نشر چشمه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خرزهره
  • همراه با تخفیف
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 195,500 تومان
به وقت شب
  • همراه با تخفیف
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 140,250 تومان
تراموا
  • همراه با تخفیف
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 93,500 تومان
شهرهای سفید
  • همراه با تخفیف
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 93,500 تومان
خاندان مالاولیا
  • همراه با تخفیف
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 297,500 تومان
زیر تور
  • همراه با تخفیف
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 272,000 تومان
این کار به چه دردی می‌خورد (بیانیه‌ای در باب منفعت امور بی‌منفعت)
  • همراه با تخفیف
مهاجمان فضا
  • همراه با تخفیف
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 83,300 تومان
60 سالگی
  • همراه با تخفیف
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 161,500 تومان
گرسنگی‌کشیده
  • همراه با تخفیف
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 153,000 تومان
مجمع‌الوحوش
  • همراه با تخفیف
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 136,000 تومان
نیه‌توچکا نیزوانوا
  • همراه با تخفیف
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 187,000 تومان

خرزهره

  • 230,000 تومان

الن ژگادو، معروف به خرزهره، قاتلی است که بی‌دلیل می‌کشد، صرفا برای کشتن است که می‌کشد و در این مسیر عذاب‌وجدان یا تردید گریبان‌گیرش نیست؛ پیشه‌اش آشپزی است و ابزار قتل محبوبش آرسنیک… خرزهره روایتی است تکان‌دهنده از زندگی یکی از بی‌رحم‌ترین قاتلان زنجیره‌ای فرانسه،الن ژگادو؛ زنی که با الهام از افسانه آنکو، عمله‌ی مرگ، هر کسی را که سر راهش قرار می‌گیرد از پا درمی‌آورد. اگر بقیه‌ی آشپزها مهارت خود را در بازی با طمع‌ها و ادویه‌ها به رخ می‌کشند، ژگادو آرسنیک را چاشنی غذاهایش می‌کند تا قربانیانش را روانه دیدار با اربابش کند. ژان تولی، به مانند دو داستان موفق دیگرش، مغازه خودکشی و آدم‌خواران، در خرزهره نیز توانسته واقعیتی رعب‌آور را در قالب‌ داستانی گیرا بازآفرینی کند؛ روایت این بار حول سرنوشت زنی مرموز می‌گردد که در لباس آشپزی آدم می‌کشد… و در رستورانی در پاریس بود که تنها ده سال پس از انتشار خرزهره، ژان تولی بر اثر مسمومیت غذایی و حمله قلبی ناشی از آن درگذشت.

به وقت شب

  • 165,000 تومان

«به وقت شب» داستان زنان خانواده‌ای است که در سال‌های نخست پس از فروپاشی شوروی در تلاش‌اند ثبات اقتصادی و عاطفی داشته باشند. آنا آندریونا شاعر ناکامی است که به همراه مادر پیر، دختر جوان و نوه‌هایش زندگی فقیرانه‌ای دارد و بحران‌های دمادم خانوادگی نیز بر سختی این زندگی می‌افزاید. پتروشفسکایا در «به وقت شب» به یاری نثر صریح و طنز تلخی که امضای آثار اوست، تصویری همدلی‌برانگیز و روشنگر ساخته از خانواده‌ای گرفتار آمده در بحران.

تراموا

  • 110,000 تومان

کلود سیمون، رمان‌نویس فرانسوی برنده نوبل ادبیات 1985، را اغلب از پیروان جنبش ادبی رمان نو می‌دانند، هرچند شیوه روایی ناپیوسته خاص او به این سادگی‌ها در قالب هیچ جنبش و مکتبی نمی‌گنجد. منبع الهام بیش‌تر نوشته‌های سیمون زندگی خود اوست و دغدغه اصلی‌اش درک و دریافت آدمی از مفهوم زمان؛ به همین دلیل شاید بشود سبک‌و‌سیاقش را نزدیک به نویسنده نام‌دار فرانسوی یعنی مارسل پروست دانست. در بیانیه هیئت داوران جایزه نوبل آمده کلود سیمون نویسنده‌ای است که «در داستان‌هایش ذوق یک شاعر و یک نقاش را توامان دارد و در تصویر وضعیت انسان به گذر زمان و اثراتش عمیقا آگاه است.» تراموا نیز به همین شیوه آمیزه‌ای است از خاطرات کودکی و کهن‌سالی سیمون در قالب داستان؛ تلاشی برای اثبات این باور که خاطرات ما می‌توانند در حضیض عمر یار و محافظ‌مان باشند، اگر آنها را درست و کامل به یاد سپرده باشیم.

شهرهای سفید

  • 110,000 تومان

یوزف روت، خبرنگار و رمان‌نویس اتریشی، را می‌توان از مرثیه‌سرایان توانمند فرهنگ غنی و چندوجهی اروپای مرکزی دانست که در روزهای پایانی پادشاهی اتریش‌مجارستان در اوج شکوفایی بود. روت، که در دانشگاه وین فلسفه و ادبیات آلمانی می‌خواند با آغاز جنگ جهانی اول تحصیل را رها کرد و به نیروهای داوطلب ارتش اتریش‌مجارستان در جبهه شرق پیوست. این تجربه در کنار سقوط پادشاهی اتریش‌مجارستان در سال 1918اثری عمیق و بلندمدت بر او داشت. خودش می‌گوید: «پررنگ‌ترین تجربه‌های عمرم جنگ بود و نابودی سرزمین پدری‌ام؛ تنها جایی که چنین حسی به من داده بود، پادشاهی دوگانه اتریش‌مجارستان.» او، که به انتقادات بی‌پرده از هیتلر و نظامی‌گری شهرت داشت، به‌ناچار به پاریس نقل مکان کرد و تا پایان عمر همان‌جا ماند. «شهرهای سفید» مجموعه‌ای است از جستارهای سفرنامه‌مانند درباره چند شهر پرقدمت جنوب فرانسه که نویسنده در سال‌های اقامتش در این کشور از 1925 تا 1939 به رشته تحریر درآورده است. این کتاب، در عین اینکه مرثیه‌ای است برای اروپای گم‌گشته روت، روایت خوش‌خوان و روشنگر نویسنده و خبرنگاری است که تیزبینانه و موشکافانه به تماشای پیرامونش می‌نشیند. منتقد ایندیپندنت درباره او می‌نویسد: «روت مشاهده‌گری قهار و شاعرمسلکی بدبین بود. خواندن آثارش این فرصت مغتنم را برای ما فراهم می‌آورد تا تاریخ را از چشمان هنرمندی توانا ببینیم که به پویا بودن روند آن باور دارد.»

خاندان مالاولیا

  • 350,000 تومان

این داستان دربارۀ خانواده‌ای ماهی‌گیر و اهل سیسیل است که دنیای آنها و جریان زندگی‌شان به تاثیر از مدرنیته تغییر می‌کند. سبک و زبان این رمان بسیار واقع‌گرایانه و دقیقا متناسب با دنیای مردمی است که در رمان به تصویر درآمده است.

زیر تور

  • 320,000 تومان

جیک داناهیو مترجم و نویسنده مستعد اما آس‌وپاسی است که، علاوه بر تمام مشکلاتی که از بی‌پولی‌اش آب می‌خورد، به‌تازگی بی‌خانمان هم شده. جست‌و‌جوی او برای یافتن سرپناه به موقعیت‌هایی مضحک و ملاقات با آدم‌هایی عجیب می‌انجامد؛ پایش به یک حیوان‌ربایی باز می‌شود، با جمعی کمونیست دم‌خور می‌شود، برای یافتن دوستی قدیمی به پاریس سفر می‌کند و در این میان با دوستان فیلسوف‌مآبش درباره فلسفه عشق و معنای دوستی و ماهیت زبان گفت‌و‌گو می‌کند.

این کار به چه دردی می‌خورد (بیانیه‌ای در باب منفعت امور بی‌منفعت)

  • 210,000 تومان

«این کار به چه دردی می‌خورد؟» از مهم‌ترین آثار نوچو اردین، استاد فقید و منتقد ادبی برجسته ایتالیایی، به شمار می‌رود. این اثر را باید دفاعیه‌ای دانست از دانش‌های «بی‌منفعت»، از جمله ادبیات و هنر، که در دنیای منفعت‌زده امروز دیگر جایگاهی ندارند. چنان‌که خود نویسنده نیز در مقدمه‌اش می‌نویسد: «در عالم منفعت‌گرایی چکش بیش‌تر از سمفونی، چاقو بیش‌تر از شعر و آچار فرانسه بیش‌تر از تابلو نقاشی می‌ارزد، زیرا کارآیی ابزار را می‌توان به‌راحتی درک کرد ولی فهم اینکه موسیقی، ادبیات یا هنر ممکن است به چه کاری بیایند بسیار دشوار است». او بر این باور است که نباید به بهانه بحران‌های اقتصادی و صرفا با تکیه بر متغیرهای مالی هر چیزی را که «مقرون به صرفه» نیست کنار گذاشت. نویسنده در این اثر کوشیده، به مدد نظرات قدما و متأخرین، در عین آگاهی‌بخشی درباره خطرات این رویکرد منفعت‌گرایانه، تمام‌قد مقابل این برداشت از مفهوم منفعت بایستد. راب ریمن، فیلسوف معاصر هلندی، که «این کار به چه دردی می‌خورد؟» را یکی از بهترین کتاب‌هایی می‌داند که در سال‌های اخیر در باب ارزش‌های انسانی نوشته شده، درباره این کتاب می‌گوید: «اثر جمع‌وجور و شگفت‌انگیز اردین با گردآوری و کنار هم نشاندن اقوال جذاب و خواندنی گوناگون، از دیرباز تا به امروز، ما را به این خطر واقف می‌کند که منفعت‌گرایی مادی عقیده‌ای باطل و خدایی پوشالی در روزگار ماست.»

مهاجمان فضا

  • 98,000 تومان

ما در دهه 1980 شیلی محبوس شده‌ایم. ابرهای تاریک بر زندگی‌مان سایه انداخته و در هزارتوی ترس، سانسور و اختناق سرگردان‌مان کرده است. همکلاسی‌مان، اِستِرِیا گونسالس، رفته و از دیده‌ها ناپدید شده، اما غیبتش در زندگی‌مان حضوری شبح‌‌گون دارد. تکه‌های درهم‌تنیده رؤیاها، نامه‌ها و خاطرات دوران کودکی را احضار می‌کنیم تا نگذاریم حقیقت پاک شود؛ مقاومت می‌کنیم و تکه‌ها را کنار هم می‌چینیم و می‌کوشیم معصومیت بربادرفته‌مان را بازپس بگیریم و علیه فراموشی بایستیم. نبردهای‌مان شبیه بازی ویدیویی محبوب‌مان، «مهاجمان فضا»، می‌شود و در دالان‌های وحشت دوستی‌مان به پیوندی ناگسستنی بدل می‌شود؛ مشعل امید در دل تاریکیِ دامن‌گستر.

60 سالگی

  • 190,000 تومان

ناهید طباطبایی نویسنده نام‌آشنایی است که در داستان‌هایش زنان و مسائل خانوادگی آنها نقش پررنگی دارند. او با نثری روان و طنزی ظریف که مختص خودش است، خواننده را به درون داستانی به ظاهر ساده اما پر از پیچیدگی‌های عاطفی و اخلاقی می‌برد. از رمان‌ها و داستان‌های او تا به حال چند اقتباس سینمایی تولید شده که فیلم‌نامه یکی از آنها را خودش نوشته و برای آن نامزد جوایز مهمی نیز شده است. «شصت سالگی» داستان زنی به نام آهوست که در آستانه شصت سالگی و پس از چهل سال دوری از وطن به ایران برمی‌گردد. آهو در جوانی و در زمانه انقلاب به فعالیت‌های سیاسی و حزبی مشغول بوده و پدر و مادرش از ترس دستگیر شدن فرزندشان، او را روانه فرنگ می‌کنند. آهو در این سفر، یحیی، رفیق هم‌عقیده و عشق جوانی‌اش را ترک می‌کند و تا سال‌های سال دیگر خبری از او پیدا نمی‌کند. در بازگشت به ایران، آهو اتفاقی با یکی از دوستان دوران دانشکده‌اش ملاقات می‌کند که از قضا آن روزها هم‌زمان با یحیی دستگیر شده بوده ولی بعد از مدتی آزاد می‌شود. داستان «شصت سالگی» قصه آدم‌هایی است که در جوانی در متن اتفاقات مهمی بوده‌اند و حالا مجبورند برای ادامه دادن بنشینند و به آنچه کرده‌اند بیندیشند و تصمیماتی را که گرفته‌اند و اقداماتی را که انجام داده‌اند در بوته آزمایش تاریخ بگذارند. باید هیجانات جوانی و آرمان‌خواهی‌ها و شجاعت‌ها و ترس‌ها و پشیمانی‌ها و عشق‌ها و نفرت‌های گذشته را با محک عمر رفته بسنجند و تصمیم بگیرند که آیا می‌توانند دیگری را و مهم‌تر از آن، خودشان را ببخشند یا نه.

گرسنگی‌کشیده

  • 180,000 تومان

«گرسنگی‌کشیده» گزیده پنج داستان از اولین مجموعه داستان‌های کوتاه دلیلو، «از مرالدای فرشته»، است که راه یافتن به فهرست نهایی جایزه پن فاکنر 2012 و تحسین یک‌صدای منتقدان نشریات معتبر ادبی را برای او به ارمغان آورد. دلیلو در این داستان‌ها بر اتفاقات عادی و هرروزه زندگی انسان معاصر نور می‌تاباند تا زوایای تاریک و پنهانشان را روشن کند. او از خلال فراز و فرودهای به‌ظاهر معمولی شخصیت‌هایش وادارمان می‌کند تا به جهانی بنگریم که حاصل فرافکنی‌های ماست یا چنان که خودش می‌نویسد «در اعماق ذهن‌های ما همه‌چیز تار و آشفته است. پس منطق را آفریدیم تا از سد طبیعت‌مان بگذریم.»

مجمع‌الوحوش

  • 160,000 تومان

«مجمع‌الوحوش» سومین رمان عطیه عطارزاده است. در دو رمان قبلی، عطارزاده به‌خوبی نشان داد که علاقه ویژه‌ای به شخصیت‌های در حاشیه و دور از نظر دارد. در عین حال، مهارت خودش را در ترسیم و توصیف فضاهای بدیع و موقعیت‌های غریب با نثری منحصر به فرد به اثبات رساند. او در این رمان نیز همان رویه را پی گرفته و ما را به جهانی غریب و کمتر شناخته می‌برد؛ به باغ‌وحش ناصری در زمانه گرفتاری ایران در جنگ جهانی اول. به زمانه عسرت و گرسنگی و بیماری و قحطی. در زمانه‌ای که سگ و گربه و موش هم در کوچه‌ها از شدت شکار مردم قحطی‌زده و گرسنه نایاب شده‌اند. اسحق، نگهبان مجمع‌الوحوش، از جان و مال هر چه دارد مایه می‌گذارد تا حیوانات باغ‌وحش را نجات بدهد. طاووس و باز و عقاب و شیر و خرس و یوزی که ناصرالدین‌شاه به زحمت و علاقه جمع‌آوری‌شان کرده بود، حالا پس از مرگش مورد بی‌توجهی مظفرالدین‌شاه و بعد محمدعلی‌شاه و بعدتر احمدشاه جوان قرار گرفته است. قحطی و وبا و طاعون و خشکسالی و اعتیاد به افیون نیز در کشور غوغا می‌کند. جنگ اول آغاز شده و روسیه و بریتانیا و عثمانی هم هر یک به دنبال سهم بیشتری از تن نیمه‌جان این سرزمین‌اند. اسحق در چنین اوضاعی در پی یافتن راهی است تا هر طور شده حیوانات شاهی را زنده نگه دارد.

نیه‌توچکا نیزوانوا

  • 220,000 تومان

نیه‌توچکا نیزوانوا، در واقع زندگی‌نامه دختر جوانی به نام آنایا نیه‌تو‌چکاست که کودکی غم‌انگیزی را پشت سر گذاشته و دست بر قضا از فقر و سوء‌استفاده عاطفی دوران کودکی نجات یافته است و دوران بلوغ خود را به‌عنوان دخترخوانده در دو خانه اشرافی می‌گذراند. جاهایی که زندگی در آن از آرزوهای دوران کودکی‌اش بوده است. او در جریان روایت رویدادهای زندگی‌اش از روابطی که در شکل دادن شخصیتش نقش محوری داشته‌اند و از هویت‌یابی عاطفی‌اش از طریق علاقه به دیگری می‌گوید و بر نقش تخیلش در سرنوشت خود و توسعه روابطش با دیگران تأکید می‌کند. نیه‌تو‌چکا نیزوانوا، در برگیرنده سه دوره کودکی، نوجوانی و جوانی نیه‌توچکاست.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  صفحه‌ی 1