روانشناسی شناختی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پنجره‌های کوچک به‌سوی هنردرمانی (رهنمودهایی برای درمانگران)
ذهن‌آگاهی پذیرش و روان‌شناسی مثبت (7 بنیان بهزیستی)
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای اضطراب
  • 270,000 تومان
  • با تخفیف: 270,000 تومان
هرگز کافی نیست (اعتیاد از دیدگاه علم اعصاب در بستر تجربه واقعی)
اعتیاد
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
افسردگی و اختلال دوقطبی
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
اسکیزوفرنی
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
اختلال‌های خواب
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
زخم زدن و آسیب به خود
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)
  • 215,000 تومان
  • با تخفیف: 215,000 تومان
50 راهبرد برای تقویت رشد شناختی در کلاس
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان

پنجره‌های کوچک به‌سوی هنردرمانی (رهنمودهایی برای درمانگران)

  • 95,000 تومان

تجربه آفرینش هنری به مراجع فرصت می‌دهد تا ناراحتی‌ها و نگرانی‌های خود را در قالب تصویر‏، رنگ، طرح و نظایر آن به ما نشان دهد. از این‌رو، با تمرکز و تفکر در اثر خلق‌شده می‌توانیم از هراس‌ها و اضطراب‌های مراجع آگاه شویم و آنها را به اتفاق مراجع نسبت به موقعیت‌ها‏، اشخاص، پدیده‌ها و با هر جنبه مشخصی از محیط درون و بیرون از او پی ببریم. آفرینش هنری، بیان غیرکلامی و بازتابی از احساسات ناخودآگاه مراجع است. در این کتاب، مهارت‌هایی مطرح شده است که خوانندگان و همکاران محترم با مطالعه آن می‌توانند با شروع یک رابطه درمانی نحوه راه یافتن به درون مراجع، حرکت به‌سوی درمان و خاتمه درمان با استفاده از آفرینش هنری آشنا شوند.

ذهن‌آگاهی پذیرش و روان‌شناسی مثبت (7 بنیان بهزیستی)

  • 375,000 تومان

مولفان در این کتاب با مهارت و تسلطی سزاوار، قدر مشترک یا بنیان بهزیستی و ارتقای سلامت روانی را با توجه به رویکردهای مختلف یکپارچه‌‌سازی کرده‌اند. بنیان‌های شکوفایی، ذهن‌آگاهی، عشق و شرایط انسانی، شفقت به خود، عمل متعهدانه مداخلات مثبت، پذیرش احساس گناه، علم معنی و ارزش‌های سازگارانه، پرورش نوابغ و گفت‌و‌گوی اصیل از جمله مباحث است که در این اثر به طرزی خلاقانه مورد کنکاش قرار می‌گیرد. مطالعه کتاب نه‌تنها برای روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مدد‌کاران و مشاوران، بلکه برای عموم کسانی که به مباحث سلامت روان و ارتقای آن‌ علاقه‌مند هستند، بسیار مفید خواهد بود.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای اضطراب

  • 270,000 تومان

امروزه اضطراب در انواع مختلف آن یکی از رایج‌ترین چالش‌های سلامت روان است. در این کتاب، اصول و مفاهیم استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد با اضطراب از طریق مثال‌ها و داستان‌های موردی بالینی توضیح داده می‌شود. از طریق اصول «تصویر بزرگ» و تکنیک‌های خاص، عملی و بالینی، شما به دیدگاه‌ها و ابزار‌‌های جدیدی آشنا خواهید شد که می‌توانید فورا در عمل بالینی خود، صرف‌نظر از جهت‌گیری نظری خود،‌ ادغام کنید. کاربرگ‌ها به شما فرصت‌هایی می‌دهند تا تجربیات خود را با مفاهیم و تمرین‌ها پردازش کنید. علاوه بر این، می‌توانید جزوه‌هایی به مراجعان خود بدهید تا به آنها کمک کنید تا اختلال اضطراب فراگیر، پانیک،‌ اضطراب سلامت،‌ اختلالات وسواس فکری عملی، تروما، و انواع دیگر مسائل مربوط به اضطراب را درک کنند و با آنها مقابله کنند.

هرگز کافی نیست (اعتیاد از دیدگاه علم اعصاب در بستر تجربه واقعی)

  • 180,000 تومان

شاید مهم‌ترین و سخت‌ترین عارضه سلامتی بشر در سطح جهان مصرف مواد مخدر باشد به‌طوری که از هر پنج نفر بالای چهارده سال یک نفر دست به گریبان است. این مشکل روانی اجتماعی از نظر مالی و اقتصادی هم هزینه‌های بسیار بالایی برای جوامع و خانواده‌‌ها دارد. از لحاظ درمانی هم اعتیاد با سختی‌‌ها و پیچیدگی‌هایی همراه است چراکه این اختلال (بیماری) به‌شدت به درمان‌های مختلف مقاوم است تا جایی که طبق خوش‌بینانه‌‌ترین برآوردها از سوی متخصصان، حداکثر 10 درصد از مصرف‌کنندگان مواد می‌توانند در ترک کردن و پاک ماندن موفق شوند. کتاب «هرگز کافی نیست» بررسی اعتیاد ازدیدگاه علوم اعصاب است که مصرف‌کننده پاک‌شده‌ای آن‌ را نوشته و خود پس از ترک مصرف مواد تحصیلاتش را در رشته علوم اعصاب ادامه داده و اینک در یک بستر تجربه واقعی و علمی، جنبه‌‌های مختلف این مشکل پیچیده را با خوانندگان علاقه‌مند در میان گذاشته است. نویسنده به‌خوبی نشان می‌‌دهد که به‌رغم چشم‌انداز ناامیدکننده اعتیاد از حیث آماری،‌ دلایل بسیاری برای خوش‌بینی و امید وجود دارد چراکه در نهایت اصول کلی حاکم بر فعالیت‌های مغز در اعتیاد هم دخیل‌اند و ظرفیت یادگیری و انطباق مغز بی‌نهایت است و می‌توان از این ظرفیت سرشار و بی‌نظیر برای رفع و برطرف کردن میل سیری‌ناپذیر به مصرف مواد به‌طور مطلوب استفاده برد.

اعتیاد

  • 125,000 تومان

اعتیاد دقیقا چیست و آیا نوعی شکست اخلاقی است؟ آیا انتخابی بد است یا بیماری؟ نویسنده در این کتاب شیوه‌هایی را برمی‌شمارد که اعتیاد مستقیم و غیرمستقیم زندگی افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. نویسنده اعتیاد را پدیده‌ای پزشکی و رفتاری می‌داند و مصرف مواد مخدر و رفتارهای همبستۀ آن را در سطح اختلال وسواس نیز بررسی می‌کند. او در این کتاب شیوه‌های متنوع درمان انواع اعتیاد را نیز برمی‌شمارد.

افسردگی و اختلال دوقطبی

  • 120,000 تومان

چه چیز خلق‌وخوی معمول را تبدیل به اختلال می‌کند؟ ریشۀ این تغییر خلق چیست و آن را چگونه باید تعریف کرد و شناخت؟ افسردگی واقعاً و دقیقاً چیست؟ در اختلالات خلقی به شرایطی اشاره می‏کنیم که در آن خلق‏وخوی فرد بسیار متفاوت از مفهوم معمول «خلق‏وخوی طبیعی» است. اختلال دوقطبی و افسردگی در زمرۀ این حالات است که شرح آن را در این کتاب خواهید خواند.

اسکیزوفرنی

  • 135,000 تومان

اسکیزوفرنی تصویر جهانی ترسناک را به ذهن می‌آورد پر از واقعیت‌هایی عجیب‌ و معوج. اسکیزوفرنی اختلالی است که چه‌بسا بسیار ویرانگر هم باشد و آن‌قدر تاریخچۀ تیره‌وتاری دارد که حتی اسمش تن آدمی را می‌لرزاند. اما در چند دهۀ گذشته خورشید امید پیش روی بیماران و خانواده آنها طلوع کرده است؛ تحقیق دربارۀ اسکیزوفرنی رفته‌رفته پرده از علل و منشأ آن برمی‌دارد. کتاب پیش رو نیز در زمرۀ مطالعاتی است که به کار خوانندۀ علاقمند خواهد آمد.

اختلال‌های خواب

  • 145,000 تومان

خواب به اندازة غذا و آب مهم است. وقتی از خواب محروم می‌شویم، حافظه، عملکرد، خلق‌وخو و سلامت جسمی‌مان به مخاطره می‌افتد. نقش مهم خواب در زندگی‌مان را زمانی می‌فهمیم که متوجه ‌شویم یک‌سوم زندگی‌مان را در خواب می‌گذرانیم. در این کتاب الگوهای مختلف خواب و بی‌خوابی بررسی و راهکارهایی نیز در درمان اختلال بی‌خوابی ارائه می‌شود.

زخم زدن و آسیب به خود

  • 135,000 تومان

زخم زدن و آسیب رساندن به خود یکی از مؤلفه‌های اختلالات روانی است. نویسنده با ارزیابی دقیق این موضوع که آسیب زدن به خود اساساَ چیست و فرد چگونه مرتکب این کار می‌شود، برآن است که نسبت مشکلات روانی و آسیب زدن به خود را مشخص کند و نشان ‌دهد مؤلفه‌های چنین رفتارهایی چیست و درمان پیشگیرانۀ آنها چگونه ممکن می‌شود.

اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)

  • 215,000 تومان

- چرا ما ریاکاری دیگران را می‌بینیم اما ریاکاری خود را هرگز! – آیاهمه ما دروغگو هستیم یا به روایت‌هایی که تعریف می‌کنیم باور داریم؟ در این کتاب به اصلاح اشتباهاتی چون تعقیب‌های کیفری، شیوه‌های بازجویی، و تعارض منافع در علوم و خود-توجیهی و خودفریبی و ناهماهنگی شناختی پرداخته می‌شود. اکثر افراد وقتی با شواهدی روبرو می‌شوند که مرتکب اشتباه شده‌اند، نظر و عمل خود را تغییر نمی‌دهند، بلکه آن را با سماجتِ تمام توجیه می‌کنند که بارزترین نمونه آن سیاست‌مداران هستند. چرا که هر کدام از ما خطوط اخلاقی خود را ترسیم و توجیه می‌کنیم. خود-توجیهی اشتباهات، شخص را حقیر جلوه می‌دهد به‌طوری که تشخیص ریاکار برای دیگران آسان‌تر است تا خود ریاکار. از نتایج مخرب خود-توجیهی می‌توان به تشدید تعصب و انحراف، اغتشاش در حافظه، ایجاد تکبر و تداوم بی‌عدالتی و ایجاد اختلاف و دشمنی اشاره کرد. ناهماهنگی شناختی نیروی محرکه خود-توجیهی و برهم‌زننده آرامش، و در هر شرایطی آزاردهنده، چرا که دارای دو ایده متضاد است و لرزان بر لبه پوچی. کتاب «اشتباهاتی صورت گرفت» حاصل سال‌ها پژوهش روان‌شناسان اجتماعیِ نامداری چون کارول تاوریس و الیوت آرونسون است. کتابی بسیار خواندنی، آموختنی و تأثیرگذار.

وقتی اضطراب موجب عصبانیت شما می‌شود (مهارت‌های مدیریت خشم ناشی از اضطراب به کمک رفتاردرمانی شناختی)

  • 95,000 تومان

مسئولیت اضطراب و خشم‌تان را قبول کنید! آیا افرادی به شما می‌گویند که عصبانی به نظر می‌رسید؟ آیا مواردی هست که بر سر دیگران فریاد بزنید یا کار مخربی انجام داده باشید؟ سال‌های نوجوانی پرچالش است، از استرس مدرسه و نگرانی برای دانشکده گرفته تا ماجرای دوستی و بررسی حدود والدین. گاهی مواجهه با همه نگرانی‌ها، عدم قطعیت و موانع کار دشواری است. اگر اضطراب یا استرس موجب می‌شود آرامش‌تان را از دست بدهید، این کتاب مفید است. این راهنمای جالب که بر پایه رفتاردرمانی شناختی (CBT) است به شما کمک می‌کند تا با اضطرابی که دلیل خشم‌تان است، مواجه شوید و دوباره احساس طبیعی و سالمی داشته باشید. مهارت‌های مقابله‌ای که در این کتاب می‌آموزید به شما کمک می‌کند تا به‌جای آنکه سعی کنید با هیجانات منفی خود بجنگید یا آنها را نادیده بگیرید، آنها را بپذیرید و رفع کنید. همچنین، متوجه خواهید شد که چگونه «مغزتان را تربیت کنید» تا قبل از پاسخ مکث کرده و فکر کنید و در صورت مواجهه با مواردی که اضطراب و خشم شما را برمی‌انگیزند، به جای پریشانی آرامش را انتخاب کنید. اگر آمادگی دارید که مسئولیت هیجانات خود را بپذیرید و با تدبیر و اعتمادبه‌نفس زندگی کنید، این راهنمای دوستانه پشتیبان شما است!

50 راهبرد برای تقویت رشد شناختی در کلاس

  • 220,000 تومان

امروزه نیازهای نیروی کار به‌سرعت در حال تغییر است. در قرن بیستم، اگر کسی می‌توانست اطلاعات درست را حفظ کند و ارائه دهد، او را باهوش می‌دانستند. هم‌اکنون هر کسی کم‌وبیش با کمک فناوری مدرن می‌تواند اطلاعاتی درباره هر موضوعی را در عرض چند ثانیه جستجو کند. اما این اطلاعات تا چه اندازه قابل اعتماد یا معتبر است؟ کاربر چگونه و تا چه حد می‌تواند از آن مطمئن باشد و نهایت استفاده را از آن ببرد؟ کالای جدید و ارزشمند قرن بیست‌و‌یکم مهارت‌های تفکر پالایش‌یافته است. اهمیت مهارت‌های تفکر نقادانه بدیهی و رو به افزایش است و پرورش فرهنگ تفکر‌محور در تمام کلاس‌های درس ضرورت دارد و هر مربی و معلمی باید آن را به‌کار بگیرد. هدف کتاب حاضر ارائه راهبرد‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا کلاس خود را از کاربرد منفعل دانش به غوطه‌وری فعالی که باعث تقویت غرقگی شناختی و پردازش اطلاعات در سطح عمیق می‌شود، سوق دهید. کتاب «پنجاه راهبرد برای تقویت رشد شناختی در کلاس» به معلمان و مربیان یاری می‌رساند تا با اجرای دقیق راهبردهای آن، به سطوح بالایی از غوطه‌وری شناختی دانش‌آموزان و یادگیری عمیق آن دست یابند و تفکر نقادانه را در آموزش ایجاد کنند.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1