تابان خرد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تک‌گویی در سینمای ایران 1 (از 1311 تا 1359)
  • 158,000 تومان
  • با تخفیف: 158,000 تومان
10 نمایش‌نامه کوتاه (نمایش‌نامه)
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
مفاهیم پنهان در فیلم‌نامه (آنچه در زیر سطح نهفته است)
طرح پیش‌نویس و مجموعه تلویزیونی
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی (در تاریخ فرهنگ و هنر ایران)
تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
راهنمای بازیگری برای سینما
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
تئوری‌های اساسی فیلم
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
100 صحنه گفتگو (100 الگو برای صحنه‌های گفتگو در فیلم‌های سینمایی)
چگونه فیلم‌نامه بنویسیم 3 (مبانی نگارش فیلم‌نامه‌نویسی)
پدر (نمایش‌نامه) تراژدی در 3 پرده
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
خانه عروسک (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان

تک‌گویی در سینمای ایران 1 (از 1311 تا 1359)

  • 158,000 تومان

تک‌گویی‌ها صدای درونی‌تر سینما هستند که در لحن و صدای شخصیت‌های فیلم ها رخ می‌نمایانند. چشم دوختن بر این صداها - بدون پیش داوری - بی‌شک جنبه‌های پنهانی بحران حل نشده نقش‌های اصلی فیلم‌ها را نشانه می‌رود. صداهایی که در جای‌جای فیلم‌ها از بغض‌ها و ناگفته‌ها و خطابه‌ها و رجز خوانی‌ها و حدیث خوانی‌ها و درد‌دل‌های پنهان نقش‌ها انباشته‌اند. در کنار هم قرار گرفتن این صداها، گوش جان سپردن بر بحران‌ها و محرومیت‌ها و ناگفته‌های گوناگون مردم در سینمای ایران، طی سال‌ها و دهه‌های مختلف خواهد بود. این کتاب در سه مجلد تنطیم شده است. جلد نخست آن که پیش روی شماست روند تاریخی را پی می‌گیرد و با مرور بر تاریخ سینمای ایران از 1311 تا 1359 در هر فیلمی که در آن تک‌گویی استفاده شده تأمل می‌کند. این تک‌گویی‌ها عمدتا از روی خود فیلم‌ها پیاده شده‌اند. پیدا کردن و بازبینی فیلم‌های سینمای ایران در دهه‌های گوناگون وقت و انرژی بسیار می‌طلبید تا فیلمی از قلم نیفتد. با این همه در این کتاب بخش اعظم و خطوط اصلی تک‌گویی‌ها و روند آنها در دهه‌های مختلف ثبت شده است و تعداد فیلم‌هایی که در این فهرست قرار داده نشده‌اند آنقدر نیست که ایده کلی و موضوع کتاب را تحت‌الشعاع قرار دهند. امید است این کتاب دریچه‌ای باشد برای نگاه نزدیک‌تر و جزیی به موضوع‌های بکر و هنوز پژوهش نشده سینمای ایران، و مورد توجه عاشقان و علاقمندان سینمای ایران قرار بگیرد و گامی باشد برای پر کردن فضاهای خالی و ناگفته‌های سینمای ایران.

10 نمایش‌نامه کوتاه (نمایش‌نامه)

  • 17,000 تومان

علی‌رغم این که مجموعه نمایش‌نامه‌های جمع‌آوری‌شده در این کتاب از چندین نویسنده است، اما درون‌مایه همگی آثار در فضایی هجوآمیز و گروتسک از وضعیت انسان معاصر و بی‌هویتی او شکل گرفته. با خواندن این مجموعه نمایش‌نامه‌های کوتاه، تجربه اشخاص نمایش از وضعیتی که در ارتباط محیط یا رفتار خود به آن گرفتار شده‌اند، چون آیینه‌ای روشن قابل درک است. این ویژگی خاصیت مهم درام است که در ظاهر ساده، بار معنایی عمیق خود را به مخاطب منتقل می‌کند.

مفاهیم پنهان در فیلم‌نامه (آنچه در زیر سطح نهفته است)

  • 30,000 تومان

در هنرهای نمایشی همچون سینما و تلویزیون، بیش از هر شکل هنری دیگر آدم‌ها آنچه را در ضمیر دارند به صورت صریح بیان نمی‌کنند. البته آنچه به بیان درمی‌آید هم همیشه دروغ نیست، همیشه سخن بیهوده و یا انکار حقیقت نیست. گاه شخصیت‌ها فکر می‌کنند که حقیقت را می‌گویند، گاه حقیقت را نمی‌دانند. گاه آن‌ها با بیان حقایق راحت نیستند. در درام‌های بزرگ کلمات بزرگ هستند و حقایق در پشت کلمات پنهان. آنچه هست متن است و زیرمتن. این دو یکی نیستند و قرار نیست یکی هم باشند.

طرح پیش‌نویس و مجموعه تلویزیونی

  • 24,000 تومان

فیلم‌نامه پایه کار عملی تولید پرخرج پرهزینه سینمایی است. طرحی است که باید با مشورت‌های اولیه و هماهنگی جمعی نگاشته شود، کار نگارش فیلم‌نامه مرحله به مرحله به پیش می‌رود تا نگارش نهایی با مشورت‌ها و پیش‌بینی‌های مختلف دست‌اندکاران همراه شود. نویسنده - که غالبن ارائه دهنده ایده اولیه است، با مشورت با تهیه‌کننده و کارگردان، ایده‌هایی را که در مشورت همگانی به دست آمده، به شکل ایده‌آل به روی کاغذ می‌آورد. مراحلی چون «پیش‌نویس»، «خلاصه فصل»، «خلاصه صحنه» مراحلی است که نویسنده فیلم‌نامه از طریق آن‌ها به تدریج به‌ شکل قطعی و مشخص فیلم‌نامه دست می یابد. در هر مرحله، دقایق و جزییات آن مورد بازبینی قرار می‌گیرد تا در مرحله تولید همه مراحل قابل پیش‌بینی و همراه با موفقعیت باشد. آن‌چه این کتاب به آن می‌پردازد توصیف الگوی تولید فیلم‌نامه به عنوان کاری است که در اروپا و آمریکا با تفاوت‌هایی اندک در تولید فیلم به کار گرفته می‌شود، یک فیلم هر چند ایده‌اش بیشتر به یک داستان کوتاه می‌ماند، اما مبنای یک کار گروهی است و نویسنده سینمایی با همکاری و هماهنگی دست‌اندرکاران تولید و با مشورت آنان فیلم‌نامه را به پایان می‌آورد.

بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی (در تاریخ فرهنگ و هنر ایران)

  • 15,000 تومان

زبان سینما با علم و اندیشه غربی پیوندی ناگسستنی دارد. یافتن زبان تصویری مناسب و ترکیب آن با مسائل و روحیات فرهنگ ایرانی کاری اساسی و هنوز ناتمام است. زبانی که در عین بیان جهانی خود، با ساختمانی اینجایی نیز همخوان شده باشد. علی حاتمی همچون بهرام بیضایی به جستجوی همه جانبه در شکل‌های گوناگون هنرهای سنتی ایرانی برمی‌آید تا از مجموع آن‌ها بتواند به یک بیان تصویری و هماهنگ برسد. از تحقیق در تاریخ دوره قاجار و نوع زندگی درونی آن‌ها، ترانه و شعرهای نمایشی مردمی، اصطلاحات و تکیه کلام‌های مردم کوچه و بازار، تا افسانه‌ها و قصه‌های قدیمی، استفاده از هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نقاشی، نگارگری و... همه اجزای فیلم‌های او، از نشانه‌های هنر و فرهنگ ایرانی انباشته است که می‌توان در بررسی آن‌ها به نکات قابل توجهی دست یافت.

تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان

  • 25,000 تومان

تک‌گویی‌ها و تنهاگویی‌ها همچون روبه‌رو شدن شخصیت‌ها با تصویر خود در آینه یا نقطه‌ای حساس در زندگی آدم‌های این آثار، همواره یکی از صحنه‌های تاثیرگذار فیلم‌ها و نقطه اوج توانایی‌های بازیگری را رقم زده است. تک‌گویی اول شخص در تئاتر قدمتی دیرینه و چندین هزار ساله دارد اما در سینما این شکل نمایشی برای برگرداندن به زبان تصویر با ورود به خود ماجراها و اتفاق‌ها دیده و اجرا می‌شده است. این کتاب علاوه بر این که مروری بر بهترین صحنه‌های بزرگ سینمای جهان دارد در نوع نگاه و ثبت و تحلیل تک‌گویی‌ها، نمونه‌های درخشانی از شخصیت‌پردازی، به ویژه برای علاقمندان بازیگری و نویسندگان فراهم می‌سازد تا به ویژه در حافظه دیداری و شنیداری/ احساسی خود همواره چند صحنه از این تک‌گویی‌ها را به یاد داشته باشند. تا جایی که جیتجو کردیم این موضوع در نوع خود برای اولین بار در ایران انجام می‌شود. امیدواریم مورد توجه علاقمندان و عاشقان سینما قرار بگیرد.

راهنمای بازیگری برای سینما

  • 15,000 تومان

سبک بازیگری امروزه عوض شده است. در قدیم اگر ابزیگری می‌خواست در صحنه‌ای گریه کند، تنها به شماری شیوه‌های عاطفی مشخص متوسل می‌شد تا واکنش عاطفی‌اش را نشان دهد. او سبک بازیگری‌اش را بر طبق آنچه دیده بود و مورد ستایش قرار گرفته بود، ارائه می‌داد، حالا این سبک بازیگری اثربخش بود و یا نه این سنت بازیگری متلق به آن دوره بود.

تئوری‌های اساسی فیلم

  • 75,000 تومان

این کتاب دارای برخی نمودهای تاریخی نیز هست، اما البته فقط به طور ضمنی، من تمیز کلاسیک بین نظریات دوران شکل‌گیرایی و نظریات دوران واقع‌گرایی یا عکاسی را - که اکنون همگانی شده و بر این باور کلیشه‌ای مبتنی است که تمامی سینما یا در «لومیر» و یا در «مه‌لیس» خلاصه می‌شود- نیز حفظ کرده‌ام. در نظریات سینمایی هم اولین عصر بزرگ اندیشه، تقریبا به طور یکدستی، عصر شکل‌گرایی بوده است.

100 صحنه گفتگو (100 الگو برای صحنه‌های گفتگو در فیلم‌های سینمایی)

  • 40,000 تومان

بسیاری بر این باورند که برای ساخت یک فیلم سینمایی، تنها بودجه کلان ضروری است. هدف من در این کتاب این است که نشان دهم که شکل سینمایی یک فیلم ربطی به بودجه آن ندارد. آن‌چه یک صحنه سینمایی نیرومند را تشکیل می‌دهد محل دوربین و محل استقرار بازیگران در صحنه و هدایت آن‌هاست. در این کتاب نشان خواهم داد که با مهارت‌های فراگرفته در این کتاب می‌توانید صحنه‌های گفتگو را چنان نیرومند و موثر که در خور آن‌هاست، ارائه دهید به طریقی که تمام نکات داستانی، احساسات نمایشی و تمام زیر و بم‌های مفهومی با وضوح کامل به بیننده منتقل شود و در عین حال شما در مقام کارگردان از بازیگران خود بهترین بازی‌‌ها را اخذ کنید.

چگونه فیلم‌نامه بنویسیم 3 (مبانی نگارش فیلم‌نامه‌نویسی)

  • 55,000 تومان

سید فیلد نویسنده آمریکایی، متنفذترین فیلم‌نامه‌نویس صنعت فیلم‌سازی در دنیا، نویسنده‌ای با شهرت جهانی، استاد نگارش فیلم‌نامه و نویسنده پرفروش‌ترین خودآموزها در زمینه فیلم‌نامه‌نویسی است. کتاب «فیلم‌نامه» او (در ایران با عنوان چگونه فیلم‌نامه بنویسیم) به 20 زبان برگردانده شده و در پیش از 400 کالج آمریکا در رشته فیلم به عنوان متن درسی به کار گرفته می‌شود. با تکیه به تجربه عملی او در زمینه نگارش و تحلیل فیلم‌نامه، وی به عنوان مشاور بزرگ‌ترین استودیوهای فیلم‌سازی آمریکا (رولاند جفز، فوکس قرن بیستم، استودیوی دیزنی، یونیورسال و تری ستار پیکچرز) مشغول به فعالیت است. وی هزاران فیلم‌نامه را از نگاه تخصصی خوانده و مورد ارزشیابی قرار داده است. نویسندگان و کارگردانان بسیاری در سینمای معاصر تحت نفوذ آموزه‌های او هستند. کتاب فیلم‌نامه وی بیش از 40 بار با ویرایش جدید به چاپ رسیده است.

پدر (نمایش‌نامه) تراژدی در 3 پرده

  • 28,000 تومان

کاپیتان و کشیش روی کاناپه چرمی نشسته‌اند. کاپیتان ملبس به یونیفورم غیر رسمی، چکمه‌ها و مهمیزهای سوارکاری است. کشیش لباس سیاه و پیش‌سینه سفید به تن دارد، اما طوقه کشیشی را به گردن نینداخته است. در حال دود کردن پیپ است. کاپیتان زنگ را به صدا در می‌آورد. گماشته وارد می‌شود...

خانه عروسک (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

در نهایت از نظر ایبسن، تراژدی، واقعی‌ترین زندگی است که وجود دارد، بقیه زندگی، نمایشی بیش نیست. اگر چه تراژدی نیز نمایش است! از این نظر، تنها نورا است که واقعا وجود دارد، بقیه عروسک‌های این عروسک‌خانه هستند. نیچه به دوست‌دارانش توصیه می‌کند که به راه خویش بروند آن‌گاه به معنی واقعی دوستدار او خواهند بود، نورا نیز به راه خویش می‌رود تا خود راه به طور کامل بگستراند. در این‌جا کی‌یر کگور و نیچه به هم نزدیک می‌شوند و «فرد» را در چهره نورا به نمایش می‌گذارند. در چهره یک «اقلیت» و یا «گناهکار» که اتوریته رسمی را پس می‌زند.

1  صفحه‌ی 1