لگا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شما بی‌شمارید
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)
چگونه به دردبخورتر فکر کنیم (راهنمای تفکر خلاقانه)
فکر کردن به‌واسطه داستان‌ها (کودکان فلسفه و کتاب‌های تصویری)
طاس (35 جستار کوتاه فلسفی)
  • 224,000 تومان
  • با تخفیف: 224,000 تومان
فلسفه گربه‌ای (گربه‌ها و معنای زندگی)
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
معنای هستی انسان
  • 159,000 تومان
  • با تخفیف: 159,000 تومان
متفکران بزرگ روانشناسی
  • 254,000 تومان
  • با تخفیف: 254,000 تومان
ادیپ (میل آتشین کودک)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
سرچشمه‌های معنای زندگی (معنای انسانی در جهانی خاموش)
چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
زن خوراکی
  • 192,000 تومان
  • با تخفیف: 192,000 تومان

شما بی‌شمارید

  • 69,000 تومان

«شما بی‌شمارید!» اثری‌ست کوچک حاصل دو سخنرانی آلن بدیو، فیلسوف چپ‌گرای فرانسوی. چنان‌که خود او در مقدمه آورده است، می‌شود این کتاب را تکمله‌ای بر کتاب «زندگی حقیقی: فراخوانی برای فاسد کردن جوانان» دانست. البته، تفاوت این اثر با «زندگی حقیقی» در خصلت سیاسی‌تر آن است. این کتاب خطاب به مخاطبانی‌ست که عمدتاً، اگرچه به‌دلایلی متفاوت، شامل جوانان می‌شود. دو مقاله‌ای که به این کتاب شکل داده‌اند، ابتدا دو سخنرانی بودند که آلن بدیو اولی را در مدرسۀ متوسطۀ آنری چهارم و دومی را در مدرسۀ ملی هنرهای زیبا ایراد کرده‌ است. ویژگی مشترک هر دو سخنرانی این است که خطاب به مخاطبانی بودند که عمدتاً، اگرچه به‌دلایلی متفاوت، شامل جوانان می‌شدند. دلیل این امر در مدرسۀ متوسطه آشکار است، چراکه در مدارس متوسطه آن‌قدرها آدم مسن پیدا نمی‌کنید. ماجرا در مدرسۀ هنرهای زیبا فرق داشت، زیرا، دست‌کم عمدتاً، دانشجویان آن مدرسه در جلسه حاضر نبودند، بلکه حاضران عبارت بودند از «سازمانی» کاملاً غیررسمی از آدم‌های جوان و نه‌چندان‌ جوانی که تقریباً همه‌شان از جنبش‌های توده‌ایِ به‌هم‌پیوستۀ اخیر تحت‌عنوان «شب‌بیداران» در میدان پلاس دولا رپوبلیک گرد هم آمده و علیه قانون کاری که واپسین دولت والس- اولاند مطرح ساخته بود می‌جنگیدند. آنها معمولاً در این مدرسه جمع می‌شدند تا کنش‌های خویش را ارزیابی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنند. نام این سازمان «پیامدها» بود، نامی درخور. مفهوم کلیدی مقالۀ اول دیگری و مقالۀ دوم سیاست بود. به باور بدیو، به‌سهولت و سرعت می‌توانید شاهد پیوندهایی ظریف و نزدیک بین دو درخواست باشید. اساساً، وضعیتْ خیلی خودبه‌خودی این دو سخنرانی را به‌نوعی به‌ دنبالۀ کتاب اخیر او با عنوان زندگی حقیقی تبدیل کرد.

ملت میل (تعادل در مصرف دوپامین در عصر افراطی‌گری)

  • 215,000 تومان

چرا در زمانه‌ای که ثروت، آزادی،‌ رشد فناوری و پیشرفت‌های پزشکی بی‌سابقه‌ای داریم، ناراضی‌تر و بیشتر از همیشه درد می‌کشیم؟ شاید دلیل اینکه این همه بدبخت هستیم، این است که سخت تلاش می‌کنیم بدبخت نباشیم. دانشمندان دوپامین را گونه‌ای ارز جهانی می‌دانند که می‌توان با آن پتانسیل اعتیاد‌آور هر تجربه بشری را اندازه کرد. هرچه میزان پاداش دوپامین در مسیری که مغز طی می‌کند بیشتر باشد، آن تجربه اعتیادآورتر است. مغز ما لذت و درد را به یک شیوه پردازش می‌کند. لذت و درد در دو کفه یک ترازو هستند. مغز ما برای این دنیای فراوانی و سرشاری تکامل نیافته است. ما تکامل یافته‌ایم تا روزانه ده‌ها کیلومتر راه را برای رقابت بر سر منبع غذایی محدود طی کنیم و اثرات مدرن و نامطلوب سبک زندگی بی‌تحرک ما ویرانگر هستند. ما کاکتوس‌هایی هستیم در جنگلی بارانی و مانند کاکتوس‌های سازگار با آب و‌ هوای خشک، دوپامین دارد ما را غرق می‌کند و می‌کشد.

چگونه به دردبخورتر فکر کنیم (راهنمای تفکر خلاقانه)

  • 140,000 تومان

ذهن ما تفکرات پیچیده و برتر خود را یک­جا و در تلاش اول نمایان نمی­‌کند. ذهن همانند وسیله‌­ای است که ایده‌های آن به نوبت و در فواصل زمانی مختلف، کم­‌کم و ذره‌­ذره بیرون می‌آیند. ذهن ما توانایی تولید تعداد کمی فکر و ایدۀ الهام‌­بخش را دارد. بعد از آن خاموش می‌­شود، نیاز به استراحت دارد و برای مدت طولانی و نامعلومی غیرفعال خواهد ­شد. ما نمی‌­توانیم بی‌وقفه به مدت دو ساعت به تفکر بپردازیم، یک روز کامل که دیگر محال است. اما ذهن ما به‌طرز وسوسه‌انگیزی قابل پیش‌بینی نیست و خیلی از اوقات، بیکار است و حواس خود را پرت می‌کند. کتاب «چگونه به‌دردبخورتر فکر کنیم» در مورد این است که چطور از این ابزار زیبایی که در اختیار ماست استفاده کنیم تا بتوانیم به‌طور منظم‌تر و پربارتر، از ایده‌هایش برای تحقق پتانسیلی که داریم بهره ببریم. تا کاری کنیم که به رضایتی که شایسته آن هستیم دست پیدا کنیم. ما یاد می‌گیریم که چگونه افکار فرّار را قبل از اینکه اضطراب و ترس گریبان‌شان را بگیرد درک کنیم، چه ساعاتی از روز بیشترین تلاش را کنیم،‌ چه مدت از مغزمان کار بکشیم و چگونه از غرایزمان استفاده کنیم تا بر کسالت‌ها غلبه کنیم و نیز، چگونه بر رویکردهای دم‌دستی و پر از ترسی که برای مشکلات بزرگ سراغمان می‌آیند، غلبه کنیم. در قرن‌­­های گذشته، هنرمند ایتالیایی دورۀ رنسانس، میکل آنژ (1564- 1475) این­‌گونه دیدگاه خود را به کارش به‌عنوان یک پیکر­تراش بیان کرد: «تمثال از ابتدا در سنگ وجود­ دارد، کار من این ­است که آن ­را رها کنم.» دقیقاً همانند همان سنگی که میکل آنژ می­‌گوید، در ذهن ما هم انواع افکار بزرگ به‌­صورت بالقوه وجود دارند. تنها کافی ­است آنها را از قید­ و ­بند شک و تردیدهای درونی خود رها ­سازیم. به ما یاد داده‌­اند که باید ذهن انسان­‌های برجسته مانند میکل آنژ، ارسطو، افلاطون، دی‌لامپه‌دوزا یا مونتنی را ستایش کنیم. از ما انتظار می‌­رود آثار این نوابغ را بپرستیم، به ما یاد داده­‌اند که فرآیند تفکر آنها شبه‌جادویی است و توانایی آنها در خلق چنین ایده‌­هایی نهایتاً باید رازی باشد. اما در این بین یک دیدگاه کاملاً متفاوت از سوی نویسندۀ آمریکایی رالف والدو امرسون (1882-1803) همچون یک پیش­گویی بیان شده ­است: «در ذهن نوابغ، می‌­توانیم - بار دیگر - یکی از افکار نادیده‌ گرفته‌­شدۀ خود را بیابیم.» این گفته به ما نشان می‌­دهد که افکار نوابغ چندان با آدم‌های دیگر فرقی نمی‌کند؛ آنها فقط افکارشان را بیشتر جدی می­‌گیرند. ما اغلب نسخۀ نا­تمام و نا­مطمئن ایده­‌های آنها را در سر داشته‌­ایم.

فکر کردن به‌واسطه داستان‌ها (کودکان فلسفه و کتاب‌های تصویری)

  • 157,000 تومان

این کتاب راهنمایی ا‌ست برای کاوش فلسفه با کودکان با استفاده از کتاب‌های تصویری. نویسنده با نشان‌دادن کتاب‌های تصویری که اغلب مسائل فلسفی را در روایت‌های خود گنجانده‌اند، آنها را به منبعی طبیعی برای کمک به کودکان خردسال در بررسی مسائل فلسفی تبدیل می‌کند و رویکردی ساده برای جذب آنها ارائه می‌دهد. افزون بر این، کتاب توصیه‌های حکیمانه‌ای در مورد چگونگی تسهیلگری بحث فلسفی با کودکان خردسال ارائه می‌دهد، به‌ویژه هنگامی که صحبت از پرداختن به موضوعات دشوار می‌شود. لازم است معلمان و والدین علاقه‌مند به فلسفه‌ورزی با کودکان، این کتاب را بخوانند.

طاس (35 جستار کوتاه فلسفی)

  • 224,000 تومان

سایمون کریچلی دربارۀ خیلی چیزها می‌نویسد؛ از تراژدی یونانی تا دیوید بویی. او صدایی است یگانه در فلسفه‌ورزی برای زندگی روزمره؛ البته بدون اینکه مفاهیم را تقلیل دهد. در این کتاب، سی‌وپنج جستار گرد هم آمده‌اند و به معنای واقعی کلمه از زمین و زمان می‌گویند: از ابعاد آکادمی افلاطون و اسرار الئوسی تا آثار فیلیپ ک. دیک و مسئلۀ پول و تروریسم و هملت و لذت‌ها و دردهای طرفداری از تیم فوتبال لیورپول. کریچلی رها می‌نویسد و صادقانه. او با بصیرت‌های عمیق یک فیلسوف و فارغ از گنده‌گویی‌های آکادمیک و بیرون از برج عاج فلسفه، با شور و حرارت از شادی و خشونت و ایمان برایمان می‌گوید.

فلسفه گربه‌ای (گربه‌ها و معنای زندگی)

  • 145,000 تومان

برای انسان تأمل فاصله گرفتن از زندگی است. برای گربه تأمل خود حسِ زندگی است. گربه‌ها در دنیای بیرون پنجره به دنبال معنا نیستند. گربه‌ها به ما یاد می‌دهند جستجوی معنا مانند جستجوی خوشبختی است، یعنی دیوانگی‌ست. معنای زندگی یک لمس، یک عطر است که اتفاقی به مشام می‌رسد و پیش از آنکه بدانی رفته است. کتاب «فلسفه گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی» به درس‌های فلسفی‌ای می‌پردازد که انسان می‌تواند از گربه‌ها بیاموزد. تاکید کتاب بیش از روش‌ها، ایده‌ها و اخلاقیاتی که داستان زندگی‌مان را پیشاپیش تعریف می‌کنند، بر خود «زندگی» است.

معنای هستی انسان

  • 159,000 تومان

چگونه بشریت پدید آمد و چرا گونه‌ای مانند ما در این سیاره وجود دارد؟ آیا ما جایگاه یا حتی سرنوشت خاصی در جهانِ هستی داریم؟ مقصدمان چیست و چرا؟ که خود ای‌بسا دشوارترین پرسشِ پرسش‌ها باشد. ادوارد ویلسون، زیست‌شناس برنده جایزه پولیتزر، در کتاب «معنای هستی انسان»، خوانندگانش را با خود به سفری می‌کشاند که در درازای آن علم و فلسفه را برای ابداع رساله‌ای قرن بیست و یکمی در مورد وجود انسان به هم پیوند می‌زند؛ از پیدایش نخستینِ ما گرفته تا نگاهی تحریک‌آمیز به آنچه آینده بشر آبستنِ آن است. ما انسان‌ها در مقام یک گونه، اکنون به آن اندازه دربارۀ جهان و خودمان می‌دانیم که بتوانیم به پرسش‌هایی در مورد جایگاه خود در کیهان و معنای زندگیِ هوشمند به روشی نظام‌مند و، البته، آزمون‌پذیر بپردازیم.

متفکران بزرگ روانشناسی

  • 254,000 تومان

کتاب «متفکران بزرگ روانشناسی» شرح آثار و اندیشه‌های افرادی است که در حوزه‌های مهم روانشناسی مبتکرانی بزرگ بوده‌اند. شناخت دانشمندان نامدار و مطالعه دربارۀ آنها و نیز نسل بعدی دانشمندان و مفاهیمی که برای تعریف رشتۀ گسترده روانشناسی مطرح شده‌اند، برای افراد علاقه‌مند و دانشجویان حوزۀ روانشناسی در هر کجای دنیا امری مهم است. این کتاب به شکلی ساده و جذاب به این مهم پرداخته است. رم هرری ترکیبی از شرح‌حال زندگی و آثار مهم متفکران اصلی حوزۀ روانشناسی قرن گذشته را که براساس مکاتب فکری سازماندهی شده‌اند در این کتاب ارائه کرده است. کتاب مرجعی آموزنده است که مطالب مربوط به هر کدام از این متفکران را به‌صورت مختصر و مفید پوشش داده است.

ادیپ (میل آتشین کودک)

  • 98,000 تومان

نه داستانی عاشقانه و نه داستان احساسات؛ ادیپ، بیش از هر چیز، تجربۀ میل مفرطی است که کودک نسبت به والدینش از سر می‌گذراند: آتشی که در جان کودک می‌افتد و تا آخرین نفس‌هایش در او زبانه می‌کشد. این آتش‌فشان ادیپی پس از شکل‌گیری در کودکی و تشدید در نوجوانی هرگز به‌طور کامل خاموش نمی‌شود. بعدها، در بزرگسالی، سر هر بزنگاه پرتنش، به‌هنگام هر نزاع عاطفی، از نو فوران می‌کند. خوان‌ ـ‌ داوید نازیو، یکی از شاگردان برجستۀ ژاک لاکانِ پرآوازه، در این کتاب کوتاه، از راه تمایزگذاری بین «ادیپِ پسر» و «ادیپِ دختر»، بحث‌های گیرا پیرامون «عقدۀ ادیپ» به‌طور عام و ارائه گزیده‌هایی از متون فروید و لاکان، «عقدۀ ادیپ» را به‌منزلۀ افسانه‌ای مربوط به خاستگاه هویت جنسی‌مان در مقام مرد یا زن و نیز خاستگاه رنج روان‌نژندانه‌مان شرح می‌دهد.

سرچشمه‌های معنای زندگی (معنای انسانی در جهانی خاموش)

  • 129,000 تومان

زندگی چگونه خوب یا زیبا یا شاید مهم‌تر از همه، بامعنا می‌شود؟ اکثر آدم‌ها در سرتاسر تاریخ برای پاسخ به این پرسش به‌سراغ ایمان، روابط یا اعمال خویش رفته‌اند. اما فیلسوف معاصر آمریکایی، تاد می، در کتاب «بامعنا زیستن» راهی جدید و الهام‌بخش برای اندیشیدن به این پرسش‌ پیش روی ما می‌گشاید، راهی عمیقاً هماهنگ با زندگی آن‌گونه که واقعاً هست: کار و کوششی در جریان، نوعی سفر _ و بسیاری وقت‌ها یک روایت. او با ارائۀ گزارش‌های اثرگذار از زندگی و خاطرات خود و نیز از خلال درگیری‌های فکريِ پربارش با فیلسوفان مختلف از ارسطو تا هایدگر به ما نشان می‌دهد که کجا می‌توانیم معنای زندگی‌مان را بیابیم: در نحوۀ زندگی‌کردن‌مان.

چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت

  • 29,000 تومان

این کتابی است که هرگز نباید به دست کودکان بیفتد، چراکه آکنده‌ است از تاریک‌ترین حقایق دربارۀ زندگيْ‌ که ممکن است مایۀ رنجشِ تحمل‌ناپذیری برای آن‌ها شود. هرچند که برای ما بزرگسالان، کتابی است تسلّی‌بخش، طنزآمیز و تسکین‌دهنده. در داستانی مصور و جذاب و بی‌پیرایه، ما ماجراهای بانی - نسخه‌ای از همۀ ما - و مواجهۀ او با موانع سر راهش را دنبال می‌کنیم که همگی مشابهش را در زندگی‌هایمان سراغ داریم. تماشايِ بانيِ بینوا موجبِ خرسندی ماست که تنها نیستیم و شاید برای همدردی با غم‌های او لبخندی تلخ بر لب بنشانیم.

زن خوراکی

  • 192,000 تومان

زن خوراکی اولین رمان مارگارت اتوود است که انتشار آن در سال 1969 باعث تثبیت او در مقام نویسنده‌ای برجسته شد. داستان در مورد زن جوانی به نام ماریان است که در دنیای منطقی، ساختارمند و مصرف‌گرای او در حال فروپاشی است. بعد از نامزدی، ماریان احساس می‌کند با بدن خود بیگانه شده است. او شروع به اعطای ویژگی های انسانی به خوراکی ها می‌کند که باعث می‌شود با آن‌ها همذات‌پنداری کند.

1  2  3  4  5  6  7  صفحه‌ی 1