يوجين اونيل


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)
  • 212,000 تومان
  • با تخفیف: 212,000 تومان
آنا کریستی (نمایش‌نامه)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
شاعرانگی (نمایش‌نامه)
  • 57,000 تومان
  • با تخفیف: 57,000 تومان
در منطقه جنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)
سفر دور و دراز به وطن (3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
علامت گنج روغن نهنگ در مسیر شرق به سوی کاردیف (نمایش‌نامه)
آن سوی افق (نمایشنامه)
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
نخستین آدم (نمایش‌نامه در 4 پرده) نمایش‌نامه
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
درهم‌تنیده جوانک خیال‌باف موج‌گرفتگی (نمایش‌نامه)
نان و آب (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
تار عنکبوت و 2 نمایش‌نامه دیگر (مجموعه نمایش‌نامه)
پیش از ناشتایی و 3 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

سیر طولانی روز در شب (نمایشنامه)

  • 212,000 تومان

«سیر طولانی روز در شب»، نمایشنامه خودزندگی‌نامه‌ای یوجین اونیل، استادانه‌ترین اثر اوست. این نمایشنامه را اولین‌بار انتشارات دانشگاه ییل در 1956 منتشر کرد و یک سال بعد برنده جایزه پولیتزر شد. هارولد بلوم درباره این کتاب می‌نویسد: «سیر طولانی روز در شب به اتفاق آرا شاهکار اونیل است... عشق میان اعضای خانواده خودش به زحمت در برابر زخم‌ها و آسیب‌های ازدواج، پدر و مادری و فرزندی تاب می‌آورد، چه رسد به اینکه بخواهد این زخم‌ها را تسکین دهد. این واقعیت هرگز تا این حد بی‌رحمانه و اثرگذار به تصویر کشیده نشده، آن هم با بیانی چنین قدرتمند که بعید است هیچ‌کداممان تلخی‌اش را هرگز فراموش کنیم.» اونیل سیر طولانی روز در شب را در 1940 نوشت اما نمایشنامه تا 1956، یعنی پس از مرگ نویسنده، روی صحنه نرفت. او در این نمایشنامه با شجاعت و بدون هیچ شرمی از زندگی واقعی خودش می‌نویسد. اثر او تلاشی ا‌ست غم‌بار برای درک خودش و خانواده‌اش و، همان‌طور که اونیل در تقدیم‌نامه کتاب اشاره کرده، «این نمایشنامه‌ را که درباره اندوهی کهنه است با اشک و خون نوشته‌ام». هیچ‌کدوممون در برابر بلاهایی که زندگی سرمون آورده کاری از دستمون برنمی‌آد. آدم اصلاً نمی‌فهمه کِی اون بلاها سرش می‌آن، وقتی هم که می‌آن سراغش باعث می‌شن آدم سرش به چیزهای دیگه گرم بشه تا اینکه بالاخره یادش بره چی می‌خواست بشه و خود واقعیش رو برای همیشه فراموش می‌کنه. (بریده‌ای از نمایشنامه)

آنا کریستی (نمایش‌نامه)

  • 60,000 تومان

«آنا کریستی» نمایشنامه‌ای در چهار پرده از «یوجین اونیل»، نمایشنامه نویس ایرلندی- آمریکایی است. این اثر برای اولین بار در 2 نوامبر 1921 در تالار واندربیلت برادوی روی صحنه رفت. اونیل در سال 1922، جایزه پولیتزر را برای این نمایشنامه دریافت کرد. این نمایش‌نامه در سال 1343 شمسی توسط صفدر تقی زاده و محمدعلی صفریان به فارسی ترجمه شد و توسط انتشارات فرانکلین و نشر اندیشه به چاپ رسید.

شاعرانگی (نمایش‌نامه)

  • 57,000 تومان

آدم‌های یوجین اونیل شاعرانی زخمی‌اند. همه آن‌ها تنها هستند. تنها در میان هم. شاعرانگی روایت این شاعران زخم‌خورده تنهاست. کریگان: دم همه آدمای این‌جا گرم، حتی صاحبش! مالوی: [لبخند] سحرخیز شدی! کریگان: سرم داره می‌ترکه. انگار دارن با پتک می‌کوبن تو سرم. گوشه سرش می‌ماله. مالوی: تعجبی نداره!‌ دیشب وقتی می‌رفتی رو پاهات بند نبودی. دو صبح بود. کریگان: یادم نمیاد! ولی حتما همینه که تو میگی [میشینه] بی‌خیال! مالوی: این وقت روز سرویس نداریم. ...

در منطقه جنگی و 2 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 25,000 تومان

ینک: تو نباس خیلی سخت بگیری، دریسک. داشتم فکر می‌کردم به اون بدی هم نیس که مردم فکر می‌کنن. منظورم مُردنه. من هیچ‌وقت به موعظۀ ناخداها اهمیت نمی‌دادم. هیچ‌وقتم دین نداشتم، اما می‌دونم چیزی که بعد از این سرم می‌آد نمی‌تونه بدتر از این زندگی باشه. دریسک من دوست ندارم از پیش تو برم، ولی این‌جوریه... ترک این زندگی جاشویی اون‌قدرام ارزش گریه‌کردن نداره. از این کشتی به اون کشتی، کار سخت، پول کم، و بخور و نمیر. بعدشم دوباره با یه کشتی بزنی به دریا. هیچ‌وقت آدم حسابی نبینی، هیچ‌وقت از یه شهر ساحلی بیرون نری، سخته از هر بندری راه بیفتی و دور دنیا رو بگردی و هیچیش رو نبینی، هیشکی نباشه ازت مراقبت کنه، چه مُرده باشی، چه زنده... تو این همه هیچی نیس که متأسف باشی از دست بدی، دریسک.

سفر دور و دراز به وطن (3 نمایش‌نامه تک‌پرده‌)

  • 30,000 تومان

موضوع بحث من هنر تئاتر در آمریکاست. اما قبل از آن که شما را به آمریکا ببرم امیدوارم که مرا به خاطر توضیح مختصری درباره کلمه تئاتر معذور بدارید. همه هنرمندان چنین معتقدند که به زبانی جهانی تکلم می‌کنند و تئاتر کشور من نیز با وجود آن که مانند اغلب جاها متهم به افراط در احساسات ملی است، به آن تفاهم بین‌المللی که دلیلی برای حضور من در برابر شما نیز می‌تواند باشد، مربوط و وابسته است. هنر تئاتر بر چهار اصل اساسی استوار است: «نمایش‌نامه»، «بازیگران»، «تماشاچی» و جایی که این سه در آن به هم می‌آمیزند. اغلب، عوامل دیگری از قبیل دکور، نور، اثاثیه روی سن، لباس، گریم، موزیک متن، اداره و رهبری صحنه را نیز شامل می‌شود اما هیچ یک از این‌ها ضروری نیست و نمایش‌نامه را می‌توان حتی بدون تبلغی و وجود یک سازمان تجاری به روی صحنه آورد.

علامت گنج روغن نهنگ در مسیر شرق به سوی کاردیف (نمایش‌نامه)

  • 22,000 تومان

نمایش‌نامه‌های علامت گنج، روغن نهنگ، و در مسیر شرق به سوی کاردیف تک‌پرده‌هایی از اونیل هستند که هر یک، با بیانی متفاوت، زندگی در دریانوردی و تجربیات شخصی اونیل از زندگی بر روی دریا را در خود منعکس می‌کنند. نمایش‌نامه علامت گنج روایتگر حال و احوال شخصیت‌هایی است که، با کمک تخیل و قدرت تصویرپردازی، مرز باریک بین حقیقت و رویا را در هم می‌شکنند و دنیایی در زهن می‌سازند که تداعی‌گر تلاش آن‌ها برای یافتن چیزهایی است که رسیدن به آن‌ها محال به نظر می‌رسد. در نمایش‌نامه روغن نهنگ، اونیل دنیایی مردسالارانه بر روی یک کشتی تجاری در دریا را به نمایش می‌کشد که در آن نگرش عام و خاص به مسئولیت‌های مردانه و تجارت بیش از توجه به زنان است. نمایش‌نامه در مسیر شرق به سوی کاردیف روایتگر زندگی سخت دریانوردی و حال و احوال انسان سرگردانی است که در لحظه مرگ درمی‌یابد که هرگز به جایی تعلق نداشته است.

آن سوی افق (نمایشنامه)

  • 26,000 تومان

نمایش‌نامه آن سوی افق نمایانگر تاثیر رویا در زندگی انسان‌هاست. آدم‌ها رویاهای فراوانی در سر دارند که اگر در پی شکوفایی آن‌ها باشند، به سرنوشتی دل‌انگیز و دلخواه می‌رسند. اما آن‌ها، گاه، در طوفان‌های زندگی، رویاهایشان را به فراموشی می‌سپارند و در پی شکست‌ها و زمین خوردن‌ها، آروزهای خود را انکار می‌کنند، و به دنبال تغییر رویا، و از پی آن تغییر سرنوشت و زندگی‌شان، برمی‌آیند و از این رهگذر، آنچه قسمتشان می‌شود تنها نشاطی گذرا و ظاهری است.

نخستین آدم (نمایش‌نامه در 4 پرده) نمایش‌نامه

  • 44,000 تومان

بیگلو: (با نگرانی شوخ‌طبعانه اما صادقانه سخن می‌گوید.) می‌دونی. دیگه همچین شده‌م که عملا می‌ترسم بچه‌ها رو با اون دایه‌شون تنها بذارم. زن خیال‌بافیه. مطمئنم یه مشت قصه جن و پری و حرفای خاله‌زنکی و ماجراهای وحشتناک روزنامه‌ها رو حاضر و آماده داره. مارتا: اوو، خبه! لازم نکرده این‌قدر نگران باشی. خودم بچه که بودم کلی با قصه‌های ترسناک سرگرم می‌شدم. بیگلو: کمونم تو از خیلی از ماها پردل و جرئت‌تر بوده‌ی.

درهم‌تنیده جوانک خیال‌باف موج‌گرفتگی (نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

یوجین اونیل، نمایش‌نامه‌نویس شهیر آمریکایی، پدر معنوی ادبیات نمایشی شاخص آمریکا و همچنان از برجسته‌ترین نمایش‌نامه‌نویسان جهان به شمار می‌رود. او پیش از هر نمایش‌نامه‌نویس دیگر آمریکایی، واقع‌گرایی نمایشی را که آنتوان چخوف، هنریک ایبسن و آگوست استریندبرگ پیشگامانش بودند، به حوزه ادبیات نمایشی آمریکا وارد کرد. سه نمایش‌نامه درهم‌تنیده، جوانک خیال‌باف و موج‌گرفتگی تک‌پرده‌هایی از یوجین اونیل هستند که هر یک از نقطه‌نظری ویژه و متفاوت، نگاهی به زندگی و اجتماع می‌اندازند. درهم‌تنیده عنوان نخستین نمایش‌نامه است که اونیل در آن به موضوع اخلاق و ارزش‌های انسانی پرداخته و داستان را مغایر با ارزش‌های اخلاقی مورد پسند جامعه و همچنین بر خلاف عرف نمایش‌نامه‌نویسی نگاشته که همین گزینش شجاعانه و هوشمندانه تبدیل به یکی از ویژگی‌های خاص سبک نگارش او شده است. جوانک خیال‌باف اولین نمایش‌نامه‌ای است که در آن اونیل به بازنمایی بخشی از مشاهداتش در خصوص فرهنگ سیاه‌پوستان آمریکا و شکل‌گیری قیام فرهنگی سیاهان می‌پردازد. موج‌گرفتگی، همان‌طور که از نامش پیداست، به یکی از مخرب‌ترین تاثیرات میدان نبرد بر سلامت روح و روان سربازان در طول جنگ جهانی اول می‌پردازد.

نان و آب (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

نان و آب نخستین نمایش‌نامه کامل یوجین اونیل نویسنده آمریکایی است که داستان هنرمندی به نام جان براون را نقل می‌کند. جان، آخرین فرزند خانواده، تصمیم می‌گیرد برخلاف نظر پدرش که مایل است او یک وکیل شود، علاقه خود در هنر را دنبال کرده و برای تحصیل در این رشته به نیویورک برود. اما برای رسیدن به این هدف خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود.

تار عنکبوت و 2 نمایش‌نامه دیگر (مجموعه نمایش‌نامه)

  • 16,000 تومان

موقعیت بعضی از اشخاص در نمایشنامه‌های اونیل موقعیت موجوداتی است که در تار عنکبوت گیر می‌افتند. تفاوتی نمی‌کند که این موجود ژنرال دست‌نشانده‌ای باشد که نماینده‌ی شرکتی که او را به قدرت رسانده برایش تعیین تکلیف می‌کند، پدری باشد که تمام دارایی خود را برای پسرش در بُنِ گره‌ی طناب داری قایم کرده، اما زبانش قاصر از بیان این شیرین‌کاری است یا تیره‌بختانی در اعماق جامعه باشند که از بد حادثه در این تار گرفتار آمده‌اند. «تارعنکبوت» مجموعه‌ای‌ست از سه نمایشنامه‌ی کوتاه از یوجین اونیل: «تار عنکبوت»، «طناب» و «فیلم‌بردار».

پیش از ناشتایی و 3 نمایش‌نامه دیگر (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

در نمایش‌نامه‌های کوتاه یوجین اونیل بذر تفکری پاشیده شده است که تمام عمر و در تمام آثارش دست از سر او برنداشت و آن از سویی کشیده شدن پرده پندار در پیش چشم آدم‌ها و از سوی دیگر دریده شدن این پرده و رویارویی آن‌ها با حقیقت عریان است. چیزی که هستی آن‌ها را به تباهی برده و در لحظه رویارویی از پا درشان می‌آورد. اغلب قهرمانان اونیل گرفتار پندارهای باطل‌اند. بنمایه‌ای که این چهار نمایش‌نامه کوتاه نیز در آن مشترک‌اند. آن‌ها نیز بر لبه هستی و در مواجهه با خورشید حقیقت یا بهت‌زده‌اند و یا زیر بار سنگین حقیقت تحمل از دست داده به سوی نیستی می‌شتابند.

1  صفحه‌ی 1