احسان سنایی اردکانی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راهنمای فلسفی برای میانسالی
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
آهنگ افلاک (سفری در فضا و زمان)
  • 218,000 تومان
  • با تخفیف: 218,000 تومان
جهان‌بینی‌ها (درآمدی بر تاریخ فلسفه علم)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان

راهنمای فلسفی برای میانسالی

  • 155,000 تومان

به‌زعم شوپنهاور ما انسان‌ها، مثل آونگ، بین رنج و ملال پس و پیش می‌رویم. اگر پی هیچ آرزویی نباشیم، بی‌هدفیم و زندگی‌مان تهی است؛ افتاده‌ایم در مغاکِ ملال. اما اگر پی خواسته‌ای باشیم، خواسته‌مان لاجرم معطوف به نتیجه‌ای است که هنوز حاصل نشده. درست است که میلِ رسیدن به آن نتیجه به زندگی‌مان شکل داده، اما خواستنِ چیزی و نداشتنِ آن هم درد دارد. می‌خواستیم شبحِ ملال را بتارانیم، اما باز هم خودمان را محکوم کرده‌ایم به رنجیدن. این چرخه خودویرانگری که شوپنهاور ازش حرف می‌زند در سنین میانسالی دامن خیلی‌هامان را می‌گیرد، اما می‌شود آن را شکست.

آهنگ افلاک (سفری در فضا و زمان)

  • 218,000 تومان

ما امروزه به شیوه‌ای کاری و قابل برای درک جهان رسیده‌ایم که علم نام دارد. علم از جهانی چنان پر سن‌و‌سال و چنان گسترده پرده برگرفته که در نگاه اول انگار امور بشری در آن پشیزی بیش نیست. ما از کیهان فاصله گرفته‌ایم. چیزی شده گویی دور از دسترس و بی‌ربط به دغدغه‌های روزمره، ولی علم نه فقط فهمیده که کیهان عظمتی سر گیجه‌آور و هیجان‌انگیز دارد و نه فقط اینکه در دسترس فهم آدمی هم هست، بلکه ما هم به مضمونی حقیقی و ژرف جزئی از این کیهان‌ایم؛ اینکه زاده‌ی آن‌ایم و سرنوشت ما سخت به آن گره خورده. اساسی‌ترین و ناچیزترین رویداد‌های بشری ریشه در کیهان و خاستگاه‌های آن دارد. ((آهنگ افلاک)) یا همان ((کیهان)) به کندوکاو در همین منظر کیهانی اهتمام دارد. کارل سیگن (1934-1996) اخترشناس، کیهان‌شناس، اخترشیمیدان و اختر زیست‌شناس و نویسنده‌ی اوکراینی-آمریکایی است که عمده شهرتش به دلیل پژوهش‌هایش درباره هوش فرازمینی است. سیگن در طول عمر حرفه‌ای خود بیش از 600 مقاله‌ی علمی و 20 کتاب منتشر کرد و 30 سال به تدریس آکادمیک همت گماشت.

جهان‌بینی‌ها (درآمدی بر تاریخ فلسفه علم)

  • 65,000 تومان

«جهان‌بینی‌ها با نثری روشن و جامع، به انضمام نمودارها و مثال‌های کارآمد، متنی است ایدئال برای هر تازه وارد حوزه‌ی تاریخ و فلسفه‌ی علم. همچنان که خواننده خود پی خواهد برد، دویت نویسنده‌ای است مستعد که توان ساده‌سازی مفاهیم پیچیده و فنی به اجزای قابل فهم را دارد، و همین موضوع جهان‌بینی‌ها را از نظر خوانندگان نوآموز به کتابی خوش‌خوان و نه پیچیده بدل می‌سازد.» «نویسنده را باید به دلیل شافیت نوشتارش ستود و همچنین نمودارهای اثربخش و کارآمدی که سرمشقی است برای بسیاری از مفاهیم غامض و قضایای مرتبط با نظریات کوانتوم و نسبیت. کتاب دویت، بر خلاف بسیاری از کتاب‌های مقدماتی فلسفه‌ی علم، هم از حیث تاریخی جامع است و هم از حیث فلسفی کامل و محکم. یادداشت‌های فصول و منابع پیشنهادی، و منابع نیز بر غنای آن افزوده اند.»

صفحه‌ی 1