گیل گمش


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه شوستاکوویچ نظر مرا تغییر داد
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
عکاسی معاصر و نظریه (مفاهیم و مباحث بنیادین)
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
زیباشناسی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
آقای سناریست (حدیث نفس و آثار سعید مطلبی)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
حرفه (سینماگر فیلم‌نامه‌نویس)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
تاثیر تکنولوژی بر بیان سینمایی
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
انسان زیباشناس (گفت‌وگوهایی درباره هنر و زیباشناسی)
فلسفه هنر میشل فوکو (تبارشناسی مدرنیته)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
ابزارهای کمدی‌نویسی (مسئله جدی بانمک بودن)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
درباره زیبایی زنان
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
سینما 1 (حرکت تصویر)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان

چگونه شوستاکوویچ نظر مرا تغییر داد

  • 160,000 تومان

وقتی با قدرت دگرگون‌کننده موسیقی در زندگی انسان‌ها مواجه می‌شوم، آن کلمات مانند صدای ناقوس در ذهنم طنین‌انداز می‌شوند: «نمی‌توان گفت.» در تاثیرگذاری موسیقی چیزی هست که تحلیل را به چالش می‌کشد؛ رویکرد فلسفی، روان‌شناختی، عصب‌شناختی یا هر رویکرد عقلانی دیگری. فقط شعر می‌تواند بدان نزدیک شود. اینکه چیزی که این‌چنین قدرتمندانه می‌تواند ما را تحت‌تاثیر قرار دهد اساسا توضیح‌ناپذیر باقی می‌ماند، برای برخی مایه تسلی و برای برخی دیگر مایه سرخوردگی است. راستش این کتاب چندان هم درباره آن «شوستاکوویچ» نیست. درباره آن آهنگساز پیچیده و رنج‌کشیده و ترس‌‌خورده از سانسور و سرکوب نیست که کتاب‌های متعددی درباره‌اش نوشته شده است. این کتابی است درباره لذت رهایی‌بخش موسیقی. استیون جانسون، موسیقی‌دان و منتقد برجسته موسیقی، در طول این نوشتار با صداقتی تحسین‌برانگیز تجربه‌های شخصی‌ای را که از روند درمان بیماری افسردگی‌اش داشته است گره می‌زند به تاویل و تفسیرهای فنی تاریخ هنری که از موسیقی «شوستاکوویچ» ارائه می‌دهد و از دل این دو جریان موازی خواننده را هم با زندگی و آثار آهنگساز آشنا می‌کند و هم اهمیت نورانی و شفابخش هنر را گوشزد می‌کند. ساختار کتاب از منظر نوع روایت کم‌نظیر است. چندان که بعید به نظر می‌رسد در حوزه نقد و تحلیل موسیقی تا به حال به چنین چیزی برخورده باشیم. منتقد میان خود افسرده‌اش که دارد برای درمان دست و پا می‌زند و آهنگسازی که موضوع نوشتار اوست نوعی هم‌ذات‌پنداری ایجاد می‌کند و رفته رفته هم خودش و هم آهنگساز رنجور را از دل ظلمات به سمت نور پیش می‌برد.

عکاسی معاصر و نظریه (مفاهیم و مباحث بنیادین)

  • 195,000 تومان

میلر در هر یک از پنج بخش این کتاب به بنیادین‌ترین مفاهیم و مباحثی پرداخته که به هویت انسان معاصر گره خورده‌اند. با این‌همه، نگاه متکثر او نه به گرایش‌های نظری خاصی در حوزه علوم انسانی محدود مانده و نه به تجربیات ژانری معینی در عکاسی.

زیباشناسی

  • 135,000 تومان

کتاب زیباشناسی درآمد مختصری است بر تاریخ و مباحث زیباشناسی از زمان شکل‌گیری آن در مقام یک رشته مستقل. این کتاب به روایت دیدگاه‌های مختلف رد این زمینه می‌پردازد. زیباشناسی شامل پنج بخش است که عبارت‌اند از: زایش زیباشناسی، قرن نقد، فلسفه هنر، علم هنر و پدیدارشناسی هنر.

آقای سناریست (حدیث نفس و آثار سعید مطلبی)

  • 175,000 تومان

پس از انقلاب تصمیم گرفتم تسلیم شرایط ناعادلانه ممنوعیت از کار نشوم. شروع کردم به قاچاقی کار کردن در سینما. اوایل، اهالی سینما می‌ترسیدند به من کار بدهند. روزی بیست ساعت می‌نوشتم و شاید بیش‌تر از یک‌سوم حاصل کارم بیرون نمی‌آمد. گاهی اوقات هم بقیه پولم را نمی‌دادند؛ یعنی پیش‌قسط را می‌دادند و وقتی فیلم‌نامه را تحویل می‌دادم، بقیه دستمزدم را نمی‌دادند. چاره‌ای نداشتم، ولی می‌نوشتم. اجازه نمی‌دادند اسمم در تیتراژ گذاشته شود.»

حرفه (سینماگر فیلم‌نامه‌نویس)

  • 160,000 تومان

این کتاب از الگویی آشنا و جذاب پیروی می‌کند: هر فصل به یک نویسنده اختصاص یافته است و به او مجال می‌دهد تا رودررو با خواننده درباره رشد و پرورش، فلسفه نویسندگی و کارنامه‌اش صحبت کند. این مجموعه می‌کوشد تا حضور مصاحبه‌کننده را به حداقل برساند و از این طریق زمینه عیان شدن شخصیت مصاحبه‌شونده را فراهم سازد. اگر در پی الهام گرفتن و شناخت عمیق از زندگی نویسندگان هستید، خواندن این صفحه‌ها شاید ضروری از آب درآید.

تاثیر تکنولوژی بر بیان سینمایی

  • 68,000 تومان

فیلم و عکاسی اولین فرم‌های هنری‌ای هستند که منحصرا در پی استفاده از تکنولوژی‌های مکانیکی و شیمیایی پدید آمده‌اند. همه فرم‌های هنر دیگر، از جمله نقاشی و رقص و سخنوری، از دوران پیشاتکنولوژیک وجود داشتند اما، پیش از ورود ماشین‌های مدرن، هیچ فیلمی وجود نداشت. تاریخ فیلم را می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی بررسی کرد: از جنبه‌های اجتماعی، روان‌شناختی، اقتصاد و سیاسی. این تاریخ غالبا از ورای منشور جنبش‌های هنر و تلفیقی از دیدگاه‌های فوق نگریسته شده و در چارچوب روند پیشرفت هنرمندان قرار گرفته است.

انسان زیباشناس (گفت‌وگوهایی درباره هنر و زیباشناسی)

  • 235,000 تومان

«زیباشناسی حوزه‌ای پررونق و رو به گسترش است، درحال تولید مداوم نظریات تازه و ترسیم قلمروهای نامکشوف از هنرهای آشپزی تا بازی‌های ویدیویی، از مورموهای موسیقایی تا سینمای سه‌بعدی، از زیباشناسی تجربی تا زیباشناسی اشمئزاز.»

فیلم کوتاهی درباره دیگران (مکالمه با ژان‌کلود کری‌یر درباره سینما و مکالمه با عباس کیارستمی درباره ژان‌کلود کری‌یر)

  • 78,000 تومان

ژان‌کلود آدمی متعلق به ادبیات امروز فرانسه است. سال‌ها با بونوئل و کارگردان‌های بزرگ جهان کار کرده، آدم متمایزی است. دوست نزدیک ژان‌لوک گدار است. بیش ‌از پنجاه سال است بر سینمای اروپا تاثیر بسزا داشته. کار کردن با چنین آدمی البته دلپذیر است. وقتی پذیرفت در فیلمی از من نقش کوچکی بازی کند، از علاقه و تعهد و اعتقادش به سینمایی بود که دوست دارد. از تعهدش به خود سینما بود. مثل نوشتن یک سناریو، یک نقد. این برای او به معنای دین به سینمای هنر بود. عباس کیارستمی

فلسفه هنر میشل فوکو (تبارشناسی مدرنیته)

  • 185,000 تومان

میشل فوکو مطالب پراکنده‌ای در زمینه هنر مطرح کرده است که بسیاری از آن‌ها برخلاف دیگر پروژه‌های فکری وی از سر تفنن نوشته شده‌اند. همین مطالب پراکنده فوکو هوشمندی او را در زمینه هنر نشان می‌دهد. هر کدام از مباحث فوکو به مسئله مدرنیته می‌پردازد که دغدغه اصلی آثار اوست.

ابزارهای کمدی‌نویسی (مسئله جدی بانمک بودن)

  • 160,000 تومان

در این کتاب درباره آن‌چه «ابزارهای کمدی‌نویسی» می‌نامیم سخن خواهیم گفت. این‌ها را احتمالا در دانشگاه و مدرسه و هنرستان به شما یاد نمی‌دهند، اما ابزارهایی‌اند که باعث می‌شوند کمدی خوب از آب درآید. این ابزارها از دو جهت مفیدند، چون مهم‌تر از خلق یک چیز بانمک، که همه ما کم‌و‌بیش می‌توانیم انجام دهیم، دانستن این است که وقتی بانمک از آب در نمی‌آید، چه‌طور درستش کنیم. چون مشکل اصلی همین است، مگر نه؟! با پرده دوم نمایش کلنجار می‌رویم و یک جای کار درست از آب در‌نمی‌آید.

درباره زیبایی زنان

  • 98,000 تومان

درباره زیبایی زنان یک متن کلاسیک رنسانسی است که به طور کلی به مفهوم زیبایی می‌پردازد و به طور خاص به زیبایی زنان. در نظر نویسنده رساله، که ادیب و فیلسوفی نوافلاطونی است، زیبایی زنان یکی از برجسته‌ترین مصادیق زیبایی به شمار می‌آید. او برخلاف نگاه مردسالار و زن‌ستیز حاکم بر زمانه‌اش به بحث از برابری مردان و زنان می‌پردازد و زن را از بزرگ‌ترین مظاهر زیبایی الاهی می‌داند. این رساله دربردارنده دو گفتگو میان یک نجیب‌زاده جوان و چهار زن است و به بحث درباره زیبایی، تعادل، وقار و رفتار زنان می‌پردازد. درباره زیبایی زنان یکی از منابع اصلی برای فهم زیبایی‌شناسی و فرهنگ ایتالیا در عصر رنسانس است.

سینما 1 (حرکت تصویر)

  • 185,000 تومان

کتاب حاضر نه تاریخ سینما بلکه نوعی نظام رده‌بندی است؛ کوششی در طبقه‌بندی تصاویر و نشانه‌ها. جلد نخست به تعیین عناصر می‌پردازد و صرفا عناصر یک بخش از این طبقه‌بندی را بررسی می‌کند. درجلد نخست، ما به حرکت - تصویر و گونه‌های آن می‌پردازیم. زمان - تصویر موضوع جلد دوم کتاب خواهد بود. از این منظر کارگردانان بزرگ سینما را نه تنها با نقاشان، معماران و موسیقی‌دانان بلکه حتی با متفکران مقایسه خواهیم کرد. کارگردانان به جای مفاهیم با حرکت - تصویر و زمان - تصویر می‌اندیشند.

1  2  صفحه‌ی 1