ایرج انور


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شازده کوچولو
  • 8,000 تومان
  • با تخفیف: 8,000 تومان
موضوع جدی نیست (کمدی در 3 پرده) نمایش‌نامه
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از فرناندو آرابال
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
5 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای (نمایش‌نامه)
  • 18,500 تومان
  • با تخفیف: 18,500 تومان
کلفت‌ها (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
شمس پرنده (48 غزل از دیوان شمس تبریزی)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان

شازده کوچولو

  • 8,000 تومان

تا 6 سال پیش که در صحرای افریقا زد و هواپیمام خراب شد. یک توی موتورم خراب شده بود، من هم که نه مکانیک داشتم و نه مسافر، کمر بستم تا خودم تنهایی، آن خرابی را تعمیر کنم. مسئله، مسئله مرگ و زندگی بود. حداکثر هم تا 8 روز آب برای خودن داشتم. شب اول، هزار فرسنگ دور از هر آبادی، روی شن خوابید. حتا از یک کشتی شکسته، چسبیده به یک تخته پاره وسط دریا که دستش از همه جا بریده باشد، تنهاتر بودم. پس خودتان تصور کنید که سحر، از شنیدن یک صدای شیرین ظریف که بیدارم کرد، چقدر حیرت‌زده شدم. داشت می‌گفت: - لطفا... می‌شه یه گوسفند برام کشی؟ - چی؟ - یه گوسفند واسم نقاشی کن... مثل آدم‌های برق‌زده از جام پریدم. چند بار چشم‌هام را مالیدم. با دقت که دور و برم را نگاه کردم، یک آدم کوچولوی حیرت‌انگیز دیدم که خیلی جدی داشت براندازم می‌کرد. این‌جا می توانید بهترین شکلی را - که بعدا موفق شدم از او بکشم - ببینید. البته نقاشی‌ من جذابیتش خیلی از خود او کم‌تر است.

موضوع جدی نیست (کمدی در 3 پرده) نمایش‌نامه

  • 15,000 تومان

کدوم برعکس خانوم جون؟ باور کنین حتی فرصت نکردم فکر کنم که می‌تونستم سرنوشت دیگه‌ای داشته باشم. فقط تمام سعی‌ام این بود که از خودم دفاع کنم؛ با چنگ و دندون! شما می‌گین عزت نفس؟ خیال می‌کنین یه لباس سفید توری، روی تن یه دختر بیچاره گمشده و زجر کشیده، وسط تمام خارهای این زندگی، که همه دارن دنبالش می‌کنن، سرنوشتش چی بشه؟ حس می‌کنم تو این دنیا لختم! اینم شد خونه؟ این می‌آد اون می‌ره... در همیشه چارطاق واز، میز همیشه چیده. دیگه درون خودمو نمی‌بینم خانوم جون! مگه من هنوز زن حساب می‌شم! من یه کهنه زمین‌شورم. هر کس و ناکسی، خیلی معذرت می‌خوام، می‌تونه کفشاشو روم پاک کنه.

3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای از فرناندو آرابال

  • 75,000 تومان

فرهنگ ادب به زبان فرانسه تئاتر فرناندو آرابال را این‌گونه توصیف می‌کند: تئاتر آرابال دنیایی است دیوانه، خشن،‌ متنافر و ناهنجار که فکر و احساس را شادمانه برمی‌انگیزد. کارناوالی دراماتیک است که در آن نعش تمدن پیشرفته،‌ ما روی آتش مدام عصیان کباب می‌شود. او وارث هنری آگاهی درخشان کافکا و شوخ‌طبعی ژاری است؛ در خشونتش، آرابال با ساد و آرتو خویشاوندی دارد اما او بی‌شک تنها نویسنده‌ایست که مرز ریشخند و استهزا را از هر نویسنده دیگر بیشتر بسط داده. عمیقا سیاسی و پر از بذله و شوخی، هم عصیانگر هم قانون‌شکن، کار او نشانگان قرن سیم خاردار و گولاگ‌هاست؛ روشی برای تسکین درد.

5 نمایش‌نامه تک‌پرده‌ای (نمایش‌نامه)

  • 18,500 تومان

[دفتر قاضی داندره آ. یک طبقه‌بندی بزرگ که تقریبا تمام دیوار ته صحنه را پوشانده، پر از جعبه‌های سبز محتوی پرونده که ظاهرا پر از کاغذ و مدرکند. میز تحریر، پوشیده از پرونده، سمت راست، ته صحنه و در کنار آن چسبیده به دیوار طرف راست سکوئی. یک صندلی بزرگ چرمی برای قاضی جلوی میز تحریر. چند صندلی آنتیک دیگر. اتاق حالتی بدنما و غم‌انگیز دارد. در اصلی، در سمت راست صحنه است. سمت چپ پنجره‌ای عظیم و بلند با شیشه‌های مربع قاب‌بندی شده قدیمی. جلوی پنجره یک قفس بزرگ که به پایه بلندی آویزان است. در دیوار سمت چپ دریچه‌ای مخفی وجود دارد.] [قاضی داندره آ با پالتو و کلاه از در اصلی وارد می‌شود. قفسی کوچک، کمی بزرگ‌تر از یک مشت بسته در دست دارد. می‌رود جلوی قفس بزرگ روی پایه و دریچه آن را باز می‌کند، بعد دریچه قفس کوچک را باز می‌کند و سهره‌ای را از قفس کوچک به قفس بزرگ منتقل می‌کند.]...

کلفت‌ها (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

اپی ‌منیدس می‌گوید: ((کرتی‌ها دروغ گویند.)) اما او خود کرتی است. پس اپی منیدی دروغ می‌گوید. پس کرتی‌ها دروغ‌گو نیستند. پس اپی منیدس راست می‌گوید. پس کرتی‌ها دروغ نمی‌گویند. پس اپی منیدس دروغ نمی‌گوید... و قس علی‌ذلک. این بحثی که اپی منیدس پیش می‌کشد، الگوی سفسطه است به صورتی دورانی، میراث شکاکیون باستان؛ حقیقت منجر به دروغ می‌شود و بالعکس. ذهنی که وارد یکی از این دورهای باطل می‌شود، می‌چرخد و می‌چرخد، بی‌آن‌که قادر به توقف باشد. ژان ژنه، با تمرین مدام، توانسته است این حرکت دورانی را که سرعتش دائما در افزایش است به ذهن خود منتقل کند. تصویری که او در ذهن خود دارد تصویری است از یک دوران بی‌نهایت پرشتاب که دو قطب واقعیت و شکل ظاهر را در هم ادغام می‌کند، چنان‌که وقتی یک صفحه رنگارنگ به سرعت کافی بچرخد، رنگ‌های رنگین‌کمان در هم می‌دوند و به سفیدی می‌رسند. ژنه از این‌گونه فرفره‌ها صد‌صد می‌سازد که مجموعا منجر می‌شود به طرز فکری که سخت مورد علاقه اوست و تعمدا تسلیم می‌شود به این نحوه استدلال کاذب. حیرت‌انگیزترین نمونه این فرفره نمودار هستی و صورت ظاهر، یا خیالی و واقعی را در بازی کلفت‌هایش می‌یابیم. - از مقدمه ژان پل سارتر -

شمس پرنده (48 غزل از دیوان شمس تبریزی)

  • 135,000 تومان

یکی از نام‌‌آورترین شاعران دنیای ادبیات و یکی از نخبگان و بزرگان عرفان اسلامی، این اشعار بی نظیر را در اوج دانش و حالتی از مستی و بی‌خودی خلق کرده است. خواندن اشعار او تجربه‌ای عمیق و معنوی برای خواننده‌اش در بر خواهد داشت. جلال‌الدین محمد رومی (بلخ 1207م قونیه 1273م)، پدرش بها‌الدین ولد، عالم برجسته الهیات در زمان خویش بود که شاگردان و مریدان بسیار داشت. چند سال پس از تولد جلال‌الدین، آنها موطن خود بلخ را به سمت غرب ترک کردند و در قونیه اقامت گزیدند. طبق روایات بها‌الدین، دوستی شاعر و عارف داشت به نام فرید‌الدین عطار که آینده‌ای بس معنوی را برای جلال‌الدین جوان پیش‌گویی کرده بود. پس از مرگ بها‌الدین، پسرش جلال‌الدین راه او را ادامه داد و کلاس‌های درس و وعظ را به دست گرفت تا آن زمان که شمس‌الدین تبریزی پای به قونیه گذاشت. و راهنمای معنوی وی گشت. شمس با ورودش به زندگی مولوی موجب تغییرات بسیار اساسی و شگرفی در وی شد به طوری که مولوی مجلس درس و وعظ را رها کرد و درست در همین زمان بود که به شاعری بی‌نظیر مبدل گشت شاعری که هزاران بیت اشعار خلسه‌آمیز خلق کرد و مجموعه عظیم و بی نظیری به ادبیات غنی فارسی اضافه کرد.

صفحه‌ی 1