موسسه فرهنگی دکسا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مدیریت زمان (چطور هر روز کارهای بیشتری انجام دهیم و از سطح انجام وظایف به شکوفایی برسیم)
شادکامی شکوفایی و زندگی خوب (بینشی دگرگون‌ساز برای به‌زیستی انسان)
چگونه متحول شویم (علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید)
عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند (پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد اکت)
عواطف در دنیای دیجیتال (پژوهش اجتماعی 4.0)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
فلسفه عشق (در گذشته حال و آینده)
  • 360,000 تومان
  • با تخفیف: 360,000 تومان
دهش (کشف ارزش‌های خود و کاربردی کردن آنها به روشی داوطلبانه)
تو کوه هستی (از خودتخریبی تا خودسازی)
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
کمک به دیگری (مربیگری برای ایجاد تغییرات پایدار در سطح فردی)
فلسفه شادکامی (مقدمه‌ای میان‌رشته‌ای)
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
روانشناسی کاربردی شادکامی (روشی مبتنی بر رفتاردرمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره)

مدیریت زمان (چطور هر روز کارهای بیشتری انجام دهیم و از سطح انجام وظایف به شکوفایی برسیم)

  • 130,000 تومان

این کتاب تنها دربارۀ مدیریت زمان نیست. دربارۀ مدیریت زندگی است. مدیریت به عنوان عمل کنترل‌کردن تعریف می‌شود. این کتاب به شما کمک می‌کند کنمترل همه جوانب زندگی‌تان را در دست بگیرید. همه می‌دانند چه کاری را باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام، اما به دلایلی بسیاری از ما طبق این آگاهی عمل نمی‌کنیم . روزی یکی از روزهای هفته نیست. دلایل روانشناختی زیاد وجود دارد که چرا افراد کاری را که می‌دانند باید انجام دهند انجام نمی‌دهند اما یکی از دلایل اصلی یان است: واقعا نمی‌دانند چطور.

شادکامی شکوفایی و زندگی خوب (بینشی دگرگون‌ساز برای به‌زیستی انسان)

  • 320,000 تومان

این کتاب در هشت فصل به موضوع شادکامی، به‌زیستی و زندگی خوب می‌پردازد و این موضوعات را از چشم‌اندازی جدید که ترکیبی از مضامین فلسفی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی است بررسی می‌کند. نویسندگان کتاب نظریه‌های متعارف به‌زیستی و شادکامی، مانند نظریه لذت‌گرایی یا ارضای میل، را نقد می‌کنند و از مدل‌های اقتصادیِ تعریف به‌زیستی فاصله می‌گیرند. آنها زندگی انسان را از منظر روابط اجتماعی، آگاهی و خودآگاهی شخصی و درک ارزش بررسی می‌کنند و به‌خصوص بر ماهیت اجتماعیِ به‌زیستی تأکید دارند. آنها در این‌ بین ابزاری‌سازی و کالایی‌سازیِ زندگی و فعالیت‌های روزمره را نقد می‌کنند و بر ارزش ذاتی فعالیت‌ها و تجربیات روزمره تأکید می‌نمایند. آنها نهایتاً چارچوب پیشنهادی خود را برای نقد اجتماعی و به‌ویژه نقد مدل‌های اقتصاد بازاری، ‌نئولیبرال و مصرف‌گرا به کار می‌گیرند.

چگونه متحول شویم (علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می‌خواهید باشید)

  • 210,000 تومان

ایجاد تغییر می‌‌تواند چالش‌برانگیز باشد. هنگام ایجاد عادات و تغییرات جدید، بسیاری از ما اشتباهات مشابهی را مرتکب می‌شویم؛ یعنی سعی می‌کنیم یک رویکرد را برای غلبه بر همۀ چالش‌ها به کار ببریم. در حالی که بهترین نتیجه را وقتی می‌گیریم که برای هر مشکل و شرایط خاص، راهکار ویژۀ آن شرایط را ایجاد کنیم. در این کتاب، کیتی میلکمن موانع کلیدی تغییر را معرفی می‌کند و استراتژی‌های خاصی را که می‌توانید برای مقابله با هر مانع استفاده کنید، در اختیار شما می‌گذارد. برای موفقیت می‌توانید عادات جدیدی بسازید و با تطبیق استراتژی‌های این کتاب با شرایط خود به اهداف‌تان برسید. در کتاب «چگونه متحول شویم»، کیتی میلکمن آموزش‌های مهندسی‌شدۀ خود را با بینش‌هایی از اقتصاد رفتاری ترکیب می‌کند و با معرفی هفت مانع کلیدی تغییر شما را برای متحول شدن آماده می‌کند. منتها یادتان باشد تنها راه دستیابی به تحول دائمی و دگرگون‌کننده، به کارگیری مداوم تکنیک‌های تغییر است.

عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند (پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد اکت)

  • 225,000 تومان

کتاب «عادت‌های سالم رنج‌آفرین‌اند» اثر درخشان دکتر داینا لی‌باگلی، روانشناس سلامت، رئیس بخش آتالنتیک انجمن علوم رفتاری بافتارگرا (ACBS)، استاد دانشگاه دالاهو در کانادا است. کتاب با یک ایده نسبتا عجیب اما علمی شروع می‌شود: «برای یک انسان سالم و طبیعی، رعایت عادت‌های سالم (مانند سالم‌خوری و ورزش منظم) بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است». به قول لی‌باگلی «اگر انجام رفتارهای سلامت برای شما خوشایند و راحت است، شما حالت غیرمعمول دارید». در این کتاب، دکتر لی‌باگلی با استناد به شواهد علمی، نشان می‌دهد که چرا بسیاری از این عادت‌های سالم برای ما این‌قدر ناخوشایند هستند. در ادامه، با استفاده از آموزه‌های یکی از معتبرترین رویکردهای روانشناختی، یعنی درمان پذیرش و تعهد (ACT)، گام به گام به ما یاد می‌دهد که چطور عادت‌هایی سالم را در خود به وجود آوریم، و به‌طور مستمر حفظ کنیم، حتی وقتی اصلا حوصله انجام‌ آنها را نداریم، و به این ترتیب، به سمت یک زندگی سالم، غنی و پرمعنا حرکت کنیم، و تبدیل به همان کسی بشویم، که از اعماق وجودمان آرزو داریم آن‌گونه باشیم.‌

عواطف در دنیای دیجیتال (پژوهش اجتماعی 40)

  • 230,000 تومان

ما در جهانی به هم پیوسته از طریق دنیای مجازی/ دیجیتالی زندگی می‌کنیم که تحولات فناورانه بیست سال اخیر آن را شکل داده است. قدرت این برنامه‌ها و ابزارها کاملا آشکار و کاربردشان در پژوهش‌های اجتماعی نیازی در حال رشد در علوم اجتماعی است. کتاب حاضر شامل مجموعه‌ای از پرسش‌ها و نتایجی است که می‌تواند حوزه‌های جدیدی در پژوهش اجتماعی به وجود آورد. آنچه در اینجا مطرح می‌شود، با در نظر گرفتن برخی از ویژگی‌های اصلی شبکه‌های اجتماعی، دنیای دیجیتالی و دستگاه‌های موبایل، درک ساختاربندی فعلی دنیای اجتماعی را میسر می‌کند. نویسنده در این کتاب عنوان می‌کند که در دنیای امروز فرایندهای دست‌یابی به حقیقت از رویه‌های علمی سنتی فاصله می‌گیرند و به سمت منطق برخاسته از حساسیت‌ها و عواطف پیش می‌روند. حال از شکل‌های مختلف همدلی، درک و احساسات از طریق رژیم‌های هوشمند تنظیم عاطفی گرفته تا معنویت‌های جایگزین، همگی به‌عنوان شیوه‌های ممکن دست‌یابی به حقیقت لحاظ و تفسیر می‌شوند.

فلسفه عشق (در گذشته حال و آینده)

  • 360,000 تومان

نقش عشق در فرهنگ بشر برجسته و غیرقابل انکار است. عشق، موضوعی هیجان‌انگیز برای جوانان و بخشی مهم از زندگی افراد بالغ است. اما به‌راستی ماهیت عشق چیست؟ آیا تنها به کمک زیست عاشقانه می‌توان به درک درستی از عشق دست یافت یا رسیدن به درکی عمیق‌تر از آن نیازمند کوششی علمی و فلسفی است؟ چه ارتباطی میان عشق و دوستی وجود دارد؟ آیا «عشق در نگاه اول» به واقع عشق است؟ پایان عشق چگونه است؟ فناوری‌های آتی (نظیر سایت‌های پیشرفته دوست‌یابی یا داروهای عشق و...) چه تاثیری بر دریافت ما از عشق خواهند داشت؟ چه بخشی از ارزش‌های ما را تهدید یا ویران خواهند کرد و چه بخشی را تقویت خواهند کرد؟ این کتاب شامل مقاله‌هایی روشنگر و بدیع در باب عشق است و با به چالش کشیدن برخی از هنجارها و دریافت شهودی (تاریخی و فرهنگی) به ما در رسیدن به درکی عمیق‌تر از عشق و آمادگی برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی کمک می‌کند.

دهش (کشف ارزش‌های خود و کاربردی کردن آنها به روشی داوطلبانه)

  • 185,000 تومان

کتاب دهش، راهنمایی است که کمکتان می‌کند ارزش‌هایتان را کشف و عملی کنید. این کتاب شما را وارد مسیری می‌کند که بتوانید پروژه‌های داوطلبانه متناسب با ارزش‌های خودتان را بیابید و راهکار مناسبی برای دهش طراحی کنید تا با یافتن بهترین سازمان و پروژه خیریه، بتوانید تاثیر کمک‌هایتان را به حداکثر برسانید. همچنین این کتاب کمکتان می‌کند که روابط خانوادگی خود را تقویت کنید و سنتی را پایه‌گذاری کنید که منجر به رشد فرزندانتان نیز می‌شود. این کتاب راهکارهایی برای بخشیدن پول، وقت یا مهارتتان را در اختیار شما می‌گذارد.

تو کوه هستی (از خودتخریبی تا خودسازی)

  • 170,000 تومان

این کتاب درباره خودتخریبی است. چرا خودتخریبی می‌کنیم؟ چه زمانی این کار را می‌کنیم و چطور می‌توانیم این رفتار را متوقف کنیم؟ وجود نیازهای متناقض در ما باعث بروز رفتارهای خودتخریبی می‌شود. این رفتارها چنان ما را در برابر تغییرات مقاوم می‌کنند که تغییرات دیگر ارزش خود را از دست می‌دهند. با شناخت درست رفتارهای آسیب‌زننده، تقویت هوش هیجانی، درک بهتر سازوکار بدن و ذهن، بازیافت تجربه‌های گذشته و عمل کردن به عنوان بهترین نسخه آینده خودمان، می‌توانیم از سر راه خودمان کنار برویم و توانایی‌هایمان را پدیدار کنیم. قرن‌هاست که کوه را نماد چالش‌های بزرگ و حل نشدنی می‌دانیم. برای غلبه بر کوه‌های زندگی، باید درونمان را ژرف بکاویم تا آسیب‌هایمان را بشناسیم، تاب‌آوری‌مان را افزایش دهیم و خودمان را برای بالا رفتن از کوه وجودمان آماده کنیم. در آخر، ما به کوه غلبه نمی‌کنیم، بلکه به خودمان مسلط می‌شویم.

برنامه‌ریزی درمانی برای ناتوانی‌های رشدی و هوشی بر اساس دی اس ام فایو (راهنمای برنامه‌ریزی درمانی)

  • 250,000 تومان

برنامه‌ریزی درمانی برای ناتوانی‌های رشدی و هوشی، برای تمام کسانی که در زمینه‌ برنامه‌های مربوط به بهداشت و سلامت روان کار می‌کنند امری ضروری است و کتاب پیش رو راهنمایی مناسب در این زمینه است. این کتاب شامل موارد زیر است: - 28 برنامه‌ی درمانی برای مشکلاتی با منشـأ رفتاری. - بیش از هزار هدف کلی و جزئی نگاشته شده‌ی درمانی. - راهنمای گام به گام اهداف درمانی با حداکثر درنظرگیری شرایط و ویژگی‌های مراجع. این کتاب که با هدف ایجاد پوششی کلی برای نیازهای افراد دارای ناتوانی‌های رشدی نگارش شده است منبعی سودمند برای متخصصان بالینی بهداشت روانی در کلینیک‌ها و دیگر محیط‌ها است تا راهنمایی برای حمایت آنان از افراد دارای اختلالات رشدی، بیماری روانی شدید و پایدار یا هر دو تشخیص با هم باشد.

کمک به دیگری (مربیگری برای ایجاد تغییرات پایدار در سطح فردی)

  • 200,000 تومان

خواه رئیس باشید و خواه همکار یا دوست، می‌توانید به همکاران یا دوستانتان در ایجاد تغییراتی مهم کمک کنید. اما شیوۀ انجام این کار فقط تعیین اهداف برای آنها و تصحیح مشکلاتشان نیست. کمک به «ایجاد تغییر در دیگری» به بهترین شکل از طریق مربیگری مشفقانه محقق می‌شود؛ رویکردی که شامل تمرکز بر رویاهای دیگران (همکار، دوست، و غیره) و چگونگی دستیابی به آنهاست. یک مربی مشفق، به جای ارائه مشاوره، پرسش‌هایی جستجوگرانه و باز مطرح می‌کند و با دقت و توجه کامل پاسخ‌ها را می‌شنود. ایدۀ اصلی این کتاب کمک مربی به پرورش تصوری از «خود آرمانی» فرد- شامل اینکه می‌خواهد چه کسی باشد و در پی انجام چه چیزی است – و کمک به کشف «خود واقعی» و تمرین رفتارها و نقش‌های جدید است. اما نکتۀ مهم این است که فرد در فرآیند کشف «خود واقعی» تنها بر نقاط ضعف و آنچه باید ترمیم و اصلاح شود متمرکز نمی‌شود، بلکه به نقاط قوتی که به او در ایجاد تغییر پایدار کمک می‌کند توجه ویژه‌ای معطوف می‌دارد. نقش مربی در این شیوه حمایت از تلاش فرد برای شناسایی فرصت‌های یادگیری، زمینه‌سازی برای دستیابی به تغییر و، به‌طور خلاصه، بررسی همه‌چیز است.

فلسفه شادکامی (مقدمه‌ای میان‌رشته‌ای)

  • 350,000 تومان

پژوهش‌های نوظهور در زمینه شادی- در حوزه‌های روانشناسی، اقتصاد و سیاست‌گذاری عمومی- پرسش‌های فلسفی دیرینه در این حیطه را دوباره بیدار کرده‌اند و جان تازه‌ای به آنها بخشیده‌اند (پرسش‌هایی نظیر اینکه شادی چیست؟ آیا به‌راستی می‌توان آن را اندازه‌گیری یا دنبال کرد؟ رابطه آن با اخلاق چیست؟). لورین ال. بسر با تحلیل این پژوهش‌ها از منظر فلسفی و درهم‌آمیختن نتایج مشارکت سایر حوزه‌ها در این حیطه، به درکی عمیق و منسجم ازشادی دست یافته است که در عین حال برای افراد غیرمتخصص نیز قابل فهم است. «فلسفه شادکامی» نخستین کتابی است که به‌طور کامل موضوعات نظری بنیادین مطرح در تمام مناقشات مهم معاصر در مورد شادی را بررسی می‌کند. بسر، استاد فلسفه در کالج میدلبری است. او مقالات بسیاری در زمینه روانشناسی اخلاق، به‌زیستی، و اخلاق فضیلت‌محور منتشر کرده است. وی همچنین نویسنده کتاب «اخلاق سعادتمندانه: فلسفه و روانشناسی خوب زیستن» (2014) و ویراستار «راهنمای اخلاق فضیلت‌محور راتلج» (2015) است.

روانشناسی کاربردی شادکامی (روشی مبتنی بر رفتاردرمانی شناختی برای شادکامی در زندگی روزمره)

  • 300,000 تومان

کتاب پیش‌رو با رویکردی عمل‌گرایانه، پژوهش‌های علمی و تجربه‌های بالینی را ادغام می‌کند و انبوهی از استراتژی‌ها را برای ایجاد شادی در خود و دیگران و به‌طور کلی در زندگی روزمره معرفی می‌کند. این کتاب که برای طیف وسیعی از مخاطبان و همچنین متخصصان سلامت روان مناسب است، یک رویکرد گام به گام کاربردی و جامع را برای تحقق یک زندگی شاد ارائه می‌دهد. فصل‌ها بر اساس رفتاردرمانی عقلانی‌هیجانی و رفتاردرمانی شناختی و تمرین‌های مبتنی بر آنها نگاشته شده‌اند و چشم‌اندازهایی را به نمایش می‌گذارند که شادکامی را به حداکثر می‌رساند. به‌علاوه کتاب شامل یک «برنامه عملیاتی برای شادکامی» شخصی‌شده است. همچنین مثال‌های موردی، تمرین‌ها، و تاملاتی در کتاب آمده تا ایده‌های انتزاعی را به عمل ملموس تبدیل کند. کتاب روانشناسی کاربردی شادکامی با کنار گذاشتن کلیشه‌هایی مانند «احساس خوب داشته باشید»، منبعی ارزشمند برای ایجاد تغییراتی مثبت در زندگی روزمره است.

صفحه‌ی 1