انتشارات ادبی و تاریخی موقوفات محمود افشار


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
32 مقاله در نقد و تصحیح متون ادبی
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
شهریارنامه
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
جستارهایی درباره زبان مردم آذربایگان
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

32 مقاله در نقد و تصحیح متون ادبی

  • 79,000 تومان

این کتاب دومین مجلد از مجموعه مقالات دکتر محمود امیدسالار است و چنانچه از عنوان کتاب پیداست در حوزه نقد و تصحیح متون ادبی، تحلیل‌های انتقادی مهمی در بردارد. مقالات مندرج در این مجلد در چهار بخش تنظیم شده‌اند: شاهنامه، متون فارسی، فن تصحیح متن و مباحث ادبی، که از این میان بیشترین سهم ازآن مقالات شاهنامه پژوهی است.

نامه‌هایی به ناصرالدین شاه (مجموعه‌ای از عرایض متضمن اوامر شاه به امین‌السلطان میان سال‌های 1300تا 1303ق)

  • 59,000 تومان

این کتاب شامل مجموعه‌ای است از عرایض، گزارش‌ها، تلگراف‌ها، التزام‌ نامه‌ها، صورت‌حساب‌های جمع و خرج، بروات، صورت‌های جمع و خرج بنایی و غیره که توسط طیف گسترده‌ای از اعضای خانواده سلطنتی، از جمله همسران و دختران، پسران، عمه‌ها و عموهای ناصرالدین شاه نوشته شده‌است. بخش اعظم این عرایض، توسط میرزا علی‌اصغر خان امین‌السلطان به عرض شاه رسیده، و تعدادی نیز توسط اشخاص دیگر و بخشی نیز مستقیما به شخص شاه نوشته شده است. ناصرالدین شاه بر روی هر نامه دستوری صادر کرده است.

شهریارنامه

  • 85,000 تومان

شهریارنامه یکی از منظومه‌های پهلوانی است که به تقلید از شاهنامه فردوسی سروده شده است. گوینده آن شاعری به نام مختاری است که به احتمال بسیار در دوره صفویه می‌زیسته است. موضوع این منظومه گزارش دلاوری‌های شهریار پسر برزو در سرزمین‌های هند، ایران و مازندران است که در کنار قهرمان اصلی داستان، به هنرنمایی دیگر پهلوانان خاندان رستم نیز اشاره می‌شود. بر پایه برخی قراین، ظاهرا از شهریارنامه دو روایت در دست است: یکی روایت کتاب حاضر و دیگر روایت بلندتری از شاعری به نام فرخی که آگاهی چندانی از او نداریم.

جستارهایی درباره زبان مردم آذربایگان

  • 35,000 تومان

کتاب حاضر شامل نه گفتار بدیع و دلپذیر است در زمینه شناساندن زبان پیشین مردم آذربایجان و بازمانده‌های ارزشمند آن گویش در ادبیات، آثار تاریخی و زبان کنونی آن قلمرو. نویسنده در رفع ابهامات موجود در این باره کوشیده و معنی دقیق الفاظ را با تطبیق با کاربرد آن‌ها در لهجه‌های دیگر روشن کرده است و نیز نمونه‌های تازه ناشناخته‌ای را بر رسیده و در نهایت به نتایج قابل توجه و تازه‌ای دست یافته است.

روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار (از ربیع‌الاول 1283 تا جمادی‌الثانی 1284) به انضمام شرح کامل سفرنامه اول خراسان

  • 370,000 تومان

روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه از ربیع‌الاول 1283 تا جمادی‌الاول 1284 ق. به انضمام سفرنامه اول خراسان برای نخستین بار در کتاب حاضر انتشار می‌یابد. بخش نخست و آغازین به شرح و بیان برخی امور مملکتی و مسائل روزمره و گردش‌های چند روزه در اطراف طهران اختصاص دارد. بخش میانی شامل شرح کامل سفر اول خراسان است و کتاب با شرح مختصری از تغییر و تحولات پایتخت به پایان می‌رسد.

صفحه‌ی 1