غلام حسین دولت آبادی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ساعدی و نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران و چند مقاله دیگر (نمایش‌نامه)
تشنه در خاک (مجموعه شعر)
  • 5,500 تومان
  • با تخفیف: 5,500 تومان
کارگران (نمایش‌نامه)
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
کمی خارج از فوکوس (نمایش‌نامه)
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان
قضیه اسرائیل یا تاریخ تبه‌کاری مدرن (خوانش برای 1 بازیگر در 16 بخش)
خانه خیابان مهر (سوداگری در 2 روایت) نمایش‌نامه
داستان اسف‌انگیز 1 صعود تبه‌کارانه به صحنه‌گردانی سرپرسی لورن و شرکا (نمایش‌نامه)
خنده پنهان (مطالعه‌ای در باب تاثیر متقابل زمینه‌های فکری مشروطه و نمایش غربی در ایران)

ساعدی و نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران و چند مقاله دیگر (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

جریان نمایش‌نامه نویسی متعهد در ایران با تاثیرپذیری از این سه نحله فکری و فلسفی به وجود آمد. آغازگران دو نمایشنامه نویسی بودند که در طول دهه‌های بعد به مهم‌ترین نمایشنامه نویسان ایران بدل شدند؛ غلامحسین ساعدی (1314 - 1364) و اکبر رادی. آن دو نخستین آثارشان را در نیمه دوم دهه 30 نوشتند و به این ترتیب پس 100 سال که از نگارش نخستین آثار فتحلی آخوندزاده می‌گذشت موفق شدند با وجود نقاط ضعف تکنیکی که در این آثار موجود بود نمایشنامه‌های قابل قبولی با اصول و تکنیک درام غربی بیافرینند که در آن‌ها نویسندگان، آینه‌ خود را به طرف اجتماع گرفته‌اند و شرایط سیاسی و اجتماعی را در آثارشان منعکس می‌کنند.

تشنه در خاک (مجموعه شعر)

  • 5,500 تومان

پروانه‌های دهان‌هاتان. پر می‌کشد. سپیدسپید. در هذیانی از دود و خنجر. در انزوای این شب مسموم. می‌گشاید لب. پرنده سنگی قلب‌هاتان. که پرطنین. می‌خواند پرنفس، گرم و خونین. برج دست‌هاتان. در جنگل تن‌ها. تا بی‌کران پیداست. می‌گشایید راه. تا معبر خورشید. تا ماه. می‌گشایید راه.

کارگران (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

یوسف: ما چند ساعته این‌جا منتظریم مستر ویلیام بیاد بیرون تا خواسته‌هامونو بهش بگیم. اما این‌جوری که معلومه اون نمی‌خواد بیاد بیرون و حرف ما رو بشنوه و به جاش نیروی نظامیش رو جلوی ما گذاشته تا به ما بفهمونه که اسلحه بیخ گوش همه ماهاس. خب با این شرایط ما چاره‌ای نداریم خواسته‌هامونو که بعد رای‌گیری سندیکا تصویب شده اعلام کنیم. چه مستر ویلیام بیاد چه نیاد. همین‌جا اعلام کنم که ما از لحظه‌ای که خواسته‌هامونو بگیم اونو شنیده شده فرض می‌گیریم. کاغذی از جیب خود بیرون می‌آورد و از روی کاغذ شروع می‌کند به خواندن.

کمی خارج از فوکوس (نمایش‌نامه)

  • 14,000 تومان

ناتالی: می‌تونستی کمکشون کنی. سهراب: من بهشون کمک می‌کردم. ازشون عکس می‌گرفتم. ناتالی: این چه جور کمکیه؟ سهراب: جمع‌آوری شواهد از یه جنگ نابرابر، نشون دادن واقعیت‌ها. اگه آدمایی مثل من نباشن، کی می‌فهمه تو جبهه‌ها چه خبره؟ چند قطره اشک از چشم ناتالی می‌آید. ناتالی دستمالی از کیفش درمی‌آورد. جمشید دل‌داری‌اش می‌دهد. جمشید: [با مهربانی] عزیزم... سکوت. سهراب: [به عصایش تکیه می‌کند و به سختی از جایش بلند می‌شود. رو به ما] کاش من هم می‌تونستم این‌جور گریه کنم. ولی نمی‌تونم. اگه نتونم احساسم رو کنترل کنم... چه جوری کارم رو انجام بدم؟ منم دلم می‌خواست همه اسلحه‌ها رو از بین ببرم، همه جنگا رو متوقف کنم و آدم‌ها رو نجات بدم. ولی نمی‌تونم. کار من نیست.

قضیه اسرائیل یا تاریخ تبه‌کاری مدرن (خوانش برای 1 بازیگر در 16 بخش)

  • 9,000 تومان

حمله‌های اسرائیل به غزه بارش مرگ بود. این حمله‌ها با بهانه واهی دفاع از خود، فقط جنایت جنگی نبود بلکه نسل‌کشی بود. این دقیقا همون نظری بود که بروکمان رئیس مجمع عمومی سازمان ملل داشت. اما اسرائیل طبق معمول به این کشیش باوجدان انگ ضد یهودی بودن زد. درسته که این اظهار نظر اولش در هیاهوی طرف‌دارهای اسرائیل اون‌طوری که باید شنیده نشد ولی کم‌کم صداها از همه طرف بلند شد. همه فهمیده بودن اسرائیل خطرناک‌ترین بمب‌ها رو روی سر یک و نیم میلیون آدمی که بیش‌ترشون کودک بودن و در شلوغ‌ترین جای جهان گیر افتاده بودن خالی کرده. آدم‌هایی که حتی جایی واسه پنهان شدن یا فرار نداشتن. انگار هولوکاست داشت زنده می‌شد و این‌بار سر از غزه درآورده بود. ولی تظاهرات‌های مردمی در جای جای دنیا باعث تکثیر واژه نسل‌کشی بین مردم شد. این واژه حتی سر از تظاهرات داخل اسرائیل هم درآورد. پلاکاردهای شد نسل‌کشی در شهرهای مختلف دنیا بالا رفت و همه خواهان خاتمه جنایت‌های اسرائیل شدن.

خانه خیابان مهر (سوداگری در 2 روایت) نمایش‌نامه

  • 18,000 تومان

کاش می‌شد خونه‌هامون حفظ می‌شد، اونایی که توشون بزرگ شدیم و یه عالمه خاطره خوب و بد ازشون داریم. [مکث. رو به ما] خونه خیابون مهر بالاخره فروخته شد. درست تو روزی که قرار بود هر دو خونه، یعنی خونه پدرشوهرم که ما توش می‌شستیم وخونه تکثیری همسایه‌شون تو بنگاه فروخته بشه، تکثیری طبق نقشه از پیش تعیین‌شده از فروش خونه منصرف شد اما پدرشوهرم که از نقشه ماهرانه بیگی و ضرغام و تکثیری خبر نداشت خونه‌ش رو فروخت. در واقع همه چی صوری بود و فقط قرار بود یه معامله انجام بشه و اون هم خونه اون بود و خریدار هم کسی نبود جز یکی از آدم‌های بیگی. اینا رو ما چند وقت بعد فهمیدیم. تکثیری با بیگی مشارکت کرد و دو واحد بزرگ گیرش اومد. تکثیری، بدون این که به سال‌ها همسایگی فکر کنه پدرشوهرشو تحریک کرد تا خونه‌ش رو بفروشه تا بیگی بتونه به راحتی سه تا خونه رو تجمیع کنه.

داستان اسف‌انگیز 1 صعود تبه‌کارانه به صحنه‌گردانی سرپرسی لورن و شرکا (نمایش‌نامه)

  • 18,000 تومان

ای شاهزاده‌های قاجاری! ای دوله‌ها و سلطنه‌ها و ملک‌ها! با شما هستم که من رو با این قزاق وحشی خون‌خوار تنها گذاشتید. شمایی که با هر تشری میدون رو برای این مردک رذل خالی کردید تا به وجیه‌المله بودنون آسیبی وارد نشه و فقط به این فکر کردید که تاریخ در آینده راجع به شما بگه چه مردان مودب و قابل احترامی بودند که پا روی مبادی اخلاق نگذاشتند. نه! تاریخ درباره‌تان خواهد گفت که شما مردان منفعلی بودید که در مقابل چشمانتون صعود تبه‌کارانه رضاخان رو دیدید و لب دوختید و دست به جلوگیری برنیاورید. ننگ بر شما!

خنده پنهان (مطالعه‌ای در باب تاثیر متقابل زمینه‌های فکری مشروطه و نمایش غربی در ایران)

  • 18,500 تومان

بعد از گذشت بیش از صد سال از ورود نمایش غربی به ایران با وجود پژوهش‌های گوناگونی صورت گرفته هنوز هم چرایی تاسیس این فرم هنری نوین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با درک این کاستی پژوهش حاضر بر آن است به این مهم بپردازد. این پژوهش قصد دارد که به دو پرسش بنیادین پاسخ دهد: 1- چگونه زمینه‌های فکری مشروطه باعص تاسیس نمایش کمدی غربی به عنوان یک فرم جدید در ایران شدند؟ 2 - چگونه و به چه میزان نمایش غربی این دوره بر گسترش زمینه‌های فکری مشروطه تاثیر گذاشت؟

صفحه‌ی 1