احد علیقلیان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آلیور تویست (گالینگور)
  • 162,000 تومان
  • با تخفیف: 162,000 تومان
فاکنر در دانشگاه
  • 69,500 تومان
  • با تخفیف: 69,500 تومان
اختراع قوم یهود
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
جهان پس از آمریکا
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
پایان رابطه
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
اقتصاد خیر و شر
  • 450,000 تومان
  • با تخفیف: 450,000 تومان
پول
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
پایان رابطه
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
دروغ‌گویی (انتخاب اخلاقی در زندگی اجتماعی و فردی)
جنایت و مکافات
  • 389,000 تومان
  • با تخفیف: 389,000 تومان

آلیور تویست (گالینگور)

  • 162,000 تومان

آلیور تویست همه عناصر رمانی مدرن را دارد جز یکی: خودآگاهی. جهان برای آلیور یکسره نامفهوم و ناشناختنی است. آشفتگی و هیاهو و آشوب دنیای بیرون آینه سردرگمی درونی اوست. نشانه‌های نبوغ دیکنز در آفرینش فضای داستانی و درون‌مایه و خلق شخصیت‌های پویا و ماندنی و نوآوری‌های سبکی آشکار است. نبوغ و خلاقیت دیکنز بیش از هر چیز در خلق شخصیت‌های زنده و ماندگار نمایان می‌شود.همه خواننده‌ها از سرزندگی و طبیعی بودن شخصیت‌ها در شگفت می‌مانند. هیچ نویسنده‌ای در هنر به تصویر کشیدن انسان‌ها در همان نگاه اول به پای دیکنز نمی‌رسد. این رمان با زبانی طنزآمیز و گزنده روایت می‌شود که خاص دیکنز است و در زبان انگلیسی نظیر ندارد.

فاکنر در دانشگاه

  • 69,500 تومان

در سال‌های 1957 و 1958 فاکنر به مدت دو ترم نویسنده‌ مقیم در دانشگاه ویرجینیا بود. در این مدت چندین جلسه‌ پرسش و پاسخ با دانشجویان برگزار کرد. گفتگوها بسیار جالب است و پاسخ‌های فاکنر دیدگاه‌های شخصی او را نمایان می‌کند که در هیچ کتابی یک ‌جا نیامده است. از معنی کلمات و عبارات مبهم و قابل تفسیر در رمان‌ها و داستان‌های کوتاه فاکنر تا شخصیت‌ها و عنوان کتاب‌ها و اشارات و تلمیحات و نمادها، نقش نویسنده در جامعه‌ مدرن، و شعر و شاعری، نظریه‌ ادبی، نژادپرستی و سیاست و فرهنگ و نقد ادبی و ادیبان و منتقدان، و منابع الهام نویسنده کتاب‌هایی که خوانده و نویسندگانی که بر او تاثیر گذاشته‌اند و بسیاری مطالب دیگر که بسیار خواندنی است. در این کتاب با آرای فاکنر درباره‌ نویسندگان معاصرش مانند همینگوی، شروود اندرسن، جان دوس پاسوس و ارسکین کالدول و نیز شاعران معاصر آشنا می‌شویم. از جمله نکات جالب نوع کتاب‌هایی که فاکنر خوانده و عادات او در کتاب‌خوانی است. فاکنر می‌گوید که عهد عتیق، برادران کارامازوف، مادام بوواری و موبی دیک و بیشتر آثار دیکنز و بالزاک را هر سال می‌خواند و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها می‌یابد و از آن‌ها الهام می‌گیرد.

اختراع قوم یهود

  • 180,000 تومان

این شاهکار تاریخی روایتی از تاریخ یهود و اسرائیل به دست می‌دهد. شلومو زند، مورخ اسرائیلی، با کشیدن خط بطلان بر افسانه تبعید اجباری یهودیان در قرن اول به دست رومیان چنین استدلال می‌کند که بیشتر یهودیان امروز فرزندان نوکیشان هستند که زادگاهشان در سراسر خاورمیانه و اروپای شرقی پراکنده بود. شلومو زند در این اثر سنت‌شکن که نوزده هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش اسرائیل بود و برنده جایزه رشک‌انگیز «امروز» در فرانسه شد شالوده‌های فکری را برای ساخت تصویری تازه از آینده اسرائیل فراهم می‌کند. زلزله بی سر و صدای این کتاب ایمان تاریخی به پیوند یهودیت و اسرائیل را می‌لرزاند.

جهان پس از آمریکا

  • 30,000 تومان

به ندرت نویسنده و روزنامه‌نگار جوانی با آمیزه‌ی هوشی پیامبرگونه و صراحت و فصاحتی تکان‌دهنده پیدا می‌شود که آن‌چه را در چشم‌انداز بین‌المللی در پیش روست با خوانندگانش در میان بگذارد. فرید زکریا چنین شخصی است... جهان پس از آمریکا آینه‌ای است که در بررسی نقش قاطع ایالات متحده و بسیاری کشورهای دیگر به ما کمک می‌کند. خوانندگان از درک بی‌نقص زکریا از روابط بین‌الملل، سیاست جهانی و توسعه‌ی اقتصادی بهره‌ی فراوان خواهند یافت.

پایان رابطه

  • 25,000 تومان

پایان رابطه را یک رمان‌نویس روایت می کند، اما این نه رمانی درباره نوشتن، که داستان تلافی عشق و ایمان است. در پس‌زمینه ذهنی رمان حضور مرد زیرزمینی داستایفسکی احساس می‌شود که تلخکامی و انزجار خود از انسان و جهان را به زبانی فصیح و سلیس بیان می‌کند. گراهام گرین خود را متعلق به دنیای انسان‌های خشمگین می‌داند، متعلق به سنت نوشته‌های دینی دانته که به دلیل نفرتش خوب عشق می‌ورزید. پایان رابطه نیز داستان عشقی بیمار گونه و نفرتی بیمار گونه است.

اقتصاد خیر و شر

  • 450,000 تومان

توماش زدلاچک از معدود کسانی است که پایه‌های علم اقتصاد را لرزانده‌اند. او عضو شورای ملی اقتصاد در پراگ است و آثارش جزو پرفروش‌ترین کتاب‌هاست. زدلاچک در اقتصاد خیر و شر در رشته اقتصاد تجدید نظر اساسی می‌کند و فرض‌های ما را در باره جهان به چالش می‌کشد. اقتصاد را نه فقط پژوهشی ریاضی بلکه در واقع پدیده‌ای فرهنگی و محصول تمدن می‌داند: اقتصاد که کار خود را از فلسفه آغاز کرد با تاریخ افسانه و دین و اخلاق درهم تنیده است.

پول

  • 145,000 تومان

پول و قیمت‌ها چگونه بر باورها و ارزش‌ها و احساسات ما تاثیر می‌گذارد؟ اساسا در علم اقتصاد چنین فرض می‌شود که مردم عقاید خود را بر اساس ارزیابی عینی از واقعیت‌ها شکل می‌دهند و فرایند مبادله یا تعامل اجتماعی بر ما تاثیر نمی‌گذارد. در علم اقتصاد، پول وسیله‌ای‌ست در خدمت اهداف‌ ما و هرگز مستقلا بر ما تاثیری نمی‌گذارد. اما تجربه نویسنده در زمینه روان‌شناسی انسان با این فرض فرق بسیار دارد. پول و بانکداری و اسناد مالی چگونه ممکن است ثبات اجتماعی را به خطر بیندازد؟ پول به رغم نقش محوری‌اش در زندگی و جوامع ما، بسیار اندک شناخته شده است. بسیاری از نگرش‌ها و باورهای ما درباره وام و پس‌انداز و بازارهای مالی وضعی چندان بهتر از پیش‌داوری‌ها یا ارزش‌های آشفته که به دلایلی صدها سال دوام آورده‌اند ندارد.

پایان رابطه

  • 45,000 تومان

«پایان رابطه» را یک رمان نویس روایت می‌کند، اما این نه رمانی درباره نوشتن، که داستان تلاقی عشق و ایمان است. عشق، نفرت و حسادت تابع ریاضی انگیزه‌های غریزی هستند که پیوسته در تلاشند یکدیگر را از میدان به‌در کنند. نبوغ گراهام گرین در این کتاب، در روایت داستان از زبان فردی بی‌ایمان است که تناقض‌های سرگیجه‌آور عشقی پرشور و بحرانی روانی را به تصویر می‌کشد.

دروغ‌گویی (انتخاب اخلاقی در زندگی اجتماعی و فردی)

  • 80,000 تومان

آیا پزشک باید به بیمار مختصر دروغ بگوید تا ترس و اضطرابی را که حقیقت ممکن است برای بیمار به بار بیاورد به تاخیر اندازد؟ آیا استاد دانشگاه در توصیه ‌نامه‌هایی که برای دانشجویانش می‌نویسد باید در فضایل آنان مبالغه کند تا بلکه در این بازار کار پررقابت فرصت بهتری نصیب آنان گردد؟ آیا والدین باید این حقیقت را که فرزندشان ناتنی‌ست از او پنهان کنند؟ آیا دانشمندان علوم اجتماعی می‌باید مفتشانی را در لباس بیمار نزد پزشک بفرستند تا از گرایش‌های نژادی و جنسیتی آنان در تشخیص و درمان بیماران مطلع شوند؟ آیا مشاوران حقوقی دولت می‌باید به نمایندگان کنگره درباره یک لایحه رفاهی بسیار ضروری دروغ بگویند، نمایندگانی که اگر حقیقت را به آنان بگویند ممکن است با آن لایحه مخالفت کنند؟ و آیا روزنامه‌نگاران باید برای گرفتن اطلاعات از کسی که می‌خواهند فساد او را افشا کنند دروغ بگویند؟ میان چنین انتخاب‌هایی تفاوت‌هایی را احساس می‌کنیم؛ اما تصمیم به این که دروغ بگوییم، دو پهلو حرف بزنیم، ساکت بمانیم، یا حقیقت را بگوییم در هر موقعیتی تصمیم دشواری‌ست. دشوار است چون دورویی ممکن است شکل‌ها، مراتب، هدف‌ها، و نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد. همچنین به این دلیل دشوار است که می‌دانیم مساله حقیقت و دروغ‌گویی ناگزیر بر هر چه در خانواده ما، جامعه ما و روابط کاری ما گفته می‌شود یا ناگفته می‌ماند سایه می‌افکند. از همه دشوارتر مرزبندی میان این‌هاست و یک خط‌مشی ثابت دور از دسترس به ‌نظر می‌آید.

جنایت و مکافات

  • 389,000 تومان

داستان جنایت و مکافات داستان جنایتی است که از نگاه جنایت‌کاری روایت شده که حتی نرم‌دل‌ترین خواننده را درگیر شناعتش می‌کند. بازی موش و گربه میان قاتلی جوان و زجر کشیده و کارآگاهی پرانگیزه و سرسخت. کندوکاوی تیز بینانه و شگفت‌انگیز در نیرو‌هایی که انسان را به گناه رنج و شفقت می‌کشانند.

صفحه‌ی 1