خط و طرح


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کتاب منصور ملکی (مجموعه یادداشت‌ها)
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 320,000 تومان
درباره هنرمند جنجالی (داستان‌هایی درباره هنر)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
خمسه به روایت خمسه
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
هنر ایران
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
عشق در عرش جنون در فرش (دودمان طراح و قالی‌باف دیار اصفهان حکمت‌نژاد مجنونی‌ها)
ترانه‌های تیمورتاش (زندگی و زمانه ایرج تیمورتاش)

کتاب منصور ملکی (مجموعه یادداشت‌ها)

  • 320,000 تومان

منصور ملکی روزنامه‌نگار و منتقد هنر بود. این کتاب گزیده‌ای است از انبوه یادداشت‌های کوتاه و بلند و نقدهای سینمایی و ادبی او که طی بیش از سی‌ سال در نشریات منتشر شده‌اند.

درباره هنرمند جنجالی (داستان‌هایی درباره هنر)

  • 130,000 تومان

فقط درباره هنرمندی که به شهرت رسیده می‌شود سخن گفت یا درباره هنرمند گمنامی که مرده باشد، بنابراین قاعده مردن و شهرت در عالم هنر کارکردهای شبیهی دارند؛ و از آن‌جایی که نمی‌شود از تو بخواهم که جلوی شهوت شهرت‌ات را بگیری، ناچارم عاجزانه این تقاضا را داشته باشم که به روند مردنت سرعت ببخشی.

خمسه به روایت خمسه

  • 95,000 تومان

غافلگیری در ذات سینماست. اصلا همین که سینما از پی هزاران هزار رخداد و واقعه صد سال گذشته فراموش نشده و اینک در آستانه ورود به قرنی دیگر، با جامه‌ای پیچیده در میلیاردها پیکسل رنگارنگ به حیات خود ادامه می‌دهد حتما چیزی بیش از غافلگیری است. آن هم در مواجهه با انسان غریب دنیای امروز که در هجوم شعبده فن‌آوری، جادوی رها شدن در برکه خیال را با مثلا هوشیاری و هوشمندی بدون مرز تاخت زده است. در چنین روزگار پر ملال و مرارتی اگر فرصتی نصیب‌تان شد برای سرک کشیدن به برش‌هایی از این کتاب، بی‌شک با چهره پرطراوت و تازه‌ای از علیرضا خمسه روبهرو خواهید شد. بازیگری که سال‌هاست خاطره می‌سازد و اینک از فراز هزارتوی رویاپروری، گام در جادوی ادبیات گذاشته است.

هنر ایران

  • 70,000 تومان

کتاب هنر ایران، نوشته رابرت مرداک اسمیت (1835-1900) یکی از نخستین کتاب‌های تاریخ هنر ایران است، که در دوران ناصری و در سال 1876م (1254ش) در لندن منتشر شده است. اسمیت، رئیس اداره تلگراف ایران (1864-1888) سرلشکر، باستان‌شناس و دیپلمات اسکاتلندی، یکی از مهم‌ترین گردآورندگان آثار هنر ایران در موزه‌های انگلستان (عصر ویکتوریا) بوده است. انگیزه اسمیت در نگارش این اثر، معرفی مجموعه موزه ساوت کنزینگتون (ویکتوریا و آلبرت) و ارائه اطلاعاتی درباره تاریخچه هنرهای صناعی ایران، شیوه‌های ساخت و مراکز تولید انواع هنرها (در قالب کتاب راهنما) برای مخاطبان اروپایی در آن روزگار بود. این کتاب، سندی مهم از تاریخ هنر ایران است که ماحصل تحقیقات میدانی وی در طول 23 سال اقامتش در ایران بوده.

عشق در عرش جنون در فرش (دودمان طراح و قالی‌باف دیار اصفهان حکمت‌نژاد مجنونی‌ها)

  • 42,000 تومان

عشق، در هفتاد سالگی، وقتی کوبه‌ی دل احمدبیگ سر سلسله‌ی مجنونی‌های قالیباف را به صدا درآورد، او ردای پرزرق و برق مباشر هنری دربار ظل‌السلطان، حاکم اصفهان را از تن به در کرد و تسلیم شهریاری دل عاشقش شد. زانو زد مقابل دار قالی همچو عابدی برابر محراب خانه خدا. زان پس تا به پسین زندگی پودهای رنگین را گره بر گره زد بر تار تار دار قالی و قالیچه‌هایش، از سرخ عشق تا آبی رابطه، چونان ذکری مکرر در پیشگاه حضرت عشق، جناب دوست...

ترانه‌های تیمورتاش (زندگی و زمانه ایرج تیمورتاش)

  • 36,000 تومان

هنوز هم که هنوز است شنیدن نام «تیمورتاش» همه را به یاد عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار پهلوی اول می‌اندازد. حدود هشت دهه از قتل تیمورتاش در زندان قصر می‌گذرد. در این هشت دهه «تیمورتاش»‌های دیگری هم در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و هنری ظهور کرده‌اند اما هرگز نتوانسته‌اند نامی هم‌پای «عبدالحسین» به دست بیاورند. ایرج هم یک «تیمورتاش» بود اما این تیمورتاش بودن او را درسایه‌ی شهرت عموی بزرگش نگه داشت. کودکی ـ و چه بسا همه‌ی‌عمرش ـ درسایه عمو گذشت و جوانی‌اش درسایه‌ی عمه‌ای که در پزشکی نامدار بود و عموزاده‌هایی که به منبع شهرت فامیل نزدیک‌تر از او بودند. اما او در حوزه‌ی فعالیت‌های خود آثار ماندگاری خلق کرده است. ترانه‌سرایی است که کمتر از او شنیده‌ایم، در جوانی روزنامه‌نگاری را تجربه کرد، و همزمان ترانه‌سرای رادیو شد و با بسیاری از خوانندگان مشهور عصر خود همکاری کرد. همکاری موثری که آثار ماندگاری را به تاریخ موسیقی ایران هدیه کرده است. ایرج تیمورتاش بیش از هر چیز خود را معلم می‌دانست و عاقبت وقتی راه تدریس به رویش بسته شد، در تنهایی تکید و در کنج عزلت جان سپرد.

صفحه‌ی 1