امروزه زیبایی معماآمیز شده است. مناسک زیبایی همهگیر است، اما فرازمندی خود را از دست داده است و چیزی بیش از جنبهای از مصرفگرایی و بعد زیباییشناسانه سرمایهداری نیست. جنبههای برین و آشفتهکننده زیبایی راه به لذتها و «دوست داشتنها» (لایکها) تنانه داده و بهگونهای «برهنهنگاری» زیبایی رسیده است.
در این کتاب، بی یونگ چول هان، فیلسوف و نظریهپرداز فرهنگی نظریهی زیباییشناسی را برای دوران دیجیتالی ما جانی تازه میبخشد. دلمشغولیهای ما را با تمامی چیزهای جذاب و نرم، از مجسمههای جف کونس (جف کونز) و آیفون تا موبرداری برزیلی به پرسوجو میکشاند. با فراتر رفتن از واکنشهای سطحی به ویدئوها و الگوها و سبکهای رفتاری ویروسی و همهگیر، زیبایی را بازیابی میکند و نشان میدهد چهگونه خود را در قالب راستی و درستی، وسوسه و حتی فاجعه متجلی میکند.
این کندوکاو پردامنه و ژرف زیبایی که گذشته از زیباییشناسی، ملاحظات اخلاقی و سیاسی را هم دربرمیگیرد، برای علاقهمندان به نظریهی فرهنگی زیباییشناسی و فلسفه و رسانههای دیجیتالی گیرایی دارد.