نمایشنامه و فیلم‌نامه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سابرینا (نمایش‌نامه)
  • 142,000 تومان
  • با تخفیف: 142,000 تومان
سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)
  • 212,000 تومان
  • با تخفیف: 212,000 تومان
فرزندان هراکلس (نمایش‌نامه)
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
آنتیگون (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
سرازیر در کوه مورگن (نمایش‌نامه)
  • 132,000 تومان
  • با تخفیف: 132,000 تومان
هملت (نمایش‌نامه)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
آخرین جلسه فروید (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
7 خفتگان (داستان نمایش‌نامه نقد و تفسیر)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
7 شاهدخت و ژویزل و درون (نمایش‌نامه)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
داستان داروتیا (اقتباسی از رمان میدل مارچ اثر جورج الیوت) نمایش‌نامه
محاکمه اندرسن‌ویل (نمایش‌نامه)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
سایه مرغ مگس‌خوار و 4 نمایش‌نامه دیگر
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

سابرینا (نمایش‌نامه)

  • 142,000 تومان

سابرینا فرچایلد، دختر رانندۀ شخصی خانوادۀ لارابی، پس از پنج سال کار و اقامت در پاریس به لانگ‌آیلند بازمی‌گردد. او در دیدار دوباره با این خانوادۀ ثروتمند در هیئت زنی تحصیل‌کرده، جذاب و پخته ظاهر می‌شود که به‌کلی با آنچه از او به خاطر دارند متفاوت است. طی مواجهه‌ و گفت‌وگوهای سابرینا با این افراد، عشقی عجیب و غیرمنتظره نیز میان او و لاینس، یکی از پسران خانواده، شکل می‌گیرد. ذکاوت و واقع‌بینی لاینس او را هم‌سنگ سابرینا قرار می‌دهد که با ورود به دنیای بزرگسالی دیگر به شناختی از خودش، خواسته‌هایش و جهان رسیده و باید در مورد سرنوشتش تصمیم بگیرد. «سابرینا» در سال 1953 در برادوی روی صحنه رفت و بیلی وایلدر را چنان شیفتۀ خود کرد که در نهایت با اقتباس از آن یکی از برجسته‌ترین کمدی‌های عاشقانۀ تاریخ سینما را ساخت. سادگی روایت، دیالوگ‌های هوشمندانه و پرهیز از کلیشه‌های آن دوران در به تصویر کشیدن تقابل‌های طبقاتی و جنسیتی متن تیلور را به اثری ماندگار بدل کرده است. ساموئل آلبرت تاننباوم، مشهور به ساموئل تیلور، از چهره‌های شاخص تئاتر برادوی و نویسندۀ برخی از برجسته‌ترین فیلم‌های دوران کلاسیک هالیوود، از جمله سرگیجۀ هیچکاک، است. تیلور برای همکاری در نگارش فیلم‌نامۀ سابرینا برندۀ جایزۀ گلدن‌گلوب و نامزد جایزۀ اسکار شد. نمایشنامۀ آوانتی و فیلم‌نامه‌های توپاز و سه نفر روی نیمکت از دیگر آثار شناخته‌شدۀ او هستند.

سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)

  • 212,000 تومان

«سیر طولانی روز در شب»، نمایشنامه خودزندگی‌نامه‌ای یوجین اونیل، استادانه‌ترین اثر اوست. این نمایشنامه را اولین‌بار انتشارات دانشگاه ییل در 1956 منتشر کرد و یک سال بعد برنده جایزه پولیتزر شد. هارولد بلوم درباره این کتاب می‌نویسد: «سیر طولانی روز در شب به اتفاق آرا شاهکار اونیل است... عشق میان اعضای خانواده خودش به زحمت در برابر زخم‌ها و آسیب‌های ازدواج، پدر و مادری و فرزندی تاب می‌آورد، چه رسد به اینکه بخواهد این زخم‌ها را تسکین دهد. این واقعیت هرگز تا این حد بی‌رحمانه و اثرگذار به تصویر کشیده نشده، آن هم با بیانی چنین قدرتمند که بعید است هیچ‌کداممان تلخی‌اش را هرگز فراموش کنیم.» اونیل سیر طولانی روز در شب را در 1940 نوشت اما نمایشنامه تا 1956، یعنی پس از مرگ نویسنده، روی صحنه نرفت. او در این نمایشنامه با شجاعت و بدون هیچ شرمی از زندگی واقعی خودش می‌نویسد. اثر او تلاشی ا‌ست غم‌بار برای درک خودش و خانواده‌اش و، همان‌طور که اونیل در تقدیم‌نامه کتاب اشاره کرده، «این نمایشنامه‌ را که درباره اندوهی کهنه است با اشک و خون نوشته‌ام». هیچ‌کدوممون در برابر بلاهایی که زندگی سرمون آورده کاری از دستمون برنمی‌آد. آدم اصلاً نمی‌فهمه کِی اون بلاها سرش می‌آن، وقتی هم که می‌آن سراغش باعث می‌شن آدم سرش به چیزهای دیگه گرم بشه تا اینکه بالاخره یادش بره چی می‌خواست بشه و خود واقعیش رو برای همیشه فراموش می‌کنه. (بریده‌ای از نمایشنامه)

فرزندان هراکلس (نمایش‌نامه)

  • 82,000 تومان

«فرزندان هراکلس» که در حدود 430 پیش از میلاد بر صحنه رفته، یکی از نمایشنامه‌های کمتر شناخته‌شده اوریپید است. این تراژدیِ تبعیدِ تأثیرگذار و پیچیده، حول مادر و فرزندان هراکلس و کوشش آنان در جهت یافتن پناهگاهی برای رهایی از آزار سپاهیان پادشاه بی‌رحم آرگوس و دفاع آتنی‌ها از این پناهجویان می‌گردد. اوریپید در این درامِ فریادخواهی، مخاطب خود را بر آن می‌دارد تا به مسائل اساسی در باب رفتار اخلاقی، سیاست و قانون بیندیشد، مسائلی همچون رفتار مناسب با پناهندگان سیاسی و اسیران جنگی، و کشمکش همیشگی میان کردار اخلاقی و استفاده آزادانه از قدرت. موضوعاتی که هنوز هم در جهان امروز، تازه و مورد توجه‌اند و پرداختن به آنها ضروری است.

آنتیگون (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

داستان این نمایشنامه در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، در برلین در آوریل سال 1945 آغاز می‌شود. در آن زمان، حلق‌آویز کردن فراریان، نوجوانان ترسیده از جنگ و سربازان فراری از تیرهای برق خیابان‌های شهر برلین امری غیرمعمول نبود. اگر کسی هم جرئت می‌کرد تا به جسد کسان خودش نزدیک شود، بلافاصله و در همان‌جا، هدف گلوله قرار می‌گرفت. «آنتیگون» برشت بر اساس ترجمه هولدرلین از «آنتیگونه» سوفوکل، نمونه باشکوهی از هنر کپی‌برداری اوست؛ وفادار در سبک و متفاوت در طراحی. «معمولا اقتباس کاری تحقیرآمیز قلمداد می‌شود؛ اما لازم است که خودمان را از زیر بار این تحقیر رها کنیم. اقتباس نه فقط کاری نازل یا شرم‌آور نیست، بلکه یک هنر است؛ هنری دقیق. به عبارت روشن‌تر، باید از «اقتباس» هنر ساخت و این کار را به شکلی انجام داد که نه کاری روزمره و عادی به نظر برسد و نه امری دشوار و غیرممکن.»

سرازیر در کوه مورگن (نمایش‌نامه)

  • 132,000 تومان

آرتور میلر، یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویسان آمریکا، چیرده‌دستانه نمایشی می‌سازد از عشق، خیانت و عطش سیری‌ناپذیرِ رسیدن به سر حدات میل و تجربۀ انسانی. لایمَن فِلت مردی فعال و سرزنده است که همه‌چیز دارد: کسب‌وکار موفق بیمه، شهرتِ شاعر، فرزندانی که او را می‌ستایند و دو زنی که مدعی‌اند همسرش هستند. تئو، زنی تودار و محافظه‌کار، با لیای مستقل و خودرأی در بیمارستانی ملاقات می‌کنند که لایمن بعد از تصادف ماشینش در آن بستری شده. حادثه‌ حین رانندگی او در برف و بوران شدید در کوه مورگَن اتفاق افتاده است. زن‌ها از دوهمسریِ لایمن شوکه شده‌اند و او در تلاش برای توجیه کارش ملغمه‌ای از حقایق تلخ و خاطرات دردناک را مطرح می‌کند و در این میان پای دخترش، بهترین دوستش و حتی پرستاری که از او مراقب می‌کند هم به ماجرا باز می‌شود.

هملت (نمایش‌نامه)

  • 175,000 تومان

نمایشنامه هملت اگر بهترین اثر شکسپیر نباشد، دست کم معروف‌ترین اثر اوست که از زمان نگارش تا به حال شهرت و تأثیر خود را حفظ کرده است. این شهرت نه به خاطر موضوع نمایش بلکه بیشتر به خاطر شخصیت خود هملت است. تجربه معماگونه او از زندگی چنان جهان‌شمول و آشناست که هر کسی که نمایشنامه را بخواند با دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های او همزادپنداری می‌کند. در تعریفی به ظاهر بدیهی، هملت اندیشمند و انسان است ولی منتقدان او را به تعلل و تردید و انفعال متهم کرده‌اند، اما کدام انسان خردمندی است که در زندگی این‌گونه نباشد؟ گفته می‌شود هملت نمی‌تواند تصمیم بگیرد اما آنچه نسل اندر نسل از تماشاگر تا خواننده را به هملت جلب کرده این است که نمی‌توان نتیجه‌ای نهایی از نمایشنامه و شخصیت هملت گرفت که اصلا درباره چیست. زیرا موقعیت‌ها و شخصیت‌های این نمایشنامه را مردمان بسیاری در طول تاریخ چهارصدساله آن به اشکال مختلف دیده و تفسیر کرده‌اند. مانند شخصیت‌های واقعی در زندگی که مثل هملت و دیگر شخصیت‌های این نمایشنامه مدام در حال دگرگونی‌اند ولی اغلب معمایشان ماندگار است.

آخرین جلسه فروید (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

«آخرین جلسه فروید» اقتباسی است از کتاب «پرسشی پیرامون خدا» نوشته دکتر آرماند. ام. نیکولی جونیور. ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم این ماجرا اتفاق افتاده است. روزی روزگاری این دو (زیگموند فروید و سی. اس. لوئیس) که بر روی این کره خاکی قدم زده‌اند، با هم زیر سقفی در لندن دیدار کرده و به مناظره نشسته‌اند. بسیاری از مطالب که در قالب دیالوگ در این نمایشنامه نوشته شده است حقیقت دارند، با این وجود نمی‌توان این نمایشنامه را در زمره تئاتر مستند قرار داد. تنها می‌دانیم در این نمایشنامه حقیقت‌های فراوانی از زندگی و تفکر این دو به تصویر کشیده می‌شود. آنها پیرامون مسائل مهمی از قبیل وجود خدا، عشق و معنای زندگی صحبت می‌کنند آن هم درست چند روز قبل از اینکه فروید این جهان را برای همیشه ترک کند.

7 خفتگان (داستان نمایش‌نامه نقد و تفسیر)

  • 95,000 تومان

نمایشنامۀ «هفت خفتگان» اولین اقتباس قرن‌بیستمی از داستان اصحاب‌ کهف یا غارنشینان، نوشته به سال 1919 است. آرتور کینگزلی پورتر، این کاوش‌گر باستان‌شناس و بی‌قرار آتش به جان گرفتۀ هنر، یکی از هفت خفته - مالکوس - را پس از سیصد و اندی سال از خواب گران بیدار می‌کند، درحالی‌که مالکوس بر این گمان است که حدود یک روز خفته است. او به قصد تهیّه آذوقه برای خود و غارنشینان راهی شهر افسوس می‌شود؛ به شهری کاملا تغییریافته و غریب! بیگانه‌ای در سرزمینی غریب؛ ماهی خارج آب! او گمان می‌کند که به جنون مبتلا شده است. پزشکی می‌یابد تا او را دریابد. آیا واقعا عقل از سرش پریده است؟ آیا واقعا دیوانه است؟ یا اینکه…

7 شاهدخت و ژویزل و درون (نمایش‌نامه)

  • 120,000 تومان

من، پیرمرد بینوای بیچاره، اینجام، دو قدمی در خونه‌شون، و همه خوشبختی کوچیک‌شون تو مشت‌های فرسوده منه و از ترس تباه شدن این خوشبختی جرئت بازکردن مشتمو ندارم.

داستان داروتیا (اقتباسی از رمان میدل مارچ اثر جورج الیوت) نمایش‌نامه

  • 160,000 تومان

چیز‌هایی هست که آدم فقط یه بار تجربه می‌کنه و بعد می‌دونه که بهترین تجربه زندگیشو از سر گذرونده. من در حالی تجربه‌ش کردم که هنوز خیلی جوونم، همین. تو زندگیم، چیزی که بیشتر از هر چیز دیگه‌ای اهمیت داره سرتاپا ممنوعه برام، به خاطر غرور و شرافتم. البته من مثل کسی به زندگی ادامه می‌دم که توی خیالش بهشتو دیده.

محاکمه اندرسن‌ویل (نمایش‌نامه)

  • 120,000 تومان

* گزاف می‌گویید سرهنگ- گزاف! از کسانی که در این سالن هستند بپرسید. بپرسید که اگر در جایگاه من بودند آیا می‌توانستند کاری متفاوت بکنند- بپرسید. شما همه از فاتحان هستید و برای مغلوبان اخلاقیات جعل می‌کنید. - بله! اخلاقیات را فاتح وضع می‌کند، زیرا مغلوب توان چنین کاری را ندارد. * و من تف می‌کنم به این اخلاقیات!

سایه مرغ مگس‌خوار و 4 نمایش‌نامه دیگر

  • 250,000 تومان

آثول فوگارد نمایش‌نامه‌نویس سرشناس دنیای تئاتر در سال 2011 جایزه تونی را، برای یک عمر دست‌آورد هنری دریافت کرد. فوگارد نمایش‌نامه‌نویسی است که درگیر با مسائل اجتماعی و فرهنگی کشورش، آفریقای جنوبی است و سال‌هاست با نگاهی موشکافانه سیاست‌های دولت‌مردان کشورش را از ورای طرح یک داستان نقد می‌کند. البته که او خودش را داستان‌سرا می‌داند، نه یک جزوه‌نویس سیاسی. از نگاه او استیصال انسانی جوهر واقعی تئاتر است و هنرمندان تئاتر از درد و ناامیدی انسان صحبت می‌کنند. او در یک سخنرانی در دانشگاه کیپ‌تاون در سال 2010 می‌گوید که «موضوع درام همیشه افراد ناامید بوده است». وی نوشتن را ناشی از نوعی فشار روانی بر ذهن خودش می‌داند، و در این باره می‌گوید: «زمانی که رویداد بیرونی با واقعیت درونی منطبق شود، آنگاه است که شعر صحنه اتفاق می‌افتد». او هم آن‌گونه که از ساختارهای پیرامونی خود تاثیر گرفته است، خود نیز توانسته تاثیر بسزایی بر روی فضای فرهنگی و اجتماعی کشورش بگذارد.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1