گستره


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
به کی سلام کنم
  • همراه با تخفیف
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 161,500 تومان
جنایت و مکافات
  • همراه با تخفیف
  • 690,000 تومان
  • با تخفیف: 586,500 تومان
جزیره سرگردانی
  • همراه با تخفیف
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 238,000 تومان
علوم شناختی (مقدمه‌ای بر علم ذهن)
  • 390,000 تومان
  • با تخفیف: 390,000 تومان
سمینار ژاک لکان (روان‌پریشی) کتاب سوم
  • همراه با تخفیف
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 238,000 تومان
حقایقی در باب دروغ (توهم صداقت و تکامل فریب)
  • همراه با تخفیف
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 144,500 تومان
فشلسفه (راهنمایی برای زمان‌هایی که اوضاع بر وفق مراد نیست)
  • همراه با تخفیف
گمشده در اندیشه‌ها (لذت‌های پنهان 1 زندگی روشنفکرانه)
مقدمه‌ای بر منطق جدید برای دانشجویان وپژوهشگران علوم و مهندسی کامپیوتر منطق و فلسفه)
هیستریا (تکه‌ای از تجزیه و تحلیل روان‌رنجوری وسواسی)
بدیو و سینما
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
نظام اخلاقی هیتلر (پیگیری پیشرفت تکاملی در اندیشه نازی)

به کی سلام کنم

  • 190,000 تومان

واقعا کی مانده که بهش سلام بکنم؟ خانم مدیر مرده، حاج اسمعیل گم شده، یکی یکدانه دخترم نصیب گرگ بیابان شده، گربه مرد، انبر افتاد روی عنکبوت، و عنکبوت هم مرد و حالا چه برفی گرفته، هر وقت برف می‌بارد دلم همچین می‌گیرد که می‌خواهم سرم را بکوبم به دیوار...

جنایت و مکافات

  • 690,000 تومان

جنایت و مکافات اثری است هنری که پس از بازگشت داستایفسکی از سیبری و تجربیات تلخ بسیار نگاشته شد و در سال ١٨٦٦ در مجله «پیک روسیه» منتشر گردید و بی‌درنگ شهرت یافت. در این زمان بسیاری از موضوع‌هایی که بین جوانان متفکر و نویسندگان آن زمان متداول بود مورد بررسی قرار گرفته است. استقلال عمل، حد اختیار انسان و خوی و شیوه نیهیلیستی از جمله این مباحث‌اند. صحنه داستان، پترزبورگ، پایتخت آن روز کشور پهناور روسیه است که در آن برخلاف سابق، زندگی پرابهت اعیان و اشراف مورد بحث نیست، بلکه زشتی و پلیدی‌های شهری بزرگ مطرح است... این رمان داستایفسکی نیز مانند همه شاهکارهای او از یک سلسله اتفاق‌های پیچیده و پیوسته به هم ساخته شده است و دارای قهرمانان قوی و متعدد و مختلفی است که در بعضی شرارت و بدی، و در برخی نیکی و پاکی غلبه دارد. این قهرمانان همه از شکست‌خوردگان مغموم اجتماع‌اند... سرکشی این قهرمانان که برخی دم از آزادی و نجات اجتماع می‌زنند، در واقع فردی و خصوصی است. اما نه دسته اول به‌راستی بد و شرور و گناهکارند و نه گروه دوم کاملاً از بدی منزه.

جزیره سرگردانی

  • 280,000 تومان

هستی به یاد ترنجی افتاد که سلیم به او داده بود و مادربزرگ روی بخاری زیر عکس پسرش گذاشته بود و گفته بود: «این همان اترج است.» و هستی گفته بود: « نه، ترنج است.» و توران جان گفته بود: «ترنج و اترج یکی است. مربایش می‌کنیم و یک شب دیگر که آمد...» هستی گفت:« نه، بگذار همان‌جا زیر عکس پدرم باشد.»... چرا سلیم به او ترنج داده بود؟ چرا هستی را به یاد نارنج و ترنج انداخته بود؟ آیا می‌خواست بگوید که اگر بخواهم تو را بچینم، فریاد خواهی کرد: «آی چید...آی چید... نچین، دردم می‌آید. آخر اینجا مغزم است...» یاد مهرماه خانم، یاد قصه دختر نارنج و ترنج، یاد چشمان سلیم، یاد مراد...

علوم شناختی (مقدمه‌ای بر علم ذهن)

  • 390,000 تومان

علوم شناختی دانشی میان‌رشته‌ای و به طیف وسیعی از رشته‌های علمی متکی است. البته روان‌شناسی علمی و علوم اعصاب، دو عنصر کلیدی آن هستند. این دو به علوم شناختی وجهه تجربی می‌دهند. اما تلفیق آزمایش‌های تجربی با یکدیگر برای ارائه یک تعریف واحد از ذهن، غالبا به نقش‌آفرینی ابزارهای نظری و رسمی از دیگر رشته‌ها نیاز دارد. این ابزارها از فلسفه تا منطق ریاضی و علوم کامپیوتر را دربرمی‌گیرند. علوم شناختی یک جنبه عملی نیز دارد. بخش عمده‌ای از درک ذهن بسته به ساختن مدل‌هایی است که بتوانند ابعاد اصلی شناخت را به نمایش بگذارند. علوم شناختی برای ساخت چنین مدل‌هایی به هوش مصنوعی و رباتیک رو می‌آورد. امیدوارم که کتاب من در دسترس دانشجویان و پژوهشگران تمامی این رشته‌ها قرار بگیرد و به آنها کمک کند که فصل مشترک بالقوه رشته‌ها را ببینند و فرصتی برای کار مشترک بیابند.

سمینار ژاک لکان (روان‌پریشی) کتاب سوم

  • 280,000 تومان

کتاب حاضر ترجمه سمیناری است که لکان طی دوره تحصیلی 1956- 1955 در انجمن روان‌کاوی فرانسه ارائه کرد. متن اصلی فرانسوی سومین بخش از مجموعه سمینارهای لکان است که در سال 1953 آغاز شده و توسط ژاک آلن میلر ویرایش گردیده است.

حقایقی در باب دروغ (توهم صداقت و تکامل فریب)

  • 170,000 تومان

همیشه تعجب می‌کنیم که چرا دروغی را باور کردیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا حقیقت را باور دارید؟ دیگران تمام مدت چیزهایی را به شما راست می‌گویند و شما نیز آنها را باور می‌کنید، و حتی اگر بعدا بفهمید آن داستانی که باور کرده بودید، کاملا واقعی بوده، تعجب نمی‌کنید که چرا در وهله اول باورش کرده‌اید. شاید هم باید تعجب کنید. حقایق همیشه وجود دارند، خواه آنها را باور داشته باشید یا نه. هیچ چیز عجیب ‌و غریبی درباره حقیقت وجود ندارد. یک واقعیت در ظاهر با دروغ تفاوتی ندارد. حقیقت با حروف بزرگ نوشته نشده است. پس چرا ما معتقدیم می‌توانیم تفاوت آنها را تشخیص دهیم؟ «حقایقی در باب دروغ» کتابی درباره کلاه‌برداری‌های معروف است و تلاش می‌کند از دریچه آثار و سازوکار باورها، دیدی عمیق‌تر از جامعه ارائه دهد: چرا دروغ می‌گوییم، چرا ایمان می‌آوریم و اگر اصلا میان آنها تفاوتی هست، چطور تمایز قائل شویم.

فشلسفه (راهنمایی برای زمان‌هایی که اوضاع بر وفق مراد نیست)

  • 75,000 تومان

شکست متعلق به وضعیت و شرایط خاصی نیست. هرچند، باید اعتراف کنم که ثروت و طبقه‌ی بالای اجتماعی، تحمل بعضی شکست‌ها را به وضوح آسان‌تر می‌کند. ولی در کل باید بگویم که شکست، مفهومی دموکرات و برخلاف انتظار، آزادی‌بخش است. اگر می‌دانید که به هرحال ممکن است گاهی شکست بخورید، پس چرا زحمت فرار از آن را به خودتان تحمیل می‌کنید؟ چرا واقعیت شکست را نمی‌پذیرید و تلاش نمی‌کنید که تا حد امکان، موقعیت را به نفع خودتان برگردانید؟ چرا درباره‌ی آن صحبت نمی‌کنید؟ تنها راه ضربه‌فنی کردن تابوها، صحبت کردن راجع به آنها است. علاج شرمندگی از تجربه‌ی اشتباه، به اشتراک گذاشتن آن تجربه است. به همین دلیل است که همه‌ی ما باید ذهن بازتری در قبال اشتباهات رخ داده داشته باشیم. وقتی برچسب‌های منفی از روی شکست‌هایتان بردارید، دیگر نمی‌توانند به شما آسیب بزنند. این همان چیزی است که «فشلسفه» می‌خواهد به شما بگوید.

گمشده در اندیشه‌ها (لذت‌های پنهان 1 زندگی روشنفکرانه)

  • 110,000 تومان

برای فرار از دنیایی سطحی و تکنولوژی‌زده که تقریبا هر چیز و هر کس بر مبنای سودمندی‌اش قضاوت می‌شود، به کجا می‌توان پناه برد؟ زنا هیتس می‌نویسد گرچه لذت‌های زیادی هستند که شاید پاسخگوی این نیازها باشند، اما تجربیات کمی هستند که برای «زندگی درونی» رضایت‌بخش‌اند، خواه تجربیات یک کتاب‌خوان حرفه‌ای باشد یا یک ستاره‌شناس آماتور، یک مشاهده‌گر پرندگان یا فردی که لذتی عمیق را در بی‌شمار موضوعات دیگر تجربه می‌کند. با در نظر گرفتن نمونه‌های الهام‌بخش از سقراط و آگوستین تا مالکوم ایکس و النا فرانته، از فیلم‌ها تا تجربیات شخصی هیتس به‌عنوان فردی که از زندگی نخبه‌گرایانه دانشگاهیان در راهٍ یافتن لذتی عمیق‌تر فاصله گرفته، گمشده در اندیشه‌ها یادآوری شورمندانه و به‌هنگامی است از این عبارت که «یک زندگی پربار، یک زندگی غنی از اندیشه است». در دنیای امروز که حتی از علوم انسانی نیز بر اساس سودمندی‌های سیاسی یا اقتصادی جانب‌داری می‌شود، هیتس معتقد است که زندگی فکری ما بسیار ارزشمند است. او به‌خصوص دانشگاهیان را تشویق می‌کند تا به یادگیری به‌خاطر نفس یادگیری رجوعی دوباره داشته باشند. گمشده در اندیشه‌ها با یادآوری اینکه زمانی که بودیم و احتمالا که خواهیم شد، شرحی تکان‌دهنده از این حقیقت است که چرا نوسازی زندگی درونی برای حفظ انسانیت، امری ضروری است.

مقدمه‌ای بر منطق جدید برای دانشجویان وپژوهشگران علوم و مهندسی کامپیوتر منطق و فلسفه)

  • 75,000 تومان

کتاب حاضر ترجمۀ درس‌گفتارهایی است که توسط پل اگره در مدرسۀ عالی نرمال پاریس به صورت جزوه منتشر شده است.

هیستریا (تکه‌ای از تجزیه و تحلیل روان‌رنجوری وسواسی)

  • 75,000 تومان

تری جانسون (متولد 20 دسامبر 1955) دراماتورژ و کارگردان بریتانیایی است که در حیطه اجرای صحنه‌ای، تلویزیون و فیلم فعالیت می‌کند. وی که در دانشگاه بیرمنگام تحصیل کرده،‌ از سال 1971 تا 1975 به‌عنوان بازیگر پا به عرصه نهاد و از اوایل دهه 1980 به‌عنوان نمایشنامه‌نویس مشغول به‌کار شد. کارهای جانسون در سراسر دنیا از احترام خاصی برخوردار بوده. وی موفق به کسب 9 جایزه تئاتر انگلیس شده است: جایزه اولیویه بهترین کمدی 1994 و 1999، نمایشنامه‌نویس سال 1995، جوایز تئاتر منتقدان برای بهترین نمایش جدید 1995، دو جایزه تئاتر Evening standard جایزه انجمن نویسندگان بهترین نمایش 1995 و 1996، جایزه مایر-ویتورث 1993 و جایزه جان ویتینگ 1991. وی آثار متعددی را با همکاری تئاتر برجسته لندن به‌عنوان کارگردان و نویسنده به مرحله اجرا رسانده؛ از جمله: پرواز بر آشیانه فاخته، بلوند هیچکاکی، سرگرم کردن آقای اسلون، فارغ‌التحصیل، وحشتناک خنده‌دار، هیستریا، عینگ التون جان، خاطره آب. او در تئاتر سلطنتی لندن کارگردانی اجرای نمایش احمقانه اثر جوپنهال را بر عهده گرفت و اولین اجرای نمایش خودش یعنی پیانو / فورته را تجربه کرد. جانسون برای اجرای موزیکال La cage aux folles جایزه تونی بهترین کارگردانی موزیکال 2010 را از آن خود کرد.

بدیو و سینما

  • 90,000 تومان

ما صرفا وقتی می‌توانیم یک سینمای اندیشه‌ورز ایجاد کنیم که بتوانیم اندیشه آن را در پروژه خود بدیو دوباره به‌ کار گیریم و نقش واقعی سینما را در آنچه خود بدیو، آغاز دوباره فلسفه می‌خواند، مشخص کنیم.

نظام اخلاقی هیتلر (پیگیری پیشرفت تکاملی در اندیشه نازی)

  • 105,000 تومان

بیشتر مردم تصور می‌کنند که هیتلر یک فرصت‌طلب تشنه قدرت بود که اخلاق را هر وقت مانع راهش می‌شد، به سادگی نادیده می‌گرفت. برخی، از جمله روزنبام، اصرار دارند که هیتلر چنان اهریمنی بود که تعمدا شر را در آغوش گرفت. مطابق این دیدگاه هیتلر کاملا از رفتار غیر‌اخلاقی خود آگاهی داشت، اما از شر لذت می‌برد و از آن سرخوش بود. در مقابل، برخی از پژوهشگران هیتلر را یک نیهیلیست ضد‌اخلاق توصیف می‌کنند که اراده معطوف به قدرت خود را در مقام یک ابر انسان نیچه‌ای اعمال می‌کند. مطابق این دیدگاه‌های رایج، هر زمان که هیتلر درباره نظام اخلاقی یا اخلاق حرف می زد یا می‌نوشت، آگاهانه دروغ می‌گفت یا تفسیری نیچه‌ای از آن ارائه می‌داد. او به نظام اخلاقی و اخلاق تنها به ‌عنوان ابزاری سیاسی برای کنترل توده‌ها و جلب حمایت برای خود و رژیمش اهمیت‌ می‌داد. اگر این سخن واقعیت داشته باشد، تجزیه و تحلیل نظرات هیتلر درباره نظام اخلاقی و اخلاق بیهوده خواهدبود. اگرچه امروزه بسیاری از محققان برای ایدئولوژی در شکل‌گیری سیاست‌های نازی اهمیت قائل‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها به نقش نظام اخلاقی و اخلاق در ایدئولوژی نازی پرداخته‌اند. من در این کتاب نتیجه شگفت‌آوری خواهم گرفت دایر بر اینکه رفتار غیر‌اخلاقی هیتلر محصول نادیده‌ گرفتن یا طرد نظام اخلاقی نبود، بلکه ناشی از پذیرش یک نظام اخلاقی منسجم-اگرچه مهلک- بوده است. هیتلر از نظام اخلاقی تکاملی الهام گرفت تا پروژه ناکجاآبادی اصلاح نژاد بشر را دنبال کند.

1  2  صفحه‌ی 1