امید طبیب زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ونوس و آدونیس و تجاوز به لوکرس
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
ققنوس و قمری و شکایت عاشق (مجموعه شعر)
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
غز‌ل‌واره‌ها (منظومه‌های ویلیام شکسپیر)
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان

ونوس و آدونیس و تجاوز به لوکرس

  • 195,000 تومان

اکثر نمایش‌نامه‌های شکسپیر در دوره حیات خود وی اجرا، و تعدادی از آنها نیز منتشر شده بود، اما مردم در زمان شکسپیر این آثار وی را نه در زمره ادبیات فاخر، بلکه جزو سرگرمی‌ها محسوب می‌داشتند و ارزش هنری چندانی برای آنها قائل نبودند. درواقع نام شکسپیر برای نخستین‌بار با انتشار همین دو منظومه ونوس و آدونیس (1593) و تجاوز به لوکرس (1594) وارد جهان ادبیات انگلیسی شد و اصلاً او با همین اشعار که در زمان حیاتش معروف و ثروتمند شد. شناخت دقیق شخصیت و افکار شکسپیر بدون مطالعه و بررسی اشعار وی، که اصطلاحاً «اشعار غیرنمایشی» نامیده می‌شوند، امکان‌پذیر نیست. مترجم کتاب حاضر پس از ترجمه سه شعر غزلواره‌ها (1609) و شکایت عاشق (1609) و ققنوس و قمری (1601)، حال ترجمه دو منظومه ونوس و آدونیس و تجاوز به لوکرس را همراه با شرح و تفسیر و متن انگلیسی آنها تقدیم به علاقمندان می‌کند.

ققنوس و قمری و شکایت عاشق (مجموعه شعر)

  • 44,000 تومان

کتاب حاضر شامل متن اصلی و ترجمه فارسی دو شعر ویلیام شکسپیر (1616 - 1564) با نام‌های ققنوس و قمری (1601) و شکایت عاشق (1609) است. این کتاب همچنین شامل ترجمه سه نقد و تفسیر مهم است که به بررسی اشعار غیرنمایشی شکسپیر و مخصوصا این دو شعر اختصاص دارند. شعر تمثیلی ققنوس و قمری در یکی از پرآشوب‌ترین سال‌های عهد الیزابت اول منتشر شد و از معدود اشعار عرفانی ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود. و منظومه شکایت عاشق نیز شعری عاشقانه است که نخستین بار در بخش پایانی کتاب غزلواره‌های شکسپیر (1609) منتشر شد. مترجم برای ترجمه این دو شعر از نسخه‌های اصلی آن اشعار که در زمان حیات خود شکسپیر منتشر شده بودند به عنوان نسخه اساس استفاده کرده و برای رفع برخی ابهام‌ها و تصحیف‌ها، از متون مصحح و معتبر دیگر بهره برده و تفاوت‌های آن‌ها را با متن اصلی به صورت نسخه بدل ذیل هر شعر آورده است.

غز‌ل‌واره‌ها (منظومه‌های ویلیام شکسپیر)

  • 165,000 تومان

ویلیام شکسپیر دارای تمام ویژگی‌های انسان عصر رنسانس است: دوری جستن از درون‌مایه‌های دینی قرون وسطی، گرایش به اومانسیم، پرداختن به ادبیات عهد کلاسیک، بازیابی اندیشه‌های یونانی در قالب فلسفه نوافلاطونی، عشق به ماجراجویی، و بالاخره روی آوردن به قالب‌های ادبی خاصی همچون غز‌ل‌واره یا سونات. قالب شعری غزل‌واره در قرن 13 در ایتالیا ظاهر شد و سپس در مقام یکی از مظاهر رنسانس به بسیاری از زبان‌های اروپایی و من جمله انگلیسی راه یافت. تا پیش از شکسپیر، موضوع غزل‌واره‌ها عمدتا تمجیدهای اغراق‌آمیز شاعرانه بود از زنی زیباروی، اما شکسپیر در این اثر به طرح موضوعات جدیدی پرداخت و همچون ابراز عشق به مردان، شرح ماجراهایش با زنی پرشور و انتقاد از اوضاع سیاسی و اجتماعی. غزل‌واره اثری رمزآمیز و زیباست که باید آن را مانند رمان از ابتدا تا به انتها خواند و برای درک پپیچیدگی‌هایش به تفسیرهای گوناگونی که بر آن نگاشته شده است رجوع کرد. غزل‌واره‌ها تنها اثر شکسپیر است که در آن به صراحت از افکارش و شخصیت واقعی‌اش سخن گفته است. مطالعه این اثر باعث افزایش درک ما از بخش مهمی از ادبیات غرب در عهد رنسانس می‌شود. کتاب حاضر شامل متن اصلی غزل‌واره‌ها، ترجمه فارسی و نیز ترجمه برخی از تفسیرهای نگاشته شده بر آن است.

صفحه‌ی 1