حکمت سینا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ترز راکن (درام ناتورالیستی در 4 پرده)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
به روایت پرویز کیمیاوی
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
نبوغ
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
خالی‌بند (کمدی در 5 پرده و به نثر) نمایش‌نامه
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
جهان‌های بسیار در 1 جهان (در جست‌وجوی جهان‌های دیگر)
مقدمه کرامول (نکاتی در باب درام رمانتیک)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
تاریخ پزشکی
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
دلوز و گواتاری برای معماران
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
دیالوگ
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان

ترز راکن (درام ناتورالیستی در 4 پرده)

  • 40,000 تومان

ترز پس از ازدواجی خالی از عشق و محبت با کامی، پسرعمه رنجور و بی‌تجربه‌اش، به یک زندگی یکنواخت تن داده است. لوران، دوست دوران نوجوانی کامی وارد زندگی آن‌ها می‌شود... امیل زولا رمان ترز راکن را در سال 1867 منتشر کرد که با موفقیت نسبی روبه‌رو شد، اما شیوه تجربی و ناتورالیستی این رمان نظر مساعد منتقدان را جلب نکرد. زولا در سال 1873 نمایش‌نامه «ترز راکن» را از زمان خود اقتباس کرد و نمونه درخشانی از درام ناتورالیستی ارائه کرد. از دیدگاه زولا، ناتورالیسم با توجه به شرایط، محیط و موقعیت، به تجزیه و تحلیل دقیق آدمی و اعمالش می‌پردازد. در این نوع درام، واقعه از جدال درونی شخصیت‌ها و احساسات و هیجانات آنان شکل می‌گیرد.

به روایت پرویز کیمیاوی

  • 38,000 تومان

من برای این مردم فیلم می‌سازم و این حرف را قبول ندارم که بعضی‌ها می‌گویند تو برای ایرانی‌ها فیلم نمی‌سازی. تمام فیلم‌هایی که ساخته‌ام درباره مسائل ایرانی‌ها و برای آن‌ها بوده است... من برای کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند، فیلم نمی‌سازم. من برای کسانی که روحیه تبعیض نژادی دارند، فیلم نمی‌سازم. من برای کسانی که هنگام رانندگی قوانین را زیر پا می‌گذارند و انسانیت و گذشت و مهمان‌نوازی را که ویژه ما ایرانی‌هاست نادیده می‌گیرند، فیلم نمی‌سازم. من برای مردانی که زن‌هایشان را کتک می‌زنند، فیلم نمی‌سازم. من برای کاسب‌هایی که اجناس تقلبی و فاسد به مردم می‌فروشند و سلامتی و تندرستی مردم را به خطر می‌اندازند، فیلم نمی‌سازم. من برای گران‌فروشان، رشوه‌بگیران و کسانی که در ادارات بوروکراسی به وجود می‌آورند و کار مردم را انجام نمی‌دهند، فیلم نمی‌سازم. من برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ که کودکان و نوجوانان را معتاد می‌کنند، فیلم نمی‌سازم. من برای کسانی که مانع رشد و ترقی دیگران می‌شوند تا از این طریق خود را مطرح سازند، فیلم نمی‌سازم.

نبوغ

  • 20,000 تومان

این کتاب پژوهشی است گسترده درباره نبوغ. ما در این کتاب درباره تعریف نبوغ و زندگی نوابغ مشهور هنر و علم و ادبیات، و جنبه‌های شخصی و عمومی نبوغ می‌خوانیم. اندرو رابینسون، نویسنده انگلیسی این کتاب، ما را با زندگی و کارهای نوابغی مانند موتزارت، شکسپیر، داروین، اینیشتین، ماری موری و نوابغی که شهرت کمتری دارند، آشنا می‌کند. او درباره نقش عوامل مختلفی مانند توارث، استعداد، هوش و خلاقیت، آموزش، و کار سخت در شکل‌گیری نبوغ، توضیح می‌دهد. همچنین در بخش‌هایی از این کتاب به نسبت نبوغ با جنون و بیماری‌های روحی دیگر نیز پرداخته شده است.

خالی‌بند (کمدی در 5 پرده و به نثر) نمایش‌نامه

  • 42,000 تومان

خالی‌بند آخرین نمایش‌نامه‌ی اونوره دوبالزاک (1799-1850)، یکی از بزرگ‌ترین و پرکارترین نویسندگان قرن نوزدهم است. مرکاده، شخصیت محوری این نمایش‌نامه، سوداگر ماهری که اخلاق و اصول را برای رسیدن به خواسته‌های خویش زیر پا می‌گذارد: از سوی طلب‌کاران متعددش تحت فشار قرار گرفته است، شریک سابقش، گودو با صندوق بانک به هند گریخته و قرار است بازگردد. مرکاده با سرمایه دیگران و با ترفندهای فراوان بر آن است که سرمایه دار شود...

جهان‌های بسیار در 1 جهان (در جست‌وجوی جهان‌های دیگر)

  • 60,000 تومان

هر زنجیره ممکن از حوادث، هر قدر هم عجیب و باورنکردنی یا غیرمحتمل باشد، باز هم واقعا در جایی از دنیا اتفاق افتاده است، آن هم نه یک‌بار بلکه به تکراری نامحدود! اگر تیم فوتبال مورد علاقه شما در مسابقات قهرمانی برنده نشده، مایوس نشوید، زیرا آن تیم در دنیاهای فراوانی هستند که تیم شما هر سال در آن برنده می‌شود! اگر نارضایتی شما از مسایل غیر از فوتبال است و شما کاملا از چگونگی رخ دادن حوادث دل‌زده شده‌اید، باز هم کتاب ویلنکین مطالبی را ارائه می‌دهد که برایتان مفید است. مطابق این نظریه جدید، فضاهای زیادی در جهان هستی وجود دارند که شباهتی به زمین ما ندارند و حتی با قوانین فیزیکی متفاوتی فرمول‌بندی شده‌اند.بحث‌انگیزترین جنبه این کتاب، این ادعاست که هرکدام از ما تعداد زیادی همزاد کاملا یکسان داریم که در دنیاهای بی‌شمار دیگری زندگی می‌کنند و در جهان هستی پراکنده هستند.

مقدمه کرامول (نکاتی در باب درام رمانتیک)

  • 12,000 تومان

ویکتور هوگو در «مقدمه‌ کرامول» که آن را در دوران جوانی بر نمایش‌نامه کرامول نوشته است، چند اندیشه‌ی اساسی را از جهات گوناگون مطرح می‌کند. او در این مقدمه، ابتدا تحول ادبیات را با توجه به تحول تاریخ مد نظر قرار می‌دهد و سپس به مسائل حساس دوران مدرن (قرن نوزدهم) می‌پردازد و گروتسک را به عنوان عنصری جدید قلمداد می‌کند که وارد عرصه هنر شده است. از دیدگاه هوگو، گروتسک و والا دو جنبه اساسی درام‌اند، شعر غنایی و شعر حماسی مشخصه‌ دو عصر گذشته بوده و درام، فرم ادبی دوران مدرن است... ویکتور هوگو (1885 - 1802) را اغلب به عنوان شاعر و رمان‌نویس قرن نوزدهم می‌شناسند. رمان معروف او به نام «بینوایان» یکی از رمان‌های مشهور و پُرخواننده‌ همه ادوار است، اما باید یادآور شد که او به نوشتن برای تئاتر نیز علاقه داشت. او بیش از پانزده نمایش‌نامه نگاشته است که در آن‌ها می‌کوشد شیوه‌ درام رمانتیک را در برابر تئاتر نئوکلاسیک ارائه کند.

تاریخ پزشکی

  • 20,000 تومان

ویلیام باینوم در این اثر با بیانی روان، و گاه طنزآمیز، دوهزار و پانصد سال تاریخ پزشکی را به اختصار ولی بسیار عمیق عرضه می‌کند. او تاریخ پزشکی را به پنج دوره تقسیم کرده است. وی با تأکید بر اهمیت بیمارستان‌های فرانسه در قرن نوزدهم به‌ عنوان عصر پزشکی بیمارستانی، دوره‌های قبل از آن را دوره پزشکی بالینی و کتابخانه‌ای و دوره پس از آن را پزشکی اجتماعی و آزمایشگاهی دانسته است. باینوم در فصل پزشکی کتابخانه‌ای، که معاصر قرون وسطی در اروپاست، پزشکی اسلامی و پزشکان برجسته‌ای چون رازی و ابن‌سینا را معرفی کرده، سپس به بازگشت علوم یونانی از طریق ترجمه آثار عربی به لاتین اشاره نموده و به ادامه پیشرفت علوم پزشکی در غرب تا دوره معاصر پرداخته است.

دلوز و گواتاری برای معماران

  • 20,000 تومان

اینجا درون این مه واژگان ناآشنا، احساسی از زیر و زبر شدن‌های اساسی جاری است. دیدن جهان همچون گدازه‌ای از احتمالات چیزی است که نوشته‌های لوز و گواتاری را برای معماران جذاب می‌کند؛ معمارانی که خود را در این موقعیت می‌بینند که باید برای بناها شکلی پیشنهادی کنند. شرط یافتن شکل بی‌شکل بودن است، به تعلیق درآوردن اوضاع شکل داشتن، تا امکانی نو پدید آمدنی باشد. دلوز و گواتاری می‌توانند کمکمان کنند که از عقل متعارف در امان بمانیم و بر جاروی جادوان سوار شویم، تا بتوانیم جهان را به شکل عناصری شکل نیافته ببینیم که بر اثر نیروهایی بی‌نام رفتار می‌کند. شاید وارد شدن به این عالم مجاز ما را در موضعی قرار دهد که بتوانیم چیزی را که پیش‌تر نبوده به وجود آوریم.

دیالوگ

  • 24,000 تومان

دیالوگ مفهومی مهم و چندوجهی است. هم گونه‌ای فلسفی و کهن است، هم از مولفه‌های قالب درام و رمان. هم الگویی برای ارتباط نویسنده و خواننده است، و هم مدخلی نظری به ماهیت زبان. دیالوگ در تمام این قالب‌ها با «ادبیات» سر و کار دارد، و تجرد و تحجر متن مکتوب را با تعامل سیال گفتگو، بر هم می‌زند. پیتر ومک در این کتاب به طور موجز و مشخص به وجوه مختلف دیالوگ می‌پردازد، طرق او برای دستیابی به این منظور عبارتند از: ارائه تاریخچه‌ای از قالب دیالوگ، از افلاطون تا رنسانس، عصر روشنگری و مدرن. پرداختن به نقش دیالوگ در «صداهای» چندگانه رمان، و کارکرد دیالوگ بر صحنه. تاملی بر نظریه‌های دیالوگیسم میخائیل باختین. بررسی این عقیده که خود مطالعات ادبی، مستلزم برقراری «دیالوگی» با گذشته است. این مطالعه عمیق و راهگشا، نقطه شروع مناسبی برای کند و کاو در باب پیچیدگی این قالب ادبی متنوع و حیرت‌انگیز خواهد بود.

صفحه‌ی 1