ارسطو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در آسمان
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
شاعری (بوطیقا)
  • همراه با تخفیف
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 161,500 تومان
خطابه
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
بوطیقا (تراژدی)
  • 40,500 تومان
  • با تخفیف: 40,500 تومان
مابعدالطبیعه (ارسطو 3) 3 جلدی
  • 77,000 تومان
  • با تخفیف: 77,000 تومان
اخلاق نیکوماخوس (ارسطو 2) 3 جلدی
  • 77,000 تومان
  • با تخفیف: 77,000 تومان
سماع طبیعی (ارسطو 1) 3 جلدی
  • 76,000 تومان
  • با تخفیف: 76,000 تومان

در آسمان

  • 65,000 تومان

ارسطو بر آن است که موجودات از یک‌سو یا متحرک‌اند یا غیرمتحرک، و از سوی دیگر، یا مفارق‌اند یا غیرمفارق. علم به موجودات متحرک و غیرمفارق فیزیک یا علم طبیعت است؛ علم به موجودات غیرمتحرک و مفارق علم ریاضیات است، و علم به موجودات غیرمتحرک و غیرمفارق علم متافیزیک است. از جهت منطقی، می‌توان مورد چهارمی را هم ذکر کرد که در آن موجوداتی باشند متحرک و مفارق، چنین مواردی، در عالم واقع، غیرممکن است، زیرا نمی‌توان موجود متحرکی تصور کرد که جدا از ماده باشد. بنابراین، شمار طبقات علوم، درنهایت امر از این سه بیرون نیست...

شاعری (بوطیقا)

  • 190,000 تومان

کتاب شاعری (بوطیقا) نخستین اثر ارسطوست که بلاواسطه از زبان یونانی به فارسی ترجمه شده است با این امید که بتواند قرابت بیش از پیش با انتدیشه ارسطو را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. شاعری در جستجوی ارائه تفسیری دقیق از انواع شعر و ساختار و اجزای شعر والاست. ارسطو شعر را ابزار تقلید برای نمایش یا بازنمایی زندگی به واسطه شخصیت، احساس و کنش می‌داند. این کتاب تاثیرگذارترین اثر دنیای کلاسیک در حیطه نقد ادبی به شمار می‌رود.

خطابه

  • 85,000 تومان

تحقیق در خطابه در یونان در قرن پنجم قبل از میلاد آغاز شد. حکومت مردمی در آت و بعضی شهرهای دیگر بر این فرض نهاده بود که همه شهروندان در شرکت در حکومت خود حق و تکلیف یکسان دارند، و برای این که این حق و تکلیف را به نحوی کارآمد به جای آوردند نیاز داشتند که بتوانند در برابر جمع سخن بگویند...

بوطیقا (تراژدی)

  • 40,500 تومان

به طور قطع ارسطو یکی از بزرگ‌ترین متفکران جهان است. رساله‌ی بوطیقا یا فن شعر او اولین و نیز یکی از مهم‌ترین آثار نظری در باب تراژدی بخشی از رساله‌ است که به طور گسترده ادبیات کلاسیک و به ویژه نظریه‌ی مکتب نئو ـ کلاسیسم را تحت تاثیر خود قرار داد. این رساله منبع اصلی یا اصولی است که بعدها ناقدان ادبی به عنوان وحدت سه‌گانه به تفصیل درباره‌ی آن صحبت کردند. این رساله هم‌چنین سرآغاز شرح توضیح مقوله‌هایی چون محاکات، نقطه ضعف، خطا، دگرگونی، شناخت و روان‌پالایی گردید که عناصر مهم تراژدی را تشکیل می‌دهند. کتاب حاضر حاوی ترجمه‌ی فارسی بوطیقا است که به همراه دو مقاله در نقد و تحلیل آن به منظور رفع پیچیدگی متن عرضه شده است.

مابعدالطبیعه (ارسطو 3) 3 جلدی

  • 77,000 تومان

از زمانی که آدمی چشم بر جهان گشوده و خود را در احاطه موجودات گوناگون یافته است. پرسش‌هایی درباره ماهیت و علت و غایت اشیا و هدف زندگی در درونش سر برداشته و بی‌قرارش ساخته و بر آنش داشته‌اند که از طرق گوناگون راه پژوهش در پیش گیرد تا بلکه پاسخی قانع‌کننده برای پرسش‌های خود بیابد. موضوع این پژوهش همیشه مهم‌ترین مسائل فلسفی بوده است از قبیل وجود و صیرورت و واقعیت و زمان و مکان و حرکت و تغییر و علت و معلول و غایت و ماده و نیرو و علت اصلی پیدایش جهان و انسان و مرگ و مانند این‌ها. همه این مسائل به حوزه پژوهشی تعلق دارند که مابعدالطبیعه یا فلسفه اولی نامیده می‌شود.

اخلاق نیکوماخوس (ارسطو 2) 3 جلدی

  • 77,000 تومان

اندیشیدن درباره مبادی اخلاق را نخستین ‌ار سوفسطائیان در قرن پنجم قبل از میلاد در یونان آغاز کردند، و سقراط و افلاطون در قرن چهارم پایه‌ای استوار برای آن چیزی نهادند که از زمان ایشان فلسفه اخلاق نامیده می‌شود. با این همه نوشته‌ای خاص در فلسفه اخلاق از این دو فیلسوف بدست نداریم: سقراط چیزی ننوشته و کوشیده است اندیشه‌های خود را از طریق گفت‌وگو و سوال و جواب به دوستان و شاگردان خود القا کند افلاطون اندیشه‌های خود و استادش را درباره اخلاق در ضمن رساله‌های متعدد خود آورده است. ارسطو بدین مقدار قناعت نکرد و در مدرسه خود در آتن برای هریک از رشته‌های علمی و فلسفی مجالس درس ترتیب داد و همین درس‌ها خاستگاه نوشته‌های تعلیمی او، از جمله اخلاق نیکوماخوس، گردیدند و بدین‌سان نخستین‌بار در اواخر قرن چهارم قبل از میلاد کتابی منظم و منسجم خاص تشریح فلسفه اخلاق پدید آمد که با این‌که بیش از دو هزار سال از تاریخ تالیف آن گذشته است هنوز هم متفکرانی که درباره اخلاق می‌اندیشند و در فلسفه اخلاق چیزی می‌نویسند خود را بی‌نیاز از مراجعه به آن نمی‌بینند.

سماع طبیعی (ارسطو 1) 3 جلدی

  • 76,000 تومان

ارسطو به وجود خدایی اعتقاد دارد که برای نظر زنده است. و در زندگی انسانی نیز نظر را بر همه چیز برتری می‌نهد، و آنجا که (در اخلاق نیکوماخوس) می‌گوید، لذت نظر را بر همه لذات دیگر برتری می‌نهیم گمان می‌برد که با این سخن طبیعت انسانی را تشریح می‌کند حال آن‌که در واقع طبیعت خود را توصیف می‌کند، طبیعت نظر‌پرست ارسطو بیش از همه آثار او، حتی مابعدالطبیعه، در هشت فقره درس‌های او درباره طبیعت و حرکت که مجموعه آن‌ها از دیرباز در محیط فرهنگی ما با عنوان سماع طبیعی شناخته شده است، متجلی است.

صفحه‌ی 1