حکمت کلمه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
1984 (نمایشنامه‌ای بر اساس رمان 1984)
  • همراه با تخفیف
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 40,800 تومان
داستان زندگی 1 نقاش باحجاب
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
زردی پترهوف و سرخی میدان (7 قصه کوتاه) مجموعه داستان
شهر شیشه‌‌ای (نمایش‌نامه)
  • 46,000 تومان
  • با تخفیف: 46,000 تومان
سیاوش در آتش (نمایش‌نامه)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
در ستایش ادبیات (مقالات سخنرانی‌ها و گفت‌گو‌ها)
پاریس هرگز تمام نمی‌شود
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
سور و سوگ
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
داستان زنان (داستان‌های برگزیده نخستین دوره‌ جایزه زنان نشر حکمت کلمه)
3 بار در سپیده‌دم
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
هنر معترض
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان

1984 (نمایشنامه‌ای بر اساس رمان 1984)

  • 48,000 تومان

این نمایش همیشه ادامه داره. نسل به نسل، عصر به عصر، ما مشت‌های محکمی به دهان دشمنانمون می‌زنیم و پیروز می‌شیم، بارها و بارها. این آینده‌ست، همین حالا. وینستن تو گذشته‌ای نداری. تو از تاریخ حذف می‌شی. نه گذشته‌ای وجود داره، نه آینده‌ای. فقط همین حالا. ببینم تو هنوز فکر می‌کنی از لحاظ اخلاقی از ما برتری؟ وینستن؟

داستان زندگی 1 نقاش باحجاب

  • 80,000 تومان

این نور کم‌سو که از میان پرده‌ها و پنجره‌های نیمه‌باز رخنه کرده و به من رسیده تا از خوابی عمیق بیدارم کند، همراه با ترس و بهت و درد طوری بیدارم کرد که گویی دوباره متولد شده‌ام. چقدر عجیب است که آدم شاهد لحظات تولدش باشد. از تن خویش خارج شود. درد خود را حس کند اما فریاد نزند. از بیگانگی خود بترسد اما گریه نکند و احساس کند همزمان زاینده و زاده می‌شود.

زردی پترهوف و سرخی میدان (7 قصه کوتاه) مجموعه داستان

  • 64,000 تومان

دلتنگی هم می‌آید یک بساط پهن می‌کند وسط چهارراه دل. هیچ قانونی، هیچ حکمی، هیچ چیز هم نمی‌تواند بیاید بزند زیر بساطش، شل‌و‌پلش کند، برداردش ببرد حبس خانه‌ای، جایی.

شهر شیشه‌‌ای (نمایش‌نامه)

  • 46,000 تومان

کویین مثل بیشتر آدم‌ها تقریبا از جنایت چیزی نمی‌دونست. چیزی که تو داستان‌هاش براش جالب بود ارتباطشون با دنیا که نه، بلکه ربطشون به بقیه‌ داستان‌ها بود. کوچک‌ترین و جزئی‌ترین چیزها تو یه داستان جنایی خوب، می‌تونه به نتیجه‌اش ربط داشته باشه.

سیاوش در آتش (نمایش‌نامه)

  • 36,000 تومان

سیاوش: از چه رو می‌خواهی آغاز کننده‌ داستانی باشی که تا زمان زنده است، پارسیان نفرینت کنند؟ سودابه : هراس تو از چیست؟ تو باید شادمان باشی، چه که پس از آن، نگارگران و خشت‌نویسان در باستان‌نامه‌ها تو را فرشته خواهند نامید و مرا اهریمن، آیا بد است که تا گیهان پا برجاست، مردم به سووشون بنشینند که شاهزاده‌ فرزانه‌شان در جنگ با بدی، در جنگ با سودابه کشته شد؟

در ستایش ادبیات (مقالات سخنرانی‌ها و گفت‌گو‌ها)

  • 82,000 تومان

ماریو بارگاس یوسا و روبن گایو، در یک نیمسال تحصیلی، در درس ادبیات و سیاست با یکدیگر همکاری داشتند. آن‌ها به همراه شاگردانشان درباره نظریه «رابطه روزنامه‌نگاری و سیاست و تاثیر آن بر ادبیات داستانی» با تحلیل پنج اثر این نویسنده: گفتگو در کاندرال، داستان مایتا، چه کسی پالومینو مولرو را کشت؟، ماهی در آب و سوربز، به بحث و گفتگو نشستند. در این گفتگوها، برنده جایزه نوبل، با درخشش همیشگی‌اش، درباره حرفه نویسندگی و چالش‌هایی که در طول نوشتن رمان‌هایش با آن روبه‌رو می‌شود صحبت، می‌کند، و تجزیه و تحلیلی هوشمندانه از جریانات روز به دست می‌دهد.

پاریس هرگز تمام نمی‌شود

  • 100,000 تومان

پاریس هرگز تمام نمی‌شود در واقع روایت بخشی از زندگی انریکه ویالا ماتاس است، مروری است طنزآمیز بر سال‌هایی که او به پاریس رفته بود تا نویسنده شود. نویسنده‌ای به بزرگی ارنست همینگوی و حتی با همان هیکل و قیافه. کتاب با ماجراجویی‌های جالب این کاراموز نویسندگی در پاریس شروع می‌شود. نویسنده در مصاحبه‌ای با روزنامه ال پائیس می‌گوید: با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که به پاریس رفته بودم تا نویسنده شوم، اما هیچ چیز یاد نگرفتم، البته دروغ گفتم، یک چیز یاد گرفتم، این‌که چطور با ماشین تحریر بنویسم.. ویلا ماتاس در اواخر کتاب از خودکشی همینگوی و فراموشی مارگریت دوراس می‌گوید، آیا آخر و عاقبت همه نویسنده‌ها همین است!

وقتی آن‌قدری که باید هم را زجر داده‌ایم (12 واریاسیون بر اساس پاملای ساموئل ریچاردسون) نمایش‌نامه

  • 41,000 تومان

«وقتی آن‌قدری که باید هم را زجر داده‌ایم»، چنان‌که از عنوان فرعی‌اش پیداست، اقتباسی‌ست آزاد از رمان نامه‌نگارانه‌ی «پاملا یا پاداش پاک‌دامنی» اثر ساموئل ریچاردسون. «پاملا» قصه‌ی دختر خدمتکار کم‌سنی است به همین نام که بعد از مرگ مادرش می‌کوشد از خلال نامه‌ها و یادداشت‌های روزانه‌ای که همگی خطاب به والدین در‌گذشته‌اش نوشته می‌شوند، میان تربیت سفت و سخت و خواسته‌هایش آشتی‌ای بر‌قرار کند.

سور و سوگ

  • 42,000 تومان

چشم باز می‌کنیم و پرتاب می‌شویم در این هزارتو. انگار چیزی نیست، چیزی نمی‌بینیم. تنها یک روزنه در آن تاریکی سو‌سو می‌زند: سور و سوگ.

داستان زنان (داستان‌های برگزیده نخستین دوره‌ جایزه زنان نشر حکمت کلمه)

  • 70,000 تومان

باز کردن بخشی جدا در نشریات و صفحات فرهنگی هنری برای زنان، پیشاپیش پذیرفتن دیگری‌بودن آن‌هاست. یعنی می‌پذیریم که در دل فرهنگی که هستیم، چشم و دیده از آن کسانی‌ست که زن نیستند و حالا این صاحب‌دیدگان فکر می‌کنند، دیدن زنان هم می‌تواند شأن و اعتباری برایشان بیاورد. اگر از اعماق وجود باور داریم که زنان نه دیگری‌ای فرودست‌ترند که در برابری و در معنا و مفهوم انسان به همان میزان سهیمند که مرد‌ها، آن وقت می‌توانیم بگوییم جهان تا به امروز بسیار کم از منظر زنان دیده و فهمیده شده است. پس در کنار نظرگاه غالب تا به امروز که به‌تمامی مردانه است، نظرگاه زنانه را نیز ببینیم و بشنویم و تجربه کنیم.

3 بار در سپیده‌دم

  • 38,000 تومان

بعد از دقایقی مرد آهسته به سمت او آمد و کنار در ماشین ایستاد. زن ماشین را روشن کرد و پنچره را پایین داد، اما نه کاملا. مرد یک دستش را روی آن تکیه داد. بعد گفت: خیلی باد می‌آید. شاید بتوانی از خلیج کوچک خارج شوی. زن چیزی نگفت. نگاهش به خانه خیره مانده بود. مرد گفت: تو امشب از این‌جا می‌روی، هرگز چیزی پیش نخواهد آمد. سپس زن به او نگاه کرد و همان چهره‌ای را دید که چندین بار دیگر دیده بود، دندان‌های نامرتب، چشم‌های آبی، لب‌های پسرانه، موهای کوتاه روی سرش. چند دقیقه طول کشید تا چیزی بگوید. در حالی که به ماندگاری مرموز عشق در زندگی فکر می‌کرد که هرگز به پایان نخواهد رسید.

هنر معترض

  • 65,000 تومان

نه زمین مسطح است و نه واقعیت. واقعیت پیوسته است، چندگانه، هم‌زمان، پیچیده و وافر و بخشی از آن هم نامرئی است. تنها تخیل می‌تواند چنین چیزی را درک و این درک را از راه هنر آشکار کند. واقعیت هنر واقعیت تخیل است.

1  2  3  4  صفحه‌ی 1