نشر کرگدن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تقسیم کار (رویکردی تکاملی به اشتغال زنان)
  • همراه با تخفیف
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
ضمیر آگاه (راهنمای مختصری بر معمای بنیادین ذهن)
  • همراه با تخفیف
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 127,500 تومان
درباره زنان (2 رساله از دیدرو)
  • همراه با تخفیف
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 51,000 تومان
روان‌شناسی اخلاقی کنجکاوی
  • همراه با تخفیف
  • 550,000 تومان
  • با تخفیف: 467,500 تومان
روان‌شناسی اخلاقی اندوه
  • همراه با تخفیف
  • 360,000 تومان
  • با تخفیف: 306,000 تومان
پاسخ‌ها را باد می‌برد (گفتارهایی درباره مبانی نظری فلسفه با کودکان)
  • همراه با تخفیف
نوجوانی نگاهی نو (جستارهایی در باب نوجوانی)
  • همراه با تخفیف
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 93,500 تومان
روان‌کاوی به روایت مدرسه دوباتن
  • همراه با تخفیف
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 178,500 تومان
مسائل اصلی در فلسفه
  • همراه با تخفیف
  • 550,000 تومان
  • با تخفیف: 467,500 تومان
دنیای سارا (راهنمای آموزگاران و والدین)
  • همراه با تخفیف
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 123,250 تومان
دنیای سارا (تفکر نقادانه برای کودکان)
  • همراه با تخفیف
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 148,750 تومان
آیا علم و دین سازگارند (مناظره پلنتینگا و دنت)
  • همراه با تخفیف
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 72,250 تومان

تقسیم کار (رویکردی تکاملی به اشتغال زنان)

  • 100,000 تومان

مطالعات نظری و تجربی فراوانی نشان داده است که، بیش از آنچه تاکنون می‌پنداشتیم، رفتارهای حیوانات از عوامل محیطی و رفتارهای انسان‌ها از عوامل زیستی تأثیر می‌پذیرند. از نتایج مهم این تحقیقات تأیید این باور عمومی است که زنان و مردان تفاوت‌های بنیادین روانی دارند. اما، به‌رغم پذیرش تفاوت‌های تولیدمثلی در زن و مرد، نوشته‌های مربوط به سیاستگذاری عمومی به‌شکلی گسترده تفاوت‌های جنیستی مرتبط با خلق‌وخو و رفتار را نادیده انگاشته‌اند. طبق باوری شایع در علوم اجتماعی، هر تفاوتی در رفتار زن و مرد محصول تربیت دوران کودکی و از جملۀ تأثیرات فرهنگی است. این در حالی است که تحقیقات حوزۀ انسان‌شناسی همخوانی قابل‌توجهی میان رفتارهای جنسیتی در تمام جوامع نشان می‌دهد. این تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است ما به نوعی علت و معلول را اشتباه گرفته باشیم: شاید ساختار پدرسالارانۀ جوامع معلول تفاوت‌های جنیستی باشد و نه علت آن. تقریباً‌ تمامی سیاستگذاری‌های عمومی بر پایۀ دیدگاهی ضمنی دربارۀ سرشت انسان بنا شده‌اند. برای نمونه، بسیاری از سیاست‌های مربوط به برابری جنسیتی مبتنی بر این فرضیۀ رایج در علوم اجتماعی‌اند که زن و مرد سرشت یکسانی دارند. اکنون، پرسش این است که چنانچه تحقیقات علمی اخیر در باب تفاوت‌های زن و مرد درست باشد، چه دیدگاهی را باید در قلمرو سیاستگذاری عمومی دربارۀ سرشت انسان مد نظر قرار داد.

ضمیر آگاه (راهنمای مختصری بر معمای بنیادین ذهن)

  • 150,000 تومان

تجربه ما از آگاهی چنان در تاروپودمان تنیده است که به‌ندرت درک می‌کنیم چیزی مرموز و معماگونه در حال رخ دادن است. آگاهی «خود تجربه» است. از این‌رو، پرسش عمیقی را که همواره به ما زل زده است به‌سادگی نادیده می‌گیریم: چگونه توده‌ای ماده می‌تواند آگاه باشد؟ گاه فرض می‌کنیم وجود آگاهی بدیهی یا نتیجه ناگزیر پیچیدگی‌های حیات است. اما اگر دقیق‌تر بررسی کنیم، درمی‌یابیم آگاهی یکی از عجیب‌ترین جنبه‌های واقعیت است. تلاش نویسنده این کتاب، که هم در زمینه آگاهی تحقیقات نظری می‌کند و هم دستی در مدیتیشن و توجه‌آگاهی دارد، زیرورو کردن برخی پیش‌فرض‌های رایج درباره جایگاه آگاهی در جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. او با تمرکز بر دو پرسش کار را آغاز می‌کند: در ارگانیسمی که می‌دانیم تجربه آگاهانه دارد، چه شواهدی را می‌توانیم از «بیرون» شناسایی کنیم که نشانه‌ای از وجود آگاهی باشد؟ و دیگر اینکه، آیا وجود آگاهی برای تبیین رفتارهای ما ضروری است؟ او در ادامه از دیدگاهی دفاع می‌کند که طبق آن، آگاهی جزو کیفیات بنیادی ماده است و در نتیجه پایه‌ای‌ترین جزء سازندۀ ماده نیز از سطحی از تجربه آگاهانه برخوردار است. او می‌کوشد این نسخه از همه‌جان‌پنداری را تقویت کند و به برخی از نقدهای وارد بر آن پاسخ گوید.

درباره زنان (2 رساله از دیدرو)

  • 60,000 تومان

کتاب حاضر متشکل از دو رساله به قلم دنی دیدرو، اندیشمند و نویسنده شهیر قرن هجدهم، است که تحول نگاه به زن را در دوره روشنگری نشان می‌دهد. در رساله اول، با ریشه‌های اندیشه دیدرو درباره زنان آشنا می‌شویم. دیدرو نشان می‌دهد که شجاعت ملک طلق مردان نیست و زنان نیز به مساوات و به‌طور طبیعی از شجاعت بهره برده‌اند. در رساله دوم، که یکی از پیشروترین مقالات در مورد زنان و نمونه‌ای از فکر ظریف و کلام بلیغ تلقی شده است، دیدرو علاوه بر نقش تعلیم و تربیت، خصلت‌های طبیعی زنانه را هم به‌عنوان معیار شناخت زنان لحاظ می‌کند. اما تازگی و ارزش نگاه او در این است که می‌کوشد قبح تاریخی را از خصلت‌های زنانه بزداید و آنها را به‌عنوان خصوصیاتی انسانی، قابل درک و درخور احترام عرضه کند. دیدرو در هر دو رساله می‌کوشد طبیعت را معیار قرار دهد، چه آنجا که معتقد است طبیعت شجاعت را به‌مساوات بین زنان و مردان تقسیم کرده است و چه آنجا که تفاوت میان اندام جنسی زنان و مردان را در توضیح برخی رفتارهای متفاوت آنان دخیل می‌داند.

روان‌شناسی اخلاقی کنجکاوی

  • 550,000 تومان

کنجکاوی از جنبه‌های پیچیده و نیرومند تجربه انسانی است که موجب شکل‌گیری بسیاری از تلاش‌های فکری فردی و جمعی ما می‌شود و در حکم انگیزه اساسی بسیاری از مشغله‌های فکری ما است – از کنجکاوی سیری‌ناپذیر کودک که به یادگیری و رشد او جهت می‌دهد، تا عطش سیراب‌ناشدنی به کسب دانش که بسیاری از درخشان‌ترین ذهن‌ها در تاریخ اندیشه واجدش بوده‌اند. پیچیدگی‌های اخلاقی کنجکاوی نیز به همین اندازه بارز و جالب‌توجه‌اند و در مسیر پرپیچ‌وخم آن در لابه‌لای تاریخ اندیشه مشهودند، از رذیلتی در دوره اولیه مسیحی تا فضیلتی در عصر روشنگری. در این کتاب، نویسندگانی متعلق به طیف‌های متنوع فکری از منظرهای گوناگون ماهیت و ارزش کنجکاوی را بررسی و بعضی از جالب‌ترین و بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های آن را روشن می‌کنند. این کتاب، که نخستین اثر از این نوع است، در بخش نخست بر ماهیت کنجکاوی متمرکز است و چهار بخش باقی‌مانده آن چهار جنبه عموماً متمایز کنجکاوی را به تصویر می‌کشند: جنبه‌های اخلاقی، روان‌شناختی، معرفت‌شناختی، و آموزشی.

روان‌شناسی اخلاقی اندوه

  • 360,000 تومان

اندوه عاطفه‌ای عجیب است، درعین‌حال که به‌لحاظ پدیدارشناختی فراگیر است، به‌لحاظ معرفت‌شناختی و شاید اخلاقی مبهم است. فیلسوفان درباره عواطفی مانند مصیبت و افسردگی نظریه‌پردازی کرده‌اند، اما درمورد اندوه چیز زیادی نگفته‌اند. یکی از دشواری‌های خاص اندوه ابهام مندرج در آن است: به نظر می‌رسد عاطفه اندوه از مرزهای مفهومی مشخصی برخوردار نیست؛ ممکن است اندوهگین باشیم، بدون اینکه موضوع قابل‌تشخیصی برای اندوه در کار باشد، یا بدون اینکه بتوان به چیزی به‌عنوان دلیل آن اشاره کرد. از سوی دیگر، در فرهنگ امریکایی و بسیاری دیگر از فرهنگ‌ها، آنچه به‌عنوان نگرش عاطفی مرجح ستوده می‌شود خوشبختی است: اندوه وضعیتی عذاب‌آور است که باید از آن اجتناب کرد. امروزه تحقیقاتی، هم در فلسفه و هم در روان‌شناسی، برای شناخت بیشتر اندوه در جریان است. این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، «پدیدارشناسی‌های اندوه»، چهار رویکرد مختلف به حال‌وهوای احتمالی تجربه، ابراز و ارزیابی شایستگی اندوه ارائه می‌شود. در بخش دوم، «اندوه و سایر عواطف»، تمرکز بر بررسی روابط پیچیده میان اندوه و سایر عواطف و حالات احساسی است. سرانجام، در بخش سوم، «اندوه و نوستالژی»، درباره رابطه اندوه و نوستالژی سخن گفته شده است.

پاسخ‌ها را باد می‌برد (گفتارهایی درباره مبانی نظری فلسفه با کودکان)

  • 270,000 تومان

پس از گذشت حدود پنجاه سال از تولد برنامه «فلسفه برای کودکان» (فبک)، مجموعه نقدها به این برنامه آنقدر فزونی و قوت یافته که به شکل‌گیری رویکردی متفاوت با عنوان «فلسفه با کودکان» (فباک) انجامیده است. پس از بحث‌ها و نقدهای کارین موریس و سپس جوئنا هینز به فبک، آثار متفکرانی دیگر ازجمله نانسی فانسیلیخم، والتر کوهان و گرت بییستا موجب باروری و هویت یافتن هرچه بیشتر فباک شده است. مجموعه حاضر با هدف آشنا ساختن پژوهشگران، دانشجویان، استادان و تسهیلگران فلسفه‌آموزی کودکان با رویکرد فباک فراهم آمده است. این مجموعه را می‌توان نوعی حلقه کندوکاو فلسفی دانست که در آن متفکران یادشده به گفت‌وگو درباره معنای فلسفه، مفهوم کودکی، ادبیات کودک و شیوه‌های رهانیدن فبک از دیدگاه ابزارگرایانه مسلط بر آن می‌پردازند. ورود نظرپردازان و عمل‌پردازان فلسفه‌آموزی کودکان در ایران به چنین گفت‌وگویی می‌تواند گشاینده افق‌هایی تازه و امکان‌هایی نو در قلمرو مورد بحث باشد.

نوجوانی نگاهی نو (جستارهایی در باب نوجوانی)

  • 110,000 تومان

نوجوانی در بسیاری از فرهنگ‌ها مفهومی متأخر و جدید است. در هر کجا که کودک پس از بلوغ در معرض پذیرش نقش‌های اجتماعی قرار گیرد و یک شبه تبدیل به بزرگسالی شود که انتظارات فراوانی از او می‌رود، وقفه‌ای به نام «نوجوانی» میان کودکی و بزرگسالی تعریف نشده است. اما یافته‌های عصب‌شناسان از نقش تعیین‌کنندۀ نوجوانی در روند تکامل مغز حکایت دارند. پدیدۀ نوظهور «نوجوانی کش‌آمده» نیز باعث شده است امروزه نوجوانی بازه‌ای حدود 10 تا 23سالگی را شامل شود و در کانون توجه بسیاری از محققان قرار گیرد. در تقابل با رویکردهایی که نوجوانی را دورۀ بحران یا گذار می‌پندارند، و در این نکته مشترک‌اند که باید هرچه سریع‌تر و با کمترین آسیب از این دوره گذر کرد، رویکردهای دیگری هم هستند که با اعتماد به انسان و مراحل رشد او، نوجوانی را «سن فرصت‌ها» قلمداد می‌کنند و بر ظرفیت‌های منحصربه‌فردی تأکید دارند که اوج شکوفایی‌شان در سال‌های نوجوانی است. کتاب ادواری «نوجهان» دفتر نخست خود را به جستارهای بیش از ده کارشناس از حوزه‌های مختلف اختصاص داده است تا نگاه آنان را به پدیدۀ چندوجهی و پیچیدۀ نوجوانی منعکس کند.

روان‌کاوی به روایت مدرسه دوباتن

  • 210,000 تومان

تقریبا همه ما، از وقتی که به یاد می‌آوریم، با پرسش‌هایی دربارۀ خودمان روبه‌رو بوده‌ایم: چرا این احساس را دارم؟ چرا آن کار را کردم؟ چرا آن چیز را می‌خواهم؟ چرا آن فرد را دوست دارم؟ در تلاش برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها، اغلب به این نتیجه می‌رسیم که چیزهایی دور از دسترس، گنگ یا معماگون دربارۀ ما وجود دارند و تنها با فهمیدن آنها است که می‌توانیم راهی برای پاسخ دادن به این سؤالات پیدا کنیم. روان‌کاوی یکی از قلمروهایی است که در دوران جدید، نوید پاسخ دادن به بعضی از این پرسش‌ها، یا لااقل افکندن نوری بر آنها، را به ما می‌دهد. روان‌کاوی دانشِ سخن گفتن از همان امور گنگ و معماگون است. این دانش از رفتار و گفتار آشکار و تجربه خودآگاهی فراتر می‌رود و با کنکاش در ناخودآگاه می‌کوشد جهان تجربه‌های ما انسان‌ها را قابل‌فهم‌تر کند و امکان‌هایی برای تغییر پیش رویمان قرار دهد. در کتابی که پیش رو دارید، تمرکز بیش از هر چیز بر روان‌کاوی به‌مثابه شیوه‌ای برای درمان است و به ‌تناسب، صحبت از نظریه ذهن روان‌کاوانه هم به میان می‌آید. در پرداختن به این دو حوزه نیز، کتاب بیش از هر چیز، نگاهی کاربردی دارد و در پی آن است که ابزارهایی برای شناخت و عمل در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

مسائل اصلی در فلسفه

  • 550,000 تومان

«مسائل اصلی فلسفه» درآمدی حقیقتاً عالی است بر فلسفه که در قالب جذاب درس‌گفتار همراه با کادرهایی شامل خواندنی‌های بیشتر، پرسش‌های پایان هر فصل و فهرستی از مسائل برای بیشتر اندیشیدن نوشته شده است. نویسنده کتاب، الیوت سوبر، فیلسوفی حرفه‌ای و نام‌آشنا است که تحقیقاتش در فلسفه علم و فلسفه زیست‌شناسی شهرت جهانی دارد. کتاب به دانشجویان و خوانندگان علاقه‌مند نشان می‌دهد چگونه می‌توان از فلسفه برای ارزیابی انواع استدلال‌ها و شکل دادن به نظریه‌های معقول استفاده کرد. در لابه‌لای فصول کتاب بخش‌هایی از متون کلاسیک فلسفه نیز آمده است، اما نه برای مرور آنچه فیلسوفان گفته‌اند، بلکه برای درگیر شدن با ایده‌های آنان و سپس نقادی کردن و بهبود بخشیدن به آنها. از سوی دیگر، از آنجا که فلسفه نمی‌تواند جدا از تعامل با جامعه به حیات خود ادامه دهد، ربط و نسبت مسائل سنتی و معاصر فلسفه با علوم فیزیکی، زیستی و اجتماعی به بحث گذاشته شده است. کتاب مشتمل بر پنج بخش و سی‌وپنج فصل است و موضوعاتی مانند چیستی فلسفه و انواع استدلال، فلسفه دین، نظریه معرفت، فلسفه ذهن و اخلاق را پوشش می‌دهد. این کتاب سال‌ها است به‌عنوان متن درسی مورد استفاده دانشجویان دوره‌های کارشناسی و عموم علاقه‌مندان به فلسفه است و ویرایش‌های متعددش گواهی است بر موفقیت در جلب توجه مخاطبان.

دنیای سارا (راهنمای آموزگاران و والدین)

  • 145,000 تومان

بسیاری از ما در جایی از زندگی با خود گفته‌ایم «کاش بعضی چیزها را پیش از آنکه بهای سنگینی برایشان بپردازم می‌فهمیدم». اشتباه کردن و زمین خوردن بخشی از زندگی است و هیچ‌کس نیست که در زندگی‌اش اشتباه نکرده باشد. فرزندان ما هم باید وارد زندگی شوند و زندگی را بیازمایند و حتی بعضی‌وقت‌ها اشتباه کنند. اما آیا نمی‌توان کاری کرد که در این مسیر خطاهای کمتری مرتکب شوند و دست کم خطاهای خانمان‌سوز و جبران‌ناپذیرشان در زندگی کاهش یابد؟ دانش تفکر نقادانه به بچه‌ها، و نیز به ما بزرگ‌ترها، یاد می‌دهد بهتر فکر کنیم و کمتر در دام خطاهای مهلک فکری بیفتیم. کتاب «دنیای سارا» به گونه‌ای طراحی شده که بچه‌ها را با بنیادی‌ترین مفهوم‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی آشنا و، با به‌کارگیری زبانی ساده، این مفهوم‌ها را برایشان قابل‌فهم کند. مفهوم‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: فضیلت‌های فکری؛ استانداردهای فکری؛ و عنصر‌های اندیشه. «دنیای سارا» کتابی است برای آشنایی با این مفاهیم و آغاز تفکر نقادانه. ولی از آنجا که خودآموزی تفکر نقادانه برای بچه‌ها بسیار دشوار است، لازم است آنان هنگام مطالعه کتاب «دنیای سارا» والدین و آموزگاران را نیز کنار خود داشته باشند. اما آموزگاران و والدین هم برای راهنمایی بچه‌ها خود نیاز به راهنمایی دارند. کتاب «راهنمای آموزگار» برای برآورده‌کردن همین نیاز نوشته شده است. این کتاب والدین و آموزگاران را راهنمایی می‌کند تا در فهم و بهره‌گیری هرچه بهتر از مطالب کتاب «دنیای سارا» به بچه‌ها کمک کنند.

دنیای سارا (تفکر نقادانه برای کودکان)

  • 175,000 تومان

بسیاری از ما در جایی از زندگی با خود گفته‌ایم «کاش بعضی چیزها را پیش از آنکه بهای سنگینی برایشان بپردازم می‌فهمیدم». اشتباه کردن و زمین خوردن بخشی از زندگی است و هیچ‌کس نیست که در زندگی‌اش اشتباه نکرده باشد. فرزندان ما هم باید وارد زندگی شوند و زندگی را بیازمایند و حتی بعضی‌وقت‌ها اشتباه کنند. اما آیا نمی‌توان کاری کرد که در این مسیر خطاهای کمتری مرتکب شوند و دست کم خطاهای خانمان‌سوز و جبران‌ناپذیرشان در زندگی کاهش یابد؟ دانش تفکر نقادانه به بچه‌ها، و نیز به ما بزرگ‌ترها، یاد می‌دهد بهتر فکر کنیم و کمتر در دام خطاهای مهلک فکری بیفتیم. کتاب «دنیای سارا» به گونه‌ای طراحی شده که بچه‌ها را با بنیادی‌ترین مفهوم‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی آشنا و، با به‌کارگیری زبانی ساده، این مفهوم‌ها را برایشان قابل‌فهم کند. مفهوم‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: فضیلت‌های فکری؛ استانداردهای فکری؛ و عنصر‌های اندیشه. «دنیای سارا» کتابی است برای آشنایی با این مفاهیم و آغاز تفکر نقادانه. ولی از آنجا که خودآموزی تفکر نقادانه برای بچه‌ها بسیار دشوار است، لازم است آنان هنگام مطالعه کتاب «دنیای سارا» والدین و آموزگاران را نیز کنار خود داشته باشند. اما آموزگاران و والدین هم برای راهنمایی بچه‌ها خود نیاز به راهنمایی دارند. کتاب «راهنمای آموزگار» برای برآورده‌کردن همین نیاز نوشته شده است. این کتاب والدین و آموزگاران را راهنمایی می‌کند تا در فهم و بهره‌گیری هرچه بهتر از مطالب کتاب «دنیای سارا» به بچه‌ها کمک کنند.

آیا علم و دین سازگارند (مناظره پلنتینگا و دنت)

  • 85,000 تومان

این اثر را می‌توان از کلاسیک‌های فلسفه دین به شمار آورد؛ اثری مختصر و سرراست برای تدریس در دوره‌های علم و دین، علم و فرهنگ و فلسفه دین. این کتاب، که نسخه مکتوب مناظره دو فیلسوف، آلوین پلنتینگا و دنیل دِنت، درباره رابطه علم و دین و با موضوع مشخص «سازگاری علم و دین» است، تاکنون به زبان‌های ایتالیایی، لهستانی، رومانیایی، پرتغالی و کره‌ای بازگردانده شده است. پلنتینگا سخنان خود را با محدود ساختن عنوان مناظره از «آیا علم و دین سازگارند؟» به «آیا نظریه کنونی فرگشت و خدای مسیحیت سنتی سازگارند؟» آغاز می‌کند. نظرش این است که نظریه کنونی فرگشت و خدای مسیحیت نه‌تنها سازگارند، که به بار آمدن «شگفتی‌های جانداران» از رهگذر فرگشتی هدایت‌ناشده باورناپذیر می‌نماید. باور داشتن به نظریه فرگشت نیازمند باور داشتن به خدا است. دِنِت، به‌گونه‌ای کم و بیش شگفت‌آور، دست‌کم در آغاز، در پذیرش سازگاری نظریه کنونی فرگشت و خداباوری با پلنتینگا هم‌داستان است. آنچه دِنت به‌شدت رد می‌کند باورناپذیری فرگشت هدایت‌ناشده است و اینکه باور داشتن به نظریه فرگشت مستلزم باور داشتن به خدا است.

1  2  3  4  5  6  7  صفحه‌ی 1