مژگان حيدرعلي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تغییر روایت (راه‌های کهنه به مقصدهای نو نمی‌رسند)
تمرین مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
کد فکری (شاخصه‌های مهم تیم‌های بسیار موفق)
  • 139,000 تومان
  • با تخفیف: 139,000 تومان

تغییر روایت (راه‌های کهنه به مقصدهای نو نمی‌رسند)

  • 119,000 تومان

چگونه می‌توان نهادها، سازمان‌ها، فرهنگ‌ها و جوامع را متحول کرد درحالی که آنها برای حفظ هنجارهای موجود، افراد را تحت فشار قرار می‌دهند؟ چگونه می‌توانیم دربرابر کنترل نهادهایی که در حال تغییر آنها هستیم، مقاوم باشیم؟ واقعیت این است: هر روایت تازه‌ای باید با روایت‌های موجود وارد مبارزه شود تا بتواند جای پایی برای خود فراهم کند. با آزمودن چگونگی ایجاد روایت‌ها و نحوه شکل‌گیری و نهادینه شدن آنها درمی‌یابیم چگونه روایت‌های تازه‌ای را ایجاد و اجرا کنیم. اما روایت چیست؟ روایت‌ها بیان می‌کنند که اتفاق‌ها چگونه رخ داده‌اند یا چگونه باید رخ می‌دادند؛ روایت‌ها نمایانگر درک ما از واقعیت هستند؛ روایت‌ها ماهیت چیزها را تعیین می‌کنند و یا مسائل را آن‌گونه نشان می‌دهند که ما دوست داریم باشند! به بیان ساده روایت‌ها به ما می‌گویند: «اگر این کار را انجام بدهیم، آن اتفاق می‌افتد.» هانس هانسن استاد دانشگاه تکنولوژی تگزاس است. او در کتاب «تغییر روایت» نشان می‌دهد که چگونه روایت‌ها، زندگی روزمرۀ ما را شکل می‌دهند و چگونه می‌توانیم روایت‌های جدیدی برای اعمال تغییرات مثبت بسازیم. نویسنده کتاب، برای ترسیم مدل تغییر روایت، داستان دور از انتظار و جالبی را از «گروه مبارزه با مجازات اعدام در تگزاس» برایمان تعریف می‌کند که باعث شدند در اجرای مجازات اعدام تغییرات بسیار بزرگی در تگزاس انجام شود. او با بررسی روایت‌های موجود در برخی جوامع توانست به یک «مدل روایی» برسد که برای ایجاد تغییرات ساختاری در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است. هانسن ابزارهایی ایجاد کرده است که شما برای هر نوع تغییر بزرگ مانند: «ایجاد یک فرهنگ جدید در سازمان یا گروه خود، خلق یک راهبرد ملموس برای یک جنبش اجتماعی و یا برای ایجاد تغییرات فردی» به آنها نیاز دارید. «مدل تغییر روایت» همان اندازه که در تغییرات فردی مؤثر است، در تغییرات اجتماعی نیز کاربرد دارد. از آنجایی که این مدل بر توضیح چگونگی شکل گرفتن تغییر به صورت طبیعی، استوار است؛ شما می،توانید علاوه بر «درک تغییر و نحوه شکل گرفتن کارها»، از آن برای «ایجاد روش‌های جدید» نیز استفاده کنید.

تمرین مسئولیت‌پذیری فردی در زندگی و محل کار

  • 55,000 تومان

احتمالا شما هم تا حالا با چنین سوالاتی مواجه شده‌اید: چرا من باید تمام این کارها را انجام بدهم؟ معلوم است مسئولیت این بخش با چه کسی‌ست؟ / مقصر این اوضاع کیست؟ / چرا من باید جور دیگران را بکشم؟ / کی قرار است این وضعیت تغییر کند؟ کاملا قابل درک است که یک فرد خصوصا زمانی که خسته است چنین احساس و تفکری داشته باشد، اما واقعیت این است که چنین سوالاتی ناپسند و نامطلوب هستند. این سوالات منفی هستند و نمی‌توانند هیچ مشکلی را برطرف کنند. در طول کتاب از چنین سوالاتی با عنوان سوالات نادرست یاد می‌کنیم؛ سوالاتی که آثار و نتایج مثبتی در پی ندارند. این گونه پرسش‌ها در مقابل مسئولیت‌پذیری فردی قرار دارند، زیرا در بطن هرکدام از این پرسش‌های نادرست انگشت اتهام به سوی فردی دیگر یا چیز دیگری نشانه می‌رود که این شرایط یا مشکلات را ایجاد کرده است. حقیقت ناراحت‌کننده این است که وقتی بسیاری از ما با چالش و یا شرایط دشواری مواجه می‌شویم اولین واکنش ما منفی و تدافعی است و اولین سوالاتی که در ذهن ما شکل می‌گیرد سوالات نادرست هستند. اما خبر خوب این است: لحظات ناامیدی و خستگی، موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای هم برای مشارکت ما ایجاد می‌کنند و «سوال، پشت سوال» به ما کمک می‌کند تا از این موقعیت‌ها بهره ببریم. در هنگام بروز سوالات منفی به ذهن، حق انتخاب داریم؛ می‌توانیم این سوالات منفی را بپذیریم (چرا همه کارها را من باید انجام بدهم؟)، یا اینکه سوالات مسئولانه‌تری از خودمان بپرسیم و به این طریق افکار منفی را پس بزنیم (من چطور می‌توانم در بهبود این شرایط موثر باشم؟ یا اینکه من چطور می‌توانم در این شرایط از دیگران بیشتر حمایت کنم؟)... مسئولیت‌پذیری فردی می‌تواند در تمام ابعاد زندگی ما کاربرد داشته باشد و ما را به همکار، همسر، دوست، مادر و پدر بهتری تبدیل کند. پرسیدن سوالاتی مانند: «من چگونه می‌توانم همسر بهتری باشم؟»، «چگونه می‌توانم ارتباط خود را ارتقا بدهم؟» و... موجب تغییرات مثبت و ارتقا فردی ما می‌شود.

کد فکری (شاخصه‌های مهم تیم‌های بسیار موفق)

  • 139,000 تومان

در کتاب کد فکری به این پرسش مهم پاسخ داده می‌شود که چرا نتیجه عملکرد گروه‌های شاخص، از مجموعه عواملی که در اختیار دارند بزرگ‌تر است؟ (?10=2+2). در ادامه نقش مؤثر سه مهارت «مهارت اول: ایجاد امنیت: به دنبال کشف این است که چگونه سیگنال‌های ارتباطی می‌تواند قیود تعلق و هویت را ایجاد کند. / مهارت دوم: بیان کاستی‌ها: شرح می‌دهد که چگونه عادت ریسک‌های دو جانبه موجب برانگیخته شدن همکاری قابل اعتماد می‌شود. مهارت سوم: هدف‌گذاری: می‌گوید که چگونه نکته‌ها و کلماتی که اعضای گروه بیان می‌کنند، موجب ایجاد اهداف و ارزش‌های مشترک می‌شود.» در چندین تیم موفق تحلیل و بررسی می‌شود و شیوه‌های ایجاد احساس تعلق در میان گروه و حرکت در مسیر خلاقیت و کاربردی ساختن ایده‌ها به تشریح بیان می‌شود. این کتاب شیوه متفاوتی دارد. مدت 4 سال 8 تیم موفق برتردنیا مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرند و نتایجی به‌دست می‌آید که نشان می‌دهد چنین شاخصه‌هایی، از یک سری مهارت‌های خاص (ذکرشده در بالا) نشات می‌گیرد. این مهارت‌ها که عامل محرک تفکر گروهی برای ایجاد ارتباط متقابل هستند، شالوده اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند. دقیقا مانند آن‌چه که کودکان پیش‌دبستانی در آزمایش سازه ماکارونی انجام دادند.

صفحه‌ی 1