عبدالله کوثری


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کلیسای شیطان (مجموعه داستان)
  • همراه با تخفیف
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 144,500 تومان
پوست انداختن
  • 208,000 تومان
  • با تخفیف: 208,000 تومان
ببر پشت دروازه (نمایش‌نامه)
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
خودم با دیگران
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
کینکاس بوربا
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
کارلوس فوئنتس
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
دن کاسمورو (شومیز)
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
ریچارد سوم
  • همراه با تخفیف
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 161,500 تومان
ائوریپیدس (5 نمایش‌نامه)
  • 460,000 تومان
  • با تخفیف: 460,000 تومان
اعتماد
  • همراه با تخفیف
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 148,750 تومان
حکومت نظامی
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
محاکمه ژان دارک در روان (نمایش‌نامه)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

کلیسای شیطان (مجموعه داستان)

  • 170,000 تومان

رانگل گیج و منگ آن خانه را ترک کرد. فقط یک شب، فقط یک ساعت! دیروقت به خانه رسید و به بستر رفت، اما نه برای خواب، برای سردادن هق‌هق گریه. فقط وقتی تنها بود، بزک‌دوزک تظاهر فرو‌می‌ریخت و او، به جای دیپلمات، به مرد دیوانه بدل می‌شد که توی بستر غلت می‌زد، فریاد می‌کشید و مثل بچه‌ها زار می‌زد، به معنا واقعی فلاکت‌زده از دست آن عشق خزانی غم‌انگیز. این طفلک بیچاره، موجود ساخته از خواب و خیال و تظاهر و کاهلی، در عمق وجودش به فلاکت اتللو بود و تقدیر بی‌شفقت‌تر از اتللو داشت.

پوست انداختن

  • 208,000 تومان

دو روز صلح برقرار است. اما روز سوم دیگر از خوراک خبری نیست. پیرمردانی می‌آیند و آب و هیزم می‌آورند و می‌گویند دیگر خوراکی برجا نمانده. آخرین فرستاده مونته سوما می‌آید و به نزد کورتس هدایت می‌شود و به او... -برشی از متن کتاب

ببر پشت دروازه (نمایش‌نامه)

  • 38,000 تومان

- پسرم چرا لجاجت می‌کنی، چرا نمی‌خواهی حرف ما را بفهمی؟ +حرف‌تان را می‌فهمم، خیلی خوب هم می‌فهمم. شما می‌خواهید با لفاظی، با تظاهر به قانع کردن ما برای جنگ به خاطر زیبایی، وادارمان کنید که برای یک زن دست به جنگ بزنیم. - تو حاضر نیستی برای هیچ زنی بجنگی؟ +نه اصلا، حاضر نیستم.

خودم با دیگران

  • 85,000 تومان

گستره‌ی این کتاب از نویسنده‌ی نخستین رمان مدرن اروپایی‏، سروانتس‏، تا میلان کوندرا کشیده شده و فوئنتس، در فاصله‌ی میان این دو، کسانی چون دیدرو، گوگول، بورخس، گارسیا مارکز و لوئیس بونوئل را نیز از دیدگاه خود به خواننده معرفی می‌کند. مناسب‌ترین تعریف برای کتاب حاضر این است که بگوییم راهی دیگر برای نگریستن به ادبیات پیش روی ما می‌نهد و ما را به شناختی تازه از ادبیات می‌رساند.

کینکاس بوربا

  • 150,000 تومان

کینکاس بوربا مجموعه‌ای اجتماعی، سیاسی و فلسفی است. تمثیلی است از مدرنیزاسیون شتابزده و ظاهری برزیل در اواخر قرن نوزدهم. این رمان در ظاهر نمونه‌ای از رمان‌های آن دوران است با مضامینی چون عشق، خانواده، پیمان‌شکنی، روابط اجتماعی و سیاست. اما در پس این سیمای آشنا رمانی است که خود نقد رمان است، نقد ناتورالیسم تقلیدگر و رومانتیسم احساساتی رایج در آن دوران است... این رمان برای کسانی نوشته شده که «رسم و راه خواندن را می‌دانند» کسانی که به دنبال چیزهای «واقع‌نما» نیستند، بلکه خواهان محبت و حیرت ذهن، آزادی تخیل، غافلگیری و خنده‌ای هستند که از انگیزش‌های ناخودآگاه مایه می‌گیرد.

کارلوس فوئنتس

  • 10,000 تومان

کارلوس فوئنتس، نویسنده مکزیکی، با آثار خود، از داستان و غیرداستان، سهمی عمده در اعتلای ادبیات جهان و اندیشه‌های انسان‌گرایانه داشته است. فوئنتس که در نوشتن رمان، داستان کوتاه، نمایش‌نامه، و نقد ادبی استعدادی دارد، و در عین حال روزنامه‌نگاری برجسته و دیپلوماتی ورزیده است و در مقام معلم در بسیاری از دانشگاه‌های مکزیک و ایلات متحد تدریس کرده، جنبشی نو در ادبیات امریکای اسپانیایی پدید آورده است.

دن کاسمورو (شومیز)

  • 42,000 تومان

بنتو سانتیاگو یا، چنان که همسایگان خطابش می‌کنند، دن کاسمورو، سرگذشت خود را با شرح عشق و عاشقی آغاز می‌کند و ما را به همنوایی با خود می‌خواند که: خوش‌تر از ایام عشق ایام نیست. این عشق سرانجام به ازدواج می‌انجامد و آن‌گاه به گونه‌ای نامنتظر همه چیز شتاب می‌‌گیرد تا راه برای فاجعه‌ای ویرانگر هموار شود. اما در این میان خواننده از گفته‌ها و ناگفته‌های بنتو درمی‌یابد که او راوی قابل اعتمادی نیست. چه بسا گذشت زمان و ذهن خیال‌‌پرور و بیمارگون او رویدادها را مخدوش کرده باشد. پس هر لحظه از خود می‌پرسیم آیا این تمام واقعیت است؟ از این روست که داوری دشوار می‌شود و واقعیت بس پیچیده‌تر از آنچه به چشم می‌‌آید. ماشادو کندکاو در وجود معماگون آدمی را با زبانی طنزآلود درمی‌آمیزد و در این روایت شگفت روابط اجتماعی برزیل در نیمه قرن نوزدهم نیز از نیش و کنایه‌های رندانه او در امان نمی‌ماند. دن کاسمورو مشهورترین رمان ماشادو در امریکای لاتین است و بیش از هر رمان برزیلی دیگر موضوع نقد و بررسی بوده است.

ریچارد سوم

  • 190,000 تومان

نمایشنامه‌ ریچارد سوم که در سال 3 - 1592 نوشته شده، از همان آغاز با استقبال فراوان خوانندگان و تماشاگران رو به رو شد، چندان که آن را در کنار هملت و رومئو و ژولیت در شمار محبوب‌ترین آثار شکسپیر جای داده‌اند. این نمایش‌نامه داستان برآمدن و فرو افتادن شاهی منفور را باز می‌گوید. اما شکسپیر سیمای این مرد زشت ‌صورت و زشت‌ سیرت را چنان تصویر کرده که حضورش بر صحنه، همه‌ شخصیت‌های دیگر را به محاق می‌برد. این هیولای بی‌شفقت که در راه رسیدن به تاج و تخت انگلستان از هیچ دروغ و خدعه و جنایتی رویگردان نیست، با هوشی اهریمنی و نگاهی ژرفکاو تا اعماق وجود قربانیانش نفوذ می‌کند و آز و شهوت این یک یا عقل سست‌پای دیگری را آماج خود می‌گیرد. از این روست که جملگی را به آسانی می‌فریبد و سرانجام به نابودی می‌کشاند. اما فزون‌خواهی و غرور بی‌حدش سرانجام او را نیز قرین رسوایی و تباهی می‌کند.

ائوریپیدس (5 نمایش‌نامه)

  • 460,000 تومان

از نمایشنامه‌نویسان یونان باستان هیچ‌یک به اندازه‌ی ائوریپیدس برای خواننده‌ی امروزی سخن گفتنی ندارد. مضامین عمده‌ی آثار او: ستم‌دیدگی زنان، قساوت و بیهودگی جنگ و درماندگی و ابتذال فاتحان، تعارض میان آزادی و نظم، ایمان و عقل و احکام جزمی و واقعیت، هنوز هم انسان امروزی را به خود مشغول داشته است. نمایشنامه‌های او به یاد ما می‌آرد که انسان‌بودن به چه معناست. ارسطو او را تراژیک‌ترین نمایشنامه‌نویس می‌خواند و برخی دیگر او را نخستین شاعر دموکراسی لقب داده‌اند. ائوریپیدس هنرمندی سنت‌شکن بود. او هسته‌ی اصلی اسطوره را حفظ می‌کرد اما در روایت داستان و پردازش شخصیت‌ها راه خود را می‌رفت. زمانه‌ی ائوریپیدس با ظهور فیلسوفانی چون سقراط و پروتاگوراس جهش بزرگی در فرهنگ یونان پدید آورد و این تحول در هنر آن زمان، خاصه در تراژدی‌های ائوریپیدس بازتاب یافت. او متفکری شکاک بود، ذهنی جستجوگر و خرده‌سنج داشت که با پاسخ‌های متعارف قانع نمی‌شد. بسیاری از باورهای اهل زمانه را آماج تردید و انتقاد می‌کرد و از همین روی میان مردم هم‌روزگار خود چندان محبوبیتی نداشت. قدر والای او در قرن چهارم ق.م. شناخته شد و بار دیگر در قرن بیستم در کانون توجه قرار گرفت. نمایشنامه‌نویسان رمی، ازجمله مشهورترین ایشان یعنی سنکا ائوریپیدس را استاد و راهنمای خود می‌شمردند و میراث او از طریق ایشان به نمایشنامه‌نویسان عهد رنسانس رسید. در این مجموعه پنج نمایشنامه را که بی‌گمان در شمار بزرگ‌ترین دستاوردهای اوست گرد آورده‌ایم. هریک از این نمایشنامه‌ها جنبه‌ای از تفکر و دغدغه‌های انسانی این شاعر بزرگ را به ما نشان می‌دهد و در همه‌ی آن‌ها با شاعری آشنا می‌شویم که زبان شعر را تا اوجی دست‌نیافتنی تعالی بخشیده است.

اعتماد

  • 175,000 تومان

آریل دورفمن، نویسنده شیلیایی، در این کتاب از اعتماد سخن می‌گوید، اما اعتماد را از تعلیقی فراگیر می‌آکند تا سبک اثر نیز ما را درگیر حس اعتماد و بی‌اعتمادی کرده باشد. خواننده نمی‌داند چه کسی حرف درست را می‌زند و ماهیت واقعی افرادی که در داستان حضور دارند چیست. در خلال گفت‌وگوها نفسِ موضوعِ اعتماد هم مطرح می‌شود و این پرسش را در ذهن خواننده می‌پروراند که ما چگونه در موقعیت‌های حساس و خطیر می‌توانیم اعتماد کنیم.

حکومت نظامی

  • 120,000 تومان

مانونگو ورا، خواننده انقلاب شیلیایی که کمی قبل از کودتای پینوشه، به گونه‌ای تصادفی از شیلی خارج شده و بعد از کودتا به پاریس رفته، در چند سال نخست بعد از کودتا با ترانه‌هایش زبان گویای وطن خفقان گرفته خود شده و در میان جوانان اروپا جایگاهی بی‌همانند پیدا کرده. اما حالا، دوازده سال بعد از کودتای 1973 دیگر نه اعتقادی به آنچه می‌خوانده دارد و نه چشم‌انداز امیدبخشی پیش‌روی خود می‌بیند. دیگر نمی‌خواهد به خودش و مخاطبانش دروغ بگوید. از سوی دیگر، صداهایی قدیمی و مرموز او را به زادگاهش، به وطنش می‌خوانند. پس به این امید که هستی تکه‌تکه‌شده خود را بار دیگر به هم پیوند بدهد، به شیلی باز می‌گردد. اما آنچه در وطن می‌یابد بسی دور از انتظار و آرزوی اوست...

محاکمه ژان دارک در روان (نمایش‌نامه)

  • 25,000 تومان

در سال 1429 در هنگامه جنگ میانه فرانسه و انگلیس، دختر روستایی 17 ساله‌ای که مدعی بود برخی از قدیسان او را به نجات میهنش فرمان داده‌اند، جامه رزم می‌پوشد و سپاه انگلستان را در پای دیواهای لوار شکست می‌دهد.از آن پس به مدت دو سال پرچم سپید ژان دارک برای فرانسویان نویدبخش رهایی و سرافرازی می‌شود. پیروزی‌های او مسیر جنگ‌های 100 ساله را تغییر می‌دهد اما سرانجام به سبب اختلافات داخلی و خیانت برخی فرانسویان، ژان دارک اسیر دشمن می‌شود و کلیسای کاتولیک در محاکمه‌ای ساختگی و ناعادلانه حکم به سوزاندن او می‌دهد. سرنوشت این دوشیزه فرانسوی برای برتولت برشت چندان جذاب و آموزنده بود که او دو نمایش‌نامه خود را با الهام از زندگی ژان دارک نوشت، یکی ژان مقدس: کشتارگاه‌ها و دیگر چهره‌های سیمون ماشار. محاکمه ژان دارک در روان که اقتباس از نمایشنامه‌ای به قلم آنا سگرز است براساس اسناد معتبر این محاکمه نوشته شده و برشت بی‌آنکه در اسناد دست ببرد خود پاره‌هایی بر این نمایش‌نامه افزوده که در آخر کتاب مشخص شده است.

1  2  3  صفحه‌ی 1