نشر بان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زیبایی‌شناسی فروید (مطالعه‌ای در روانکاوی و هنر)
  • همراه با تخفیف
ذهن خود و جامعه
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
هیولاهای دریایی
  • همراه با تخفیف
  • 152,000 تومان
  • با تخفیف: 129,200 تومان
تاریخ مختصر دروغ‌های فاشیستی
  • همراه با تخفیف
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 119,000 تومان
جایی که ما تئاتر بازی می‌کنیم
  • 132,000 تومان
  • با تخفیف: 132,000 تومان
فیلم و فلسفه (جدی گرفتن فیلم‌ها)
  • 104,000 تومان
  • با تخفیف: 104,000 تومان
قوافی تباهی (مجموعه داستان)
  • 132,000 تومان
  • با تخفیف: 132,000 تومان
علی اشرف
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
مورلی فروید شرلوک هولمز
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
بالاپوشی از قطار
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
سینمای آوانگارد (فرم‌ها زمینه‌ها گرایش‌ها)
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
نظریه‌ فیلم (آفرینش گرامر سینمایی)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان

زیبایی‌شناسی فروید (مطالعه‌ای در روانکاوی و هنر)

  • 488,000 تومان

ایده‌های فروید که دریچه‌های تازه‌ای را به سوی قاره‌ای ناپیدا در گفتار و کردار آدمی گشودند، به‌رغم مخالفت‌های فراوانی که برانگیخته‌اند و با وجود اعلام مکرر مرگ و زوال‌شان،‌ نه‌تنها حوزه‌های گوناگون مطالعه را تحت‌تاثیر قرار دادند،‌ بلکه متعاقبا الهام‌بخش تفکراتی نو در طیف وسیعی از تجربه‌های انسانی از جمله در هنر، ادبیات،‌ و سینما نیز بوده‌اند. آنچه او در قالب نوشته‌های پراکنده،‌ نامه‌ها و درس‌گفتارها از خود به یادگار گذاشت تجسم انقلابی در خودنگری و درون‌بینی بود که به سهم خود شالوده‌‌های تفکر سنتی، اقتدار کهن، باورهای محافظه‌کارانه و مرجعیت علم پوزیتیویستی را به لرزه درآورد. شاید اگر به برکت ظرافت نگاه و ذوق پرورش‌یافته فروید نبود، ذوقی که از تربیت اومانیستی و میراث ادبی اروپا مایه‌ور می‌شد،‌ ایده‌هایش که اساسا در راستای ایجاد یک روش تحلیلی و درمانی جدید نضج یافته بودند نمی‌توانستند سهم درخوری در مطالعات هنر داشته باشند. او اگرچه از آموختگی و ذوقی که به هم‌دلی با انقلاب‌های هنری مدرن و درک پیچیدگی‌های آنها کمک کند بی‌بهره بود، آن مایه از باریک‌بینی، فراست و کنایه‌دارانی، فراست و کنایه‌دانی را داشت تا شیوه‌های تازه‌ای را برای مواجهه با آثاری هنری در اختیارمان بگذارد. نباید فراموش کرد که ایده‌های او درباره‌ی هنر را نمی‌توان از سایر مطالعات‌اش درباره اختلالات روانی و درباره رفتار و سلوک انسان مدرن تفکیک کرد. کتاب حاضر با تکیه بر وجه شخصی و درونی مسائل فروید،‌ به‌صورت نخ تسبیحی که طیف پردامنه موضوعات مطالعه‌اش را به هم وصل می‌کند، سعی دارد آن انسجام کلی را بازیابد و نظریه‌های فروید درباره هنر را در چارچوبی وسیع‌تر بگذارد که از بینشی نو در قبال جلوه‌های گوناگون حیات انسانی حکایت دارد.

ذهن خود و جامعه

  • 275,000 تومان

«ذهن، خود و جامعه» اثری دوران‌ساز در علوم اجتماعی است که مکاتب مختلف (از کنش متقابل نمادین گرفته تا برساخت‌گرایی و پراگماتیسم) و متفکران گوناگون (از آلفرد شوتس گرفته تا یورگن هابرماس و هوارد بکر) از بینش‌های ژرف آن بهره‌ای بسزا برده‌اند. جورج هربرت مید در بزنگاهی تاریخی با تغییر پرسش‌ها و نحوه‌ی پرسش‌گری به شکل‌گیری علمی تازه و هنوز زنده و کارگشا (یعنی روانشناسی اجتماعی) یاری رساند که به دلیل نگاه ژرف فلسفی خالق‌اش اسیر دوگانه‌انگاری‌های بعدی مکاتب گوناگون جامعه‌شناسی (رویکرد ذهن‌گرایانه و عین‌گرایانه، تحلیل خرد و کلان) نشد و رویکرد خلاقانه‌ی آن که شکل‌گیری ذهن و خود و جامعه را در پیوندی تنگاتنگ با هم بررسی می‌کند به پیوند فلسفه، جامعه‌شناسی و عصب‌شناسی مدد رساند؛ یعنی سه حوزه‌ای که بعدها به خاطر تفکیک علمی از هم جدا شدند ولی اکنون دوباره لزوم پیوند آنها بیش از هر زمان دیگری مورد تاکید قرار گرفته است. از همین روست که نظریات مید را حتی صورت نخستینی از طرح‌های نظری متفکران مطرحی همچون مایکل توماسلو می‌انگارند. مید در اثر حاضر توضیح می‌دهد که چگونه ذهن و خود و جامعه در رابطه‌ای سه‌جانبه رشد و فرگشت می‌یابند و سازوکارهایی را تشریح می‌کند که نشان می‌دهند چطور انسان‌ها در خلال زیستن در جامعه همدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. و همین شاید مهم‌ترین مضمونی باشد که کتاب مید را حتا برای خوانندگان عادی نیز جذاب می‌کند. این تبیین‌ها زمینه را برای آشنایی با نحوه‌ی شکل‌گیری عمیق‌ترین احساسات‌مان فراهم می‌آورند و کنترل‌مان را برای آنها بیشتر می‌کنند.

هیولاهای دریایی

  • 152,000 تومان

عصر یک روز پاییزی در مکزیکو سیتی، لوئیزای هفده ساله از مدرسه به خانه برنمی‌گردد. در عوض به همراه توماس، پسری که خیلی هم او را نمی‌شناسد، سوار بر اتوبوسی به مقصد سواحل اقیانوس آرام می‌شود. «هیولاهای دریایی» داستان دختر نوجوانی در مکزیک 1980 است که تربیت طبقه متوسطی خود را رها و سفری را در جستجوی معنا آغاز می‌کند. کلوئی آریتیس (1971) نویسنده مکزیکی-آمریکایی «هیولاهای دریایی» فرزند اومرو آریتیس شاعر برجسته مکزیکی است و نثرش وجهی شاعرانه دارد. ترکیب این شاعرانگی و رئالیسم جادویی در آثارش عمق ویژه‌ای به آنها بخشیده است. از کلوئی آریتیس تا کنون سه رمان منتشر شده و این کتاب در سال 2020 جایزه پن/فاکنر را نصیب‌اش کرده است.

تاریخ مختصر دروغ‌های فاشیستی

  • 140,000 تومان

فدریکو فینکل‌اشتاین، تاریخ‌نگار سرشناس فاشیسم، در این کتاب به تحلیل این مسئله می‌پردازد که چرا فاشیست‌ها دروغ‌های ساده و اغلب نفرت‌بار را به‌جای حقیقت می‌نشانند و چرا بسیاری از طرفداران فاشیسم این دروغ‌ها را باور می‌کنند. او نشان می‌دهد که گرچه رد پای دروغ را در اغلب سنت‌های سیاسی می‌توان یافت، دروغ‌گویی خصیصه‌ی اصلی فاشیسم است و به پشتوانه‌ی این دروغ‌هاست که خشونت‌های‌ دهشتناک امکان بروز می‌یابد. در قرن بیستم، طرفداران این ایدئولوژی دروغ‌های فاشیستی را حقایقی تجسدیافته در رهبران‌ خود قلمداد می‌کردند. رهبران فاشیست، از هیتلر تا موسولینی، این دروغ‌ها را هم بنیانی برای حکومت‌شان بر مردم و هم بنیانی برای خلق جهانی جدید قرار دادند؛ جهانی که در آن هم «دشمنان» از پای درآمده‌اند و هم دموکراسی، این «بدعت زشت»، ویران شده است. فاشیسم اما پدیده‌ای تاریخی نیست که زمانی رخ داده و به پایان رسیده، بلکه در روزگار ما نیز طنینی دوباره یافته است. تاریخ فاشیسم و دروغ‌های فاشیستی در اشکالی جدید هم‌چنان ادامه دارد و با جعل دروغ‌ها به نفرت از «دیگری» و دموکراسی مردمی دامن زده می‌شود.

جایی که ما تئاتر بازی می‌کنیم

  • 132,000 تومان

...آدم برسد به این سن‌وسال و هر روزش همین باشد؟ هر روز از خودت بپرسی حالا چه‌کار کنم؟ حالا کجا بروم؟ بقیه هم هر روز همین را از خودشان می‌پرسند؟ نیما هم هر روز از خودش می‌پرسد حالا بروم کجا؟ روزبه هم از خودش می‌پرسد باید کجا بروم؟ یا بیدار می‌شود و می‌رود خیاطی؟ سپیده چی؟ بابام چی؟ زنم چی؟ مسعود چی؟ از خودش می‌پرسید کجا بروم؟ چه کار بکنم؟ ادیسون هر روز از خودش می‌پرسید حالا چه خاکی به سرم بریزم سر صبحی؟ یا فقط بیدار می‌شد و اختراع می‌کرد؟

فیلم و فلسفه (جدی گرفتن فیلم‌ها)

  • 104,000 تومان

کتاب حاضر درآمدی است برای آشنایی با فلسفه فیلم که یکی از زیرشاخه‌های روبه‌رشد زیباشناسی به شمار می‌رود. در این کتاب گزیده‌ای از نمونه‌های شاخص مباحث فیلسوفان و نظریه‌های فلسفی فیلم ارائه شده و نشان از آن دارد که فیلم نیز همچون تمامی انواع هنرهای زیبا مهم بوده، و جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که فلسفه‌ورزی درباره فیلم یک فعالیت فکری کاملا جدی است.

قوافی تباهی (مجموعه داستان)

  • 132,000 تومان

تو تا به حال مسیح مسلوب را دیده‌ای؟ زخم‌های تنش را دیده‌ای؟ روی مچ دست‌ها، روی ساق پاها، روی پهلوها. همه تنش زخم است و سرش آویزان. من خیلی وقت‌ها می‌نشینم و ساعت‌ها خیره می‌شوم به تصویر او بر صلیب. گاهی می‌کوبم می‌روم تا منوچهری، پشت شیشه مغازه‌ای که صلیبی بزرگ بر دیوارش زده می‌ایستم و به تن طلایی‌رنگ مسیح بر آن صلیب نگاه می‌کنم.

علی اشرف

  • 40,000 تومان

خود تو علی اشرف، توی این زندگی کی گذاشتی آب‌خوش از گلویت پایین برود، هان؟... همه‌چیز را به خودت زهر می‌کنی. تابه‌حال شده از خودت بپرسی که این خودزنی‌ها تا کی؟ این‌طور که تو کمر به ویران کردن خودت بسته‌ای، والله که مغول کمر به ویران کردن نیشابور نبسته بود!

مورلی فروید شرلوک هولمز

  • 65,000 تومان

جستار مندرج در این کتاب با این سخن منسوب به ابی واربورگ آغاز می‌شود که «خدا در جزئیات است». در اینجا تلاش گینزبورگ صرف تشریح رویکردی در تاریخ‌نگاری شده که بر وقایع و روابطی به‌ظاهر کم‌اهمیت تکیه دارد که معناهای نامشهودی از یک برهه یا جهان‌بینی مشخص را آشکار می‌کنند. این جزئیات، ردها یا نمایه‌های وجوهی از واقعیت‌اند که می‌توانند تصور ما از یک عصر تاریخی را دگرگون کنند. چنین تمرکزی بر جزئیات، پشتوانه شیوه‌ای است برای ترسیم یک منظومه تاریخی پردامنه که تلاقی‌گاه حوزه‌های متفاوتی از معرفت بوده و بر این اساس به تشریح یک الگو یا پارادایم شناخت منجر می‌شود که عناصر تاریخی بسیار متفاوتی را ذیل یک مجموعه قرار می‌دهد. در این الگو که ریشه‌هایش به ادوار کهن بازمی‌گردد و در دوره مدرن در قالب چندین حوزه شناخت مختلف درآمده، موضوعات مطالعه نه از طریق کاربرد قوانین تعمیم‌یافته بلکه به واسطه نشانه‌هایی جزئی درک می‌شوند که تجسم رد مشخصه‌های کیفی و ویژگی‌های فردی بر محتواهای تاریخی‌اند. از نظر گینزبورگ در واپسین سال‌های قرن نوزدهم چهره‌هایی چون جووانی مورلی، زیگموند فروید و آرتور کانن‌دویل، به رغم تفاوت در حوزه‌های کاری‌شان و به خاطر توجهی که نثار جزئیات حاشیه‌ای به عنوان راهی برای شناخت امور نادیدنی می‌کرده‌اند، نماینده شکل‌های مدرنی از همین الگوی شناخت بوده‌اند.

بالاپوشی از قطار

  • 100,000 تومان

باد از پشت قطار‌های آبی‌رنگ اتراق کرده می‌آید و می‌پیچد لای موهایش و لای «میم»ها و «ی»ها. گردنبند چوبی بزرگ توی گردنش از اورکت بیرون افتاده و توی باد تکان می‌خورد. همانطور که خم شده‌ایم روی نرده‌ها روی هوا می‌نویسم «هیچ». قوس‌دار.چشم‌های حرف «ه» را یک اندازه می‌نویسم دم «ه» را می‌کشم پایین کوتاه .بعد می‌برم بالا تا شکل یک هفت شود و بعد قوس «چ» را می‌کشم. انگشتم را روی هوا نگه می‌دارم و می‌گویم: « نقطه‌هاش رو کجا بزارم؟»می‌خندد:« هرجا ».یک «ی» بزرگ افتاده توی پیشانی‌اش و باد تکانش می‌دهد. سه تا نقطه را عمودی می‌گذارم زیر دم «چ» می‌پرسم: «خوب شد؟» می‌گوید: »خیلی». می‌گویم: «اینطوری چوب را بتراش. قشنگ‌تره» با دست اشاره می‌کند به کانکس قهوه‌ای و فلزی پشت قطارها که ماه درست بالای سقفش ایستاده. می‌گوید: «این رو دیدی؟» می‌گویم:«زیاد. خیلی زیاد».

سینمای آوانگارد (فرم‌ها زمینه‌ها گرایش‌ها)

  • 72,000 تومان

کتاب فیلم آوانگارد به بررسی مسائل و شیوه‌های متنوع تاریخ فیلم آوانگارد می‌پردازد. این کتاب سیر تکاملی فیلم‌سازی تجربی از شکوفایی مدرنیسم در دهه 1920 در اروپا تا تجربه‌های فیلم شوروی، سینمای زیرزمینی آمریکا، موج نو فرانسه، ساختارگرایی و آثار گالری محور معاصر جنبش هنرمندان جوان بریتانیایی را در برمی‌گیرد.

نظریه‌ فیلم (آفرینش گرامر سینمایی)

  • 70,000 تومان

کتاب نظریه فیلم: آفرینش گرامر سینمایی به کنکاش در نظریه‌هایی می‌پردازد که نظریه‌پردازان فیلم آفریده یا به کار برده‌اند. هنگامی که معنا گریزپاست، نظریه ابزارهایی برای اندیشیدن، روشی برا پرداختن به فیلم، و ساختاری مفهومی که بتوان به آن چنگ زد در اختیار ما قرار می‌دهد، این امکان را فراهم می‌سازد تا بازنمودها را ساخت‌شکنی کنیم و با دست یافتن به ابعاد دیگری که در جهان سینمایی ساخته می‌شوند، به درک مساولی مهم‌تر از مسائل خودمان برسیم.

1  2  3  4  5  6  صفحه‌ی 1