ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سقراط اکسپرس (درس‌های فیلسوفان مرده در باب زندگی)
راهنمای عملی رواقی زیستن
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
پیاده‌روی و سکوت (در زمانه هیاهو)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
فلسفه تنهایی
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان

سقراط اکسپرس (درس‌های فیلسوفان مرده در باب زندگی)

  • 275,000 تومان

توجه در عمیق‌ترین و سخی‌ترین حالتش می شود عشق. توجه یعنی عشق. عشق هم یعنی توجه. هر دو یک چیزند. سیمون وی می‌نویسد:«آدم‌های غمگین هیچ چیز از این دنیا نمی‌خواهند جز این‌که کسی پیدا شود و بهشان توجه کند.» فقط وقتی به آن «درجه ناب و کمیاب سخاوت» می‌رسیم که توجه بی‌دریغ و بی‌چشم‌داشتمان را نثار کسی می‌کنیم. به همین دلیل وقتی از پدر و مادر یا عشق زندگی‌مان بی‌توجهی می‌بینیم، خیلی اذیت می‌شویم چون بی‌محلی و بی‌توجهی‌شان را به بی‌عشقی تعبیر می‌کنیم.

راهنمای عملی رواقی زیستن

  • 130,000 تومان

در این کتاب می‌خواهم نشان دهم فلسفه رواقی در قرن بیست‌ و ‌یک چه شکلی‌ست. کوشیده‌ام توصیه‌ها و آراء فیلسوفان رواقی را با پژوهش‌های روانکاوی درهم آمیزم. البته این‌که به فلسفه رواقیِ کلاسیک می‌پردازم به مذاق برخی از اصحاب آکادمی خوش نمی‌آید. فلسفه رواقی برایشان همچون اثری باستانی گران‌بهاست ـــ و انگار باید آن را مهروموم شده به کناری نهاد و فقط تماشایش کرد. اما فلسفه رواقی برای من مثل ابزار است ـــ ‌‌که هرچند گذر زمان بر کارکرد آن سایه انداخته‌ــــ نه‌تنها همچنان سودمند است، که در زندگی‌های مدرن خیلی هم به کار می‌آید. به‌علاوه، فکر نمی‌کنم رواقیون باستان مخالفتی با «به‌روزرسانیِ» آموزه‌ها و تعالیمشان داشته باشند. سنکا اگر بود، خیلی استقبال می‌کرد… سخن را با شرح و بسط انواع مشکلاتی که در معرض‌شان هستیم و ایضاً واکنش‌های معمولمان به آنها آغاز می‌کنم. هر چند شمار بسیاری از آدم‌ها مأیوس، خشمگین، مضطرب، و حتی مغموم می‌شوند، بازهم هستند کسانی که با مشکل خوب تا می‌کنند. چطور از پس این کار برمی‌آیند؟ ما هم می‌توانیم از آنها بیاموزیم؟

پیاده‌روی و سکوت (در زمانه هیاهو)

  • 175,000 تومان

این کتاب‌ها فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهت هراس‌آور فلسفه می‌کاهند. خواننده ممکن است خواندن این کتاب‌ها را به امید یافتن پاسخ‌های روشن آغاز کند: پاسخی برای مسئله تنهایی‌اش، چرایی مرگ، منشا ملال و دل‌زدگی... اما انتظار این که کتابی یا کسی در چند صفحه یا فلان تعداد نکته به ما بگوید چطور زندگی کنیم و چگونه خوشبخت شویم، در واقع یک جور انکار مسئولیت شخصی انسان است. پاسخی قطعی و ابدی که مناسب حال همه کس باشد وجود ندارد. کتاب‌هایی که چنین مدعاهایی دارند قطعا فریبکارند. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند، چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریک زندگی و در لحظات دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمان جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهم دقیق‌تر رو دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیممان را شجاعانه برعهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبه‌رو شویم. هزاران سال است آدم‌هایی که دور از بقیه زندگی کرده‌اند - راهبانی که بر قله کوه زیسته‌اند، تارکان دنیا، دریانوردان، چوپانان یا مکتشفان که همیشه در سفرند به این باور رسیده‌اند که کلید اسرار و کشف رموز زندگی در سکوت به دست می‌آید. نکته همین‌جاست. حسابی دریانوردی می‌کنید، اما در راه برگشت ممکن است بفهمید آنچه در پی‌اش بوده‌اید در درون خودتان است. بتهوون، همان‌طور که همه می‌دانند، آخر سر کاملا ناشنوا شد. این تحول اصالتی عمیق و روحی آزادمنش در وجودش پروراند. سمفونی نهم را فقط با صداهایی که در سرش خانه کرده بود نوشت و رهبری کرد. در طول نخستین اجرای قطعه، پشت به جمعیت ایستاده بود تا ارکستر را رهبری کند. وقتی اجرا تمام شد، باید بر می‌گشت تا ببیند حضار دارند کف می‌زنند یا هو می‌کنند. نه تنها تشویق می‌کردند، بلکه اشتیاق و هلهله‌شان چنان اوج گرفته بود که پلیس وین را خبر کردند تا دوباره نظم و آرامش را برقرار کند.

فلسفه تنهایی

  • 140,000 تومان

این کتاب‌ها فلسفه را ساده نمی‌کنند بله از ابهت هراس‌آور فلسفه می‌کاهند. خواننده ممکن است خواندن این کتاب‌ها را به امید یافتن پاسخ‌های روشن آغاز کند: پاسخی برای مساله تنهایی‌اش، چرایی مرگ، منشاء ملال و دل‌زدگی... اما انتظار این‌که کتابی یا کسی در چند صفحه یا فلان تعداد نکته به ما بگوید چطور زندگی کنیم و چگونه خوشبخت شویم، درواقع یک جور انکار مسئولیت شخصی انسان است. پاسخی قطعی و ابدی که مناسب حال همه کس باشد وجود ندارد. کتاب‌هایی که چنین مدعاهایی دارند قطعا فریب‌کارند. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریک زندگی و در لحظات دشوار، در کمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمان جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهم دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم،‌ مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه بر عهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1