ابراهیم رنجبر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خلاقه‌خوانی (جستارهایی درباره آثار بنیادین روانکاوی)
اسکیزوفرنی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
سخن‌پردازی در مقام فلسفه (سنت انسان‌باوری)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
فلسفه چیست
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
هنر در مقام الهیات از عصر پسامدرن تا قرون وسطی
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
ملکوت و جنت
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
لیبیدو (مفاهیم روانکاوی)
  • 82,500 تومان
  • با تخفیف: 82,500 تومان
فانتزی (مفاهیم روانکاوی)
  • 82,500 تومان
  • با تخفیف: 82,500 تومان

خلاقه‌خوانی (جستارهایی درباره آثار بنیادین روانکاوی)

  • 275,000 تومان

در کلامی خلاقه شاید بهترین توصیفی که از این کتاب می‌توان به دست داد، همان عنوانی است که نویسنده انتخاب کرده. کتاب خلاقه‌خوانی به‌حق مجموعه‌ای از خوانش‌ها و تفسیر‌های خلاقانه آگدن روانکاو از متون اساسی تاریخ روانکاوی، خلاصه‌ رویکرد روابط موضوعی، است و خواندن آن به سفری می‌ماند از دل تاریخ روانکاوی و مواجهه‌ای پرهیجان با افکار و آرای تاثیرگذار این وادی. آگدن به لطف دقت و خلاقیت خود نوشته‌‌هایی دوران‌ساز را برگزیده و به خواننده نشان می‌دهد که در این متن چه ایده‌های خفته که با تفسیر خلاقانه از پستوی مستوری بیرون خواهند آمد. کتاب «خلاقه‌خوانی» بی‌شک کتابی مختص عاشقان روانکاوی است؛ برای کسانی که در سودای غور و کنکاش در بحر بی‌انتهای آن‌اند.

اسکیزوفرنی

  • 135,000 تومان

اسکیزوفرنی تصویر جهانی ترسناک را به ذهن می‌آورد پر از واقعیت‌هایی عجیب‌ و معوج. اسکیزوفرنی اختلالی است که چه‌بسا بسیار ویرانگر هم باشد و آن‌قدر تاریخچۀ تیره‌وتاری دارد که حتی اسمش تن آدمی را می‌لرزاند. اما در چند دهۀ گذشته خورشید امید پیش روی بیماران و خانواده آنها طلوع کرده است؛ تحقیق دربارۀ اسکیزوفرنی رفته‌رفته پرده از علل و منشأ آن برمی‌دارد. کتاب پیش رو نیز در زمرۀ مطالعاتی است که به کار خوانندۀ علاقمند خواهد آمد.

سخن‌پردازی در مقام فلسفه (سنت انسان‌باوری)

  • 95,000 تومان

گفته‌اند که آدمی مخفی است در زیر زبان، یا به قولی زبان نسخه دیگر آدمی است. تصور انسان بی‌زبان و بی‌کلام، به‌نظر هر کسی را به هراس می‌اندازد. ارنستو گراسی در این کتاب پا فراتر می‌گذارد و نشان می‌دهد اگر سخن نبود و اگر انسان حیوان سخن‌پرداز نبود، نه عالمی در کار بود و نه آدمی. کتاب سخن‌پردازی در مقام فلسفه سویه، دیگری از خودمان را به ما نشان می‌دهد، این کتاب در حکم نامه‌ای است که پس از سال‌ها از عزیزی گمشده به دست ما می‌رسد. گراسی با دقت و ظرافت پیش از هر چیز تلقی ما را از زبان تغییر می‌دهد، سپس تصویری کاملا بدیع و نو از سنت انسان‌باوری ارائه می‌کند. کتاب حاضر حاکی از گذاری تازه در فلسفه و پژوهش‌ها درباره سنت انسان‌باوری است که احتمالا بسیار به کار پژوهشگران بیفتد.

فلسفه چیست

  • 90,000 تومان

آگامبن در این کتاب، هوشمندانه به سراغ مفاهیمی می‌رود که از چرایی گرایش انسان به فلسفه حکایت می‌کند. این کتاب با کنکاش در مفاهیمی چون نوا، ذهن، کلام، حقیقت، مثال، تصویر و وجود تاریخ مفهومی مختصری از فلسفه به دست می‌دهد که به یاری آن می‌توان آستانه فلسفه را به چشم خود دید. کتاب فلسفه چیست؟ گلگشتی نظرورزانه در تاریخ فلسفه ورزی است نه انباشت اطلاعاتی تاریخی که پس از چندی فراموش شود، برعکس ، با این کتاب می‌توان به گوهر گرایش ما به فلسفه و گریز ناپذیری آن در حیات انسانی‌مان پی برد، به تماشای آن نشست و دید چطور مادام که آدمی نفس می‌کشد و اصلا تا زمانی که آدمی اینگونه باشد، فلسفه هم خواهد بود. چرا که فلسفه زبان گمشده‌ای است که به شکرانه آن می‌توان با خود سخن گفت، در خود، کاوش کرد و بر گوهر درون نقشی تازه زد.

هنر در مقام الهیات از عصر پسامدرن تا قرون وسطی

  • 110,000 تومان

انسان تصویر و نوا را برای گفتن ناگفنی‌های خود برگزید. در متن کتاب مقدس و در واقعه برج بابل زخمی روانی بر جان آدمی نشست که همواره با او همراه خواهد بود. یعنی رنج حاصل از فتور و ناتوانی در گفتن آنچه از کلام گریزان است. نقصان ذاتی کلام در ساحت هنر هستی مستقلی برای خود دست و پا کرد و همین سبب شد هنر دیگر صناعتی صرف نباشد و به مجالی در بیان امر ناگفتنی بدل شود. هنر آوردگاه امر ناگفتنی است، همان جایی که کلام یارای رفتن ندارد. کتاب پیش رو این سویه همچنان زنده هنر را بررسی می‌کند و می‌کوشد آن را در روزگار ما احیا کند.

ملکوت و جنت

  • 35,000 تومان

وقتی به زندگی هر روز خود نگاه می‌کنیم، تو گویی تمامی این اعمال و تصمیم‌ها منوط به وقوع آینده‌ای روشن است. انگار ما تصوری آرمانی از وضع خوب یا خوشبختی در ذهن داریم، ولی این تصویر باشکوه اکنون دور از ماست و در آینده‌ای دور یا نزدیک به آن خواهیم رسید. به هممین سبب، تلاش می‌کنیم زندگی ما معطوف به همان آینده قطعی ولی نامتحقق باشد. گویی ما گذشته‌ای رو به آینده را در اکنون خود زندگی می‌کنیم. کتاب ملکوت و جنت تلاشی برای واکاوی و ساخت‌گشایی همین تصور است. آگامبن ما را با خود به عمیق تاریخ اندیشه می‌برد، آن‌قدر به جنبه‌های مختلف این تصور می‌پردازد تا به مرور دلالت‌های سیاسی و اجتماعی و هستی‌شناختی این تصویر باشکوه و آرمانی را بازشناسیم و بپرسیم که آیا آدم هرگز در بهشت بوده است؟

لیبیدو (مفاهیم روانکاوی)

  • 82,500 تومان

لیبیدو چیست؟ این اصطلاح چه سیر تطوری در نظریه فروید داشته است؟ چرا روانکاوی در بریتانیا به نظریه‌ای بدون میل جنسی بدل شده چندان که که می‌توان شعار بدون لیبیدو لطفا را تکیه کلام بیشتر روانکاوان دانست؟ تبعات این انکار، حذف‌ یا بی‌اعتنایی چیست؟ از نظر نویسنده کتاب حاضر، روانکاوی فرانسه با تاثیر گسترده ژک لکان بر اندیشه فرانسوی، صرف نظر از نقش فرهنگ فرانسوی، همچنان جایگاه مرکزی میل جنسی را حفظ کرده است. بنابراین کتابی در دست داریدکه به بهانه شرح و بسط مفهوم لیبیدو با روحیه‌ای انتقادی به جریان مسلط در روانکاوی بریتانیا نیز می‌پردازد و تقربی آشکار به اندیشه‌های لکان دارد.

فانتزی (مفاهیم روانکاوی)

  • 82,500 تومان

وقتی فروید دست به کار شناخت عوارض مختلف بیماری‌ها شد فانتزی را کشف کرد. مثلا هنگام معاینه زنی که می‌گفت دستش هیچ حسی ندارد، فهمید فقدان حس به جای اینکه ناشی از اشکالی در رشته‌های عصبی باشد به قسمت آستین لباسش مربوط است. بخشی از احساس حقارت ما هنگام برملا شدن خصوصیاتی که به خیالمان خیلی خوب پنهان شده‌اند از این جهت است که در می‌یابیم نه بر سر دیگران که فقط بر سر خود شیره مالیده‌ایم...

صفحه‌ی 1