موسسه سروش مولانا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سیاره زمین و نسل‌های آینده (چرا باید نگران باشیم)
انتخاب کودکان (تنگناهای اخلاقی دخالت ژنتیکی)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
چرا نابرابری معضل‌آفرین است
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
عشق به سرنوشت (چگونه رواقی باشیم)
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان

سیاره زمین و نسل‌های آینده (چرا باید نگران باشیم)

  • 135,000 تومان

این کتاب نوشته‌ای موشکافانه و تاثیرگذار توسط فیلسوفی نگران است؛ نگران نسل‌های آینده: از اینکه نسل‌های کنونی سیاره‌ای سکونت‌ناپذیر برای نسل‌های آینده باقی بگذارند. ساموئل شفلر نگران است که در نتیجه شیوه زندگی نسل حاضر، محیط زیست و کره زمین چنان تخریب شود که موجب نابودی زودهنگام نژاد بشر شود. تغییرات آب و هوایی خطرناک‌ترین تهدید برای سلامت کره زمین است. شفلر به روشنی به نفع دلایل چهارگانه خود برای نگرانی درباره نسل‌های آینده استدلال فلسفی کرده است. این کتاب کمک درخشانی به غنای گفتمان فلسفی درباره ضرورت حفظ محیط زیست جهانی است. بنابراین می‌تواند به عنوان منبعی ارزشمند، هم برای دانشجویان فلسفه و علوم زیست‌محیطی و هم برای عموم خوانندگان سودمند واقع شود. همچنین امید می‌رود خواندن این کتاب بر آگاهی جامعه مدنی هر چه بیشتر بیافزاید و در نتیجه سیاستمداران را ترغیب به اتخاذ سیاست‌های سازگار با محیط‌زیست نماید تا سرانجام سیاره‌ای سالم و سکونت‌پذیر برای نسل‌های آینده باقی بگذاریم.

انتخاب کودکان (تنگناهای اخلاقی دخالت ژنتیکی)

  • 125,000 تومان

این کتاب دارای 3 فصل است. فصل اول درباره انتخاب‌های ژنتیکی مربوط به ناتوانی‌ها است. آیا استفاده از روش‌های تشخیص پیش از لانه‌گزینی [پیش از کاشت سلول تخم در رحم] با هدف داشتن فرزندی بینا و شنوا، به جای نابینا و ناشنوا، توجیه‌پذیر است؟ فصل دوم کتاب درباره تعارض احتمالی بین آزادی انتخاب والدین و منافع کودک است. آیا والدین باید در انتخاب آرایش ژنتیکی فرزندانشان آزاد باشند یا اینکه منافع کودک محدودیت‌هایی را بر این آزادی اعمال می‌کند؟ ما چه چیزی به فرزندانمان بدهکاریم؟ فصل آخر کتاب درباره اصلاح ژنتیکی یا «طراحی نوزادان» است که ژن‌ها در آن نه به دلایل درمانی، بلکه با هدف منافعی دیگر، انتخاب و گزینش می‌شوند.

چرا نابرابری معضل‌آفرین است

  • 225,000 تومان

کتاب «چرا نابرابری معضل‌آفرین است؟« از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که در زمینه‌ی نابرابری نوشته شده است. نویسنده‌ی این کتابء تی. ام. اسکنلنء با روشی تحلیلی به این موضوع می‌پردازد که چرا نابرابری به لحاظ اخلاقی پذیرفتنی نیست. نویسنده معتقد است به شش دلیل می‌توان به نابرابری ایراد وارد کرد: باعث ایجاد تفاوت‌های تحقیرآمیز در منزلت انسان‌ها می‌شود. به ثروتمندان انواع غیرقابل قبولی از قدرت و تسلط بر کسانی که پول کمتری داند اعطا می‌کند. تیشه به ریشه‌ی برابری فرصت اقتصادی می‌زند. منصفانه بودن نهادهای سیاسی را تضعیف می‌کند. منجر به نقض شرط دغدغه‌ی برابری نسبت به منافع کسانی می‌شود که حکومت مکلف است منافعی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. و نیز از نهادهای اقتصادی نامنصفانه ناشی می‌شود.

عشق به سرنوشت (چگونه رواقی باشیم)

  • 165,000 تومان

هرگاه نگران این هستیم چه کنیم. چگونه عشق بورزیم، یا چگونه شادکام باشیم، در اصل نگرانی ما این است که چطور زندگی خوبی را سپری کنیم. در کتاب عشق به سرنوشت، ماسیمو پیلیوچی رواقی‌گری را پیش روی ما می‌گذارد؛ فلسفه‌ای باستانی، الهام‌گرفته از آموزه‌های مارکوس اورلیوس، امپراتور بزرگ روم باستان. عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم اولین کتاب از مجموعه “نیک زیستی” انتشارات سروش مولانا است. ایــن کتــاب رهیافتــی مــدرن بــه فلســفه‌ی رواقــی اســت. پیلیوچــی در ایــن کتــاب می‌کوشــد آموزه‌هــای ارزنــده‌ی رواقیــان را خلاصــه و بــا کلامی دلنشــین، پرمغــز و درعین حــال ســاده بیــان کنــد. او در این کتاب دوازده ورزه‌ی معنوی و عملی رواقی برای نحوه‌ی رفتار در زندگی روزمره را شرح می‌کند. رواقی‌گری فلسفه‌ای عملی است که در زندگی هرروزه‌ی ما جریان دارد. به ما می‌گوید چه اموری در جهان بی‌اهمیت‌اند و چه اموری اهمیت دارند؛ چه اموری شدنی‌اند و چه اموری ناممکن. با درک و فهم رواقی‌گری می‌توان نرم‌نرمک به پرسش‌های بنیادین زندگی پاسخ داد: • چگونه و به چه کسی مهر بورزم؟ • آیا باید ازدواج کنم یا راه جدایی در پیش گیرم؟ • در مواجهه با دیگری چگونه رفتار کنم؟ • در جهانی که بحران مالی آن را به ویرانی کشیده، ثروتم به چه کاری می‌آید؟ • با عظیم‌ترین فجایع زندگی چگونه مواجه شوم؟ کتاب عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم راهنمای مطمئنی برای ما در جهانی آکنده از درد و رنج خواهد بود.رواقی‌گری به ما می‌گوید بهترین راه رسیدن به زندگی خوب کدام است.

صفحه‌ی 1