دن آريلي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بدباوری (چه چیزی باعث می‌شود افراد منطقی مسایل غیرمنطقی را باور کنند)
کج‌باوری (چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند)
کج‌باوری (چرا آدم‌های معقول حرف‌های نامعقول را باور می‌کنند)
مصائب زندگی صادقانه (چطور به همه مخصوصا خودمان دروغ می‌گوییم)
انگیزش (منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد)
حقایق بی‌صداقتی (چگونه به همه دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)
پاداش (منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد)
بی‌منطقی‌های هر روز ما
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
پشت پرده ریاکاری (چگونه به هر کس دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)
نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند)
جنبه مثبت بی‌منطق بودن (مزایای پیش‌بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه)

بدباوری (چه چیزی باعث می‌شود افراد منطقی مسایل غیرمنطقی را باور کنند)

  • 289,000 تومان

کتاب بدباوری «چه چیزی باعث می‌شود افراد منطقی مسائل غیرمنطقی را باور کنند» اثری که عنوان بهترین کتاب علمی سال 2023 را بر خود دارد. دن آریلی در این کتاب بسیار اندیشمندانه و تکان‌دهنده که به خوبی هم نگاشته شده است، از سفر شخصی و حرفه‌ای خود برای درک دنیای بدباوران و تئوری‌های توطئه روایت می‌کند و بینش، فراست و نکاتی راپیشنهاد می‌کند که امیدواریم کمکی ارزنده باشد به همه ما تا بتوانیم از بافت اجتماعی شکننده خود حفاظت کنیم و مانع از هم پاشیده شدن آن توسط اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی باشیم.

کج‌باوری (چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند)

  • 249,000 تومان

کج‌باوری یک‌جور عینک کج‌ومعوج است که آدم‌ها با آن دنیا را می‌بینند، درباره‌اش استدلال می‌آورند و بعد هم برای دیگران توصیفش می‌کنند. کج‌باوری از طرفی هم نوعی فرایند و یک‌جور سیاه‌چاله است که آدم‌ها را بیشتر و بیشتر به داخل خود می‌کشد. هدف من در کتاب این است که نشان دهم چطور هر آدمی، اگر در شرایطش قرار بگیرد، به ته سیاه‌چاله کج‌باوری سقوط می‌کند. البته خیلی راحت است که با خودمان بگوییم «خب این کتاب واسه بقیه خوبه». اما در مورد همه‌مان صدق می‌کند...

کج‌باوری (چرا آدم‌های معقول حرف‌های نامعقول را باور می‌کنند)

  • 210,000 تومان

چرا اطلاعات غلط را باور می‌کنیم و فعالانه به اشاعه آنها می‌پردازیم؟ فردی ظاهرا منطقی چگونه باورهای غیرمنطقی را می‌پذیرد، از آنها دفاع و به ترویج آنها کمک می‌کند؟ چرا روز‌به‌روز تعداد طرفداران تئوری توطئه، به‌خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا، بیشتر می‌شود؟ در این کتاب برای بررسی مسائل مذکور، با اشاره به تحقیقات مختلف و بهره‌گیری از یافته‌های علوم اجتماعی، روان‌شناسی و انسان‌شناسی، پدیده‌ای موسوم به «کج‌باوری» را مد نظر قرار داده‌ام. کج‌باوری عینکی تحریف‌کننده است که از پشت آن دنیا را به نظاره می‌نشینیم و درباره‌اش می‌اندیشیم. از دیگرسو، همچون گردابی افراد را در خود غرق می‌کند. می‌توانیم صرفا دیگران را کج‌باور بدانیم و خود را مصون از آن در نظر بگیریم اما کج‌باوری در هر لحظه زندگی ما را تهدید می‌کند. امیدوارم نکات و راهکارهایی که در این کتاب آورده‌ام به رهایی از دام کج‌رباوری و اطلاعات نادرستی که گفتمان عمومی و خصوصی را می‌آلایند، کمک کند.

مصائب زندگی صادقانه (چطور به همه مخصوصا خودمان دروغ می‌گوییم)

  • 200,000 تومان

از دلایل بی‌صداقتی چه می‌دانیم؟ در علم اقتصاد خردگرا، نظریه‌ی فراگیر درباره تقلب را گری بکر، اقتصاددان دانشگاه شیکاگو و برنده جایزه نوبل، مطرح کرده است. او می‌گوید انسان بر مبنای تحلیل عقلانی‌اش در هر موقعیت است که مرتکب عمل بزهکارانه می‌شود. اگر بپذیریم که همه ما تا حدی پتانسیل بزهکاری را داریم، اول از همه باید از ساز و کار بی صداقتی سر در بیاوریم و پشت‌بندش ببینیم که چطور می‌توانیم این بعد از ماهیت انسانی‌مان را کنترل و مهار کنیم.

انگیزش (منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد)

  • 25,000 تومان

شرح شغل رسمی ما هرچه که باشد، ما همه انگیزه‌دهندگانی پاره‌وقت هستیم. انگیزش از بخش‌های اصلی زندگی ماست، اما واقعاً چقدر نسبت به آن آگاهی داریم؟ واقعاً چقدر از چگونگی عملکرد و نقش آن در زندگیمان می‌فهمیم؟ فرض بر این است که انگیزش از پاداش خارجی مثبت مشتق می‌شود. این را انجام بده، آن را بگیر! اما چه می‌شود اگر داستان انگیزش در واقع بسیار پیچیده‌تر، بغرنج‌تر و سحرآمیزتر از چیزی باشد که ما فرض می‌کنیم؟ این کتاب، جنگل ذات واقعی انگیزش را، و نیز بی‌بصیرتی ما در رابطه با پیچیدگی و قوت‌های آن را به خوبی کاوش می‌کند. امیدوارم این کتاب نوری بر این جهان پیچیده، زیبا و ژرف انسان و روانشناسی باشد. انگیزش، دشتی سرشار از درختان در هم تنیده، رودخانه‌های کشف نشده، حشرات تهدیدآمیز، زمین‌های کشاورزی و پرندگان رنگارنگ است. این دشت اجزاء بسیاری دارد که ما فکر می‌کنیم اهمیت دارند اما این‌طور نیست. حتی بیش‌تر، سرشار از جزئیات غیرمتعارفی است که ما کاملاً نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم هیچ اهمیتی ندارند، ولی بسیار مهمند. انگیزش دقیقاً چیست؟!

حقایق بی‌صداقتی (چگونه به همه دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)

  • 17,000 تومان

اکثر ما خود را فردی صادق می‌پنداریم اما در حقیقت همه ما در زمینه‌های مختلف تقلب می‌کنیم. در همه جای دنیا از کلاس درس گرفته تا محل کار، رفتارهای غیراخلاقی وجود دارد. هیچ یک از ما بی‌اخلاقی در امان نیستیم، حتی اگر دروغ مصلحت‌آمیز در جهت حل مشکل یا سرپوشی برای گزارش مالیاتی باشد. کتاب "حقایق بی‌صداقتی" نشان می‌هد چرا در برخی مسایل، راحت‌تر از بقیه دروغ می‌گوییم. چگونه برملا شدن دروغ، کم اهمیت‌تر از متقلب بودن است. چگونه مسایل مالی، مسیر رفتارهای غیراخلاقی را به صورت خودآگاه و ناخودآگاه هموار می‌سازد. با خواندن این کتاب متوجه می شوید چگونه رفتارهای غیراخلاقی در زندگی شخصی، حرفه‌ای و دنیای سیاست همه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد در حالی که خود را فردی با استانداردهای اخلاقی بالا تصور می‌کنیم. اما هنوز دیر نشده، دن ایرلی با انجام تحقیقات زیادی متوجه می‌شود چه فاکتورهایی باعث صادق بودن ما خواهد شد و روش‌های دستیابی به ارزش‌های اخلاقی در زندگی روزمره کدام‌اند. با دستاوردهای علمی و شخصی در زمینه حقایق بی‌صداقتی نگرش‌مان نسبت به خود، رفتارهایمان و دیگران تغییر خواهد کرد.

پاداش (منطق پنهانی که انگیزه‌های ما را شکل می‌دهد)

  • 98,000 تومان

عموما تصور می‌شود که انگیزه تحت تاثیر پاداش‌های ملموس و بیرونی است. «فلان کار رو بکن، در مقابلش فلان چیز رو بگیر.» اما حکایت انگیزه جکایتی بسیار ظریف‌تر، پیچیده‌تر و محسورکننده‌تر از فرض‌های ساده ماست. انگیزه جنگلی است پر از درختان درهم تنیده، رودخانه‌های کشف نشده، حشره‌های خطرناک، گیاهان عجیب و غریب و پرنده‌های رنگارنگ. این جنگل پر از چیزهایی است که فکر می‌کنیم خیلی اهمیت دارند اما در حقیقت اهمیت زیادی ندارند، و مهم‌تر از آن، پر از جزئیات غیرمعمول بسیار مهمی که یا به طور کامل نادیده‌شان می‌گیریم یا فکر می‌کنیم اهمیت چندانی ندارند. کتاب پیش‌رو کاوشی درباره دنیای پیچیده انگیزش و نقش آن در کار و زندگی روزمره‌مان است.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.و این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

بی‌منطقی‌های هر روز ما

  • 85,000 تومان

در زندگی وقتی پای انتخاب به میان می‌آید، تصور ما این است که با اختیار عمل می‌کنیم؛ فکر می‌کنیم که انتخاب ما هوشمندانه و منطقی است. آیا واقعا همین‌طور است؟ دن آریلی متخصص اقتصاد رفتاری در انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT) در یک رشته آزمایش‌های روشنگرانه و اغلب حیرت‌انگیز، فرضیات عام در مورد بنیاد عقلانی رفتارهای ما را مردود می‌شمارد. آریلی تجربیات روزمره را با شیوه‌ای جدید از تحقیقات درهم می‌آمیزد و نشان می‌دهد که چگونه توانایی استدلال عقلانی ما توسط انتظارات، احساسات، هنجارهای اجتماعی و سایر نیروهای نامرئی و ظاهرا غیرمنطقی از مسیر خود منحرف می‌شود. آریلی آشکار می‌کند که نه تنها هر روز خطاهای ساده و بس حیرت‌انگیزی انجام می‌دهیم، بلکه اشتباهات یکسان را تکرار می‌کنیم. مدام در حال پرداخت اضافی، ناچیز شمردن مشکلات و وقت‌کشی هستیم. قادر به درک اثر شگرف احساسات بر خواسته‌های خود نیستیم و برای داشته‌های قبلی خود ارزشی بیش از حد قائلیم. با این وجود، این رفتارهای گمراه‌کننده نه تصادفی هستند و نه بی‌معنا. این رفتارها ضابطه‌مند و قابل پیش‌بینی هستند و عملکرد ما را به طرزی قابل پیش‌بینی غیر منطقی می‌سازند. آریلی شرح می‌دهد که برای تصمیم درست‌تر - از نوشیدن قهوه تا کاهش وزن و از خرید اتومبیل تا گزینش همسر دلخواه، چگونه الگوهای سازمان‌یافته اندیشه را نادیده بگیریم. بی‌منطقی‌های هر روز ما روش مراوده ما با جهان پیرامون را تغییر خواهد داد - هر بار با یک تصمیم پیش پا افتاده.

پشت پرده ریاکاری (چگونه به هر کس دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)

  • 125,000 تومان

بیشتر ما خودمان را دست‌کار در نظر می‌گیریم، اما، همگی‌مان دست به دغل‌کاری می زنیم. در هر جایی رفتارهای عاری از اخلاق هست: از مراکز حکومتی گرفته تا بورس، از کلاس درس گرفته تا کارخانه. هیچ یک از ما در مصونیت نیستیم، خواه دروغی مصلحت‌آمیز بگوییم تا دردسری را رفع و رجوع کنیم خواه در صورت هزینه‌ها «یک کوچولو» دست ببریم تا منفعتی کسب کنیم. در پشت پرده ریاکاری می‌بینیم که دغل کاری بر خلاف تصور معمول بر پایه رفتار خردمندانه هزینه ـ فایده نیست. به واقع نیروهای نابخردانه‌ای که به شمار نمی‌آوریم، اغلب بر رفتار اخلاقی یا غیر اخلاقی ما حکم می‌رانند. آریلی نشان می‌دهد که چرا گفتن بعضی دروغ‌ها ساده‌تر است، چه چیزی ما را در کارهای تجاری و سیاسی به ریاکاری سوق می‌دهد، رفتارهایی که هم به عمدند و هم به سهو. آریلی نمونه‌های فردی و سازمانی متعددی را به ما نشان می‌دهد، تا ببینیم رفتار غیراخلاقی چگونه بر همه ما تاثیر می گذارد، و از آن جالب‌تر حتی هنگامی که خودمان در جایگاه رفیع معیارهای اخلاقی تصور می‌کنیم، عملا بازیگر پرجنب و جوش صحنه ریاکاری هستیم. اما پایان شب سیه سپید است. خواهیم دید که چه کنیم تا درستکار بمانیم، و با چه ترفندهایی خودمان را از شر دغل‌کاری دور نگه داریم. دن آریلی در پشت پرده ریاکاری شیوه نگریستن ما به خودمان، کارهایمان، و نیز دیگران را دگرگون می‌سازد.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند)

  • 165,000 تومان

چرا سردرد ما پس از خوردن آسپیرین یک سنتی باقی می‌ماند، ولی بعد از خوردن آسپیرین 50 سنتی از بین می‌رود؟ چرا وقتی معده‌مان دیگر جا ندارد، باز هم سراغ بوفه مجانی می‌رویم؟ چرا بابت یک فنجان قهوه 4/15 دلار می‌دهیم در حالی که تا همین چند سال پیش بابت آن کم‌تر از یک دلار می‌پرداختیم؟ وقتی زمان تصمیم‌گیری در زندگی‌مان می‌رسد، فکر می‌کنیم کنترل اوضاع در دست‌مان است، فکر می کنیم انتخاب‌هایی هوشمندانه و خردمندانه انجام می‌دهیم. ولی آیا به راستی چنین است؟خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.و این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

جنبه مثبت بی‌منطق بودن (مزایای پیش‌بینی نشده سرپیچی از منطق در محل کار و در خانه)

  • 195,000 تومان

شما را نمی‌دانم؛ ولی خودم هرگز با کسی برخورد نکرده‌ام که در کار خود هیچ تعلل و یا مسامحه نکرده باشد. تاخیر کردن در انجام دادن وظایف آزارنده و دلگیر کننده؛ مشکلی جهانی است ـ مشکلی که مهار آن؛ صرف نظر از آنکه چقدر با جدیت بکوشیم قدرت اراده و خویشتنداری خود را به کار گیریم و یا چند بار مصمم شویم که دست به اصلاح و بهبود بزنیم؛ به گونه‌ای باورنکردنی دشوار است.

صفحه‌ی 1