ياسر خوشنويس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جعبه ابزار تفکر انتقادی
  • 375,000 تومان
  • با تخفیف: 375,000 تومان
مهارت‌های پایه‌ای تفکر انتقادی
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
کتاب کار استدلال (دوره‌ی کامل تفکر انتقادی)
  • 320,000 تومان
  • با تخفیف: 320,000 تومان
فلسفه تحلیلی چیست (ویراست دوم)
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
روانشناسی تکاملی رفتار ذهن تکامل
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

جعبه ابزار تفکر انتقادی

  • 375,000 تومان

در گذشته اصرار بر این بود که با چکش منطق صوری به‌عنوان تنها ابزار به نقد استدلا‌ل‌ها در زبان بپردازیم و اگر زبان به شکل منطق صوری تن در نمی‌داد به‌زور آن را به اشکال از قبل معین شده درمی‌آوردیم و آن را تجزیه و تحلیل می‌کردیم و دست آخر هم عموماً به این نتیجه می‌رسیدیم که استدلال صادق است یا کاذب. این همان قانون یا خطا ابزار (چکش طلایی) است، یعنی تمایل افراد به استفاده از یک مهارت یا راه‌حل برای حل تمام مسائل و مشکلات! این قانون می‌گوید زمانی که ما مهارت یا تجربه‌ای کسب می‌کنیم تمایل داریم از آن در هر زمینه‌ای/ بافتاری استفاده کنیم. آبراهام مازلو اسم این خطا را «قانون چکش» یا «چکش طلایی» یا «چکش مازلو» گذاشته است. وی می‌گوید «کسی که فقط چکش در اختیار دارد همه را میخ می‌بیند.» و کسی هم که فقط یک ابزار نقد در اختیار دارد کل زبان را میخ می‌بیند! با خواندن کتاب جعبه ابزار تفکر انتقادی می‌توان ابزار یا ابزارهای متناسب با مشکل را انتخاب و مشکل را حل یا منحل کرد. در این کتاب با ابزارهای متعددی آشنا می‌شویم که می‌تواند پیامدهای مهمی داشته باشد: اولا با پرهیز از یک روش (مثلاً منطق صوری) تقسیم‌بندی صادق و کاذب تا حدی جای خود را به طیف‌های به درجاتی درست/ موجه می‌دهد و از سیاه و سفید دیدن انسان‌ها/ باورها ما را به نگاهی منصفانه‌تر سوق می‌دهد. ثانیاً برخلاف منطق قدیم زمینه/ بافتار و گفت‌وگو/ کنش مهم خواهد بود. در روش قدیم بسیاری از عناصر بافتار مثل فرهنگ، طبقه و جنسیت خواه‌ناخواه حذف می‌شد ولی در زبان روزمره این روش صوری شاید جواب ندهد یا در موارد محدودی جواب دهد. چراکه ساختار منطقی استدلال‌های روزمره آن قدر فنی طرح نشده‌اند که مجبور شویم آن را به مدل‌های از قبل مشخص تبدیل و سپس تحلیل کنیم. ثالثاً این کتاب ابزارهای نقد وضعیت انسان (نه فقط نقد گزاره‌ها) را در اختیار ما می‌گذارد تا بتوانیم به تبیین‌های بهتری از وضعیت انسان در شرایط اجتماعی خاص برسیم. بنابراین نه‌تنها می‌توان به لایه‌های عمیق‌تری از جامعه‌ی انسانی نگاه کرد، بلکه به همدلی بیشتری و رواداری نسبت به دیگران دست یافت.

مهارت‌های پایه‌ای تفکر انتقادی

  • 350,000 تومان

آنچه این کتاب درسی را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند وضوحی است که تا حدی زیادی به یمن نحوه‌ سامان‌دهی مضامین ارائه‌شده حاصل آمده است. نویسندگان به‌جای آنکه‌به شیوه‌ بی‌روح سایر کتاب‌های درسی، جداجدا به هر یک از جنبه‌های مختلف تفکر انتقادی و کاربرد آن‌ها بپردازند، این مفاهیم و مباحث را به‌روانی پرورانده و قدم‌به‌قدم پیش برده‌اند. به‌واسطه‌ چنین رویکردی، جنبه‌های مختلف تفکر دقیق نقادانه به‌تدریج پیش چشم خواننده کنار هم قرار می‌گیرد تا او بتواند در طی این مسیر مهارت‌های تفکر انتقادی را در خود بپروراند.

کتاب کار استدلال (دوره‌ی کامل تفکر انتقادی)

  • 320,000 تومان

آیا ما استدلال می‌کنیم؟ یعنی آیا هنگامی که می‌خواهیم کسی را قانع کنیم، برای ادعاهایمان دلیل می‌آوریم؟ استدلال کردن کجا آموزش دیده‌ایم؟ چقدر در این زمینه تمرین کرده‌ایم؟ استدلال نوعی مهارت است نه دانش صرف. بنابراین، نیاز به تمرین دارد. آنچه ما و فرزندانمان در نظام آموزشی بیشتر تمرین می‌کنیم، مشتق و انتگرال است یا استدلال؟ از خود بپرسیم آخرین باری که یک استدلال اخلاقی نوشتیم و استدلالمان مورد نقد و بررسی خود و دیگران قرار گرفت؟ چه زمانی بود؟ ولی آیا استدلال کردن کمکی به بهبود اوضاع می‌کند؟ پاسخ ناامید کننده این است که اکثرا خیر. بعید می‌دانم کسی صرفا با گوش دادن به استدلال قانع شود و نظرش به یکباره تغییر کند، به خصوص وقتی قرار است درباره موضوعات مناقشه‌آمیز مهم و حیثیتی مانند باورهای مخاطبان استدلال کنیم. پس اگر واقعا این گونه است، چرا باید با مخالفان خود بحث و گفتگو کنیم؟ به یک دلیل ساده: چون به نظر می‌رسد فعلا جایگزین بهتری جز گفت‌وگوی مستدل نداریم. چون فقط دو راه برای فیصله بخشیدن به مناقشه وجود دارد، گفتگو کردن و زور. این کتاب تلاشی برای تمرین استدلال و رشد عقلانیت است، کتابی با تمرین‌های متعدد و ملموس برای کسانی که می‌خواهند معقول‌تر باشند. امیدوارم که انتشار این کتاب فرصتی را برای اندیشیدن به استدلال و متمرین استدلال کردن فراهم آورد.

فلسفه تحلیلی چیست (ویراست دوم)

  • 120,000 تومان

در کتاب فلسفه تحلیل چیست؟، گلوک تلاش کرده است ابعاد و ویژگی‌های متمایزکننده فلسفه تحلیل را مشخص کند. او رویکردهای مختلف در پاسخ به پرسش فلسفه تحلیلی چیست را بررسی کرده و معتقد است هیچ‌کدامشان معیاری جامع و مانع به ما نمی‌دهند. در نهایت، گلوک تلاش می‌کند، با ایده تشابه خانوادی ویتگنشاین و تلقی تکوینی نیچه، فلسفه تحلیلی را متمایز کند.

روانشناسی تکاملی رفتار ذهن تکامل

  • 35,000 تومان

محور اصلی در مجموعه «شناخت، جامعه، تکامل» این موضوع است که پژوهش‌های تجربی جدید چه تصویر و تعریفی از «انسان» به دست می‌دهند. به عبارت دیگر، می‌توان این مجموعه را تلاشی برای «انسان‌شناسی» بر پایه دستاوردهای تجربی علومی مانند علوم زیستی، عصبی، شناختی و روانشناسی دانست.

صفحه‌ی 1