دیوید هیوم


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جستارهای زیبایی‌شناختی
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
رساله‌ای درباره طبیعت آدمی (کتاب دوم در باب انفعالات کتاب سوم در باب اخلاق)
رساله‌ای درباره طبیعت آدمی
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان

جستارهای زیبایی‌شناختی

  • 35,000 تومان

باریک‌اندیشی‌های دیوید هیوم ذهن هر جستجوگر تیزچشم اقلیم خود را بازتر می‌کند و به حیرت و تحسین وامی‌دارد. از جمله، می‌توان به آرا و نظراتش در باب هنر و زیبایی اشاره کرد. اما هیوم آرای زیبایی‌شناختی‌اش را در کتابی مستقل نظم و نسق نبخشیده و عرضه نکرده است. نظرات او را در این باب باید در جای جای آثارش یافت: در رساله‌ای در باب طبیعت بشری، در پژوهشی در باب فهم بشری، در پژوهشی در باب اصول اخلاق، در جستارهای اخلاقی، سیاسی، ادبی، و حتی در نامه‌های او. در مجموعه جستارها هشت جستار مستقل وجود دارد که کاملا به آرای زیبایی‌شناختی هیوم معطوف‌اند و، از قضا، برخی‌شان آوازه هیوم در زیبایی‌شناسی را رقم زده‌اند. کتابی که پیشاروی خواننده است برگردان این هشت جستار است. در میان این جستارهای هشت‌گانه، «در باب معیار ذوق» و «در باب تراژدی» بیش از دیگران شناخته شده‌اند، اما شش جستار دیگر نیز اهمیت بسیار دارند و سخت درخور پژوهش و وارسی‌اند؛ خاصه برای آن پژوهشگرانی که مطالعات هنر را منحصر در زیبایی‌شناسی فلسفی نمی‌دانند و به سایر شاخه‌های هنرپژوهی نظیر نقد هنری، روانشناسی هنر، تاریخ اجتماعی هنر، و جامعه‌شناسی هنر نیز عطف توجه دارند.

رساله‌ای درباره طبیعت آدمی (کتاب دوم در باب انفعالات کتاب سوم در باب اخلاق)

  • 58,000 تومان

به همان ترتیب که می‌توان ادراکات ذهن را به انطباعات و تصورات تقسیم کرد، خود انطباعات قابلیت قسم دیگری از تقسیم را دارند، یعنی انطباعات اولیه و انطباعات ثانویه. این تقسیم انطباعات معادل همان تقسیمی است که پیش از این مطرح کردم، یعنی تقسیم آن‌ها به انطباعات حس و انطباعات بازاندیشی.

رساله‌ای درباره طبیعت آدمی

  • 68,000 تومان

در نظر تمام کسانی که در فلسه و علوم تظاهر به کشف هرچیز جدیدی برای این عالم می‌کنند، چیزی معمول‌تر و طبیعی‌تر از این نیست که از مجرای خوار شمردن همه چیزهایی که پیش از ایشان عرضه شده است، تلویحا نظام خویش را تحسین کنند. در واقع، در حالی که اکثر فلاسفه و دانشمندان خود را با این قول راضی می‌سازند که ما هنوز در پاسخ به پرسش‌های مهمی که در محکمه عقل آدمی آشکار می‌شوند حیران و سرگردانیم، فقط اندکی از افراد با علومی که در نگاه اول چندان قابل قبول نیستند آشنایی دارند.

صفحه‌ی 1