طرح نقد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خدا و زندگی پس از مرگ (شواهد جدید راهگشا درباره خدا و تجربه نزدیک به مرگ)
لجن صورتی
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
کشتن سگ سیاه افسردگی (شرح حالی از افسردگی)
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
ساعت درخشان (سرگذشتی از مرگ و زندگی)
  • 223,000 تومان
  • با تخفیف: 223,000 تومان
بین 2 جهان
  • 330,000 تومان
  • با تخفیف: 330,000 تومان
دنیای کتاب و کتابفروشی‌ها
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
بهای زندگی
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
خاطرات تنهایی
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
بزرگ فکر کن (غلبه بر موانع به کمک خوش‌بینی)
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان
نوشته‌های روی تن
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
بدرود طولانی
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
اهمیت بامزه‌بودن (چرا در زندگی به لطیفه بیشتری نیاز داریم)

خدا و زندگی پس از مرگ (شواهد جدید راهگشا درباره خدا و تجربه نزدیک به مرگ)

  • 175,000 تومان

میان ابرهای صورتی و بنفش شناور بودم. خردسال بودم و مادربزرگم مرا روی شانه‌هایش حمل می‌کرد. دو فرشته کوچک بالدار مثل مرغ مگس پرزنان دنبالمان می‌کردند. یکی صورتی و دیگری بنفش بود. خنده‌کنان تلاش می‌کردم لمسشان کنم. سپس منظره به دره‌ها و تپه‌های سرسبز تغییر کرد و صدای خنده کودکان به گوش می‌رسید. می‌خواستم به آنجا بروم، اما صدایی گفت: «نه! تو خیلی جوانی!» سپس فضا به رنگ آبی ملایم درخشان تغییر کرد و دو دروازه طلایی بسیار بزرگ پیش رویم در هوا معلق بودند.

لجن صورتی

  • 240,000 تومان

هیچ آغازی درکار نیست آنچه به اشتباه آغاز قلمداد می‌کنیم صرفاً لحظه‌ای است که متوجه تغییری می‌شویم. روزی سروکله ماهی‌ها پیدا شد؛ پس آن یک آغاز بود بیدار شدیم و دیدیم سواحل شهرمان پوشیده شده از ماهی‌های نقره‌فام، گویی با در فلزی بطری‌ها یا خرده‌شیشه‌ها فرشی ساخته بودند؛ چنان براق بود که چشمان آدم را می‌آزرد. حتی باله ماهی‌ها هم تکان نمی‌خورد؛ پیش از آنکه آب آن‌ها را پس بزند بدنشان خشکیده بود. خورشید همچنان توی آسمان می‌درخشید. هنوز ماجرای اصلی آغاز نشده بود....

کشتن سگ سیاه افسردگی (شرح حالی از افسردگی)

  • 265,000 تومان

سالی برامپتون، سردبیر مجله و خبرنگاری موفق است که سال 1985 مجلة اِل را در بریتانیا تأسیس کرد. اما در پشت صحنة این زندگی و موفقیت‌های درخشانش ماجرایی نهفته بود که هیچ‌یک از دوستان و همکارانش چیزی از آن نمی‌دانستند؛ نبرد او با سگ عبوس افسردگی و اعتیادش به الکل. برامپتون در این کتاب با صراحت و صداقت دربارة چگونگی کنار آمدنش با این موضوع انکارناپذیر و همچنین فرهنگ و اجتماعی که خودِ شخص افسرده را مسئول بیماری‌اش می‌داند سخن می‌گوید. او افسردگی را از زاویه‌ای جدید و متفاوت برای خواننده شرح می‌دهد که گاهی بسیار دردناک است و گاهی با توضیح اینکه چطور دوباره به زندگی برمی‌گردد الهام‌بخش است. برامپتون فارغ از تعریف تجربه و داستان شخصی‌اش، راهکارهایی عملی برای تمام افرادی که در دام این سگ وفادار هستند ارائه می‌دهد. این کتاب با هر کسی که این بیماری تسخیرش کرده همنوایی می‌کند و هم‌زمان به کسانی که نزدیکانشان به این بیماری مبتلا هستند کمک می‌کند تا بدانند چگونه به آنها یاری رسانده و رفتار مناسبی در برابرشان داشته باشند.

ساعت درخشان (سرگذشتی از مرگ و زندگی)

  • 223,000 تومان

راه برگشت به خانه به‌ اندازۀ چهار بار رفت ‌و ‌برگشت طول می‌کشد. بیشتر راه را به کار و فهرست وظایفم فکر می‌کنم. کمی اشک می‌ریزم. فردا باید به درمانگاه داک بروم و با متخصص سرطان‌شناسی‌ام دربارۀ دورۀ بعدی درمان حرف بزنم، برای همین حالا راجع به غده‌ها، سلول‌های سرطانی و این فکر می‌کنم که اگر دکترها هر کاری را که بلد بودند انجام دادند و بازهم سرطان درمان نشد چه جوابی به مریض خواهند داد. و فکر می‌کنم: این چیزی که دارم حالا از سر می‌گذرونم واقعاً غم‌انگیزه. احساس می‌کنم مادرم میلیون‌ها کیلومتر از من دور است و این فاصلۀ وصف‌ناپذیر هرگز تمام نمی‌شود. من هم از ترسیدن و از دست دادن خسته‌ام. به این فکر می‌کنم که چرا وقتی همۀ موهایم داشتند می‌ریختند ناگزیر نشستم و در آخرین پاراگراف کتاب مُرده از جویس کلمۀ «برف» را با «مو» عوض کردم و آن را دوباره نوشتم: دوباره شروع به ریختن کردند. با بی‌حالی موهایش را می‌دید، نقره‌ای و قهوه‌ای که یکی‌یکی زیر نور لامپ می‌ریختند… موهایش دسته‌دسته روی ملحفه‌های تخت و کف دست‌شویی جا می‌گرفت. در سینک روشویی، چاه حمام، مابین کف‌پوش‌های چوبی و روی صابون دستۀ انبوهی از آنها به چشم می‌خورد. وقتی می‌دید موهایش کم‌کم در این جهان می‌ریختند و می‌ریختند، سستی‌ای در روحش احساس کرد… درست شبیه هبوطِ پایان نهایی‌شان، بر فراز همۀ موجودات زنده و مُرده.

بین 2 جهان

  • 330,000 تومان

سلیکا جواد آماده می‌شد تا تابستانِ بعد از فارغ‌التحصیلی‌اش وارد «دنیای واقعی» شود. عاشق شد و برای زندگی به پاریس رفت تا خبرنگار جنگی شود. ولی دنیای واقعی که با آن روبه‌رو شد، او را با خودش به یک قلمروی جنگی کاملاً متفاوت بُرد. همه‌چیز از یک خارش شروع شد؛ انگار پاهایش را هزاران پشة نامرئی نیش می‌زدند. بعد خستگی به سراغش آمد و چرت‌های شش ساعته‌ای که می‌زد فقط حالت تهوعش را بدتر می‌کرد. در نهایت به پزشک مراجعه کرد و چند هفته مانده به تولد بیست‌و‌سه سالگی‌اش، تشخیص دادند مبتلا به سرطان خون شده است. فقط سی‌و‌پنج درصد شانس زنده‌ماندن داشت. به همین راحتی زندگی‌ای که برای خودش تصور می‌کرد، سوخت و نابود شد. وقتی سلیکا به زادگاهش نیویورک برگشت، شغل، آپارتمان و استقلالش را از دست داد. بیشتر چهار سال بعدی را روی تخت بیمارستان صرف جنگیدن برای زندگی‌اش و به تصویر کشیدن داستان این واقعه در یکی از ستون‌های روزنامة نیویورک تایمز کرد. وقتی بالاخره بعد از سه سال و نیم شیمی‌درمانی، آزمایش بالینی و پیوند مغز استخوان از بخش سرطانی‌ها مرخص شد، طبق نظر پزشک، درمان شده بود. ولی خیلی زود فهمید درمان شدن پایان راه بهبودی‌اش نیست؛ بلکه آغاز آن است. او 1500 روز گذشته را تنها به‌دنبال رسیدن به یک هدف بود؛ زنده‌ماندن. و حالا که زنده ماند، تازه متوجه شد اصلاً نمی‌داند از حالا به بعد چطور باید به زندگی‌اش ادامه دهد. سلیکا چطور دوباره وارد این دنیا می‌شود و زندگی‌اش را از سر می‌گیرد؟ چطور می‌تواند ازدست‌رفته‌هایش را دوباره به دست بیاورد؟ بدین‌ترتیب، او به‌همراه دوست جدیدش، سگی به نام اُسکار، سفری صدروزه را شروع و 2400 کیلومتر به سراسر کشور سفر می‌کند.

دنیای کتاب و کتابفروشی‌ها

  • 240,000 تومان

همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، کتاب در مورد تاریخ کتاب و حرفة کتاب‌فروشی صحبت می‌کند و در کنار تبلیغ برای مطالعه، اطلاعات جامعی نسبت به کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های خاص و منحصربه‌فرد دنیا ارائه می‌دهد. نویسنده با سفر به بیشتر کشورها و قاره‌های جهان، به هر یک از کتاب‌فروشی‌های خاص و معروف آن مناطق سفر می‌کند و ضمن توضیح مفصلی که در مورد آنها ارائه می‌دهد، با صاحبانشان صحبت می‌کند و در مورد پیشینة کتاب و کتابخوانی آن کشور اطلاعات کسب می‌کند. کتابِ پیش‌رو هم می‌تواند مرجعی برای سفر باشد و هم مانند دایره‌المعارفی می‌ماند که هر شخص کتاب‌خوانی می‌تواند از آن لذت ببرد. با وجود اینکه کتاب به‌نحوی می‌تواند کتاب مرجع به حساب بیاید، اما نویسنده با لحنی گرم و صمیمی آن را نوشته است که همین سبب می‌شود خواننده به‌سرعت با آن ارتباط برقرار کند. درنهایت، این کتاب برای یک بار خواندن نیست و می‌توان مدام به آن مراجعه و اطلاعاتش را مرور کرد. به‌نظر نمی‌آید شخصی اهل کتاب و مطالعه باشد و بتواند از کنار این کتاب به‌راحتی بگذرد یا آن را نخواند.

بهای زندگی

  • 230,000 تومان

آیا قابل‌قبول است که افراد، فقط به فکر رفاه خودشان باشند؟ اگرپاسخ منفی است، در چه مرحله‌ای باید نگران بودن برای خودشان را متوقف کنند و به فکر دیگران باشند؟ و درباره چه کسانی باید نگران باشند؟ این سوالات و سوال‌های دیگری نظیر این‌ها، موضوع داغ بحث‌های این روز‌های بسیاری از ما هستند. این سوال‌ها قرن‌هاست که دغدغه مردم‌اند. ما در رابطه با سایر انسان‌ها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم چقدر مسئولیت داریم؟ رفتار شایسته انسانی کدام است و چگونه باید آن را به افراد القا کرد؟ آزادی فردی انسان‌ها چقدر باید محدود شود، و از چه راه‌هایی؟ در کتابی که پیش‌روی شماست، بری شوارتز همچون اثر دیگرش «تناقض انتخاب»، طرز فکر غالب باشندگان دنیای مدرن را وکاوی می‌کند و تسلط اقتصاد بر تمام شئون زندگی ما را به چالش می‌کشد. شوارتز با حرکت از تجارت به پزشکی، حقوق، ورزش، تحصیلات، ازدواج، دموکراسی و دین، نشان می‌دهد که چگونه چیزهایی که در زندگی بیش از همه برایشان ارزش قائلیم، اکنون به‌شدت بازاری شده و از معنا تهی گشته‌اند. او اشاره می‌کند که چگونه ما همه‌چیز را تجاری کرده‌ایم و به همین دلیل، ارتباط خود را با خویشتن خویش، و با یکدیگر از دست داده‌ایم.

خاطرات تنهایی

  • 170,000 تومان

می سارتن کتاب را این‌گونه آغاز می‌کند:«بعد از هفته‌ها این اولین بار است که تنها هستم و سرانجام قرار است «زندگی حقیقی»ام را از سر بگیرم. عجیب این است که آن دوست‌ها و حتی عشق پرشورم، زندگی حقیقی‌ام نیستند؛ مگر اوقات تنهایی‌ام، وقتی که درباره آنچه که اتفاق افتاده یا در جریان است، پژوهش کنم و بفهمم.» وی در خاطراتش می‌گوید:«حالا امیدوارم که به اعماق این صخره سرسخت نفوذ کرده و به زهدانش رسوخ کنم. آنجا مملو از خشونت و خشمی است که هیچ‌وقت گره‌گشایی نشده است. نیازم به تنهایی در برابر هراسم قرار گرفته است؛ وحشت از اینکه چنانچه ناگهان این سکوت تهی من را فرا گیرد و حامی و یاری‌رسانی نباشد، چه اتفاقی می‌افتد.»

بزرگ فکر کن (غلبه بر موانع به کمک خوش‌بینی)

  • 140,000 تومان

زندگی سراسر تلاش کردن است. اینکه از خواب بیدار شوید و چیزی را بخواهید راحت است، و اگر آن اتفاق بیفتد جای شگفتی است. اما شهامت زیادی می‌طلبد بخواهیم دست‌به‌کار شویم و تلاش کنیم که آن اتفاق بیفتد. نشستن در حاشیه و کمتر خواستن بسیار راحت است. ولی نظر ما این است که جلو رفتن در مسیر رسیدن به هدفت هر اندازه خطر داشته باشد ارزشش را دارد. بله، ممکن است شما از اسبتان بیفتید. واقعاً ممکن است حتی از چرخ‌گردان به زمین بیفتید. بی‌تردید ممکن است موقعی که بخواهید دوچرخه‌سواری یاد بگیرید، دوچرخه‌تان را داغون کنید. گاهی اگر به یک برنامة تلویزیونی مستند جواب مثبت دهید، احتمال زیادی وجود دارد که در پایان، زندگی شما احمقانه به نظر برسد. همواره این احتمال وجود دارد که فروشگاه جدید شما -فارغ از اینکه ایده‌ای که تبدیل به واقعیت می‌شود چقدر خلاقانه و هوشمندانه است- با شکست مواجه شود. و شما ممکن است برای داشتن خانواده‌ای امید داشته باشید، برنامه‌ریزی و دعا کنید، ولی ممکن است در نهایت هیچ‌کدام از اینها اتفاق نیفتد.

نوشته‌های روی تن

  • 195,000 تومان

چرا معیار اندازه‌گیری عشق فقدان است؟ به آن ماه سپتامبر فکر می‌کنم: کبوتر جنگلی، پروانة دریاسالار سرخ، کشتزار زرد، آسمان نارنجیِ غروب. گفتی «دوستت دارم.» چرا تکراری‌ترین حرفی که می‌توانیم به هم بگوییم هنوز حرفی است که مشتاق شنیدنش هستیم؟ «دوستت دارم» همیشه نقل‌قول بوده، نه تو اولین نفری هستی که به زبان آوردی‌اش، نه من؛ بااین‌حال به زبان که می‌آوریمش همچون وحشیانی حرف می‌زنیم که واژه‌هایی را یافته‌ایم و می‌پرستیمشان. من هم آن واژه‌ها را می‌پرستیدم اما حالا تنهایی روی تخته‌سنگی ایستاده‌ام که با بدن خودم تراشیده‌امش.

بدرود طولانی

  • 170,000 تومان

هیچ‌چیزی مرا برای از دست داد مادر آماده نکرده بود. حتی دانستن اینکه در حال مرگ است هم باعث نشده بود آماده رفتنش باشم. هرچه نباشد، مادر دلیل ورودمان به این دنیاست. او صدفی است که از درونش جدا می‌شویم و پا به این دنیا می‌گذاریم. بیدار شدن در دنیا بدون او مانند این است که در دنیایی بدون آسمان چشمانت را باز کنی: غیرقابل‌تصور است.

اهمیت بامزه‌بودن (چرا در زندگی به لطیفه بیشتری نیاز داریم)

  • 80,000 تومان

شوخ‌طبعی نوعی سوگواری و تمسخر شرایط انسانی است. آدم شوخ‌طبع، غم‌انگیزی و ترسناکی شرایط انسانی را می‌پذیرد و سپس درباره‌اش حرف می‌زند، با آن تفریح می‌کند، به آن می‌خندد و واکنش‌های ضعیف و عاجزانه بشر به آن را به ریشخند می‌گیرد. این کار ما را از وحشت رهایی می‌بخشد. شوخ‌طبعی، درمانی برای زندگی نیست، بلکه می‌تواندنوعی بی‌حسی موقت و موثر باشد! خنده انسانیت ما را نشان می‌دهد و تقویت می‌کند، امید را برمی‌انگیزد و به ما امکان می‌دهد که زندگی را موقرانه تاب بیاوریم. هم جدیت و هم خریت، از اجزای ضروری یک زندگی بامعنا هستند.

1  2  صفحه‌ی 1