محمدعلي همايون كاتوزيان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اقتصاد سیاسی ایران (از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی)
صادق هدایت از افسانه تا واقعیت
  • 59,500 تومان
  • با تخفیف: 59,500 تومان
ایران جامعه کوتاه‌مدت و 3 مقاله دیگر
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
تضاد دولت و ملت (نظریه تاریخ و سیاست در ایران)
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
صادق هدایت و مرگ نویسنده
  • 89,000 تومان
  • با تخفیف: 89,000 تومان

اقتصاد سیاسی ایران (از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی)

  • 125,000 تومان

بررسی مستند و مستدل و کارشناسانه‌ای از تحولات اقتصاد ایران از اوان مشروطه تا انقلاب اسلامی به موازات گزارشی تاریخی از فراز و نشیب‌های سیاسی و اجتماعی ایران در این دوران. نویسنده این دوران را به 4 مرحله تقسیم می‌کند: نخست دوره‌ی مشروطه که تحت عنوان دولت و انقلاب بررسی می‌شود، سپس دوره سلطنت رضا شاه که زیر عنوان و ضد انقلاب بدان می‌پردازد، پس از آن، بخش فترت، دمکراسی و دیکتاتوری است درباره روایدادها و اوضاع زمان اشتغال ایران در جنگ دوم و دمکراسی متعاقب آن که به دیکتاتوری انجامید. آخرین مرحله دوره استبداد نفتی و توسعه اقتصادی است که سال‌های 32 تا 57 را در بر می‌گیرد و نویسنده استبداد و تظاهر به مدرنیسم را ویژگی آن می‌شمارد.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

صادق هدایت از افسانه تا واقعیت

  • 59,500 تومان

صادق هدایت نویسنده ایرانی عصر خود بود؛ نویسنده‌ای که ادبیات برایش هم وسیله ارتباط بود و هم‌پرده‌ای از دود که می‌کوشید روح عذاب‌دیده خود را پشت آن پنهان کند، هر چند بخش اعظم آنچه می‌خواست پنهان کند در داستان‌هایش لاجرم بیان می‌شد. همین او را چون کافکا به نفس ادبیات بدل کرده بود. هدایت علاوه بر داستان‌نویسی، پژوهش نیز می‌کرد و کاوش‌هایش در فولکلور فارسی شهرتی همسنگ داستن‌هایش برایش به ارمغان آورد. احاطه‌اش بر ادبیات کلاسیک فارسی نیز از جمله در پژوهش‌هایش درباره خیام و نقدهای ادبی‌اش نیک پیداست.

ایران جامعه کوتاه‌مدت و 3 مقاله دیگر

  • 80,000 تومان

چهار مقاله‌ای که در این کتاب می‌خوانید هر یک به نوعی مشکلات تاریخی توسعه اقتصادی و سیاسی ایران را بررسی می‌کند. فقدان امنیت برای مالکیت خصوصی و در نتیجه عدم انباشت سرمایه در دست بخش خصوصی، انحصار ثروت و قدرت اقتصادی در دست حکومت‌ها که خود به انحصار قدرت سیاسی می‌انجامید و سرعت و شدت تحولات سیاسی و اجتماعی که جامعه را از چهارچوب قانونی با ثبات که لازمه رشد و توسعه اقتصادی است محروم می‌کرد، در دو مقاله اول بررسی می‌شود...خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

تضاد دولت و ملت (نظریه تاریخ و سیاست در ایران)

  • 88,000 تومان

برای بررسی گذشته و حال ایران رویکردی که به راستی توانایی تبیین و پیش‌بینی داشته باشد لازم به نظر می‌رسد. این رویکرد و بررسی‌های مبتنی بر آن به ما کمک می‌کند تا تاریخ و سیاست ایران را بهتر بفهمیم، و به حل بسیاری از مسائل پیچیده و بغرنج مانند علل دشمنی مستمر میان دولت و جامعه ایران دست یابیم. این کتاب مجموعه مقالاتی مستقل و در عین حال وابسته به هم‌اند که در مجموع دلایل و شواهد موید نظریه حکومت خودکامه را به دست می‌دهند. و در آنها ریشه‌ها و اعتبار علمی نظریه حکومت خودکامه و مطالعات موردی مرتبط با آن ارائه شده است. همچنین نظریه عمومی انقلاب‌های ایرانی، فره ایزدی و حق الهی پادشاهان، لیبرالیسم اروپایی و مفاهیم نو آوازی در ایران، و... مورد بررسی قرار گرفته است.

صادق هدایت و مرگ نویسنده

  • 89,000 تومان

«مرگ نویسنده» نام مقاله مهمی از رولان بارت است که در آن نظریه‌های تازه‌ای در باب نقش نویسنده و خواننده در اثر ادبی مطرح شده است. تک‌نگاری صادق هدایت و مرگ نویسنده که نام خود را به مجموعه حاضر بخشیده، آثار هدایت را از دیدگاه این نظریه‌های تازه بررسی می‌کند. به دنبال آن، پنج مقاله دیگر درباره هدایت آمده که هر یک به بررسی گوشه‌ای از زندگی و شخصیت و آثار هدایت می‌پردازند و راهی به دنیای کم‌شناخته ذهن این نویسنده برجسته معاصر می‌جویند.

صفحه‌ی 1