پگاه روزگار نو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ریشه‌های الهیاتی مدرنیته
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
برهوت معنوی جهان (گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ)
عصر سکولار
  • 420,000 تومان
  • با تخفیف: 420,000 تومان

ریشه‌های الهیاتی مدرنیته

  • 195,000 تومان

تحلیل گیلسپی تاریخ اندیشه سیاسی را روزآمد می‌کند و آن را در پیش‌زمینه وقایع معاصر قرار می‌دهد. تحلیل او راهی پیش می‌نهد تا رفته‌رفته با جهان اسلام بر سر مسئله‌ای گفت‌وگو کنیم که مسئله اساسی هر سه دین توحیدی است: اگر خداوند قادر مطلق استء پس جای آزادی بشر کجاست؟ «جاشوا میچلء دانشگاه جورج تاون» این کتاب اثری بسیار مهم در تاریخ اندیشه مدرنیته است و در واقع اثری است که می‌خواهد مقصود و منظور ما از مدرنیته را روشن سازد. گیلسپی نشان می‌دهد که تلاش‌های مدرن برای رهایی ما از سنت افلاطونی - مسیحی تنها در پیدایی قسمی بحران معنا موفق بوده‌اند که ما را بین دو چیز گرفتار کرده است: سرخوردگی از میراث باستانی‌مان و نومیدی از مدعیات پایان تاریخ. «تیموتی فولرء کولورادو کالج»

برهوت معنوی جهان (گنوسیسم و فلسفه آلمان بعد از جنگ)

  • 110,000 تومان

در قرن بیستمء نویسندگانء فیلسوفانء متالهان و مورخان آلمانی برای فهم وضع مدرن به گنوسیسم روی آوردند. گرچه برخی این بدعت کهن مسیحی را راهی برای بازاندیشی در مدرنیته می‌دانستندء بیشتر روشنفکران آلمانیء بازگشت گنوسیسم در جهان معاصر را به پرسش گرفتند. استایفهالس در کتاب حاضرء یاکوب تاوبسء فیلسوف آلمانی - یهودی را در مرکز بحث قرار می‌دهد و به بررسی این مسئله می‌پردازد که شخصیت‌هایی مانند هانس بلومنبرگء هانس یوناسء اریک فوگلینء ادو مارکوارد و گرشوم شولمء چگونه با گنوسیسم و اصول اعتقادی آن در باب شر درپیچیدند و آنها را چونان مسیرهایی انحرافی برای پرداختن به مسائل مربوط به بحران فرهنگیء نیهیلیسم و مشروعیت جهان مدرن به کار گرفتند.

عصر سکولار

  • 420,000 تومان

عصر سکولار روند تحول اندیشه در غرب را از پانصدسال گذشته تا کنون مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. از یک‌سو نگاهی به رابطهٔ میان ایمان و تجلی ملموس آن در صحنهٔ اجتماعی و سیاسی دارد، و از سویی رابطهٔ انسان با خدا در طول پانصدسال گذشتۀ غرب را تحلیل می‌کند و وضعیتی را که برای ایمان و یا فقدان آن مهیا ساخته برمی‌شمرد. عصر سکولار روایتی است تاریخی از روند پدیدارشدن جوامع سکولار غربی. تیلور در این کتاب با متمایزکردن مفاهیم متفاوتی از سکولاریسم، یعنی جدایی نهاد دین از حکومت (مفهوم اول) و کم‌رنگ‌شدن سلوک مذهبی و شرکت در مراسم کلیسا (مفهوم دوم)، به مفهوم سومی از سکولاریسم می‌پردازد که حاکی از این است که جامعهٔ سکولار، جامعه‌ای است که در آن طیف گسترده‌ای از رویکردهای مذهبی، غیرمذهبی یا ضدمذهبی دارای اعتباری یکسان می‌گردند. به‌عبارت‌دیگر تیلور به شرح این روایت می‌پردازد که چه تغییراتی در بنیان اندیشه و تصورات اجتماعی مردمانی که در این ناحیه زندگی می‌کردند صورت گرفت که اجازه داد مواضع معنوی گوناگون بتوانند به‌صورتی مسالمت‌آمیز همزیستی داشته باشند. از این منظر عصر سکولار می‌تواند پادزهری برای مقابله با جزم‌اندیشی و انحصارطلبی مذهبی و همچنین مقابله با مذهب‌ستیزی تندرو تلقی شود.

صفحه‌ی 1