نشر رایبد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
متاسفم آرامش‌تان به هم خورد
  • همراه با تخفیف
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 195,500 تومان
ساختن بهشت در جهنم
  • همراه با تخفیف
  • 440,000 تومان
  • با تخفیف: 374,000 تومان
شغل کثیف
  • همراه با تخفیف
  • 400,000 تومان
  • با تخفیف: 340,000 تومان
نوشتن زندگی
  • همراه با تخفیف
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 76,500 تومان
سلاخ‌خانه شیکاگو (جنگل)
  • همراه با تخفیف
  • 390,000 تومان
  • با تخفیف: 331,500 تومان
هنر خوردن انبه (هنر تقریبا گمشده هیچ کاری نکردن)
  • همراه با تخفیف
آنتیگون (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
ذن و هنر نگهداری موتور سیکلت (پژوهشی در باب ارزش‌ها)
  • همراه با تخفیف
همسایه‌ها (کمدی در 3 پرده)
  • همراه با تخفیف
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 63,750 تومان
اسپیدوی قرمز (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
فرشته‌زاده‌ای می‌میرد (مجموعه داستان)
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
وال (نمایشنامه)
  • همراه با تخفیف
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان

متاسفم آرامش‌تان به هم خورد

  • 230,000 تومان

پتی یومی کاترل، شاعر و نویسنده آمریکایی متولد 1981 در کره جنوبی. در کودکی به همراه دو پسربچه دیگر به فرزندخواندگی یک خانواده امریکایی درآمد و به این کشور مهاجرت کرد. از دانشگاه شیکاگو مدرک کارشناسی رشد هنرهای زیبا را گرفت و سال 2016 با رمان اولش، متاسم آرامش‌تان به هم خورد، نظر مخاطبان و منتقدان ادبی را به خود جلب کرد و برنده چند جایزه معتبر ادبی شد. این کتاب را می‌توان در گروه روان‌داستان‌ها دسته‌بندی کرد؛ کتاب‌هایی که بیش از روایت و قصه‌پردازی، بر تاملات ذهنی تکیه دارند و به واکاوی خاطرات، توصیف احساس‌ها و ادراک‌ها، تحلیل شخصیت‌ها و کندوکاو در تجربه‌های شخصی می‌پردازند. در چنین کتاب‌هایی، بیش از دنیای بیرون با جهان درون سروکار داریم. شاید بشود لحن و مضمون این کتاب را طنز سیاه بنامیم که با نکته‌سنجی، جامعه و شخصیت‌ها و برخی باورها را موشکافانه به چالش می‌کشد. قالب روایی این کتاب کمی نامعمول اما بسیار آشنا و از جنس تجربه‌های شخصی خودمان است. شخصیت محوری این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌ها، یک قهرمان تمام عیار و آراسته به صفت‌های پررنگ نیست، زنی‌ست معمولی که از دید عموم ناهنجاری‌هایی هم دارد. داستان این کتاب شباهت‌های زیادی به زندگی نویسنده‌اش دارد اما او در پاسخ به پرسش خبرنگار نشریه گاردین که از او پرسیده بود آیا این کتاب خودزندگی‌نوشت اوست، این موضوع را تکذیب کرد.

ساختن بهشت در جهنم

  • 440,000 تومان

ربکا سولنیت در کتاب «ساختن بهشت در جهنم»، به بررسی عمیق پنج فاجعه از زلزلۀ 1906 در سانفرانسیسکو تا توفان و سیل در نیواورلئان در نودونه سال بعد می‌پردازد. سولنیت در لابه‌لای کتاب سراغ فجایع مختلفی رفته است که از میان‌ آنها می‌توان نمونه‌های ویژه‌ای را بیرون کشید؛ ازجمله فاجعۀ بمباران هوایی بلیتز لندن، زلزله در چین و آرژانتین، فاجعۀ هسته‌ای چرنوبیل، موج گرمای شدید شیکاگو در سال 1995، زلزلۀ ماناگوئه در نیکاراگوئه که به سرنگونی رژیم کمک کرد، اپیدمی آبله در نیویورک و فوران آتشفشان در ایسلند و... . همۀ این فجایع و بلایای طبیعی - با ذکر این تعبیر دیوید هاروی که «هیچ‌چیز طبیعی در هیچ فاجعۀ طبیعی وجود ندارد» - حاوی نیروی رهایی‌بخش و زندگی‌ساز مردمی است که در جهنم ساخته و پرداختۀ قدرت و ثروت، برای نجات جان‌ها و زندگی‌های بسیاری کوشیدند و دستاوردهای بزرگی را ارمغان آوردند. این کتاب دربارۀ امید در تاریکی است، دربارۀ الزام بازگشت به نیروی مردم و فهم این نکته که اگر این مردم در فجایع بزرگ کاری کردند که بهشت در جهنم پدید آمده، به این دلیل است که در تعلیق نظم قانون و شکست اکثر نظام‌ها، ما آزاد هستیم که به گونه‌ای دیگر زندگی و رفتار کنیم و روایت غالب رسانه‌ها و صاحبان قدرت و سرمایه را پس رانده و روایت درست و دقیق خودمان را ارئه دهیم؛ از چگونگی ساختن بهشت در جهنم.

شغل کثیف

  • 400,000 تومان

رمان شغل کثیف، سال 2006 برندۀ جایزۀ کوئیلز بهترین داستان فانتزی و بهترین داستان ژانر وحشت شد و برای ماه‌ها در صدر جدول کتاب‌های پرفروش باقی ماند. این رمان که از تجربه‌های نویسنده در پرستاری از اعضای خانواده و دوستان روبه‌مرگش می‌آید، منعکس‌کنندۀ تمایلات پوچ‌گرایانۀ اوست. شخصیت اصلی رمان، مردی سلطه‌پذیر و مالک یک فروشگاه دست‌دوم‌فروشی در سان‌فرانسیسکو است. زندگی آرام و سادۀ او با مرگ غیرمنتظرۀ همسرش هنگام تولد فرزند اول‌شان زیرورو می‌شود. حالا او «سوداگر مرگ» است و باید روح‌های افراد مرده را بازیابی کرده و از آنها در مقابل نیروهای جهان زیرین محافظت کند.

نوشتن زندگی

  • 90,000 تومان

نوشتن زندگی آنی دیلارد، دربارۀ زندگی نویسنده و مواجهه‌اش با مسئلۀ نوشتن است. نویسنده در این جستار، با سبک شخصی و سادگی منحصربه‌فردش، نوشتن را عذاب بزرگی می‌داند که ای کاش می‌شد از آن دست بردارد! او اما از نوشتن دست برنداشته و مواجهۀ زندگی و نوشتن را در مقام یک نویسنده جستان و خیزان روایت کرده ‌است. دیلارد در همۀ آثارش مواجهۀ نویسنده و طبیعت را با حساسیتی ویژه پیش برده و از سختی‌ها، مرارت‌ها، اشتباهات، بدفهمی‌ها و توهم‌های نویسنده در مسیر نوشتن، پرده برداشته است: «وقتی سر یک کتاب گیر کرده‌ای، آن هم وقتی زمان زیادی از شروع کار گذشته و می‌دانی باید چه بنویسی، ولی قادر به ادامه دادن نیستی، وقتی که یک هفته یا یک ماه هر صبح به آن اتاق سر می‌زنی و هر بار پشتت را به آن می‌کنی، مشکل معمولا یکی از این دو است؛ یا ساختار دو شاخه شده و روایت داستان شکستگی‌ مویی پیدا کرده که ممکن است خیلی زود آن را به دو نیم کند، و یا در حال نزدیک شدن به اشتباهی مرگ‌بار هستی. چیزی که در ذهن نقشه‌اش را کشیده بودی جوابگو نیست. اگر راه فعلی‌ات را ادامه بدهی، کتاب از دست می‌رود یا فرومی‌پاشد، و هنوز دقیقا متوجه این نیستی.» دیلارد در نوشتن زندگی، به تنهایی و جمعیت نویسنده در حین نوشتن رجوع کرده و به اتصال و انفصال نویسنده، نوشتن و زندگی می‌پردازد، هم‌چون معلمی که در 24 سالگی برندۀ جایزۀ پولیتزر شده و امروز در دهۀ هشتم زندگی‌اش، درس‌های بسیاری برای هر کسی دارد که دوست‌دار نوشتن، خواندن و زندگی است!

سلاخ‌خانه شیکاگو (جنگل)

  • 390,000 تومان

برای نویسنده‌ای که مجلۀ تایم درباره‌اش نوشته بود: «مردی که همه‌چیز به ما داد، جز شوخ‌طبعی و سکوت»، نوشتن یکی از بزرگ‌ترین متن‌های تاریخ ادبیات، آن هم در 25 سالگی، چیز عجیبی نیست. آپتون سینکلر را شاید بتوان تنها نویسنده‌ای دانست که با نوشتن و انتشار رمان، جهان را تغییر داده است؛ سلاخ‌خانۀ شیکاگو (جنگل) در سال انتشارش -1906- چنان بلوایی در ایالات متحده به ‌پا کرد که تئودور روزولت (بیست‌ و ششمین رئیس جمهور آمریکا) دستور تأسیس سازمان غذا و دارو(FDA) را صادر کرد! کتابی که با محوریت داستان زندگی دهشتناک کارگران مهاجر لیتوانیایی ‌تبار در کشتارگاه‌های شیکاگو، زندگی آمریکایی را در لایه‌های زیرین و دور از دسترس‌اش روایت کرد و به مردم و دولت فهماند که به‌ خاطر سلامتی جسم و جان خودتان و قلبی که در سینه دارید، نباید سکوت کنید. رمان سلاخ‌خانۀ شیکاگو (جنگل) صد و اندی سال پس از انتشارش، هم‌چنان آینه‌ای‌ است رو به همۀ ما برای درک اهمیت ادبیات، روشنفکر متعهد و ایستادن بر سر عمیق‌ترین و اصیل‌ترین ارزش‌های اخلاق انسانی.

هنر خوردن انبه (هنر تقریبا گمشده هیچ کاری نکردن)

  • 290,000 تومان

«فرض می‌کنیم که شما در این زمان، جایی در جنوب زندگی‌تان هستید. باید منتظر یه ظهر ژوئیه بمانید وقتی گرما تحمل‌ناپذیر می‌شود. دبه‌ای سفید پر از آب خنک روی میزی با پایه لق زیر درخت انبه قرار دارد. شما عرق‌ریزان می‌آیید؛ از نیم‌روزی پرتلاطم تا زیر سایه‌ای بنشینید، بی‌آنکه مدت زمانی طولانی صحبتی کنید تا وقتی خواب شما با صدای خفه انبه‌ای تمام شود که در کنار پای شما می‌افتد. باید قبل از خوردنش، طولانی آن را بو کنید تا وقتی دیگر نه یک انس پوست از آن باقی بماند و نه یک قطره آب. سپس صورت و بازوهایتان را با دبه آب می‌شویید قبل از اینکه به سر میز برگردید. انبه ظهر، نعمت روز است.» دنی لافریر نویسنده هائیتی‌تبار تبعه کاناداست که رمان‌ها، داستان‌ها، شعرها و جستارهای بسیاری به زبان فرانسوی، نوشته و منتشر کرده است. نثر شاعرانه، شوخ‌طبعی و توجه ویژه به زندگی غیرسفیدها در کنار نقد تکنولوژی و جهان سرمایه‌سالار، او را در جایگاه یکی از مهم‌ترین نویسندگان فرانسوی‌زبان معاصر قرار داده است.

آنتیگون (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

داستان این نمایشنامه در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، در برلین در آوریل سال 1945 آغاز می‌شود. در آن زمان، حلق‌آویز کردن فراریان، نوجوانان ترسیده از جنگ و سربازان فراری از تیرهای برق خیابان‌های شهر برلین امری غیرمعمول نبود. اگر کسی هم جرئت می‌کرد تا به جسد کسان خودش نزدیک شود، بلافاصله و در همان‌جا، هدف گلوله قرار می‌گرفت. «آنتیگون» برشت بر اساس ترجمه هولدرلین از «آنتیگونه» سوفوکل، نمونه باشکوهی از هنر کپی‌برداری اوست؛ وفادار در سبک و متفاوت در طراحی. «معمولا اقتباس کاری تحقیرآمیز قلمداد می‌شود؛ اما لازم است که خودمان را از زیر بار این تحقیر رها کنیم. اقتباس نه فقط کاری نازل یا شرم‌آور نیست، بلکه یک هنر است؛ هنری دقیق. به عبارت روشن‌تر، باید از «اقتباس» هنر ساخت و این کار را به شکلی انجام داد که نه کاری روزمره و عادی به نظر برسد و نه امری دشوار و غیرممکن.»

ذن و هنر نگهداری موتور سیکلت (پژوهشی در باب ارزش‌ها)

  • 465,000 تومان

«ذن و هنر نگهداری موتورسیکلت» یک بدیل دیگر و جدی‌تر برای موفقیت مادی پیشنهاد می‌کند. چندان بدیل هم نیست بلکه بیشتر بسط معنای «موفقیت» به چیزی وسیع‌تر از صرفا داشتن یک شغل خوب و دوری جستن از مشکل است. هم‌چنین چیزی بی از آزادی محض است. هدف مثبتی به کار می‌دهد به سوی آنچه محصور نمی‌شود. به گمانم این دلیل اصلی موفقیت کتاب است. کل فرهنگ از قضا در جست‌و‌جوی چیزی بود که این کتاب پیشنهاد می‌داد. به این معنا، این کتاب حامل فرهنگ است.

همسایه‌ها (کمدی در 3 پرده)

  • 75,000 تومان

همسایه‌ها (1984) داستان دو همسایه دیواربه‌دیوار است که در این سه پرده، از دوستی دیرین به نفرت و از نفرت به یگانگی می‌رسند. این نمایشنامه، بیشتر در گروه «نمایشنامه‌های مجلسی(اتاق)» ویناور قرار می‌گیرد و به ظاهر ساختار ساده‌تری دارد. خود نویسنده تاکید دارد که این اثر یک کمدی است اما پیچیدگی‌هایش، علاوه بر درهم‌آمیختگی کلامی در روند گفت‌وگو، در برهم‌آمیختگی مضمون‌ها نیز نهفته است: گذشته افراد، اسطوره ثروت و زر، همسایگی و هم‌جواری با دیگری، دوستی و عشق، دنیای تجارت و کار، پیچیدگی‌های روان فردی، روابط اجتماعی و ...

اسپیدوی قرمز (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

در زندگی وقت‌هایی هست که سر یک دوراهی قرار می‌گیریم: در این لحظه با چه چیزهایی سروکار داریم؟ مسأله اگر که اخلاق باشد، با ذات و ارزش‌ها طرفیم. در این لحظه، همه‌چیز، ذات‌مان را به خاطرمان می‌آورد، و این یادآوری از طریق ارزش‌ها صورت می‌گیرد. لوکاس نیث در نمایشنامه‌ اسپیدوی قرمز، داستان شناگری ماهر را روایت می‌کند که تمام بدن و زندگی‌اش را به پای شنا کردن گذاشته و حال در آستانه‌ یک تصمیم دشوار اخلاقی قرار گرفته ‌است. انسان از دیروز تا امروز، بر اموری که بر او عارض می‌شده، چیرگی نداشته و مدام منحرف شده ‌است: «انسان عقل ناب نیست.» به زعم اسپینوزا، که شناخت اخلاق را مدیون او هستیم، ذات انسان، ایده‌ای آشفته است و نمی‌توان خط و خطوط مشخصی برای آن تعریف کرد. آنچه هست، شمایید، این فرد، آن فرد؛ یعنی تکینگی‌ها. ری، شخصیت اصلی نمایشنامه، به فکر موفقیت است و میل آن دارد تا برای به‌دست آوردنش هر کاری بکند. موقعیتی آشنا برای انسان امروزی: تصمیم‌گیری‌های اخلاقی، نظام قضاوت است، و قضاوت همواره برتر از وجود است و از این نظر ارزش‌ها عناصر بنیادین نظام قضاوتند. نمایشنامه‌ اسپیدوی قرمز، خواننده را در معرض این پرسش‌های اخلاقی قرار می‌دهد؛ شما خود را قضاوت می‌کنید و قضاوت می‌شوید.

فرشته‌زاده‌ای می‌میرد (مجموعه داستان)

  • 115,000 تومان

مردم شهر وقتی شنیدند شیطان از شهر گریخته‌است، از خانه‌های خود خارج شدند و برای تماشای راهبه و فاحشه عریان به میدان اصلی شهر شتافتند. اما او چپقش را چاق کرده ‌بود و آرام در خلاف حرکت شتابان جمعیت به سمت بلند‌ترین ساختمان شهر گام برمی‌داشت. مردم چندین روز از ترس شیطان از خانه‌های خود خارج نشده ‌بودند. بنابراین با شنیدن خبر فرار شیطان، انگار از اسارت آزاده شده‌ بودند. آن‌ها با تمام توان خود سریع و شادمان به طرف میدان اصلی شهر می‌دویدند. شیطان با این‌که خیلی سعی می‌کرد با این جمعیت شتابان برخورد نکند اما چندین تنه محکم خورد و با آخرینش چپقش به زمین افتاد. مرد، چپق را از روی زمین برداشت و با عذرخواهی به شیطان داد و با عجله از او پرسید: «راهبه و فاحشه عریان کنار هم دیدنی‌اند. نمی‌خواهی آنها را ببینی؟» شیطان، بی‌آنکه اجازه دهد مرد چشم‌های او را ببیند، با متانت سرش را تکان داد و گفت: «دیدنی‌ها دقیقا اینجاست.» -از متن کتاب

وال (نمایشنامه)

  • 80,000 تومان

چه نیرویی‌ست که بدن را تعریف می‌کند؟ یا بهتر است این‌طور بپرسیم: «یک بدن بر چه چیزی تواناست؟» ساموئل دی. هانتر در درام تراژیک خود، مردی دویست و پنجاه کیلویی را در زندگی مشقت‌بارش تصویر می‌کند؛ در بدنی که فقط می‌تواند روی صندلی بنشیند و به صدای دریا گوش بسپارد. ژیل دلوز زمانی گفته بود که «زندگی به توجیه نیاز دارد»؛ یعنی نجات یافتن از رنج و تناقض. رهایی از رنج بدن اما بسی شگقت‌انگیزتر از رهایی روان و روح خواهد بود. چارلی با به یاد آوردن مدام رمان محبوبش، «موبی دیک»، به زندگی خود فکر می‌کند؛ به صدای دریا و موج‌ها، به تجربه حضور بدنی که روی آب معلق مانده و مانند والی‌ست سفید که شکارچیان محاصره‌اش کرده باشند. او میان بازی هستی و نیستی گرفتار است. رنج راهی است برای اثبات بی‌عدالتی در هستی و نویسنده «وال»، همچون نویسنده «موبی دیک»، «سعی می‌کند ما را صرفا برای مدتی کوتاه از داستان غم‌انگیز خود نجات دهد». ساموئل دی. هانتر درامی دیونیسوسی در جوهری تراژیک پدید آورده است که شخصیت‌هایش خود را به دست زندگی می‌سپارند و به آن خیره می‌شوند. چارلی می‌گوید: «امیدوارم خدایی نباشه؛ چون من متنفرم از اینکه فکر کنم زندگی پس از مرگی وجود داره.»

1  2  صفحه‌ی 1