قصیده سرا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
من با تو هستم (سرگذشت بریژیت)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
فرودستی زنان
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
مکتب زنان
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
زن در تفکر نیچه
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

من با تو هستم (سرگذشت بریژیت)

  • 35,000 تومان

من با تو هستم داستان دیدار، آشنایی، محنت و تولد دوباره زنی است که به دنبال وقایعی پیش‌بینی‌نشده سر از کشور دیگری د می‌آورد. توصیف کشوری به دور از مهمان‌نوازی و هم‌زمان مهمان‌دوست، ایتالیایی که از لحاظ سیاسی برای پذیرش خارجی نامناسب است؛ و در عین حال مملو از شرایط و افرادی که معجزه می‌کنند. دو زن، برای ماه‌ها همدیگر را می‌بینند. از هم می‌آموزند و به همدیگر اعتماد می‌کنند. اسم یکی بریژیت است و از کنگو می‌آید و هرچه داشته از دست داده. اسم دیگری ملانیا است، که سرگذشت بریژیت را از زبان خودش می‌شنود و می‌نویسد.

فرودستی زنان

  • 18,000 تومان

رساله فرودستی زنان در سال 1861 و هم‌زمان با کتاب تاملاتی درباره حکومت انتخابی نوشته شده، اما در سال 1869 منتشر شد. فرودستی زنان به محض انتشار مورد توجه عموم قرار گرفت و به سرعت به زبان‌های فرانسه و آلمانی برگردانده شد. با وجود استقبال شگرف، این رساله از واکنش منفی و انتقادات تند به دور نماند، تا جایی که جیمز استفان در کتاب آزادی، برابری و برادری نوشت: من با این رساله از اولین تا آخرین جمله‌اش مخالفم. زیگموند فروید نیز مخالف ترجمه این رساله به زبان آلمانی بود و باور داشت که جان استوارت میل در مورد سرنوشت زنان دچار اشتباه فاحش شده است زیرا او درنیافته است: «طبیعت سرنوشت زن را پیشاپیش بر معیار زیبایی، فریبندگی و ملاحت، تعیین کرده است.»

مکتب زنان

  • 59,000 تومان

اتفاق عجیبی افتاد. شاهد آن بودم که ناگهان سرش را در میان دستانش گرفت و گریه کرد. تظاهری در میان نبود. اشک‌هایش آن‌قدر واقعی بودند که تمام پیکرش را به لرزه در آوردند، اشک‌های واقعی که انگشتانش را خیس کردند و روی گونه‌هایش چکیدند، در حالی که بیست بار با صدای دیوانه‌وار این جمله را تکرار کرد: همسرم دیگر مرا دوست ندارد! همسرم دیگر مرا دوست ندارد!

زن در تفکر نیچه

  • 35,000 تومان

برخی از محققین تصور می‌کنند که فلسفة نیچه جدای ار اشارات او دربارة زنان نمی‌‌تواند فهمیده یا تحلیل شود. اگر‌چه می‌توان نیچه و آثار او را همچنان که برای دهه‌ها خوانده‌شده‌است بخوانیم، یعنی بدون توجه به گفته‌های او درباره‌ی زنان و استفادة او از استعارات زنانه، اما خوانندة دقیق بنگاهی هر چند گذرا به این‌چنین گفته‌ها و استعاراتی، به زودی در‌می‌یابندکه‌ آن‌ها در همه جای نوشته‌های نیچه حضور دارند و سخت است که فلسفة او را بدون توجه به این گفته‌ها و استعارات تفسیر کرد. از همین رو است که فمینیست‌های معاصر خود نیز متمرکز شده‌اند که گفته‌های نیچه را درباره زنان و زنانگی چگونه باید تفسیر کرد و آنچه آنان در این باره یافته‌اند، نه ظاهر اهانت‌آمیز و سخره‌گر گفته‌های نیچه، که تلاش او برای به دست دادن سبک جدیدی از گفتار، نوشتار و تفکر است که می‌تواند برای فلسفة فمینیستی بسیار سود‌مند واقع شود.

صفحه‌ی 1