آراز بارسقیان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آناتومی پیشرفت‌های شگرف (چطور می‌توان در مواقع ضروری راه را گشود)
افسانه عادی بودن (تروما بیماری و درمان در فرهنگ سمی)
عمل خلاقه ( شیوه‌ای برای هستی)
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
زندگی معنا (بررسی عمیق‌ترین پرسش‌ها و انگیزه‌ها در زندگی)
شجاعت مطلوب نبودن (تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی)
ساختن (راهنمایی نامعمول برای ساختن چیزهایی که ارزش ساخته شدن دارند)
قدرت چیست
  • 34,500 تومان
  • با تخفیف: 34,500 تومان
جاسوس اول‌شخص
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
توپولوژی خشونت
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
تصویر مدیر به عنوان نویسنده‌ای جوان
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
تقلای اروس
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
تراموایی به نام هوس (نمایش‌نامه)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان

آناتومی پیشرفت‌های شگرف (چطور می‌توان در مواقع ضروری راه را گشود)

  • 255,000 تومان

این کتاب بیش از هر چیزی یک راهنما است: راهنمای رها شدن از افکار، عادت‌ها، کارها، روابط و حتی مدل‌های کسب و کاری که ما را از رسیدن به تمام امکانات بالقوه‌مان دور نگاه می‌دارد. دیر یا زود احساس می‌کنید جایی گیر افتادید، ممکن است در بحران میانه زندگی گیر کرده باشید یا نویسنده‌ای باشید که مدت‌هاست داستانی نتوانسته بنویسد یا توی یکی از این کارهای «مدام کار کن ولی فکر نکن» گرفتار باشید یا که نه اصلا توی دوستی و رابطه‌های شخصی‌تان به مشکل خوردید و تنش‌های زیادی برایتان ایجاد شده ممکن است کسی باشید که مدام احساس اضطراب بی‌اطمینانی، ترس، خشم و بی‌حسی را تجربه می‌کنید و از خودتان بپرسید چرا باید چنین باشد؟ این کتاب اول برایتان مشکل را مشخص می‌کند، بعد دست به توضیح آن می‌زند و بعد از مشخص شدن و توضیح، نوبت ارائه راه حل است؛ راه حل‌هایی سخت و آسان اما بسیار کاربردی و از همه مهم‌تر «عملی» برای عبور از موانع. راه حل‌هایی برای درآمدن از این حالت ایستایی و بی‌عملی و برای دوری کردن از هر نوع اصطکاکی که باعث آسیب رساندن به شما می‌شود. نویسنده کتاب یعنی آدام آلتر در این زمینه از خبره‌ترین‌هاست و در دو دهه گذشته روی وضعیت افرادی که در موقعیت‌های مختلف گیر افتاده بودند تحقیق کرده و سعی کرده با ارائه راهکارهای مختلف بستری برای رهایی آدم‌ها از چنین موقعیت‌هایی ایجاد کند. او برای این کار تحقیقات علمی را بررسی کرده با افراد موفق و توانمند مصاحبه کرده و حکایت‌های زیادی از راهگشایی‌های شگرف آدم‌ها شنیده و ثبت و ضبط کرده. شاید مهمترین درسی که به ما می‌دهد این است: گیرافتادن در نقطه‌ا‌ی به معنای ماندن در آنجا نیست، بلکه فقط یک لحظه عدم حرکت به جلو است و بس. چیزی نیست که نشود با کمی اصلاح و دستکاری برطرفش کرد تا به هدفی که می‌خواهیم نرسیم.

افسانه عادی بودن (تروما بیماری و درمان در فرهنگ سمی)

  • 410,000 تومان

کتابی که همه‌چیز را در حوزه سلامت روان تغییر می‌دهد. به این باور رسیده‌ام که در پس کل مرض‌های مزمن واگیردار که امروزه ما را زیر ضرب خود گرفته، خواه فیزیکی باشد خواه روانی، چیزی در خود فرهنگ ما وجود دارد که به انحراف رفته است. چیزی که باعث ایجاد درد‌های ناخوشایندی‌ست که از آنها رنج می‌بریم و از آن مهم‌تر در ایدئولوژی‌مان نقاط کوری وجود دارد که نمی‌گذارد این وضع خطرناک را به‌وضوح ببینیم، چه برسد به این که بخواهیم کاری برایش بکنیم. این نقاط کور، که در فرهنگ ما شایع است و در حرفه خود من تا حد فاجعه‌باری فراگیر، نمی‌گذارد از ارتباط‌هایی که سلامت ما را به زندگی‌های عاطفی-اجتماعی‌مان متصل می‌کند آگاه شویم. جور دیگری هم می‌شود گفت: بیماری‌های مزمن، خواه فیزیکی خواه روانی، تا حد زیادی عملکرد یا خاصیت زندگی است. آنها سهو یا اشتباه این فضا نیستند. در واقع، پیامد زندگی ما هستند،‌ نه انحرافی مرموزانه که سر ما ریخته است. -از متن کتاب- کتاب «افسانه عادی بودن» بررسی نو و خلاقانه علت انواع بیماری جسمی و روانی ماست. کتابی که سویه انتقادی خود را به سمت اجتماع می‌گیرد و آن را بانی انواع مشکلات روان‌تنی انسان‌ها می‌داند و راه‌های کارگشایی برای حرکت به‌سمت سلامت عمومی و درمان پیشنهاد می‌دهد. این کتاب در نوع خود انقلابی است در زمینه بررسی بیماری‌ها. گبور مته با چهار دهه تجربه در مقام روان‌پزشک بالینی متوجه شده که درک ما از واژه «عادی-نرمال» اشتباه است. ما برای این درک معمولا نقش تروما و استرسی را که بر فرد وارد می‌شود نادیده می‌گیریم؛ حتی گاهی فشارهای زندگی مدرن را هم نمی‌بینیم. از نظر مته سیستم پزشکی غربی علی‌رغم تمام پیشرفت‌ها و تخصص‌هایی که به آن نائل شده، همچنان نمی‌تواند فرد را به‌عنوان یک «کل» بررسی کند و در موارد بسیاری تاثیر استرس‌های زندگی بر بدن را نادیده می‌گیرد که باعث تضعیف سیستم ایمنی و برهم خوردن تعادل عاطفی می‌شود. در «افسانه عادی‌بودن» مته از باورهایی می‌گوید که ما را بیمار جلوه می‌دهند و سعی می‌کند ارتباطی بین سلامتی افراد و منطقی بودن کلیت جامعه برقرار کنند. او در نهایت از این گذر به راهنمای همدلانه‌ای برای سلامت و درمان می‌رسد. مته پوشش دانش عادی و حکمت پذیرفته‌شده عمومی را کنار می‌زند تا گره باورهای نادرستی را باز کند که به تثبیت وضع موجود منجر شده است. گبور مته مولف و پزشک کانادایی است که مدرک پزشکی خود را از دانشگاه ریتیش کلمبیا در کانادا دریافت کرده. او اعتقاد زیادی به تاثیر تروماهای کودکی بر افراد بالغ دارد و ریشه بسیاری از اعتیادها را تروماهای حل‌نشده کودکی می‌داند.

عمل خلاقه ( شیوه‌ای برای هستی)

  • 195,000 تومان

«عمل خلاقانه» برای هرکدام از ما معنایی خاص دارد. ریک روبین با تجربه‌ی بی‌پایان در تولید آلبوم‌ها و ترانه‌های بی‌نظیر سعی کرده از تمام تجربه‌ی خود و هنرمندانی که با آنها کار کرده استفاده کند تا کتابی درباره‌ی «خلق هنرمندانه» در اختیار شما بگذارد. روبین با لحنی متین و آرام شما را با تجربه‌ی خود همراه می‌کند. با زبان زیبایی که دارد راه هنرمند را طوری برای‌تان ترسیم می‌کند که کمتر کتاب آموزشی‌ای موفق به انجامش شده. این واقعیت که خلاقیت در زندگی همه‌ی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و تقریبا در تمام امور روزمره نمی‌توانیم بدون آن زندگی کنیم، کمک می‌کند کتاب را با گشودگی بیشتری بخوانیم. راستش در زندگی شاید چیزی مهم‌تر از خود خلاقیت برای مواجه‌شدن با محیط اطراف‌مان نباشد. روبین تجربه‌ی خود را با ما در این زمینه به اشتراک می‌گذارد. او می‌داند هنرمند‌بودن صرفا داشتن خروجی هنری خاص شما نیست، بلکه رابطه‌ی شما با جهان است. پس با کلامی حکیمانه که حاصل عمری تجربه است سعی می‌کند تجربه‌ای از خوانش برای شما ایجاد کند تا بتوانید بیاموزید خلق در لحظه‌ چطور شکل می‌گیرد. او در این مسیر سعی می‌کند عینی و عمل‌گرایانه صحبت کند و به دور از تعارفات مرسوم، بدون اینکه سعی کند شبیه «یکی دیگر از کتاب‌های آموزشی» باشد، راهکارهای مناسبی ارائه دهد. «عمل خلاقانه» برخلاف عنوانش، سعی می‌کند ورای هنرمندان تمام رشته‌ها برود، کتابی که خود را به داستان‌نویس، نقاش، مجسمه‌ساز، آهنگساز و ... محدود نمی‌کند و می‌تواند برای هر کسی که درگیر خلق کردن است مفید باشد. «عمل خلاقانه عصاره‌ی دانشی است که روبین طی دهه‌ها ضبط رکورد‌های موسیقی به دست آورده. این کتاب به هر ذهن خلاقی که به محرک نیاز دارد، به اندازه‌ای مناعت و اعتمادبه‌‌نفس می‌دهد تا بتواند مشکلاتش را بازتعریف کرده و به راه‌حل برسد.» -گاردین ریک روبین نه بار برنده‌ی جایزه‌ی گرمی شده است. او را به‌عنوان یکی از صد انسان تاثیرگذار در جهان می‌شناسند و البته مجله‌ی رولینگ استون او را موفق‌ترین تهیه‌کننده در تمام ژانر‌های موسیقی می‌داند. تهیه‌کننده‌ی هنرمندانی از جمله ادل، گروه موسیقی بلک‌سبث، جانی کش، جی‌زی و ... مردی که در پشت‌صحنه‌ی ساخته‌شدن بسیاری از آلبوم‌های موسیقی مشهور و پرفروش نقشی حیاتی داشته است.

زندگی معنا (بررسی عمیق‌ترین پرسش‌ها و انگیزه‌ها در زندگی)

  • 169,000 تومان

چه چیزی به زندگی شما معنا می‌دهد؟ فرهنگ امروزی ما را به‌دنبال ثروت، قدرت یا حتی منزلت می‌فرستد. اما اگر این باورهای نادرست نیاز واقعی ما را به داشتن هدف برآورده نکردند، به کدام سمت‌و‌سو می‌رویم؟ نظر جیمز هالیس این است که داستان‌ها و باورهای قدیمی که زمانی ما را تعریف می‌کردند از دور خارج شده‌ و رنگ باخته‌اند، حالا باید به جهت‌یاب درونی‌مان متوسل شویم، به همان رهنمون‌های روانی که کمک می‌کنند مسیرمان را از میان شاهراه پیچیده‌ی انتخاب‌ها پیدا کنیم. «زندگی معنا» کاوشی عمیق درباره‌ی ماهیت معناست و اینکه چگونه می‌توانیم با انتخاب‌هایمان به‌سمت آن حرکت کنیم یا از آن دور شویم. هالیس با بررسی اسطوره‌ها، آثار ادبی، شخصیت‌های تاریخی و خرد نهفته در لایه‌های زیرین روانشناسی، بینش‌هایی نافذ را برای یافتن هدف در اختیارمان می‌گذارد. در این کتاب می‌خوانیم که چطور ذهن داستان‌جوی ما از تجربه‌های اولیه‌ی خود معنای زندگی را شکل می‌دهد؛ چرا داستان‌های اولیه شکست می‌خورند وقتی قدم در مسیر رشد خود می‌گذاریم؛ چطور می‌توانیم به پیشگویی درونی رؤیاهایمان نزدیک شویم؛ چطور اشباحی را از میان برداریم که خاطرات ما را شکار و روانمان را تسخیر می‌کنند و چطور در این قالب فانی زندگیِ کاملی داشته باشیم. در «زندگی معنا» بنا داریم راه‌های ورود به معنا را بررسی کنیم. هالیس در این کتاب باارزش‌ترین پرسش‌ها را مطرح کرده و از تاملات خود می‌گوید تا شجاعت، پشتکار و الهامی را بیابیم که برای سفر اودیسه‌وار خود نیاز داریم.

شجاعت مطلوب نبودن (تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی)

  • 189,000 تومان

آیا شادی چیزی است که می‌شود انتخابش کرد؟ کتاب شجاعت مطلوب نبودن پاسخی ساده و سرراست برای این سوال ارائه می‌دهد. این کتاب با استفاده از نظریات آلفرد آدلر، که در کنار فروید و یونگ یکی از سه غول روان‌شناسی قرن نوزدهم است، گفت‌وگویی روشنگر بین یک فیلسوف و مردی جوان را دنبال می‌کند.. فیلسوف در پنج مکالمه به شاگردش کمک می‌کند تا درک کند چطور هرکس می‌تواند مسیر زندگی خود را تعیین کند، بدون این‌ که در قیدوبند آسیب‌های گذشته و انتظارات دیگران باشد. شجاعت مطلوب نبودن، که غنی از خرد و حکمت است، به شما کمک می‌کند مفاهیمی مثل بخشش خود، خودمراقبتی و هرس ذهن را فرا بگیرید. شیوه‌ی تفکر به‌ کار رفته در این کتاب عمیقا رهایی‌بخش است و به شما این امکان را می‌دهد که شجاعت تغییر داشته باشید و محدودیت‌هایی را که ممکن است برای خودتان قائل باشید نادیده بگیرید. این کتاب، با متنی ساده و درعین‌حال تکان‌دهنده، قدرت درونی شما را آزاد می‌کند تا شادی پایدار را بیابید و همان فردی شوید که واقعا می‌خواهید باشید.

ساختن (راهنمایی نامعمول برای ساختن چیزهایی که ارزش ساخته شدن دارند)

  • 189,000 تومان

تونی فیدل ساختن را نوشته است چون هر کسی نیاز دارد کاری معنادار انجام دهد و حقش است که معلم و مربی داشته باشد؛ کسی که این روند را دیده باشد، انجامش داده باشد و بشود امیدوار بود که در سخت‌ترین شرایط کاری هم بتواند کمک کند. معلمی که پاسخ‌ها را تحویل شما نمی‌دهد ولی سعی می‌کند کمکتان کند تا معضلات خود را از منظری تازه ببینید و راه‌حل خودتان را پیدا کنید. هر جایی از این کتاب را که باز کنید توصیه یا داستانی را می‌خوانید که برایتان جالب یا کاربردی است. چیزی که به کارِ بحرانِ امروزتان بیاید. چون همیشه بحران وجود دارد؛ یا بحرانی شخصی، یا سازمانی یا رقابتی. بیشتر کتاب‌های مربوط به کسب‌وکار نظریه‌ای اساسی دارند که حدود سیصد صفحه می‌شود. اگر به‌دنبال دریافتِ توصیه‌های خوب و گسترده در زمینه‌های مختلف هستید، لازم است چهل کتاب بخوانید؛ مدام آنها را ورق بزنید تا تکه‌‌ای اطلاعات به‌دردبخور به دست آورید. فیدل در این کتاب فقط چیزهای به‌دردبخور را آورده است. ساختن برای هر کسی است که می‌خواهد چیزی تازه بسازد، کسی که به‌دنبال رسیدن به چیزی برتر است، کسی که نمی‌خواهد وقت باارزش خود را در این سیاره باارزش هدر دهد.

قدرت چیست

  • 34,500 تومان

حتی در جایی که قدرت در شرایط «وفور بیش از حد» است خودش را به عنوان «مهمان‌نوازی» بی‌قید و شرط ارائه می‌کند. این کار باعث می‌شود مرزی با دیگری قدرت کشیده شود. این‌طوری تبدیل به یک فراقدرت می‌شود. این فراقدرت تعلقی یگانه به قدرت درون خویشتن دارد. از چنین چیزی بخشندگی نامحدودی نشئت می‌گیرد که نمی‌تواند با بازگشتن به خویشتن از نو تصاحب شود، دیگر نمی‌تواند با اراده خویشتن تصاحب شود. بخشندگی‌ای که رخ می‌دهد به شکل غیر عمد و ناخودآگاه دوستی بی‌حدی ایجاد می‌کند که مقدم بر هر مراقبه برای دیگری است، مقدم بر هر قاطعیتی برای دیگری.

جاسوس اول‌شخص

  • 22,000 تومان

سم شپارد در این آخرین یادگارش به ما نشان می‌دهد که چطور می‌شود تا آخرین لحظه حیات را هنرمندانه زیست کرد و تا لحظاتی که جان در بدن هست، دست از تلاش برای خلق نکشید. از دور دیده می‌شود. از آن طرف جاده، تشخیص سن مرد سخت است چون پشت در توری ایوان خانه ایستاده، چون سایه‌هایی رویش افتاده. بنفش، بیابان‌گرد، یکه، یاغی ماسک به صورت. نمی‌دانم دارد از چه محافظت می‌کند. او داخل فضایی است که توری در ایوان برایش درست کرده و مگس‌های وزوزی، پرنده‌های جیرجیری و هر نوع جک و جانور تابستانی‌ای کنارش هستند و بیرون خانه هم پراست از پروانه و زنبور و موجودات دیگر؛ ولی از این فاصله تشخیصش بسیار سخت است که بگوییم آن مرد چند سالش است...

توپولوژی خشونت

  • 42,000 تومان

کتاب توپولوژی خشونت ابتدا به اشکال مختلف کلان فیزیک خشونت می‌پردازد، شکلی از خشونت که بعد منفی به خود می‌گیرد و در رابطه‌ای پرتنش بین خود و دیگری، درون و بیرون، دوستی و دشمنی ایجاد می‌کند.

تصویر مدیر به عنوان نویسنده‌ای جوان

  • 25,000 تومان

روایت و مدیریت: در مدیریت داستان سرایی˚ این دو مفهوم با هم متحد می شود، مفاهیمی که نیاز به کمی توضیح دارند. تفکر حاکم بر مدیریت، نتیجه گرایی است. خواستش منطقی کردن، تصمیم گیری و هدفمند کردن اعمال است و در نهایت میزان در آمد حاصل مهم است. از سوی دیگر روایت نیازمند فضا برای تنفس است. موارد مهم اصلی در مقابل موارد مهم ثانویه، در مرتبه ای پایین تر قرار می گیرند، حقایق در درجه ی دوم اهمیت هستند و داستان در درجه ی اول. نظامی که به نام «مدیریت» از آن یاد می شود به ندرت کلیت خود را ترسیم می کند ولی مشخص است که داستان مدیریت و تئوری و تیپِ مدیر که همراه با این داستان می آید باید در ارتباط با تاریخ نئولیبرالیسم و توسعه اش در اقتصاد دیجیتالی تعریف شود. این کتاب به بررسی پیچیده و در هم تنیده ی ادبیات و مدیریت می‌پردازد و نشان می‌دهد خطری بسیار جدی ادبیات و داستان‌سرایی را تهدید می کند.

تقلای اروس

  • 16,000 تومان

این مقاله بی‌نظیر، تجربه‌ای است روشنفکرانه و دست اول که یکی از بهترین راه‌ها را برای به دست آوردن آگاهی کامل ایجاد کرده و وارد یکی از سرکوب‌شده‌ترین کشمکش‌های امروز ما می‌شود: دفاع از عشق، عشقی که آرتور رمبو هوس داشت «بازابداعش» کند. هرچه نباشد، مفهوم عاشق‌پیشگی غیرقابل معاوضه - یعنی محو کردن خویش در دیگری - تاریخ طولانی و شکوه‌مندی دارد: مثلا عشق عارفانه به خدا، عشقی که با شور تمام در اشعار یوهان صلیبی شرحش آمده. ولی حالا بعد از مرگ خدا، آیا حتما ادامه مسیر در همین راه الزامی است؟

تراموایی به نام هوس (نمایش‌نامه)

  • 48,000 تومان

... در کل هیچ‌وقت دیر نیست مگر این که خودتان را غرق این موفقیت بکنید، تا خرخره درش فرو روید و در نوازش خفه‌خوان‌آورش همان چیزی را بجوید که پسر بچه همیشه رنجور و در خانه‌ای می‌جویده؛ محافظت همه‌جانبه و راحتی مطلق. به نظرم امنیت نوعی مرگ محسوب می‌شود و فقط می‌تواند خودش را وقتی کنار استخر قلب شکلی تو بورلی هیلز یا هر جای دیگری دراز کشیده‌اید از دل توفان چک‌های رقم بالای بی‌امان که به حسابتان واریز می‌شود بهتان برساند و آن‌وقت شما دیگر از موقعیتی که هنرمندتان کرده جدا شده‌اید. البته اگر ازش راضی هستید که هیچ. از هر کی چنین موفقیتی را تجربه کرده بپرسید - بپرسید خوبی‌اش چیست؟ البته لازم است بهشان آمپول راست‌گویی بزنید ولی مطمئن باشید کلامی که از زیر زبانشان در می‌رود را هیچ‌ جایی ممکن نیست بتوانید منتشر کنید...

1  صفحه‌ی 1