خرد سرخ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کار از روی عشق عشق به مثابه کار
  • 31,000 تومان
  • با تخفیف: 31,000 تومان
حکایت‌های بومی گرجستان
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
68 (پاریس پراگ مکزیک)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
کارگر مرده
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
داستانی از آن خود (نقدی فمینیستی بر قانون کپی رایت)
الفبای سوسیالیسم (مقالاتی از مجله ژاکوبن)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان

کار از روی عشق عشق به مثابه کار

  • 31,000 تومان

کتاب پیش رو ترجمه‌ای از یکی از مقالات تألیف‌شده در بطن گردهمایی‌های تابستانۀ زنان در دانشگاه برلین است. بک و دودن در این کتاب از لزوم دستمزدی شدن کار خانگی دفاع می‌کنند. هرچند این مبحث، هم در همان زمان و هم در دهه‌های بعد، مورد انتقاد شاخه‌هایی از فمینیست‌ها قرار گرفت، اما با وجود این، و حتی با گذشت زمان و تولید آثار پرتعداد دیگر، این کتاب همچنان یکی از مهم‌ترین آثاری است که در مورد روند شکل‌گیری کار خانگی و ارتباط آن با سرمایه‌داری نوشته شده و تاریخ تحول شرایط کار زنان را با جزئیاتی جالب توجه از اولین دهه‌های ظهور سرمایه‌داری در اروپا تا اواسط قرن بیستم در آمریکا مورد بررسی قرار می‌دهد. چنین بررسی تاریخی‌ای علاوه بر ایجاد امکان بازنگری در مفاهیم امروزینی چون خانواده، می‌تواند مثال‌هایی از فرایندهای «فرهنگ‌سازی» و «جامعه‌پذیری» سرمایه‌دارانه را نیز آشکار کند که برای فهم رابطۀ سرمایه‌داری با جنسیت و نقش‌های جنسیتی حیاتی است.

حکایت‌های بومی گرجستان

  • 60,000 تومان

افسانه‌های مردمی قفقاز شباهت زیادی به افسانه‌های مردم ایران دارند. ظهور شخصیت‌هایی مثل دیو، درویش، جادوگر، اژدهایی که جلوی آب را گرفته، پهلوانان و افراد زیرک؛ جملگی شاهدی بر این مدعا هستند. افزون بر این، موقعیت جغرافیایی گرجستان، منطقه‌ای که بین شرق و غرب واقع است، همانند پلی است که بخش بزرگی از تبادل ایده‌ها و همچنین تجارت کالاها در آن شکل گرفته است. مردم گرجستان به دلیل روابط مذهبی و سیاسی‌شان با بیزانس و مراوده مداوم با ایران، ترکیه و سایر کشورهای منطقه، از اسلام و مسیحیت چیزهای زیادی به دست آورده‌اند که در میان آن‌ها هنوز ممکن است حلقه‌های گم‌شده‌ای در زنجیره‌های متعدد تحقیقات تاریخی و ادبی یافت شود. بی‌تردید ترجمه این کتاب، به عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های کلاسیک افسانه‌های گرجستان، گامی ضروری برای احیای این‌گونه مطالعات و نیز چنین پیوندهایی است.

68 (پاریس پراگ مکزیک)

  • 24,000 تومان

سال 68 در پاریس، پراگ و مکزیک، چیزی جز نتیجه یک تاریخ ناتمام نیست. در فرانسه، جوان‌های پاریسی نارضایتی خود را علیه نظم محافظه‌کار، سرمایه‌دار و مصرف‌گرا مطرح می‌کنند؛ نظمی که تعهدات انسانی جنگ علیه فاشیسم را فراموش کرده است. در موازات با انتقاد فرانسوی‌ها از دنیای سرمایه‌داری، جوانان کشورهای محور شوروی هم به نظم حاکم کرملین معترض شدند. اوج حوادث اما در پراگ بود؛ جایی که الگوی سوسیالیسم انسانی دوبچک، با ارتش سرخ از یک سو و با جهان سرمایه از سوی دیگر می‌جنگید. و جنبش 68 مکزیک، جنبشی نه مستقیم، که ضمنی علیه قدرت همسایه سلطه‌طلب، ایالات متحده آمریکا بود. به قول اوکتایو پاس، مطالبه‌ای دموکراتیک و یا به قول خوئل اورتگا، مطالبه انقللابی. به مانند می پاریس و بهار پراگ، سال 68 مکزیک هم شکست خورد و به پایان رسید. اما آیا این شکست‌ها، در واقع شکست‌های پیروسی نبودند؟ شکست‌هایی ظاهری که ثمره آن در بلندمدت ظاهر می‌شود: شکست‌های پیروسی، و پیروزی‌های مدت‌دار.

کارگر مرده

  • 23,000 تومان

حتی حامیان تندروی سرمایه‌داری اعتراف می‌کنند که سرمایه‌داری در دهه 1970 از میان رفته است. تمام تلاش‌ها برای احیایش با شکست مواجه شده است. با این حال، به طرز عجیبی، اکنون که مرده، قوی‌تر و با نفوذتر از همیشه به تنها «امکان موجود» تبدیل شده است. این کتاب به این موضوع می‌پردازد که کار و زندگی در دنیا مرده چه معنایی دارد. نقطه مناسبی برای شروع بحث، ویدیویی یوتیوبی فرانکو «بیفو» براردی با موضوع انتظار برای سونامی است. بیفو با این پرسش اصلی آغاز می‌کند: آیا می‌دانید پیش از آن‌که سونامی فرارسد و صدمه دارد، دقیقا چه رخ می‌دهد؟ دریا از بین می‌رود و صحرایی مرده به جا می‌گذارد که در آن بدبینی و بدبختی است که باقی می‌ماند. امر مبهوت کننده آن است که اتفاق بدتری در حال رخ داد است؛ اما هنوز کاملا از راه نرسیده. در همین زمان، ما هم در این نظام مرده و طراحی شده سرگردانیم و به آرامی در صحرایی که پر از نشانه‌ها و نمادهای نابودی و تنهایی پوچ است، در حال خفته شدن هستیم. و سپس در افق آن را می‌بینیم: موج!

داستانی از آن خود (نقدی فمینیستی بر قانون کپی رایت)

  • 15,000 تومان

تصور سیستم کپی رایت بی‌عیب و نقص و دشوار است. اما با در نظر گرفتن شیوه‌هایی که قانون کپی رایت غالبا از طریق آنها افرادی را که برای مبارزه با کنترل شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند خفه می‌کند، روشن می‌شود که پذیرش آنچه قانون حکم می‌کند، راه حل خوبی نیست. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم آن است که این ملاحظات و این تنش را همچنان که مسیرمان را به سوی اصلاحات ادامه می‌دهیم، در ذهن داشته باشیم.

الفبای سوسیالیسم (مقالاتی از مجله ژاکوبن)

  • 20,000 تومان

در طول شش ماه گذشته، بیش از شش سال گذشته گفتگوهایی درباره سوسیالیسم داشته‌ایم.صندوق پستی ما مملو از ایمیل‌هایی است که خواستار توضیحاتی پایه‌ای درباره سوسیالیسم هستند. ما همه پاسخ‌ها را نداریم، اما این کتاب تلاشی است برای پاسخ‌گویی به برخی پرسش‌ها. الفبای سوسیالیسم برای سال‌های آتی کاربرد خواهد داشت، نه تنها به عنوان کتابی پایه‌ای برای نسل‌های رادیکال آینده، بلکه همچنین به عنوان محصولی از زمانه‌ای که چپ سوسیالیست یک بار دیگر آکنده از تعهد شد. چگونگی پایان یافتن این داستان به ما بستگی دارد.

صفحه‌ی 1