ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نزدیک ایده (درباره مکان‌ها و نامکان‌هایی که در آنها فکر می‌کنیم)
به زبان مادری گریه می‌کنیم (زندگی میان کلمه‌ها) مجموعه زندگی میان زبان‌ها 3
لهجه‌ها اهلی نمی‌شوند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 2)
ارواح ملیت ندارند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 1)
حاشیه همان متن است (احوال و تاملات 1 مستندساز)
  • 71,000 تومان
  • با تخفیف: 71,000 تومان
روایت و روایتگری در سینما
  • 112,000 تومان
  • با تخفیف: 112,000 تومان
به خاطره اعتمادی نیست (راهنمای ادبی برای زندگی پیشاآخرالزمانی)
روزی روزگاری سازمانی (چگونه با قصه‌ها سازمان خودتان را از نو بسازید)
آخرین اغواگری زمین (پناه بردن به هنر شعر و کلمه)
  • 133,000 تومان
  • با تخفیف: 133,000 تومان
جریده فریده (منتخبی از روزنامه شکوفه)
  • 97,000 تومان
  • با تخفیف: 97,000 تومان
ادبیات من (راهی به فهم خود‌‌‌زندگی‌نگاری و روایت‌های شخصی)
رها و ناهشیار می‌نویسم (هنر جستارنویسی و خاطره‌پردازی)

نزدیک ایده (درباره مکان‌ها و نامکان‌هایی که در آنها فکر می‌کنیم)

  • 167,000 تومان

«نزدیک ایده» کتابی است درباره فضاها و مکان‌هایی که فکر ما را به کار می‌اندازند و کمک‌مان می‌کنند تا به ایده‌هایی خلاقانه برسیم. زیاد پیش می‌آید که وقتی کسی در فکر فرو رفته، از او بپرسیم به چه فکر می‌کند. اما سؤال مهم‌تری هم وجود دارد: آدم اصلاً چرا فکر می‌کند و چه چیزهایی بر جنس افکارش تأثیر می‌گذارند؟

به زبان مادری گریه می‌کنیم (زندگی میان کلمه‌ها) مجموعه زندگی میان زبان‌ها 3

  • 159,000 تومان

فابیو مورابیتو، شاعر، داستان‌نویس و جستارنویس، پانزده ساله بود که همراه خانواده‌اش از ایتالیا به مکزیک مهاجرت کرد و زبان اسپانیایی را یاد گرفت. مورابیتو که به زبان اسپانیایی می‌نویسد و در مکزیکوسیتی زندگی می‌کند از چهره‌های شاخص ادبیات مکزیک است و برنده جایزه خابیر بیائوروتیا، عالی‌ترین جایزه ادبی مکزیک شده است. «به زبان مادری زندگی می‌کنیم» مجموعه‌ای است از هشتاد و دو جستار برق آسا (flash essay) که از زبان اسپانیایی به فارسی ترجمه شده‌اند. فابیو مورابیتو در این کتاب با زبانی کنایه‌آمیز و اغلب شوخ از تجربه نوشتن، ترجمه، کلنجار رفتن مدام با زبان، دو زبانگی و زیستن در قلمرو کلمه‌ها می‌گوید.

لهجه‌ها اهلی نمی‌شوند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 2)

  • 124,000 تومان

لهجه‌ها اهلی نمی‌شوند، دومین کتابِ مجموعه «زندگی میان زبان‌ها»، مجموعه‌ای است از ناداستان‌های رواییِ ده نویسنده عرب‌آمریکایی که هر یک با صدایی متفاوت تجربه زیستن و نوشتن در فضای بینابینی دو زبان و دو فرهنگ، یکی شرقی و دیگری غربی، می‌گویند. آنها با تامل هشیارانه و هدفمند درباره جایگاه خودشان و تجربه چگال و پیچیده احساس غربت در وطن و در کشور میزبان، درکی تازه از مفاهیمی چون هویت، نژاد، استعمار و بده‌بستان خود و دیگری عرضه می‌کنند. مجموعه‌ی زندگی میان زبان‌ها روایت نویسندگانی است که در کشوری غیر از سرزمین مادری‌شان زندگی می‌کنند یا مدام میان چند زبان در رفت‌وآمدند؛ نویسندگانی که آگاهانه به تجربه‌ی زندگی در زبانی دیگر اندیشیده‌اند و در جستارها و خاطرات‌شان بازی‌ها و معماهای زیستن در زبانی آشنا یا غریبه را تصویر می‌کنند.

ارواح ملیت ندارند (مجموعه زندگی میان زبان‌ها 1)

  • 97,000 تومان

ارواح ملیت ندارند مجموعه‌ای است از جستارهای یوکو تاوادا (متولد 1960 در توکیو)، داستا‌ن‌نویس و جستارنویس ژاپنی، که سال‌هاست در آلمان زندگی می‌کند و به هر دو زبانِ ژاپنی و آلمانی می‌نویسد. در جستارهای این کتاب، تاوادا سراغ همین تجربه‌ی زیستن میان دو زبان رفته و گاه در مقام گردشگر و گاه در مقام مهاجر، می‌کوشد تصویری نو از آنچه در آلمان می‌بیند و می‌شنود و تجربه می‌کند، پیش چشمِ خواننده بگذارد. تاوادا ماهرانه به تخیل خواننده دامن می‌زند، او را از قیدوبندِ معانی سنتی رها می‌کند، و کلیشه‌های فرهنگی شرق/غرب و آشنا/غریبه را از جلوه می‌اندازد...

حاشیه همان متن است (احوال و تاملات 1 مستندساز)

  • 71,000 تومان

من مستندسازم. پیگیر و جدی از اواخر دهه شصت مستند می‌سازم و درباره سینمای مستند ایران می‌نویسم. اما این کتاب خاطره‌گویی از زندگی فیلم‌مستندی من نیست؛ خاطره‌خوانی از این زندگی است. قصد ارائه شرح‌حال و گزارش‌ کارها درمیان نبوده است. بیشتر به افکار و احوال ذهنی و تاملات من مستندساز نظر دارد تا به درون و حسیات من غیر فیلم‌ساز.

روایت و روایتگری در سینما

  • 112,000 تومان

فیلم‌ها چطور داستانشان را نقل می‌کنند؟ این اصلی‌ترین سوالی است که کتاب «روایت و روایتگری در سینما» به دنبال پاسخ آن است. وارن باکلند با مفهوم روایت و چگونگی نمود و تجلی روایت در مدیوم فیلم آغاز می‌کند و در ادامه به مفاهیم روایتگری و راوی می‌رسد. بخش دوم کتاب داستان‌گویی در چهار شیوه سینمایی معین را بررسی می‌کند: فیلم‌های فمینیستی، فیلم‌های هنری، فیلم‌های پازل‌وار (با راوی ناموثق)، و فیلم‌های متاثر از بازی‌های ویدئویی.

به خاطره اعتمادی نیست (راهنمای ادبی برای زندگی پیشاآخرالزمانی)

  • 110,000 تومان

این جستارها، مثل کارت پستالی از آینده، نگاهی عمیق و گاه پیش‌گویانه‌اند به زندگی پراضطراب ما در عصر اخبار بد همیشگی و - نیاز پنهان‌مان به بدتر شدن اوضاع - نام‌هایی که روی رنج غریبه‌ها می‌گذاریم - باور واقعی به خاطره‌های ساختگی - امکان پیروزی بر فاجعه با ساختن قصه‌ای نو - اعتیاد به اخبار در بی‌اعتمادی کامل - شور و شعف جان به در بردن - جستجوی درمان جنون جمعی - خستگی از بار سنگین رنج‌های دور - زندگی زیر سایه ترسی همیشگی و کم‌رنگ

روزی روزگاری سازمانی (چگونه با قصه‌ها سازمان خودتان را از نو بسازید)

  • 121,000 تومان

وقتی همه چیز، حتی چشم‌انداز، محصول و ماموریت مدام تغییر می‌کند، چگونه می‌توان اعضای گروه کاری را امیدوار و پرتلاش کنار هم نگه داشت؟ طراحی ساختارهای انعطاف‌پذیر و تاب‌آور روی کاغذ و نمایشگر آسان به نظر می‌رسد ولی زمینه‌سازی و آماده کردن نیروی انسانی برای چرخش‌های استراتژیک و تحولات پیاپی از دشوارترین وظایف رهبران است. کتاب روزی روزگاری سازمانی روشن می‌کند که برای نو کردن استراتژی‌ها باید قصه‌ها را نو کرد و شرح می‌دهد که رویکردهای روایی و قصه‌محور در برندسازی، رهبری، تغییر و تحول، یادگیری سازمانی، تاب‌آوری، هویت‌آفرینی، ارتقای فرهنگ سازمانی و توسعه برند چگونه آینده‌ای تازه رقم می‌زنند.

آخرین اغواگری زمین (پناه بردن به هنر شعر و کلمه)

  • 133,000 تومان

آخرین اغواگری زمین مجموعه‌ای است از هفت جستار مارینا تسوتایوا (1892-1941) درباره شعر، شاعر و منتقد؛ پیوند هنر، وجدان و ضمیر انسانی؛ حال‌وهوای آفرینش هنری و جایگاه هنرمند در جهان. تسوتایوا را از چهار شاعر بزرگ روسیه قرن بیستم می‌دانند؛ شاعری که به تعبیر برودسکی، شیوه تفکر شاعرانه را به جستار، و رخداد شعر را به عرصه نثر آورده است. تسوتایوا در متلاطم‌ترین دوره تاریخ روسیه زندگی کرد، شاهد انقلاب 1917 و قحطی مسکو بود، دارایی خانواده‌اش‌ مصادره شد، شوهرش به ارتش سفید پیوست، دختر کوچکش از سوء‌تغذیه مرد و خودش هم ناچار شد به اروپا مهاجرت کند. در اروپا نیز همواره درگیر فقر بود و دلتنگی برای روسیه راحتش نمی‌گذاشت. در سال 1939 به روسیه بازگشت اما شوهرش را دستگیر و اعدام کردند و دختر بزرگش را به اردوگاه کار اجباری فرستادند. تسوتایوا در تمام این سال‌ها، با وجود همه مشقت‌های زندگی و در فضای جامعه‌ای سیاست‌زده، همچنان می‌نوشت و می‌سرود. شاید آنچه جستارهای این نویسنده را متمایز می‌کند همین یقین و باورش به ناگزیری هنر و پناه بردنش به کلمات باشد.

جریده فریده (منتخبی از روزنامه شکوفه)

  • 97,000 تومان

جریده فریده دریچه‌ای است به دنیای زنان بعد از مشروطه تا بی‌واسطه نشانمان دهد تصویر زن امروزی چطور شکل گرفته و در تاریخ فکر و قلم ایرانی، زنان چگونه هویت خود را تعریف کرده‌اند. این کتاب منتخبی از روزنامه شکوفه، دومین روزنامه زنان ایران است که در سال‌های 1291 تا 1295 شمسی منتشر می‌شد.

ادبیات من (راهی به فهم خود‌‌‌زندگی‌نگاری و روایت‌های شخصی)

  • 198,000 تومان

ادبیات من با مثال‌هایی از فیلم‌ها، کتاب‌ها و آثار هنری متعدد، روش‌هایی برای نقد و تفسیر هوشیارانه‌ی روایت‌های شخصی پیشنهاد می‌دهد، تردیدهای ضروری در خوانش این آثار را به ما یادآوری می‌کند و معیارهای اعتبارسنجی و راستی‌آزمایی خودزندگی‌نامه‌ها را توضیح می‌دهد. پژوهشگران و علاقه‌مندان علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر، مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه، تاریخ، ادبیات، نقد و همه‌ی علاقه‌مندان به نوشتن، خواندن و تماشای روایت‌های مستند اول شخص با خواندن این کتاب می‌توانند علاوه بر مرور پیشینه‌ روایت‌های شخصی، با اصطلاحات، مباحث انتقادی و نظریه‌های جدید این حوزه و همچنین شصت ژانر خودزندگی‌نامه‌ای آشنا شوند.

رها و ناهشیار می‌نویسم (هنر جستارنویسی و خاطره‌پردازی)

  • 145,000 تومان

اَدِر لارا، جستارنویس، خاطره‌پرداز و مربيِ نویسندگی، در کتاب رها و ناهشیار می‌نویسم، سعی می‌کند فوت‌وفن نوشتن، ویرایش و انتشار جستار شخصی و خاطره‌پردازی را به خوانندگان بیاموزد، گرچه در تمام کتاب غافل نیست که نمی‌شود قالب سفت‌وسختی برای جستار تعریف کرد و جستار، در نهایت، طفلی گریزپا و بازیگوش باقی می‌مانَد. در این کتاب، لارا فرایند طولانی و اغلب دشوارِ انتقال افکار درهم و آشفته‌ی نویسنده از ذهن او به کاغذ و از کاغذ به دست خواننده را روشن، دقیق و گام‌‌به‌گام توضیح می‌دهد و با مثال‌ها و تمرین‌هایی مفید، راه‌هایی برای تقویت مهارتِ نوشتن از خود پیش پای خواننده می‌گذارد.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1