ساره پیمان پویا غلامی


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بدون محدودیت سرعت
  • همراه با تخفیف
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 51,000 تومان

بدون محدودیت سرعت

  • 60,000 تومان

کتاب حاضر وجه مشتركِ اقتصاد سیاسی، ادبیات و سینما (خاصه ژانر علمی‌تخیلی)، زیباشناسی، نظریه‌ انتقادی و فلسفه معاصر را نشانه می‌رود. این کتاب نه یک بررسيِ تجربی، بلکه تمرینی گمانه‌ای در نظریه‌ی فرهنگی است، به‌ویژه در زمینه‌های مربوط به رسانه‌های دیجیتال، رمان‌ها و فیلم‌های علمی‌تخیلی، و دنیای اینترنت. اثر علمی‌تخیلی ادعا نمی‌کند آنچه را ده، صد، یا هزار سال بعد رخ خواهد داد، پیش‌بینی می‌کند؛ مشخصه‌ این ژانر جهت‌گیريِ زمانی و زبانيِ آن است. اثر علمی‌تخیلی آن روندهای «آینده‌گرا» را جدا می‌سازد که پیشاپیش در موقعیتِ تکنولوژیکی و اجتماعيِ بالفعلِ ما تعبیه شده‌اند. این روندها امور واقع نیستند، اما به‌منزله‌ گرایش‌ها یا بالقوگی‌ها واقعاً وجود دارند. به باور دلوز، آن‌ها «واقعی‌اند بی‌آن‌که بالفعل باشند، ایدئال‌اند بی‌آن‌که انتزاعی باشند، و نمادین‌اند بی‌آن‌که ساختگی باشند.» آن‌ها بالقوگی‌هایی برای تغییر، رشد، یا زوال‌اند. علمی‌تخیلی به بالقوگی‌های رخدادها می‌پردازد، و همین وجه بالقوه گسترده‌تر و اسرارآمیزتر از هر پیامدِ بالفعلِ تاکنون موجود است. علمی‌تخیلی به استحاله‌های عجیب و عواقبِ پیش‌بینی‌ناپذیرِ مخاطره‌آمیز می‌پردازد. علمی‌تخیلی تمرینِ آزمون‌گريِ مداوم است، درست آن‌چنان که خودِ تکنولوژی و علم نیز آزمون‌گری‌های دائمی‌اند. علمی‌تخیلی همان نیروهای نامرئی ــ تکنولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی، عاطفی، و سیاسی ــ را فرامی‌خواند و ملموس می‌کند که ما را احاطه کرده‌اند.

ماشین‌های اجرا (بر مرزهای تئاتر) مقالاتی از لورا کال والر نواریبا الن وایس گابریلا جیاناچی تیموتی مورای استلارک برایان ماسومی

  • 35,000 تومان

ابداع هر سنخ جدید تکنولوژی، بسته به گستره و حیطه کاربست‌اش، این بالقوگی را دارد که همگونگی‌های شکل‌های اندیشه و صلبیت‌های مناسبات اجتماعی را دگرگون کند. این امکان تحول می‌تواند در گستره‌هایی از صورت‌بندی‌های اجتماعی مولکولی رخ دهد، یا در عملکرد کلان‌ماشین‌های اجتماعی در سطح بازنمایی، در ساختارها، نهادها، یا حیطه‌ها - از جمله در پهنه ترکیب‌بندی هنر و مشخصا در تئاتر و اجرا - نشت کند. مدت‌هاست که بالقوگی‌های تئاتر مجازی کندوکاو می‌شود و تصور بر آن است که نیروهای پویش‌آفرین‌اش می‌توانند پیشگام سنخی نو از عواطف و بر هم کنش‌ها باشند یا دیرندهای تازه تاثیری و ادراکی را وعده دهند طوری که عملا بازنگری یا بازتعریف اساسی نسبت‌های میان مولفه‌ها و عناصر سازنده اجرای تئاتری ضرورت می‌یابد. یکی از بالقوگی‌های تئاتر مجازی ایجاد فضای «سطح مشترک» و امکان نوعی جدید از «تعامل» میان کاربران/مخاطبان، سازنده/هنرمند، و مصنوع/اثر هنری است، آن جا که به لطف راه‌اندازی فرایندهای تولید سوبژ کتیویته و از خلال بیشینه‌سازی امکان مداخله‌های تکین هر مخاطب در اثر، مولف مرکززدایی و اثر هنری مجال جرح و تعدیل می‌یابد...

صفحه‌ی 1