن و تلاش فرامی‌خواند. او کتاب را با این جمله به پایان می‌برد: «ما ــ ساکنان زمین‌ ــ با یکی از این دو موقعیت روبرو خواهیم بود: یا دست‌های به‌هم پیوسته یا گورهای مشترک.»

سندرم فرزیستی

  • 49,000 تومان

ًفرزیستی (Wellness) مفهومی جدید و میان رشته‌ای، به‌ ویژه در حوزه ادبیات روان‌شناسی فردی و اجتماعی، جامعه شناسی و سلامت است. مولفان این کتاب، "فرزیستی" را فرایندی فعال از آگاهی یافتن و تصمیم‌سازی در جهت یک زندگی سالم و شاد تعریف می‌کنند، و آن‌را فرایندی پویا از تغییر و رشد می‌دانند. مترجم کتاب، معادل فرزیستی را از ترکیب پیشوند "فر" (به معنای رفعت، تعالی) و کلمه "زیست" ساخته است. فرزیستی با واژه‌های رفاه (Welfare) و به‌زیستی (Well-being) قرابت معنایی دارد، اما حامل مفهومی متفاوت است. فرزیستی دو مولفه بنیادی دارد: یک، اینکه انسان را در جامعیت وجودی‌اش یعنی سه‌گانه بدن، ذهن و روح باید در نظر گرفت و دو، اینکه برای این سه‌گانه باید پیوسته برنامه و فعالیت داشت تا سلامتی و پویایی و رشد حاصل شود و انسان، مدام در مسیر کمال گام بردارد. کتاب با آسیب‌ شناسی این مفهوم در عین حال هشدار می‌دهد اگر در فرزیستی ثابت بمانیم نهایتا به روشی اضطراب‌آور، منزوی کننده و فاقد لذت در زندگی مدرن امروز بدل می‌شود.

صفحه‌ی 1