ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راهنمای بیگانه‌ای برای انسان‌ها (درس‌هایی از علم درباره رفتار و هویت ما انسان‌ها)
راهنمایی برای مقاومت اخلاقی (نافرمانی)
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 260,000 تومان
صبح‌ به‌خیر هیولا (روان‌شناسی که 5 داستان قهرمانانه از بهبود عاطفی را به اشتراک می‌گذارد)
گم‌گشته در اندیشه خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه
متولد برج بابل (مقدمه‌ای بر روان‌کاوی کودکان)
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
کتاب زنان و چند مقاله دیگر
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
3 بار در سپیده‌دم
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
نسل پی
  • 248,000 تومان
  • با تخفیف: 248,000 تومان
نردبان شخصیت
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
فیلسوف قلب (داستان زندگی پرفراز و نشیب سورن کیرکگور)
پرفورمنس (1 مقدمه انتقادی)
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان

راهنمای بیگانه‌ای برای انسان‌ها (درس‌هایی از علم درباره رفتار و هویت ما انسان‌ها)

  • 290,000 تومان

این کتاب را هیولای بیگانه نورودایورسیتی می‌نویسد؛ نه از آن هیولاهای یک تُنی با چند چشم و شاخک‌ و دندان‌های تیز و ریز، بلکه هیولای متفکر ظریف و زیبایی با چشم‌های کنجکاو به نام کامیلا پنگ. هیولای بیگانه‌ای دوست‌داشتنی و باهوش و بامزه که با راهنمای علمی شگفتش، ناخودآگاه این حس را القا می‌کند که ما هیولاییم و به این راهنما برای انسان بودن نیاز داریم. نورودایورسیتی یا تنوع عصبی، عنوان کلی مشکلاتی شناختی است که اساس بیولوژیکی دارند. اگرچه جامعه امروز آگاهی بیشتری از چنان مسائلی دارد، اما اقلیتْ دانستنِ این افراد، «نابهنجار» و «فضایی» و «هیولاوار» خطاب کردن رفتارهایشان، حس بیگانگی عجیبی در نورودایورجنت‌ها القا می‌کند و مانع از جلوه‌گری توانایی‌های درخشان آن‌ها می‌شود. بعد از خواندن این راهنما توقع داشته باشید نگاهتان به روابطتان، نظم، هارمونی، تعادل زیستی و به‌طور کلی پدیده‌ای به نام «زندگی» متحول شود.

راهنمایی برای مقاومت اخلاقی (نافرمانی)

  • 260,000 تومان

چه‌بسا وضعیت یأس‌آور جهان امروز ما را به این خطا دچار کند که چنین شرایطی طبیعی است. اما معرفتی که نسبت به این جهان داریم در خدمت کارفرمایان و رؤسا و ساخته‌وپرداخته‌ی آن‌ها است. همان‌هایی که در قصرهایشان می‌نشینند و با آمار و ارقام نشان می‌دهند وضعیت کنونی آن‌قدرها هم بد نیست و این نابرابری‌ها جزئی از واقعیت هستند. این‌گونه است که در نظر فرد، سلطه همچون امری کلی و عقلانی پدیدار می‌شود. بااین‌حال اصالت وجودی انسان در حال نابودی است. ثروتمندان هر روز ثروتمند‌تر می‌شوند و فقیران هر روز فقیرتر. طبیعت هر روز بیشتر نابود می‌شود و انواع و اقسام ستم‌ها بر انسان‌ها روا داشته می‌شود. واضح است که باید در برابر چنین وضعیتی نافرمانی کنیم. اما چرا و چگونه اطاعت و فرمانبرداری می‌کنیم؟ چه سازوکارهایی ما را به اطاعت وادار می‌کند؟ چرا این وضعیت را به پرسش نمی‌کشیم؟ فردریک گرو در این کتاب این پرسش‌ها را موشکافی می‌کند و به‌دنبال خاستگاه اطاعت و نافرمانی می‌رود. از لابوئسی تا برادران کارامازوف، از آنتیگون تا آیشمن، در این متن جذاب و گیرا به جست‌وجوی پاسخی برای این پرسش‌ها برمی‌آییم.

صبح‌ به‌خیر هیولا (روان‌شناسی که 5 داستان قهرمانانه از بهبود عاطفی را به اشتراک می‌گذارد)

  • 380,000 تومان

کاترین گیلدینر، روانشناس بالینی در کتاب «صبح به‌خیر هیولا» داستان پنج بیمار خود را بازگو می‌کند. پنج بیمار پریشانی که برای کمک نزد او می‌آیند تا مشکل زندگی‌شان را برایشان حل کند، اما متوجه می‌شوند که رنج‌هایشان ریشه در گذشته‌ای مدفون دارد، گذشته‌ای که تنها با گذر زمان آشکار خواهد شد. این کتاب داستان سفر التیام روحی پنج قهرمان است، که با غیرقابل‌تصورترین زخم‌ها روبه‌رو می‌شوند.

گم‌گشته در اندیشه خوشی‌های پنهان زندگی خردمندانه

  • 220,000 تومان

چیزی درون ما وجود دارد که یادگیری را برای خودش می‌خواهد، حتی اگه جرقه اهداف آن کوچک‌تر باشد. اما احتمال استفاده از ریاضیات یا علوم یا ادبیات با هدف پول، نمره، عشق یا قتل، زندگی متفکرانه را تعریف نمی‌کند. خواندن، محاسبه یا یادگیری با روحیه‌ای متفکر، امری حیاتی و مهم است. تمرکز بر این موضوعات ضروری نیست. آدمی می‌تواند در حین فعالیت‌های مختلف یاد بگیرد و از یادگیری لذت ببرد. آیا لازم است به انگیزه‌ای که ما را هدایت می‌کند و روحیه متفکر، به چشم چیزی بیشتر از موضوعات معمول نگاه کنیم؟ شاید بهتر است بگوییم عشق به یادگیری می‌تواند در هر فعالیتی، از جمله کارهای روزانه، تماشای مسابقات ورزشی، بیرون بردن زباله و خواندن اخبار زرد وجود داشته باشد، به شرط آنکه به‌صورت متفکرانه انجام شود و فرد از یادگیری لذت ببرد.

متولد برج بابل (مقدمه‌ای بر روان‌کاوی کودکان)

  • 190,000 تومان

شاید بهترین توصیف از روان‌کاوی «پراکسیس میل» باشد؛ لیکن به‌ قول ژاک لاکان «در تجربه‌ی روان‌کاوی، میل در ابتدا به شکل یک مسئله یا مصیبت خود را به نمایش می‌گذارد. میل ادراک حسی ما از ابژه را متأثر می‌سازد و تحریف می‌کند… میل نفی می‌کند، می‌آشوبد و سازمان‌دهی را مختل می‌کند، بی‌ارزش می‌سازد و در یک کلام تحلیلش می‌برد و این نابود‌کردن گاه حتی سوژه‌ای را نیز شامل می‌شود که این ابژه را ادراک می‌کند». با یاری پروفسور میل، لقبی که دانشجویان ژیل دلوز به او داده بودند، می‌توان همین سویه‌های هولناک و طغیان‌گر و سرگیجه‌آور میل را جست و از کلینیک تا خیابان، و از هنر تا سیاست، حضور همین میل، به‌ عنوان عامل مجهول، را دید که در کار خلق امر نو است. و همه‌ی این‌ها را باید مقاومتی در برابر انواع تکنیک‌های نظارت سیاست زیست‌شناختی دانست، مقاومت در برابر دستگاه معرفی‌ای که توان تحمل هیچ‌گونه امر منفی و ندانستنی را ندارد، حال آن که هر تغییری، هر خلقی از جایی آغاز می‌شود که انتظارش نمی‌رود، حتی از سوی سوژه‌ای که درگیر در چنین فرایندی است.

کتاب زنان و چند مقاله دیگر

  • 150,000 تومان

کتاب زنان شامل عکس‌های آنی لیبوویتز و یک مقاله از سوزان سانتاگ است، که در آستانه‌ی قرن‌ بیست‌و‌یکم در امریکا منتشر شده و نشان می‌دهد که چگونه زنان در پی کسب اعتبار مبتنی بر خود‌آگاهی خویش‌اند و بر حسب این اعتبار، تولید ارزش می‌کنند. سانتاگ در این مقاله بار دیگر دغدغه‌ی میل به تغییر و رشد و ارتقاء زنان را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی، ‌مطرح می‌کند. سه مقاله‌ی درخشان «فاشیسم جذاب»، «به یاد رولان بارت» و آخرین مقاله‌ی سانتاگ، «تماشای شکنجه‌ی دیگران» به‌همراه مصاحبه‌ی ایوانزچان با سوزان سانتاگ با عنوان «علیه پسامدرنیسم»، مخاطب پارسی‌زبان را هرچه بیشتر با سویه‌های فکری متنوع این متفکر و نویسنده‌ی نامی، آشنا می‌کند.

3 بار در سپیده‌دم

  • 120,000 تومان

سه ملاقات در هتلی اتفاق می‌افتند و عناصر مشترک هر سه ملاقات حضور محسوس نگهبان شب هتل و زمان این ملاقات‌ها است. نخستین غافلگیری‌ها در پایان هر ملاقات رخ می‌دهند اما غافلگیری اصلی در ابهامی‌ست که درباره‌ی گذشته و آینده شخصیت‌ها به‌وجود می‌آید. ابهامی که هوشمندانه، یافتن پاسخش به عهده‌ی خواننده گذاشته شده است. خواننده‌ای که با جنس شگفتانه‌های این نویسنده پیش‌تر آشنا شده است: الساندرو بریکو نویسنده‌ی این رمان کوتاه، نمایشنامه‌ای با نام «نووه‌چنتو» دارد که فیلم «افسانه‌ی 1900» به کارگردانی جوزپه تورناتوره از آن اقتباس شده است.

نسل پی

  • 248,000 تومان

«نسل پی» چهارمین و نامدارترین رمان ویکتور پلوین است که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پیوستن روسیه به بازار آزاد با آثاری همچون «اومون را»، «چاپایف و بیهودگی» و «زندگی حشرات» ضمن ارائه تلفیقی از فرهنگ عامه‌ای نوظهور با سویه‌هایی از باطن‌گرایی رمزآلود ارتودوکسی، از طرفی آرمانشهر فروریخته کمونیستی را به شوخی می‌گیرد و هم‌زمان تصویری صریح‌تر از سرگردانی در زمین سوخته‌ای به جامانده از سال‌ها سلطه رفقای تمامیت‌خواه نسل پدرانش به دست می‌دهد. برنده جایزه بوکر روسی کوچک در سال 1993 و جایزه پرفروش‌ترین اثر ملی روسیه در سال 2004، در نسل پی به سراغ قهرمانی می‌رود که اتفاقا شباهتی به قهرمانان افسانه‌ای تاریخ سیاسی معاصرش ندارد و شاعری است خرده‌پا که زیر آوار رژیمی که از فقر فضیلت برمی‌کشد، همچون سایر هم‌نسلانش عمرش را به باد داده و با فروپاشی شوروی پایش به دنیایی باز می‌شود که در آن از اسطوره‌های میان‌رودان گرفته تا سرمایه‌داران نوکیسه پساشوروی و دست‌های همیشه پشت‌پرده هر کسی را می‌توانند تا مرز خدایی در نظام اسرارآلود تبلیغات تمام آنچه سال‌ها ممنوع بوده، برکشد. نسل پی، با عنوان هومو زاپین‌ها در برگردان انگلیسی، با بیش از 3/5 میلیون نسخه فروش و کسب جوایز متعددی از جمله جایزه ریچارد اکسونفیلد آلمان، از موفق‌ترین آثار پلوین نزد منتقدان به شمار می‌رود. برگرفته از این اثر، فیلمی نیز با همین عنوان و به کارگردانی ویکتور گینزبرگ در سال 2011 ساخته می‌شود. ابدیتی که تا آن لحظه باورش داشت فقط در یارانه‌های دولتی نفس می‌کشید، یا حتی، با این که در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کرد، چیزی بود که دولت ممنوعش کرده بود. حتی بدتر از آن، ابدیت فقط در خاطرات نیمه‌هوشیار دخترکی بود که از پشت ویترین مغازه‌ای درخیالاتش اسمش را گذاشته بود مگی.

نردبان شخصیت

  • 120,000 تومان

در این کتاب، سعی کرده‌ایم با بهره‌گیری از بررسی‌های روان‌شناختی و اسطوره‌شناختی شینودا بولن از افسانه‌های هلنی، الگویی برای شناخت ویژگی‌های پانزده گونه‌ی شخصیتی به دست دهیم. بااین‌حال، در اینجا از خوانش اسطوره‌ای و روان‌شناختی افسانه‌ها خبری نیست؛ بلکه کوشیده‌ایم این افسانه‌ها را دست‌مایه‌ای کنیم برای شناخت و طبقه‌بندی انواع شخصیت در نمایش. به‌این‌ترتیب، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان شناخت و خلق شخصیت، به‌فراخور موضوع و هدف،‌ از میان این شخصیت‌ها دست به انتخاب بزنند یا اینکه به‌شیوه‌ای تلفیقی، شخصیتی را بپرورانند؛ به‌طوری که در نهایت، شخصیت‌هایی متنوع و کارآمد خلق کنند و اثری هوشمندانه‌تر پدید بیاورند.

فیلسوف قلب (داستان زندگی پرفراز و نشیب سورن کیرکگور)

  • 280,000 تومان

وقتی تنها رابطه عاشقانه سورن کیرکگور با نامزدش به‌هم خورد، او نوشت: «رابطه عاشقانه همیشه سازنده است، چرا که معنای هستی ما است.» روش فلسفی کیرکگور این بود که از درون خود به زندگی نگاه کند و بیش از هر فیلسوف دیگری زندگی‌اش را با فلسفه درآمیخت. او بت‌شکنی رمانتیک بود، که شتابناک زیست و در جوانی مرد؛ اما زندگی کوتاهش سوار بر قطار پرپیچ و خم واژه‌ها و ایده‌ها گذشت. این کتاب داستان زندگی کیرکگور را در جست‌و‌جوی پاسخی برای «مسئله‌ی هستی» دنبال می‌کند. مسئله‌ای که هم او را به حرکت وامی‌دارد و هم او را آزار می‌‌دهد، او را پس می‌کشد و به جلو سوق می‌دهد: همان‌طور که در حین حرکت قطار نمی‌توانیم از آن پیاده شویم، برای تأمل در معنا‌ی زندگی نیز نمی‌توانیم از آن فاصله بگیریم. این زندگی‌نامه، زندگی‌ کیرکگور را از فاصله دور و از منظر کسی که از زندگی او آگاه است شرح نمی‌دهد، بلکه در سفرش با او همراه می‌شود و در تردیدهایش به او می‌پیوندد.

فیلسوف‌ها و دیوانه‌ها (داستان رویارویی زیگموند فروید و مارتین هایدگر) نمایش‌نامه‌ای کوتاه در 3 پرده روشن‌داشتی از اندیشه‌های زیگموند فروید مارتین هایدگر و مدارد باس

  • 190,000 تومان

این کتاب کندوکاوی است خلاقانه درباره‌ فلسفه و دیوانگی در بافت مواجهه‌ انتقادی هستی‌شناسی پدیدارشناختی‌ هایدگر با روان‌کاوی فرویدی. متن حاضر شامل نمایش‌نامه‌ای می‌شود که در آن هایدگر، پس از فروپاشی روانی، به‌دست دکتر مدارد باس تحت روان‌کاوی قرار می‌گیرد. باس اساسا میان دو غول اندیشه گرفتار آمده است: بیمارش هایدگر که او را به چالش می‌کشد تا از روان‌کاوی سنتی فروید فراتر برود، و مرداش فروید که در مقام مشاوری «شبح‌گون» در تسهیل بهبود هایدگر ایفای نقش می‌کند.

پرفورمنس (1 مقدمه انتقادی)

  • 350,000 تومان

اغلب درست در عرصه‌ پست مدرن بوده است که مسائل مدرنیسم در هنرهای دیگر به وجود آمده‌اند. بنابراین، از بسیاری جهات این رقص پست مدرن است که به‌عنوان هنر مدرنیست عمل می‌کند.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1