بهنام خداپناه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه قاره‌ای و معنای زندگی
  • 2,300,000 تومان
  • با تخفیف: 2,300,000 تومان
درآمدی بر فهم هرمنوتیک
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان

فلسفه قاره‌ای و معنای زندگی

  • 2,300,000 تومان

معنای زندگی چیست؟ در جهان علمی و سکولار این روزها، این پرسش تبدیل به مشغله‌ای جدی شده است. این پرسش، تاریخی عریض و طویل دارد: همان‌گونه که جولیان یانگ در این اثر درآمدوار روشن و الهام‌بخش خود این موضوع را توضیح می‌دهد، فیلسوفان اصلی بسیاری از افلاطون تا هایدگر به این موضوع عمیقا اندیشیده‌اند. بخش نخست این کتاب مروری تاریخی بر آرای فیلسوفانی از افلاطون تا مارکس دارد که معنای زندگی را یا در نوعی جهان دیگر یا در آرای آینده این جهان می‌جستند. بخش دوم به ارزیابی این مطلب می‌پردازد که زمانی ساختارهای سنتی فرسودن آغاز کردند و خطر پوچ‌گرایی و بی‌معنایی زندگی سر برآورد چه رخ داد. جولیان یانگ در بخش های مربوط به نیچه؛ هایدگر، سارتر، کامو، فوکو و دریدا به این مطلب نگاهی می‌اندازد. این اثر درآمدی بسیار سودمند برای آشنایی با برخی درون‌مایه های کلیدی فلسفه قاره ای است.

درآمدی بر فهم هرمنوتیک

  • 19,000 تومان

هرمنوتیک دانشی مربوط به نظریه فهم و تفسیر زبان است. پرسش در این باره که چگونه دیگران را به درستی تفسیر کنیم و بفهمیم، یکی از بحث برانگیزترین شاخه‌های فلسفه است. در درآمدی بر فهم هرمنوتیک،لارنس اشمیت از طریق بررسی نظام‌مند افکار حامیان هرمنوتیک فلسفی درآمدی بر هرمنوتیک مدرن به دست می‌دهد. فصل یکم به بررسی افکار عالم الهیات پروتستان، فریدریش شلایرماخر، می‌پردازد که بنا به استدلال او سوءفهم اجتناب‌ناپذیر است و اگر قرار است به درستی بفهمیم، همواره باید تفسیر را به کار بندیم. فصل دوم به بحث درباره افکار دیلتای می‌پردازد که مدعی است فهم در علوم انسانی اصولا متفاوت از تبیین در علوم طبیعی است و برای قضاوت بر سر این که دیگران به وسیله زبان، ژست‌ها، حالت‌های چهره و عمل چه منظور و احساساتی را می‌رسانند، روش‌شناسی خود را ارائه می‌کند. فصل سوم به ارائه افکار هایدگر می‌پردازد که با تغییر کانون توجه از تفسیر متون به تفسیری وجودی از انسان این مفهوم را به شکلی کاملا متفاوت به کار می‌برد. در فصل چهارم اندیشه‌های اخیر گادامر بررسی می‌شود که ساختارهای تجربه هرمنوتیکی را بررسی می کند و برتری علوم طبیعی را به عنوان مدل‌هایی برای حقیقت به پرسش می‌گیرد. فصل پایانی نیز به برخی از نقدهای وارد شده به هرمنوتیک، از جلمه آثار هابرماس، هرش، ریکور و دریدا و توجه به چشم‌اندازهای آینده هرمنوتیک اشاره می‌کند.

صفحه‌ی 1