روبرت صافاریان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
گرگ‌های سرنوگراتس و داستان‌های دیگر (گزیده داستان‌های ساکی)
ازو و بوطیقای سینما
  • 74,500 تومان
  • با تخفیف: 74,500 تومان
زندگی مولف (کینو آگورا)
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
مصاحبه‌های برادران کوئن
  • 49,500 تومان
  • با تخفیف: 49,500 تومان
نشان جهان (گزیده اشعار)
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
نقاش زندگی مدرن و دیگر مقالات
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
نشانه‌شناسی سینما
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
تاریخ سینما
  • 685,000 تومان
  • با تخفیف: 685,000 تومان

گرگ‌های سرنوگراتس و داستان‌های دیگر (گزیده داستان‌های ساکی)

  • 65,000 تومان

ساکی از استادان داستان کوتاه در ادبیات انگلیسی است که در ایران تقریبا ناشناخته مانده است. او که در اوایل قرن بیستم می‌نوشت، در داستان‌هایش دنیایی را ترسیم می‌کند که بسیار خودویژه و جذاب است. داستان‌های گردآمده در این مجموعه از بهترین کارهای او هستند و تلاش بر این بوده است که در گزینش آن‌ها جنبه‌های مختلف نگرش و کار ساکی مورد توجه قرار گیرد.

ازو و بوطیقای سینما

  • 74,500 تومان

این کتاب فقط کتابی درباره‌ یاسوجیرو ازو نیست. کتابی به قلم دیوید بوردول درباره‌ بوطیقای سینما هم هست. آزو و بوطیقای سینما از کتاب‌های نظری بوردول است. در این کتاب بوردول هم به یکی از فیلمسازان محبوب خود می‌پردازد و هم نظریه‌ بوطیقای سینمای خود را در کاربست عملی می‌آزماید. کتابی است درباره‌ ازو، از زندگی‌نامه‌ او گرفته تا سبک سینمایی منحصر به فردش که در کتاب مورد بحث قرار گرفته‌اند. به طور خاص ارتفاع پایین دوربین آزو و فصل‌های گذار خودویژه‌اش، از دیدگاه بوطیقای تاریخی بررسی شده و از خلال این بحث‌ها تفاوت این رویکرد با رویکردهای تفسیرگرا و سیاست زده شرح داده شده است.. . درباره‌ نظریه‌ سینمایی بوردول و همفکرانش، می‌توان گفت این نظریه نوعی مقابله با جریان غالب نقد هنری و سینمایی مسلط دهه‌ی هفتاد میلادی است که با تأکید روزافزون بر نظریه‌های روانکاوی و ستیزه جویی سیاسی و ایدئولوژیک به تدریج از سینما فاصله می‌گرفت.

زندگی مولف (کینو آگورا)

  • 27,000 تومان

مجموعه کینو ـ آگورا کوششی بدیع است برای تدقیق مفاهیم و اصطلاحات مهم مطالعات سینمایی. عنوان مجموعه ارجاع یا شاید هم ادای دینی است به اصطلاح «کینو ـ پرادا» ژیگا ورتوف، یا همان «سینما ـ حقیقت» که به زعم ورتوف به قدرت پدیدارشناختی،‌ مادی و مشاهده‌گرانه دوربین سینماتوگرافی اشاره داشت. در اینجا اما «کینو» به «آگورا» می‌پویندد، واژه‌ای برگرفته از یونان باستان، به معنای «مکان گردهم‌آیی»، همان مکان مشهوری که تفکر در آنجا متولد شد. از این‌رو مجموعه ـ کینو ـ آگورا بر سویه تفکربرانگیز سینما انگشت می‌گذارد.

مصاحبه‌های برادران کوئن

  • 49,500 تومان

در این چند ده سالی که کوئن‌ها دارند فیلم می‌سازند، ده‌ها مصاحبه با آن‌ها انجام شده است. تعداد این مصاحبه‌ها بیش از آن است که بتوان همه‌شان را در یک مجلد گنجاند. در این مجموعه ضرورتا گزینش شده، هدف این بوده است که هم کل کارنامه هنری آن‌ها پوشش داده شود و هم تر و تازگی نگاه آن‌ها به فوت‌و‌فن فیلم‌سازی‌شان، منابع الهام‌شان و روش‌های همکاری دو نفره‌شان. همه مصاحبه‌های مهم البته هستند: مصاحبه قدیمی در باره سودای خون توسط هال هنسون فقید، پنج مصاحبه ار مجلد منتفذ پوزیتف فرانسه، مصاحبه‌های صرف‌نظرنکردنی آن‌ها با وگ و.....

نشان جهان (گزیده اشعار)

  • 17,000 تومان

آزاد ماتیان به زبان ارمنی می‌نویسد، زبانی که به قول او اندک مردمانی آن را می‌دانند. به همین سبب، با وجود تجربه غنی او در سرودن شعر، کم‌تر فارسی‌زبانی این شاعر ارمنی ـ ایرانی و استاد کرسی ارمنی‌شناسی دانشگاه اصفهان را می‌شناسد. او وقتی در سال 1359 نخستین دفتر شعرش را منتشر کرد، نامش را گذاشت گل‌های کویر، اشاره‌ای به تناقضات نوشتن به زبان ارمنی در جامعه‌ای فارسی‌زبان، یا عام‌تر، خلق اثری ادبی به زبان غیرمادری، که به کاشتن گل در کویر می‌ماند. اما این عنوان را می‌توان با نگاه خوش‌بینانه‌ای هم تفسیر کرد: اگر بکوشی، حتا در کویر هم می‌توان گل پرورش داد، کاری که ماتیان توانست انجام دهد. ترجمه اشعار او کوششی است برای شکستن سد زبان و معرفی این شاعر گرانمایه به خواننده فارسی زبان.

نقاش زندگی مدرن و دیگر مقالات

  • 49,000 تومان

بودلر به مانند بسیاری از شاعران و نویسندگان فرانسوی پیشرو در قرن نوزدهم بخشی از عمر خود را وقف نقادی کرد. در واقع با بررسی یک نمایشگاه بود که اولین تجربه ادبی‌اش را پدید آورد. و مهم این که او حتی در همان آغاز در سال 1845، فریادزنان در پی هنرمند نقاشی بود که بتواند وجهه قهرمانی زندگی مدرن را به تصویر درآورد. از همین رو او کنستانتین ژای را یافت و در مقاله مهم‌اش «نقاش زندگی مدرن» ستایش‌اش کرد. مقالات دیگر بودلر در این کتاب، مطالعات گسترده و مهم او از دلاکروا و آلن پو - که بودلر از آنها به عنوان قهرمانان هم‌روزگارش یاد می‌کند - و جستارهای کلی‌تری در باب «اسباب بازی» و «هنر فلسفی» و مجموعه‌ای از نوشته‌های نقادانه او است. مجموعه حاضر، پژوهش جذابی است در مهم‌ترین ایده‌ها و سرآمدان دنیای انتقادی بودلر؛ شاعر بزرگی که ملقب به «پدر نقد هنری مدرن» است. کتاب حاضر نه تنها به بهترین وجهی ما را با بخش مهمی از دنیای هنر، ادبات و نقادی فرهنگ آشنا می‌سازد، بلکه به دلمشغولی‌های فکری و خلاقانه بودلر و دوران او نیز پرتو می‌افکند.

نشانه‌شناسی سینما

  • 38,000 تومان

این مقاله‌ها درباره دلالت در سینما نخستین و مهم‌ترین کتاب نظریه‌پرداز بزرگ سینما کریستین متز است. آیا سینما زبان است؟ این پرسشی است که متز مطرح می‌کند و با دیدی موشکافانه به تحلیل آن می‌پردازد. پاسخ پایانی او این است که با وجود اینکه سینما با زبان کلامی ما تفاوت‌های بسیار دارد، اما در نهایت رسانه ارتباطی قانونمندی است که تدوین دستور زبان آن به عهده نشانه‌شناسی سینماست. کتاب، حاوی شرح متز درباره طبقه‌بندی مشهور قطعه‌های خودمختار او و به کارگیری آن در مورد فیلم خداحافظ فیلیپین است. اندیشه‌های متز درباره سینمای نو و نارسایی ملاک‌هایی که برای تعریف آن به کار گرفته می‌شود، از بخش‌های خواندنی کتاب است.

تاریخ سینما

  • 685,000 تومان

تاریخ سینما دانشی جوان است که در آن تعداد پرسش‌ها بیش از پاسخ‌هاست و آنچه هنوز کشف نشده فیلم‌های دیده نشده، ژانرها، کارگردان‌ها و سینماهای ملی بررسی نشده عرصه گسترده‌ای برای پژوهش عرضه می‌کند. در این کتاب کوشش شده این تاریخ، آن‌گونه که شایسته‌ترین استادان این رشته فهم، تالیف و تدریس می‌کنند، جمع‌‌بندی و ارائه شود، بدون آن‌که خواننده نیازمند دانشی تخصصی در زیباشناسی و نظریه فیلم باشد. دامنه کار به فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های مستند، فیلم‌سازی تجربی و آوانگارد و سینمای انیمیشن محدود شده و پرسش‌های مربوط به کاربرد رسانه‌ی فیلم، فعالیت‌های صنایع فیلم، و پی‌آمدهای بین‌المللی این دو فرایند، کانون توجه بوده‌اند. تاریخ سینما در پنج دوره: آغازین، سینمای صامت متاخر، سینمای ناطق، پس از جنگ جهانی دوم، و معاصر بررسی می‌شود. آخرین ویرایش متن اصلی کتاب، علاوه بر برخی تغییرات در متن، شامل دو فصل جدید است که ترجمه این دو فصل به متن فارسی کتاب افزوده شد.

صفحه‌ی 1