مهرگان خرد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه رواقی و هنر شادکامی (حکمت عملی برای زندگی امروز)
تاملاتی از روی صندلی چرخ‌دار
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
در باب رها کردن امور (آموزه‌های فلسفه برای روزگار اکنون)
پایان دنیا (داستان‌هایی از آخرالزمان)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
کامو و سارتر (داستان 1 دوستی و جدالی که به آن پایان داد)
از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (حکمت ذن برای زندگی امروز)
فلسفه برای نوجوانان (مفاهیم اصلی و بررسی مهم‌ترین سوالات مربوط به زندگی)
باورهای بد (چرا آدم‌های خوب گرفتارشان می‌شوند)
متروک بی‌انتها (نمایش‌نامه‌ای در 7 صحنه) نمایش‌نامه
در خون (نمایش‌نامه)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
صف
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
خلوت پیکاسو (نمایش‌نامه)
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان

فلسفه رواقی و هنر شادکامی (حکمت عملی برای زندگی امروز)

  • 180,000 تومان

این کتاب راهنمای یافتن راهی است برای زندگی شادتر و از خرد باستانی رواقیون برای آشکار کردن حقایق پایدار و راهبردهای اثبات‌شده در بهبود به‌زیستی بشر استفاده می‌کند. این کتاب ساده و قدرتمند نشان می‌دهد که چگونه از این حکمت باستانی برای ایجاد تغییرات عملی و مثبت در زندگی خود استفاده کنید. با استفاده از مطالعات موردی تامل‌برانگیز، برجسته کردن ایده‌های کلیدی و چیزهایی که باید به خاطر بسپارید و ابزارهایی که برای ارزیابی خودتان ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که رواقی‌گری یک مسیر اثبات‌شده و عمیق به‌سوی خوشبختی است. با آموختن اینکه رواقی‌گری چیست، می‌توانید زندگی خود را متحول کنید، می‌آموزید چگونه - به‌درستی - از روز خود استفاده کنید، چگونه در رویارویی با ناملایمات با آنها کنار بیایید و چگونه در هر موقعیتی که هستید در برابر مصائب تاب بیاورید.

تاملاتی از روی صندلی چرخ‌دار

  • 125,000 تومان

بیست و پنج جستار درخشان که در مجموعه تأملاتی از روی صندلی چرخ‌دار گرد آمده است، گواهی بر آسیب‌پذیری، بینش و ایمان راسخ نویسنده آن هستند. دبیوس پس از تصادفی که سال 1986 برایش رخ داد ناامیدی را پشت سر گذاشت، پذیرش را آموخت و دست‌آخر شادمانی را در جادویی فریضه‌مانند، پیش‌پاافتاده‌ترین کارهای روزانه پیدا کرد. خواه از رابطه با پدرش نوشته باشد یا از تعرض به خواهر دلبندش، از ایمانش به آیین کاتولیک یا از خودکشی افسر دگرباش نیروی دریایی، ستایش نویسندگان همکاری چون همینگوی و میلر یا حتی کار ساده ساندویچ درست کردن برای دخترانش، دبیوس قلب مسائل را می‌شکافد. اینجا با استادی زبردست، آن هم در قله توانمندی‌اش روبه‌رو هستیم؛ استادی که نوشته‌هایش با «فیض و موهبت آکنده شده و درخشش معنوی بر آنها فروباریده است.»

در باب رها کردن امور (آموزه‌های فلسفه برای روزگار اکنون)

  • 95,000 تومان

یک بار راهبی بودایی دانا، قدرت رها کردن امور با در دست گرفتن یک فنجان چای را توضیح داد؛ نگه داشتن فنجان برای چند ثانیه تلاش زیادی نمی‌خواهد اما پس از چند دقیقه، ناراحتی جدی ایجاد می‌شود و یک ساعت بعد به عذابی تحمل‌ناپذیر تبدیل شده است. فقط با زمین گذاشتن فنجان خود را از درد رها می‌کنیم. نگه داشتن چیزها می‌تواند دردناک باشد. با این حال بسیاری از مردم در چسبیدن به چیزهایی مانند عقاید مردم، کینه‌ها، معشوق‌های سابق، دارایی‌های مادی، خاطرات بد و نگرانی‌ها در مورد آینده استادند. از طریق چسبیدن مداوم و بی‌وقفه به همۀ این چیزها، زندگی ما روز به روز سنگین‌تر و ناخوشایندتر می‌شود. اما اگر چیزها را رها کنیم، حتی اگر موقتی باشد، آرامش را تجربه خواهیم کرد. در دنیای امروز، هنر رها کردن اقدامی عصیانگرانه است. با زمین گذاشتن فنجان، علیه جامعه‌ای شورش می‌کنیم که وسواس موفقیت و اعتبار دارد، که عشق سمی و وابستگی ناسالم را ارج می نهد و حرص را بر رضایت ترجیح می‌دهد. کتاب در باب رها کردن امور مجموعه‌ای از مقالات ویرایش شده و اصلاح شده درباره موضوعات مختلف است. این آثار کوتاه، هنر رها کردن را با الهام از مکاتب مختلف بررسی می‌کند: از فلسفه شوپنهاور تا دیوژن و تا تائوئیسم.

پایان دنیا (داستان‌هایی از آخرالزمان)

  • 150,000 تومان

در انتهای دالان‌های تاریک آینده، انسان پایان قصه‌ی نژادش را تلخ مخیل می‌کند، جنگ‌های هسته‌ای، نابودی محیط ‌زیست، نبردی با نژادی برتر، مهاجرت از زمین و بسیار پایان شوربختانه‌ی دیگر. به گواه راویان آخرالزمان، دست قهار تقدیر آنچه را عمری به جد و جهد بسیار از آن می‌گریختیم را بر سر راهمان قرار می‌دهد، نابودی حیات بشر. پایان‌ها بر هم پیشی می‌گیرند تا سیطره‌ی نام خود را در تاریخ کهکشان ثبت کنند. اما هنوز هم بر رد پای آنان که در دل تاریکی آینده‌ای موهوم به دنبال کورسویی می‌گردند، غبار امید هست. نژاد بشر را حتی وهم زندگی، زنده نگه می‌دارد.

کامو و سارتر (داستان 1 دوستی و جدالی که به آن پایان داد)

  • 175,000 تومان

این کتاب، روایتی همه‌جانبه دربارۀ دوستی و جدال بین آلبر کامو و ژان پل سارتر است. سارتر و کامو خاستگاهی متفاوت داشتند، سارتر بورژوا بود (اگرچه خودش از این لقب متنفر بود) اما کامو در الجزایر و با مادری بی‌سواد بزرگ شد. فعالیت سیاسی کامو ناشی از نگرانی او برای زندگی فقرای الجزایری بود اما سارتر تنها بعد از گذراندن مدتی در اردوگاه زندانیان جنگ جهانی دوم و سال‌ها پس از آنکه در جایگاه فیلسوف و نویسنده مورد تحسین بود، به سمت سیاست کشیده شد. پس از آزادی فرانسه این دو مرد به روشنفکران و منادیان اگزیستانسالیسم تبدیل شدند (برچسبی که کامو هرگز آن را نپذیرفت) و در 15 سال پس از آشنایی اولیه و تا زمان مرگ کامو، آنها در یک سناریوی سیاسی-روشنفکری و در سه پرده نقش خود را در جهان فلسفه، سیاست و ادبیات ایفا کردند که رونالد آرونسون با ظرافت، همدلی و دقت آن را بررسی و روایت می‌کند. در اولین ملاقات آنها در کافه دو فلور که سارتر و بووار در آنجا وقت می‌گذراندند، غذا می‌خوردند و معاشرت داشتند، هر سه به‌طور عجیبی با هم گرم گرفتند. به گفتۀ بووار، اشتیاق کامو به تئاتر چیزی بود که یخ‌های بینشان را شکست. در ابتدا سارتر و کامو دوستان نزدیکی با تجربۀ مشترک در جبهۀ مقاومت فرانسه بودند اما درعین‌حال عزم آشکاری برای رویارویی با معضلات اخلاقی و سیاسی جهان داشتند.

از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (حکمت ذن برای زندگی امروز)

  • 85,000 تومان

ام سوامی راهبی است که در جایی دورافتاده در کوهپایه‌های هیمالیا زندگی می‌کند. او دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه فن‌آوری سیدنی و لیسانس محاسبات تجاری از دانشگاه وسترن سیدنی است. سوامی در نقش‌های اجرایی در شرکت‌‌های بزرگ در سراسر جهان کار کرده است. او یک شرکت نرم‌افزاری سودآور را با دفاتری در سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، سیدنی و هند به مدت هفت سال تاسیس و رهبری کرد. ام سوامی به‌طور کامل از علایق تجاری خود چشم پوشید تا یک زندگی معنوی را در پیش بگیرد. کتاب‌های او در زمینه فلسفه ذن در دنیا پرفروش شده و به چهره‌ای شناخته‌شده در عرفان شرقی معاصر تبدیل شد. بسیاری از ما برای حفظ آرامش در طول روز و یا به خواب رفتن در شب تلاش می‌کنیم. ذهن ناآرام و خیانتکار ما باعث می‌شود لحظه‌ای احساس خوبی داشته باشیم و لحظه‌ای احساس وحشتناک. منفی‌گرایی و اضطراب از کجا ما را فرا می‌گیرد و چگونه می‌توانیم آرام باشیم؟ ذن هنر دستیابی به آن آرامش درونی را بدون تشریفات یا جزم‌اندیشی به ما نشان می‌دهد. این کتاب در مورد مشاهده زیبایی، سعادت و حقیقت در زندگی روزمره ماست. رانندگی به محل کار یا شستن ظروف، هر عملی به راحتی می‌تواند برای ما مراقبه باشد. این کتاب زیبا بر اساس آموزه‌های اصلی ذن، چشم‌اندازی را ارائه می‌دهد که زندگی را تغییر می‌دهد. ام سوامی، نویسنده پرفروش بسیاری از کتاب‌های دگرگون‌کننده، هنر شادی را با طنز، داستان‌ها و حکمت فراوان با شما به اشتراک می‌گذارد و شما را به سفری از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی می‌برد.

فلسفه برای نوجوانان (مفاهیم اصلی و بررسی مهم‌ترین سوالات مربوط به زندگی)

  • 75,000 تومان

اگر پرسش‌های بنیادین درباره دنیای اطراف خود می‌پرسید، پس مانند یک فیلسوف فکر می‌کنید. در تجربه کلاس‌های درس نوجوانان هم همواره پرسش‌هایی در باب ماهیت وجودی، بحران هویت، تجربه زیستِ شخصی، دانستنی‌های زندگی و مفاهیم عمیقی که ریشه در فلسفه دارد؛ مطرح می‌شوند. این کتاب، فلسفه را از طریق پرسش‌های جذابی که ممکن است خودتان قبلاً درباره آنها فکر کرده باشید یا از شما پرسیده باشند، ارائه می‌دهد. پرسش‌هایی مانند «آیا می‌توانیم وجود خدا را اثبات کنیم؟» به راستی ذهن چیست؟» «چگونه می‌توانیم در مورد هر چیزی مطمئن باشیم؟» در‌ حالی که مفاهیم اصلی فلسفه را می‌آموزید و مهارت‌های تفکر انتقادی خود را تقویت می‌کنید، همه این ایده‌ها و بسیاری دیگر را در نظر بگیرید. لینسن مایر به زبان ساده به بررسی این مفاهیم عمیق برای نوجوانان می‌پردازد. پرسش‌های بنیادین را مطرح می‌کند و به هر پرسش از زوایای مختلف نزدیک می‌شود و مفاهیم فلسفی را با زبانی ساده ارائه می‌دهد. این کتاب با تقویت مهارت پرسشگری، می‌تواند آغازی باشد بر مطالعات و تفکر هستی‌شناسی نوجوانان.

باورهای بد (چرا آدم‌های خوب گرفتارشان می‌شوند)

  • 100,000 تومان

باورهای بد (باورهایی که با شواهد در دسترس آشکارا ناسازگاری دارند) رایج هستند. بسیاری از گروه‌های اقلیتی مثلا باور دارند که واکسن‌ها خطرناک هستند و تئوری‌های توطئه عجیب و غریب را می‌پذیرند. فراگیرشدن باورهای بد شاید از نگاه سیاسی و اجتماعی مهم باشد و مثلا راه کنشگری کارآمد برای بحران تغییر اقلیم را سد کند. از این رو، توضیح این‌که چرا افراد باورهای بد را می‌پذیرند و این‌که برای واداشتن آن‌ها به بیشتر پاسخ‌گو شدن به شواهد باید چه‌کار کرد، رسالتی پراهمیت است.

متروک بی‌انتها (نمایش‌نامه‌ای در 7 صحنه) نمایش‌نامه

  • 35,000 تومان

متروک بی‌انتها یک نمایش‌نامه نیمه اتوبیوگرافیک است که واتسلاو هاول آن را سال 1984 در روزهای پس از آزادی از زندان نوشت. نمایش‌نامه درباره یک مخالف سیاسی به نام لئوپولد نتلز است که می‌ترسد بابت نوشتن به زندان برود. لئوپولد تحت فشار دوستان، همفکران و نزدیکانش است. این فشارها علاوه بر نظارت مستمر دولتی، او را از نوشتن بیشتر ناتوان کرده است. او از سمت نمایندگان حکومت در ازای آزادی پیشنهاد دریافت می‌کند. نویسنده تصمیم می‌گیرد به‌جای انکار نوشته‌هایش به زندان برود اما...

در خون (نمایش‌نامه)

  • 35,000 تومان

هیچ‌وقت نباید اون رو می‌داشتم. هیچ‌وقت نباید هیچ‌کدوم از اونا رو می‌داشتم. هیچ‌وقت چیزی جز درد برای من نداشت: پنج تا اشتباه! نه، این رو نگو... نهههههههه... بچه‌ها؟ کجا رفتین؟ هیچ‌وقت نباید اونا رو می‌داشتم. من همه‌ش با شکم بالااومده این‌ور و اون‌ور می‌رفتم و همه‌ش هم تقصیر خودم بود. دلم می‌خواد چیزی رو ببینم که تا ابد موندگاره، مثل آب در حال جوشیدن. من هیچ‌وقت نباید هیچ‌کدوم از اونا رو می‌داشتم!

صف

  • 60,000 تومان

صف داستانی هجوم‌آمیز است در ردیف ادبیات ابزورد و رئالیسم جادویی. داستانی در توصیف زندگی تحت حاکمیتی تمامیت‌خواه و دیوان‌سالار. منتقدین، رمان را نقد موثر اقتدارگرایی و تصویر حس بیهودگی و بی معنایی و همچنین استعاره‌ای مناسب برای مصیبت‌ بعد از بهار عربی دانسته‌اند.

خلوت پیکاسو (نمایش‌نامه)

  • 38,000 تومان

خورشید به شکل یک حباب لامپ تحلیل رفته، تا یک بندانگشت از سرهامان فرا می‌تابد. اسب از هراس به ناگاه در نقطه‌ای هول‌آور و تاب‌سوز گرفتار آمده، ورزای پیروز شاخ‌هایش را برافراشته است، انسان‌ها به تشنج افتاده‌اند، پرنده با صدا گرفته جیغ می‌کشد. جست‌و‌جو واژگانی برای توصیف فاجعه سیاه و سفید ما، این زندگی که مثل مهره‌های شطرنج به پیشش می‌بریم، هرگز راه به جایی نمی‌برد. پیکاسو پیام مرگمان را برایمان می‌فرستد؛ هر آنچه دوست می‌داریم رو به مرگ دارد، و اکنون درست به همین علت، ضروری است که هر آنچه دوست می‌داریم در چیزی خلاصه شود که زیبایی‌اش فراموش نشدنی است.

1  2  3  صفحه‌ی 1