پتر هاندکه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دون ژوان (از زبان خودش)
  • 118,000 تومان
  • با تخفیف: 118,000 تومان
چنان ناکام که خالی از آرزو
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
کاسپار (نمایش‌نامه)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
اندوهی ورای رویاها
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
من در شبی تاریک از خانه خاموشم بیرون رفتم
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
از غم بال در آوردن
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
محاکمه (تجربه‌های کوتاه 36)
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
غیب‌گویی (تجربه‌های کوتاه 37) نمایش‌نامه
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
کاسپار (نمایش‌نامه)
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان
زن چپ‌دست
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
اتهام به خود (تجربه‌های کوتاه 9) نمایش‌نامه
  • 8,500 تومان
  • با تخفیف: 8,500 تومان
فروشنده دوره‌گرد
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان

دون ژوان (از زبان خودش)

  • 118,000 تومان

چیزی جز تسلی‌ناپذیری و اندوهش او را به حرکت وانمی‌داشت. اندوهش را به سرتاسر دنیا می‌پراکند. دون ژوان با اندوهش زندگی می‌کرد‏، مثل یک منبع نیرو. اندوهش بزرگ‌تر و فراتر از او بود. به تعبیری- و نه‌فقط به تعبیری- مسلح به آن، اگرچه خودش را به هیچ‌وجه نامیرا نمی‌دانست، ولی می‌دانست که آسیب‌ناپذیر است. اندوه چیزی بود که سرکشش می‌کرد و در عوض (یا به عبارت دقیق‌تر مرحله به مرحله) او را در برابر هر چیزی که پیش می‌آمد کاملا نفوذناپذیر می‌کرد، پذیرنده می‌کرد، پذیرنده می‌کرد، و در صورت لزوم نامرئی.

چنان ناکام که خالی از آرزو

  • 35,000 تومان

چنان ناکام که خالی از آرزو نه قضاوتی‌ست، نه یادبودی برای مادری، نه تصویری به کمال که نویسنده، و خواننده، بتوانند پس از به پایان رساندنش نفس راحتی بکشند، بلکه وصف زخمی‌ست باز و هولناک.

کاسپار (نمایش‌نامه)

  • 60,000 تومان

نمایش «کاسپار» از هر روایت داستانی اجتناب می‌کند. داستان نمایش کاملاً ساده است. ما به‌عنوان شخصیت اصلی مردی دلقک‌گونه را می‌بینیم که او هم مانند کاسپار هاورز واقعی فقط یک جمله را از حفظ دارد: «من می‌خواهم آن‌طوری باشم که یک کسی، یک وقتی آن‌طوری بوده است.» و این جمله تنها و اولین ملکیت کاسپار است.

اندوهی ورای رویاها

  • 25,000 تومان

در عنوان "اندوهی ورای رویاها" نوعی خشم نهفته است، که نه تنها متذکر مصیبتی است، بلکه فلاکتی را به ذهن متبادر می سازد که آن چنان تلخ است که هیچ افق روشنی را حتی برای آرزو کردن هم بر جای نمی گذارد. حتی "ولفرام ماسر" نیز هنگامی که از نقطه نظر روانکاوی اثر هاندکه را بررسی می کند می خواهد اعلام نماید که این کتاب در کلیتش یک دفاع روانشناسانه می باشد. راوی، فردی را خارج از مجموع محرومیت هایش خلق می کند و نهایتا نیز اجازه می دهد که او جانشین مادرش شود.

من در شبی تاریک از خانه خاموشم بیرون رفتم

  • 42,000 تومان

در زمانی که این داستان اتفاق افتاد، «تاکسهام» تقریبا از یادها رفته بود. بسیاری از ساکنان نزدیک سالزبروگ نمی‌دانستند که بگویند تاکسهام کجا واقع شده بود. برای عده‌ای دیگر، حتی اسم آن نامانوس به نظر می‌آمد. تاکسهام؟ بیر مینگهام؟ ناتینگهام؟ و در حقیقت اولین باشگاه فوتبال شهر یاد شده در بعد از جنگ «جنگل تاکسهام» نام داشت، تا این که از انتهای جدول رده‌بندی بالا آمد و نام جدیدی به او دادند، بعد، سال‌های سال، به همین نام بود و «اف. سی سالزبورگ» می‌شناختند..

از غم بال در آوردن

  • 17,000 تومان

حالا همدردی می‌توانست بدترین چیزی باشد که در کلامی یا نگاهی ابراز می‌شد. همدردها را یا پس می‌زدم یا دور می‌زدم. آخر نیاز داشتم حس کنم آنچه از سر می‌گذرانم فهم‌ناپذیر و ارتباط‌ناپذیر است؛ از این رو فقط وحشت معنی‌دار و واقعی به نظر می‌رسید. کسی اگر در موردش با من حرف می‌زد، دلتنگی‌ام عود می‌کرد، همه چیز دوباره غیرواقعی می‌شد. با این حال، بی‌هیچ دلیلی گاهی با آدم‌ها درباره خودکشی مادرم حرف می‌زدم، منتها چنان‌چه جرات می‌کردند حرفی می‌زدند، از کوره در می‌رفتم. آن‌چه واقعا از آن‌ها می‌خواستم این بود که موضوع را عوض کنند و به بهانه‌ای سربه‌سرم بگذارند...

محاکمه (تجربه‌های کوتاه 36)

  • 6,000 تومان

تجربه‌های کوتاه فرصتی کوتاهی است برای زمانه و جامعه‌ای که در آن کوتاه‌ترین فرصت‌ها و حوصله‌ها از آن مطالعه است. هدف از انتشار تجربه‌های کوتاه آن است که نسل جوان ما، ضمن آشنایی با ادبیات نمایشی و داستانی جهان، انس بیشتری با کتاب و میل فزون‌تری به مطالعه پیدا کند...

غیب‌گویی (تجربه‌های کوتاه 37) نمایش‌نامه

  • 6,000 تومان

تجربه‌های کوتاه فرصتی کوتاهی است برای زمانه و جامعه‌ای که در آن کوتاه‌ترین فرصت‌ها و حوصله‌ها از آن مطالعه است. هدف از انتشار تجربه‌های کوتاه آن است که نسل جوان ما، ضمن آشنایی با ادبیات نمایشی و داستانی جهان، انس بیشتری با کتاب و میل فزون‌تری به مطالعه پیدا کند...

کاسپار (نمایش‌نامه)

  • 14,000 تومان

کاسپار نمایش‌نامه‌ای پست مدرن است ملهم از سرگذشت مرموز کاسپار هاوزر، پسری آلمانی که با سر و وضعی غیرعادی در شهر پیدا می‌شود و از نامه‌ای که در دست دارد چنین برمی‌آید که از بدو تولد در مکانی تنگ و تاریک نگهداری می‌شده است. اشخاص مختلفی به تعلیم و تربیت او گمارده می‌شوند، اما آن‌ها بیش از آن‌که به او کمک کنند، به سلامت جسمی و روحی او لطمه می‌زنند. این نمایش‌نامه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان کسی را با حرف زدن به حرف زدن واداشت، از این‌رو می‌توان آن را شکنجه گفتاری نیز نامید.

زن چپ‌دست

  • 35,000 تومان

زن چپ‌دست اجتماعی‌ترین رمان هانتکه است. قصه تنهایی ناگزیر در جامعه‌ای است که افرادش با یکدیگر بیگانه‌اند. گریز از این بیگانگی تلاشی است عبث. در دنیایی شسته رفته با ساختمان‌های سر به فلک کشیده، فروشگاه‌های مدرن، انجمن‌های روشنفکری و انسان‌های شریف، هرکس در پیله‌ای که دور خود تنیده گرفتار است. مرد مکثی کرد و گفت: «از حالا به بعد باید مدتی طعم تنهایی رو بچشی.» زن: «تازگی‌ها همه منو تهدید می‌کنن.»

اتهام به خود (تجربه‌های کوتاه 9) نمایش‌نامه

  • 8,500 تومان

من به دنیا آمدم. من شدم. من هست شدم. من پدید آمدم. من رشد کردم. من متولد شدم. من در دفتر موالید ثبت شدم. من بزرگ شدم. من جنبیدم. من بخش‌هائی از بدن‌ام را جنباندم. من بدن‌ام را جنباندم. من در یک نقطه جنبیدم. من از جایم جنبیدم. من از جائی به جای دیگر جنبیدم. من باید می‌جنبیدم. من می‌توانستم بجنبم...

فروشنده دوره‌گرد

  • 50,000 تومان

پتر هاندکه (1942) یکی از بزرگ‌ترین نویسندگانِ ادبیاتِ آلمانی ‌زبان است. این نویسنده‌ اتریشی و برنده‌ جایزه‌ فرانتس کافکا در سالِ 2009 را یکی از آوانگاردهای بزرگ ادبیاتِ آلمانی ‌زبان می‌دانند و رمان‌هایش هم در ساختار، هم در انتخابِ موضوع از بداعت برخوردارند. هاندکه رمانِ فروشنده‌ دوره‌گرد را سالِ 1967 منتشر کرد، رمانی که براساسِ قواعدِ ژانرِ پلیسی و در استقبال از آثار ریموند چندلر نوشته شده اما فراتر از ژانر مذکور حرکت می‌کند. رمان داستانِ یک فروشنده است که شاهدِ جنایت است، مردی که می‌تواند ببیند و برای همین در هر لحظه و تکه‌ای از متن مخاطب با رازها و رمزهایی که او به آن‌ها اشاره می‌کند همراه می‌شود مگر کلید حلِ معما را بیابد. یک رمان درخشان و البته مهیج که قرار است خواننده‌ خود را غافلگیر کند... هاندکه نویسنده‌ فیلم‏نامه‌ مشهورِ برلین زیرِ بالِ فرشتگان است که ویم وندرس آن را کارگردانی کرد. همچنین داستانِ ترس دروازه‌بان از ضربه‌ پنالتی. پیش از این رمانِ محاکمه از او نیز با ترجمه‌ی آرزو اقبالی از آلمانی به فارسی منتشر شده بود و حال درکِ این رمان مخاطبانِ این نویسنده را با وجهِ دیگری از جهانِ او آشنا می‌کند. هاندکه در حوزه‌ فاشیسم نیز مطالعات و آثار مهمی دارد که جوایز معتبری را هم نصیب او کرده است.

1  2  صفحه‌ی 1