طرح نو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند
  • همراه با تخفیف
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 221,000 تومان
گسلی میان خود واقعی و خود آرمانی
  • همراه با تخفیف
  • 325,000 تومان
  • با تخفیف: 276,250 تومان
انسان غیرعقلانی (پژوهشی در باب فلسفه اگزیستانسیال)
  • همراه با تخفیف
بیهودگی معنی یا معنی بیهوده
  • همراه با تخفیف
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 76,500 تومان
پرسش‌های بزرگ فلسفه و فیزیک
  • همراه با تخفیف
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 212,500 تومان
اخلاقی زیستن (در 1 دنیای به هم پیوسته)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
پساحقیقت
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
احترام به حقیقت (جهل عامدانه در عصر اینترنت)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
خود فروید چه گفت (بازسازی گاه‌شناسانه نظریه ذهن فروید به پیوست مقاله سرکوب)
  • همراه با تخفیف
فلسفه نیچه
  • 138,000 تومان
  • با تخفیف: 138,000 تومان
حقوق بشر
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
تئوری‌های توطئه و مردمی که آنها را باور می‌کنند
  • همراه با تخفیف

فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند

  • 260,000 تومان

ما که هستیم؟ ماهیت این دنیا چیست؟ چه کسی مقام انسانی ما را به ما اعطاء کرده است؟ آیا این مقام از جانب خداوند به ما اعطاء شده است؟ آیا باید این مقام را در دنیا بیابیم؟ یا که باید خودِ ما انسان‌ها این مقام را برای خودمان بسازیم؟ آیا این دنیا یک ارگانیسم است؟ آیا این دنیا یک ماشین است؟ اگر این دنیا را یک ارگانیسم تلقی کنیم پس حتماً ما انسان‌ها والاترین بخشِ آن هستیم. اما آیا واقعاً حق داریم این‌طور فکر کنیم؟ اگر این دنیا را یک ماشین تلقی کنیم، پس حتماً ما انسان‌ها ماشین‌های زیست‌شناختی پیچیده‌ای هستیم که تابع همان قوانین فیزیکی‌ای هستیم که بر همۀ جهان طبیعی حاکم است. اما چنین نگرشی چه پیامدهایی برای ما دارد؟ مایکل روس در این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده از اگزیستانسیالیسم و داروینیسم اثبات کرد که فقط این دیدگاه که دنیا ماشین است می‌تواند پیچیدگی‌های وجود انسان را کاملاً درک کند و توضیح دهد. پس واقعاً فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند.

گسلی میان خود واقعی و خود آرمانی

  • 325,000 تومان

بیشتر ما در طول زندگی، خودهای اخلاقی متفاوتی را «محک می‌زنیم» و خودانگاره اخلاقی‌مان در آن مقطع زمانی خاص، احتمالاً ناقص است. مشکلات و نگرش‌های اخلاقی متفاوت در مرحله‌های گوناگون برای ما اهمیت می‌یابند؛ مثلاً شاید شخصی یک‌باره خود را در محیط اخلاقیِ ناشناخته‌ای بیابد یا شاید چیزهایی در خودش کشف کند که پیش‌تر از آنها بی‌خبر بوده است؛ شاید صرفاً متوجه شود که هویت اخلاقی فعلی‌اش را بیش از حد بزرگ کرده است؛ خصوصاً اگر این هویت را بدون تأمل و تحتِ فشار خارجی اختیار کرده باشد. ما در پاسخ به دگرگونی‌هایی که در خودانگاره، موقعیت‌ها و محیط‌های اجتماعی و فیزیکی‌مان روی می‌دهد، همواره مشغول اصلاح و بزرگ کردن هویت‌های اخلاقیِ آرزومندانه‌مان هستیم.

انسان غیرعقلانی (پژوهشی در باب فلسفه اگزیستانسیال)

  • 345,000 تومان

بسیار کسان این کتاب را دقیق‌ترین تعریفی از فلسفۀ اگزیستانسیال می‌دانند که تاکنون به رشتۀ تحریر درآمده است. ویلیام برت با قلمی صریح و شیوا از دغدغه‌های قرن بیستم سخن می‌گوید: دوره‌ای که پیش از آن عدم عقلانیت و پوچی هرگز چنین در هم نتنیده بودند و هرگز خطری چنین ویرانگر وجود بشر را تهدید نکرده بود، وجودی که انسان حتی معنایش را نمی‌فهمد. انسان غیرعقلانی با پی‌گرفتن ریشه‌های اگزیستانسیالیسم در یونان باستان، عبرانیت، و مسیحیت آغاز می‌شود و به بازتابِ آن در هنر، ادبیات، موسیقی، و فلسفۀ روزگار حاضر می‌پردازد. جانِ کلام کتاب تبیین دیدگاه‌های نخستین و برجسته‌ترین اگزیستانسیالیست‌ها - کی‌یرکگور، نیچه، هایدگر، و سارتر - و از این رهگذر، ارائۀ تعریفی به‌غایت روشن و درخشان از اگزیستانسیالیسم و تأثیرگذاری آن است.

بیهودگی معنی یا معنی بیهوده

  • 90,000 تومان

پاول واتسلاویک، روان‌درمانگر و پیرو مکتب کنستروکتیویسم، در نوشتار پر از تمثیل و تصویرش به پژوهش در زمینۀ واقعیت‌ها و برداشت‌های ما می‌پردازد که بر پایۀ اطلاعات و داده‌های حسی بنا شده‌اند. او این باور همگانی و هم‌رأیی سطحی را در زمینۀ آنچه ظاهرا «واقعیت» نامیده می‌شود به چالش می‌کشد و آن را شکننده‌تر از نازک‌ترین لایۀ یخ می‌نامد. کتمان‌ناپذیر است که ارتباط ما با دنیا و آنچه در آن وجود دارد از راه اندام‌های حسی ما انجام می‌گیرد. ولی بنا بر نتایج پژوهش‌های فیزیولوژی اعصاب، اندام‌های حسی ما تصویری از واقعیت دنیا به ما نمی‌دهند. به‌عنوان نمونه آواهایی که در دنیای واقعی می‌شنویم و رنگ‌هایی که می‌بینیم، در دنیای خارج از ما اصلا وجود ندارد، بلکه این مغز ماست که امواج الکترومغناطیسی و صوتی را به آن‌گونه تعبیر می‌کند که ما می‌بینیم یا می‌شنویم.

پرسش‌های بزرگ فلسفه و فیزیک

  • 250,000 تومان

فیزیک در اعصار باستان کار خود را در مقام فلسفه آغاز کرد. راهش را از فلسفه جدا کرد و زندگی فکری خودش را بنا نهاد. اما در یافتن پاسخ برای پرسش‌های بزرگ، پرسش‌های بیشتری طرح کرد. و این پرسش‌های تازه علم فیزیک را به آغوش فلسفه بازگرداندند. چه کسی قرار است به این پرسش‌ها پاسخ دهد؟ فیلسوفان باید پاسخ دهند یا فیزیک‌دانان؟ جواب این است که فیلسوفان و (نه یا) فیزیک‌دانان. فلسفه بدون فیزیک خام است و فیزیک بدون فلسفه ژرفا ندارد. امروز پروژه‌ای که ارزش اندیشیدن دارد فیزیک و فلسفه است.

اخلاقی زیستن (در 1 دنیای به هم پیوسته)

  • 160,000 تومان

کتابی که پیش‌روی شماست، منتخبی است از جستارهای کوتاه تامل‌برانگیز درباره اخلاق کاربردی که پیتر سینگر، استاد اخلاق زیستی دانشگاه پرینستون، آن را به رشته تحریر درآورده و شامل تعدادی از محبوب‌ترین مقالات او از نگاه ژاپن‌تایمز، از ابتدای هزاره سوم تا اوسط سال 2020 است. این کتاب می‌تواند بستری عمومی را برای بسیاری از افراد فراهم آورد تا پیرامون مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی بحث و گفت‌و‌گو کنند. سینگر در هر جستار به برخی پرسش‌های چالش‌برانگیز می‌پردازد و در پی یافتن پاسخ‌هایی قانع‌کننده و درعین‌حال، ساده و عملی است. او در این نوشته‌ها می‌کوشد راهکارهایی را برای اخلاقی زیستن در دنیای پیچیده امروز ارائه کند.

پساحقیقت

  • 190,000 تومان

پساحقیقت صرفاً دروغ نیست. وقتی کسی به شما دروغ می‌گوید، می‌داند که کار بدی می‌کند و دانسته فریبتان می‌دهد، ولی برای آنکه حرف‌هایش را باور کنید، به شما احترام می‌گذارد. ولی در پساحقیقت، شخص دروغ می‌گوید، بی‌آنکه مسئولیت دروغ‌گویی‌اش را بپذیرد. زیرا برایش مهم نیست حرف‌هایش را باور کنید یا نکنید. آن‌قدر قدرتمند است که با دروغ‌هایش بر واقعیت سلطه می‌یابد، همچون سیاست‌مداری که از دروغ‌گویی خجالت نمی‌کشد و ابایی ندارد. پساحقیقت به پستی کشاندن حقیقت به‌وسیلۀ سیاست است. پیشافاشیسم است که مردم را آمادۀ سلطه‌پذیری و فرمانبری می‌کند. پساحقیقت تازگی ندارد. آنچه جدید است به‌کارگیری‌اش در رسانه‌های اجتماعی و جمعی است که قدرتش را صدچندان کرده. در چنین فضایی احساسات بر شواهد عینی می‌چربد. دنیایی ساخته می‌شود پر از «اخبار جعلی» که مردمانش گرفتار «قفس‌های اطلاعاتی» هستند. در دنیای پساحقیقت می‌بینیم که چطور خانه‌مان در آتش می‌سوزد و آبی برای فرونشاندنش نیست مگر آگاهی.

احترام به حقیقت (جهل عامدانه در عصر اینترنت)

  • 185,000 تومان

در سراسر تاریخ، انسان‌ها همواره دچار برخی بی‌خردی‌های افراط‌گونه بوده‌اند و عقایدی کم‌وبیش کج‌اندیشانه در سر داشته‌اند. در کتاب حاضر، پروفسور لی مک‌اینتایر، نشان می‌دهد که چگونه به دلیل حجم اطلاعات غلط، سرعت انتشار دیجیتال آنها و بهره‌کشی زیرکانه از ضعف شناختی ما از سوی افرادی که می‌خواهند برنامه‌های ایدئولوژیکی خود را پیش ببرند، به نقطه عطف جهل در عصر حاضر رسیده‌ایم. در «احترام به حقیقت: جهل عامدانه در عصر اینترنت»، لی مک‌اینتایر خواننده را به مبارزه در برابر این لغزش تدریجی به لبه پرتگاه حماقت فرا می‌خواند. نویسنده، با پیروی از سنت گالیله، از اهمیت به کار بردن روش‌های علمی آزمایش شده برای رسیدن به باورهای حقیقی حمایت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه بقای ما در آینده وابسته به دنیایی فراگیرتر و منطقی‌تر است.

خود فروید چه گفت (بازسازی گاه‌شناسانه نظریه ذهن فروید به پیوست مقاله سرکوب)

  • 235,000 تومان

فروید خود را در زمرۀ متفکرانی جای داده که زندگی‌مان را تغییر داده‌اند. ما حیات ذهنی انسان را از طریق زبان او می‌فهمیم. برای مثال، فهم عرفی باور دارد که انگیزه‌هایمان چه بسا غیر از آن چیزی باشند که به نظر می‌رسند، گرایش‌های ذاتی‌مان چه‌بسا بیانگر تاریخ باستانی‌مان باشند، و اینکه اگر از خواهش‌های درونی‌مان باخبر باشیم سلامت ذهنی‌مان را بهبود می‌بخشیم. اما در پشت چنین بیانات عملاً پیش‌پاافتاده‌ای یک نظریۀ بسیار پیچیده‌تر و لبریز از ریزه‌کاری خوابیده است. نظریۀ فروید یک ساختار است متشکل از اجزاءِ به‌دقت به‌هم چفت‌شده و به‌هم‌وابسته، ساختاری که بنیادی‌ترین سازه‌هایش را فروید جرح ‌و ‌تعدیل کرد، گسترش داد، بازنگری کرد، و آن‌ها را در بینشی هردَم پرداخته‌تر گنجانید. برای اینکه بدانیم خودِ فروید چه گفت باید به‌دقت ردّ فرایند کاری او و آن بینش روبه‌تکامل را پیگیری کنیم. کارِ کتاب حاضر همین است. این کتاب با پرداختن به یازده نوشتۀ نظری و اساسی فروید به ترتیب گاه‌شناسانه، ساختار نظام‌مندی را آشکار می‌کند که طی دورۀ کاری او به‌تدریج در شکل پیچیده‌ای تکامل پیدا کرد. کتاب حاضر هر استدلال را پیاده‌سازی و بازسازی می‌کند تا از دل اصل‌هایی که فروید اصل‌های بنیادی نامید نظریۀ او را به روشن‌ترین شکل ممکن بیان کند. آثار فروید، به‌رغم سبک گاه پرطمطراق و زبان گاه دشوارفهمشان، با ظرافت تراش خورده‌اند، و یک داستان تعریف می‌کنند – یک داستان جذاب و طنین‌انداز که حیات روانی را به همان گونه‌ای که زندگی‌اش می‌کنیم و نبضش را می‌یابیم بازآفرینی می‌کند.

فلسفه نیچه

  • 138,000 تومان

نیچه از دین نفرت ندارد بلکه از فراطبیعی‌باوری دین و زهدورزی بیزار است. طبق فراطبیعی‌باوری، آن جهان دیگر، جهانی طبیعی نیست، بلکه ضد جهان طبیعی است. زهدورزی این اعتقاد را به فراطبیعی‌باوری می‌افزاید که همه ارزش‌ها در آن جهان دیگر جا دارند و به همین سبب، جهان طبیعی هیچ ارزشی ندارد و به‌دردنخور است. شاید بگویید نیچه خداناباور است. بسیاری همین را می‌گویند. من ممعتقدم دقیق‌تر این است که بگوییم نیچه نظریه مسیحی - افلاطونی خدا را قبول ندارد تا این‌که بگوییم منکر وجود هر نوع امر الاهی است. خود نیچه به خداناباوری بسیار بدگمان است. او می‌گوید: خدای اخلاق‌مدار مسیحیت دفاع‌پذیر نیست و به همین سبب خداناباوری دفاع‌پذیر نیست - گویی انواع دیگری از خدا نمی‌تواند وجود داشته باشد. تمایز میان خداباوری و خداناباوری نیز اختراع مسیحیت است. مسیحیان می‌گویند: یا خدای ما یا هیچ خدایی...

حقوق بشر

  • 70,000 تومان

یکی از راه‌های به وجود آمدنِ حقوق بشر تصویب‌شدن در قالب قوانین ملّی و بین‌المللی است. اما بسیاری گفته‌اند که این نمی‌تواند یگانه راه باشد. اگر وجود حقوق بشر فقط به‌سببِ تصویب‌شدن باشد، دستیابی به این حقوق، مشروط می‌شود به توسعة سیاسيِ ملّی و بین‌المللی. بسیاری به دنبال راهی برای حمایت از این ایده بوده‌اند که حقوق بشر دارای ریشه‌های ژرف‌تری است و بیش از آنکه تابع مصوبات قانونی باشند، تابع تصمیمات انسانی‌اند. یک تقریر از این ایده این است که مردم با حقوقی زاده می‌شوند؛ حقوقی که می‌توان گفت برای انسان‌ها فطری یا ذاتی‌اند. یک راه برای اینکه شأنِ قانونيِ هنجارینی را بتوان حق ذاتی انسان دانست، این است که خداوند آن شأن را موهبت کرده باشد. اعلامیة استقلال ایالات متحد ادعا می‌کند که مردم از حق طبیعيِ حیات، حق طبیعيِ آزادی و حق طبیعی طلب شادکامی که «از سوی آفریدگارشان به آنها اعطا شده» برخوردارند. مطابق این نگرش، خداوند، یعنی قانون‌گذارِ برتر، پاره‌ای از حقوق بنیادین بشر را تصویب کرده است. حقوقی که نسبت دادن آن‌ها به فرمان الاهی پذیرفتنی باشد باید بسیار عام و انتزاعی باشند تا بتوانند طی هزاران سال تاریخ بشر، و نه‌فقط در قرون اخیر، اِعمال شوند. اما حقوق بشر معاصر حقوقی معین‌اند، و بسیاری از این حقوق، برای نهادهای معاصر پیش‌بینی شده‌اند. حتی اگر انسان‌ها با حقوق طبیعيِ خدادادی زاده شوند، باز باید توضیح داد که چگونه می‌توان از آن حقوق کلی و انتزاعيِ خدادادی، به حقوق معینی رسید که در اعلامیه‌ها و معاهدات معاصر آمده‌اند؟

تئوری‌های توطئه و مردمی که آنها را باور می‌کنند

  • 190,000 تومان

تئوری‌های توطئه بخشی از شرایط زندگی انسانی هستند و با توجه به تعداد و تنوع بالای آنها، احتمال زیادی دارد که همة ما به یک یا چند تئوری توطئه باور داشته باشیم. حتی اگر از این بابت احساس نگرانی نکنیم، یک دلیل عمده وجود دارد که بررسی آنها را ضروری می‌سازد: ما باید با تئوری‌های توطئه و افرادی که آنها را باور می‌کنند زندگی کنیم و منطقی است که انتظار داشته باشیم برخی تئوری‌ها، باورمندان را وادار به اقدام کنند. تئوری‌های توطئه معمولاً با نوعی یقین و پاسخِ مطلق همراه‌اند که به مذاقِ ذهن‌های ساده‌انگار و ابهام‌گریز، بسیار دل‌نشین و خوشایند می‌آیند. به‌طور قطع بسیاری از توطئه‌ها فقط زاییدة ذهن افرادند اما صِرفِ زیر سؤال بردن همة تئوری‌ها، کار درستی نیست. شوربختانه بسیاری از مطالعاتی که تاکنون در مورد تئوری‌های توطئه انجام گرفته‌اند چیزی جز دنبال کردنِ خطوط ایدئولوژیک نبوده‌اند و برچسب «تئوریسین توطئه» تبدیل به برچسبی برای شیطان‌نمایيِ مخالفان سیاسی یا ایدئولوژیک و درعین‌حال، عاقل و باهوش جلوه دادنِ خود شده است. اما واقعیت این است که مراجع معرفتيِ ما همیشه درست نمی‌گویند و نمی‌توان هر چیزی را که به عنوان تئوری توطئه برچسب‌گذاری می‌شود به‌سادگی نادیده گرفت. تاریخ بشر به ما می‌گوید که برخی انسان‌های قدرتمند واقعاً مرتکب توطئه‌هایی می‌شوند. واترگیت، ماجرای دریفوس، سرنگونی دکتر مصدق و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهند که توطئه‌هایی در عالم واقع رخ می‌دهند. اساساً راز تداوم تئوری‌های توطئه این است که نسبتی با واقعیت دارند. اگر یک تئوری توطئه کاملاً منتزع از واقعیت باشد دوام نمی‌آورد.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1