فلسفه


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اتوپیا و امید (2 جستار) فلسفه و امید (ارنست بلوخ کارل لوویت مفسران مارکس)
  • همراه با تخفیف
چه کسی از جهان‌های موازی می‌ترسد
  • همراه با تخفیف
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 76,500 تومان
خدا و زمان
  • همراه با تخفیف
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 127,500 تومان
فلسفه‌درمانی
  • همراه با تخفیف
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 136,000 تومان
این کار به چه دردی می‌خورد (بیانیه‌ای در باب منفعت امور بی‌منفعت)
  • همراه با تخفیف
پودل شوپنهاور و دیگر کنجکاوی‌های فلسفی
  • همراه با تخفیف
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 136,000 تومان
نظم عجیب چیزها (زندگی احساس و شکل‌گیری فرهنگ‌ها)
  • همراه با تخفیف
فلسفه آسیب‌پذیری (در باب این زندگی شکننده)
  • همراه با تخفیف
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 161,500 تومان
فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند
  • همراه با تخفیف
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 221,000 تومان
تخت پروکروستس
  • همراه با تخفیف
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 153,000 تومان
محتوم (نگاه علم به زندگی بدون اراده آزاد)
  • همراه با تخفیف
  • 490,000 تومان
  • با تخفیف: 416,500 تومان
سفر فلسفی در جستجوی معنا زندگی
  • همراه با تخفیف
  • 550,000 تومان
  • با تخفیف: 467,500 تومان

اتوپیا و امید (2 جستار) فلسفه و امید (ارنست بلوخ کارل لوویت مفسران مارکس)

  • 205,000 تومان

کتابی که در دست دارید در واقع دو کتاب کوچک است: آغازی بر فلسفه اتوپیایی: مقدمه‌ای بر کار ارنست بلوخ نوشته جان گرینوی و فلسفه و امید: ارنست بلوخ و کارل لوویت، مفسران مارکس نوشته دیگو فسارو. کتابچه اول همین امسال منتشر شده و می‌کوشد نشان دهد چگونه می‌توان با ارجاع به فیلسوف اتوپیا، انگاره‌های مدفون‌شده گذشته و نیروی فعال نهفته در آن را در تخیلی انضمامی احیا کرد و بدین ترتیب برای به چالش کشیدن دوباره جهان موجود زمینه‌هایی فراهم آورد. بنابراین، متن متنی امیدوار و مبارزه‌جو است. اما متن دوم که چند سالی پیش نوشته شده میان بدبینی کارل لوویت و امیدواری فلسفی بلوخ مقایسه‌ای ترتیب دیده است و می‌کوشد نشان دهد آیا می‌توان فلسفه را با امید همراه کرد یا نه. کنار هم آوردن این دو متن نیز به همین دلیل است. از امید به‌سوی تردید به امید و برعکس. از طرف دیگر این دو جستار تا حد بسیاری زمینه‌های مقدماتی ورود به فلسفه ارنست بلوخ را فراهم می‌آورند و با طرح برخی مفاهیم مرکزی نظریه او می‌کوشند صورت منسجمی به کارهای او ببخشند.

چه کسی از جهان‌های موازی می‌ترسد

  • 90,000 تومان

مجموعه «کتاب‌های تماس» کوششی است برای آشنایی با حوزه پژوهشی نوینی که به پرسش‌ها،‌ اندیشه‌ها و چالش‌های مشترک میان سه ساختار معرفتی علم،‌ فلسفه و دین می‌پردازد؛ حوزه‌ای که در آن این سه ساحت معرفتی با یکدیگر «تماس» پیدا می‌کنند.

خدا و زمان

  • 150,000 تومان

فلسفه دین به دلیل پرداختن به مفاهیمی که با حوزه‌های اخلاق،‌ روان‌شناسی، علم و از همه مهم‌تر معناداری زندگی درآمیخته است،‌ همواره شاخه‌ای جذاب از دانش فلسفه،‌ به مفهوم کلی آن بوده است. «مجموعه فلسفه دین» نگاه تازه‌ و عمیق‌تری است به مفاهیم و مولفه‌های کلیدی این حوزه زنده و پویا از فلسفه.

فلسفه‌درمانی

  • 160,000 تومان

این کتاب تلاشی است برای دفاع از نقش فلسفه در ساختن زندگی، اگرچه فلسفه نیازی به کسی ندارد تا از آن دفاع کند. ما نیاز داریم تا اهمیتش را در زندگی روشن کنیم تا بتواند نقش فراموش‌شده‌اش را ایفا کند، نقشی زنده‌تر: کار فلسفه این است که ما را قادر به زندگی سازد. نقشی که امروز در دورۀ انسان پس از ادیان به آن نیاز داریم؛ انسانی که بی‌شک نیازهای روحی دارد، اما ادیان موروثی نمی‌توانند به آن پاسخ دهند. دوستانی داریم که از فجایع روزگار و مصیبت‌های زمانه رنج می‌کشند، یکی در لهیب آتش دردی کشنده در شرایط بشری بسیار بی‌رحمانه می‌سوزد، یکی با دردهای ورشکستگی، یأس و بی‌یاوری روبه‌روست، یکی از دوزخ خشونتی وحشی، خسته و نفس‌بریده بیرون جسته و برای ماندن جان می‌کند، یکی می‌بیند بلایای روزگار آمال و آرزوهایش را بر باد می‌دهد و پا به سن گذاشته و یکی هم بی‌هیچ پایانی در بستر مرگ افتاده... آیا فلسفه چیزی برای گفتن به اینان دارد؟ پاسخ آری است. و این همان چیزی است که تلاش می‌کنم ثابت کنم.

این کار به چه دردی می‌خورد (بیانیه‌ای در باب منفعت امور بی‌منفعت)

  • 210,000 تومان

«این کار به چه دردی می‌خورد؟» از مهم‌ترین آثار نوچو اردین، استاد فقید و منتقد ادبی برجسته ایتالیایی، به شمار می‌رود. این اثر را باید دفاعیه‌ای دانست از دانش‌های «بی‌منفعت»، از جمله ادبیات و هنر، که در دنیای منفعت‌زده امروز دیگر جایگاهی ندارند. چنان‌که خود نویسنده نیز در مقدمه‌اش می‌نویسد: «در عالم منفعت‌گرایی چکش بیش‌تر از سمفونی، چاقو بیش‌تر از شعر و آچار فرانسه بیش‌تر از تابلو نقاشی می‌ارزد، زیرا کارآیی ابزار را می‌توان به‌راحتی درک کرد ولی فهم اینکه موسیقی، ادبیات یا هنر ممکن است به چه کاری بیایند بسیار دشوار است». او بر این باور است که نباید به بهانه بحران‌های اقتصادی و صرفا با تکیه بر متغیرهای مالی هر چیزی را که «مقرون به صرفه» نیست کنار گذاشت. نویسنده در این اثر کوشیده، به مدد نظرات قدما و متأخرین، در عین آگاهی‌بخشی درباره خطرات این رویکرد منفعت‌گرایانه، تمام‌قد مقابل این برداشت از مفهوم منفعت بایستد. راب ریمن، فیلسوف معاصر هلندی، که «این کار به چه دردی می‌خورد؟» را یکی از بهترین کتاب‌هایی می‌داند که در سال‌های اخیر در باب ارزش‌های انسانی نوشته شده، درباره این کتاب می‌گوید: «اثر جمع‌وجور و شگفت‌انگیز اردین با گردآوری و کنار هم نشاندن اقوال جذاب و خواندنی گوناگون، از دیرباز تا به امروز، ما را به این خطر واقف می‌کند که منفعت‌گرایی مادی عقیده‌ای باطل و خدایی پوشالی در روزگار ماست.»

پودل شوپنهاور و دیگر کنجکاوی‌های فلسفی

  • 160,000 تومان

فیلسوف کیست؟ فیلسوفان مرد هستند و زنان در این حرفه به‌تقریب سهمیه‌ای ندارند. ما معمولا با طیب خاطر از آنها نقل‌قول می‌کنیم و کتاب‌های قطورشان را زینت‌بخش کتابخانه‌هایمان قرار می‌دهیم، هرچند هیچ‌گاه آنها را نمی‌خوانیم. فیلسوفان به دور از واقعیت زندگی می‌کنند. دل‌مشغول امور این‌جهانی نیستند و دغدغه ذات و جوهره چیزها را دارند. اهل ورزش نیستند؛ دوست ندارند فعالیت بدنی داشته باشند، بلکه عاشق آنند که گوشه‌ای بنشینند و یاخته‌های مغزی‌شان را ورز بدهند. اهل جدل‌اند. از روزگار باستان تا به امروز پیوسته درباره یک چیز بحث می‌کنند: آیا جهان از اصلی مادی پدید آمده یا آفریده اصلی الهی است؟ به‌ندرت می‌خندند، چرا که فیلوسوفوس هستند، یعنی دوستدار معرفتی که زندگی را بسیار جدی می‌گیرد... . در کتاب «پودل شوپنهاور و دیگر کنجکاوی‌های فلسفی»، هِلمه هاینه، از رهگذر متن‌های اندیشه‌برانگیز و طعنه‌آمیز و نیز تصویرهای جذاب، خوانندگان را با برخی افکار اصلی بزرگ‌ترین فیلسوفان غربی و همین‌طور گوشه‌هایی از زندگی آنها آشنا می‌کند، از تالس گرفته تا ویتگنشتاین و راسل و هایدگر. و از این‌رو است که برای نمونه، هراکلیتوس را به‌گونه‌ای طنزآمیز درحال افتادن از نردبان به تصویر می‌کشد، چراکه از نظر فیلسوف «راه بالا و پایین یکی است».

نظم عجیب چیزها (زندگی احساس و شکل‌گیری فرهنگ‌ها)

  • 315,000 تومان

چگونه انسان هم‌زمان می‌تواند بیمار، درویش، صحنه‌گردان شادی، نوع‌دوست، هنرمند و دانشمند، مقدس و مجرم، دوست‌دار طبیعت و هیولای ویران‌گر آن باشد؟ پاسخ، به‌قطع و یقین، مستلزم همکاری مورخان و جامعه‌شناسان و همین‌طور هنرمندان است که حساسیت‌هایشان اغلب الگوهای پنهان شور و هیجان انسان را به صرافت در‌می‌یابد، اما هم‌چنین نیازمند همکاری شاخه‌های مختلف زیست‌شناسی نیز هست. چگونه است که احساسات نه‌تنها در دوران شباب فرهنگ‌ها حضور داشته‌اند، بلکه در تکامل نیز یار و همراه‌شان بوده‌اند؟ به دنبال یافتن راهی بودم تا از طریق آن زندگی انسان را،‌ آنگونه که امروز می‌شناسیم - مجهز به ذهن، احساس، آگاهی، حافظه، زبان، گروه‌جویی پیچیده و هوش خلاق - به زندگی اولیه چند میلیارد سال پیش وصل کنم. برای برقراری این ارتباط لازم دیدم ترتیب و خطی زمانی برای تکوین و پیدایی این توانایی‌های خلاق در طول تاریخ بلند تکامل پیشنهاد دهم. ترتیب واقعی ظهور ساختارها و توانایی‌های زیستی‌ای که کشف کرده‌ام خلاف انتظارات سنتی و همان‌قدر عجیب است که عنوان کتاب، نظم عجیب چیزها، به آن اشاره دارد. در تاریخ زندگی، رویدادها از مفاهیم متعارفی که ما انسان‌ها به منظور تولید ابزاری زیبا فراهم آورده‌ایم تبعیت نمی‌کنند؛ ابزاری که من آن را ذهن فرهنگی می‌نامم.

فلسفه آسیب‌پذیری (در باب این زندگی شکننده)

  • 190,000 تومان

«گاهی در زندگی‌ام تاریکی می‌خزد و تلاش می‌کند در من رخنه کند. آنچه در ذهن دارم تصویر ملکه‌ تاریکی است: قدرتمند، گریزناپذیر، همه‌چیز را می‌پوشاند و روی خودش را نیز نمایان نمی‌کند. ملکه شانه‌ام را در چنگ می‌گیرد. کاش نشانه‌ای، اخطاری یا یادداشتی از زیر در خانه‌ام سر می‌خورد، یا کسی برایم پیامی می‌فرستاد که «ملکه در راه است.» لمس سردش ناگهانی است، آغوشش مرا در بر می‌گیرد، نور از جهان رخت برمی‌بندد و من، از همه‌جا بی‌خبر، در تاریکی غرق می‌شوم. هیچ‌چیز رنگ خوشی ندارد و نخواهد داشت. اگر هم داشته در گذشته مانده است. به تنها چیزی که فکر می‌کنم زنده ماندن است. افسردگی از راه رسیده است.» در این کتاب نویسنده به آن دسته از آموزه‌هایی می‌پردازد که سعی دارند انسان را در برابر رنج و آسیب ایمن کنند. اما پیش از آن باید پرسید اساسا چرا زندگی انسان در برابر رنج آسیب‌پذیر است؟ و از آن هم مهم‌تر، آیا ما انسان‌ها می‌خواهیم در برابر رنج و آسیب ایمن باشیم؟

فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند

  • 260,000 تومان

ما که هستیم؟ ماهیت این دنیا چیست؟ چه کسی مقام انسانی ما را به ما اعطاء کرده است؟ آیا این مقام از جانب خداوند به ما اعطاء شده است؟ آیا باید این مقام را در دنیا بیابیم؟ یا که باید خودِ ما انسان‌ها این مقام را برای خودمان بسازیم؟ آیا این دنیا یک ارگانیسم است؟ آیا این دنیا یک ماشین است؟ اگر این دنیا را یک ارگانیسم تلقی کنیم پس حتماً ما انسان‌ها والاترین بخشِ آن هستیم. اما آیا واقعاً حق داریم این‌طور فکر کنیم؟ اگر این دنیا را یک ماشین تلقی کنیم، پس حتماً ما انسان‌ها ماشین‌های زیست‌شناختی پیچیده‌ای هستیم که تابع همان قوانین فیزیکی‌ای هستیم که بر همۀ جهان طبیعی حاکم است. اما چنین نگرشی چه پیامدهایی برای ما دارد؟ مایکل روس در این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با استفاده از اگزیستانسیالیسم و داروینیسم اثبات کرد که فقط این دیدگاه که دنیا ماشین است می‌تواند پیچیدگی‌های وجود انسان را کاملاً درک کند و توضیح دهد. پس واقعاً فیلسوفی انسان‌ها را بررسی می‌کند.

تخت پروکروستس

  • 180,000 تومان

از دوران روشنگری تا به حال، ما در کشمکشی بزرگ میان عقل‌گرایی و تجربه‌گرایی، همواره به ملامت جهان پرداخته‌ایم که چرا با تخت‌خواب مدل‌های «عقلانی» ما سازگار نیست. ما تلاش کرده‌ایم انسان را تغییر دهیم تا با فناوری هماهنگ شود، اخلاق را تغییر دهیم تا با نیازهای شغلی‌مان هماهنگ شود و اقتصاد را تغییر دهیم تا با تئوری‌های اقتصادی هماهنگ شود. ما روز به روز در برابر شکل خاصی از خردگرایی علمی که با اطمینان و قطعیت درباره امور ناشناخته حرف می‌زند آسیب‌پذیرتر می‌شویم. من باور دارم که در رابطه با مسائلی که شناخت ناچیز و مجهولی از آنها داریم، تفکرات کلاسیک نیرومندتر از این درخودماندگی نیمه علمی هستند که ما پس از عصر روشنگری با آن روبرو شده‌ایم.

محتوم (نگاه علم به زندگی بدون اراده آزاد)

  • 490,000 تومان

از کسی رفتاری به شکلی خاص سر می‌زند. ممکن است این رفتار فوق‌العاده خوب و الهام‌بخش یا رفتاری نفرت‌انگیز محسوب شود. شاید معنی‌اش به فرد بستگی داشته باشد یا شاید هم کار و رفتاری بی‌اهمیت باشد. پس از مشاهدۀ بسیاری از رفتارها، ما با یک سؤال بنیادین مواجه می‌شویم: چرا این رفتار رخ داد؟ وقتی رفتاری می‌کنیم، یعنی وقتی مغزمان رفتار خاصی را تولید می‌کند، دلیلش جبری است که قبل از آن رفتار وجود داشته و خود آن نیز به علت جبری درست پیش از آن به وجود آمده است و این زنجیرۀ علت‌‏ها به همین شکل ادامه دارد تا آخر. رویکرد کتاب محتوم این است که نشان دهد این جبرگرایی چطور کار می‌کند. همچنین رابرت ساپولسکی در این کتاب بررسی می‌کند که عوامل زیست‌شناختی خارج از کنترل ما، در تعامل با محیط خارج از کنترل ما، چگونه از ما فردی را ساخته‌اند که هستیم. کتاب محتوم می‌خواهد نشان بدهد وقتی آدم‌ها ادعا می‌کنند که برای رفتارشان «علتی وجود دارد که خودش علتی ندارد» و اسمش را «آزادی اراده» می‌گذارند، به این دلیل است که نتوانسته‌اند جبرگرایی را ببینند و علاوه بر این، به‌خطا جنبه‌های غیر جبرگرایانۀ خاصی از جهان را عامل شخصیت، اخلاقیات و رفتار انسان تلقی می‌کنند.

سفر فلسفی در جستجوی معنا زندگی

  • 550,000 تومان

مراد از «معنای زندگی» چیست؟ آیا اساسا کشف‌شدنی است یا آفریدنی؟ اگر کشف‌شدنی است، به روشی می‌توان آن را کشف کرد؟ اگر آفریدنی است، آیا برای ابداع معنای زندگی قید و بندی وجود دارد، یا هر معنایی را می‌توان برای زندگی جعل کرد؟ نسبت معنای زندگی با اخلاق چیست؟ اصلا ضرورت (منطقی یا اخلاقی یا روان‌شناختی) زندگی معنادار در چیست؟ چرا نتوان زندگی بی‌معنا داشت؟ یووال لوری در این کتاب آرای تولستوی، ویتگنشتاین،سارتر و کامو در باره معنای زندگی را می‌کاود و توضیح می‌دهد که آن‌ها به پرسش‌های گوناگون مرتبط با معنای زندگی چه پاسخی می‌دهند . نویسنده در طی ادیسه فلسفی خود هم به جاده‌های هموارشده می‌پردازد و هم از بن‌بست‌ها سخن می‌گوید تا برای کسانی که در مورد معنای زندگی دستخوش حیرت‌اند اکتشافات فیلسوفان و ادبیاتی را روایت کند که در جستجوی معنای زندگی راه سفر در پیش گرفته‌اند.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1